Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 12:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: LB film & musik set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 210
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Sjovt nok kommer kaptajnen forbi Casa cm3 i dag osse med en CD fra AN og vist nok et kabel.

Jamen dog - Danevang er fyldt med skøre hifi-nødder der rejser kongeriget rundt i søgen efter bedre lyd

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Sjovt nok kommer kaptajnen forbi Casa cm3 i dag osse med en CD fra AN og vist nok et kabel.

Jamen dog - Danevang er fyldt med skøre hifi-nødder der rejser kongeriget rundt i søgen efter bedre lyd

Og så en enkelt tumpe der bruger en lørdag på at mure et par nye vindueshuller i huset, meen bare rolig jeg er slet ikke misundelig.

Nå anyway glæder mig til at høre hvordan CD dysten gik, måske du alligevel skal have nyt grej.

(så overtager jeg gerne din Denon)

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

En hyggelig eftermiddag er nu veloverstået og de raske svende er draget hjem. Det var første gang jeg havde besøg af brugere herinde fra og det er bestemt ikke sidste. Masser af hygge og god musik (jeg skal i hvert fald ha' købt Eva Cassidy).

CD dysten blev ikke så lang da tiden fløj afsted, men her er mine umiddelbare indtryk:

Denon DCD S10 vs Denon DCD 3560: Lidt mere bund i S10 (ikke meget) og så var S10 en anelse mørkere i mellemtonen. Meget lidt forskel på de to og det er svært at sige hvilken var bedst på den korte tid.

Jeg sat ikke optimalt for testen mellem Micromega og Denon, det kan være nogle af de andre kan bidrage?

Tak for en hyggelig dag gutter!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
L.B. skrev:
Kurt von Kubik skrev:

Og så en enkelt tumpe der bruger en lørdag på at mure et par nye vindueshuller i huset, meen bare rolig jeg er slet ikke misundelig.

Nå anyway glæder mig til at høre hvordan CD dysten gik, måske du alligevel skal have nyt grej.

(så overtager jeg gerne din Denon)

Der er nogel der må slæbe

Næ, jeg beholder skam mit gamle Denon-skrammel.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Selv tak for en hyggelig eftermiddag !

Jeg er lidt overrasket over hvor lidt forskel der var på de 3 cd maskiner, og især på S10 og 3560. Desværre blev der ikke brugt meget tid på det, men som du nævner en anelse mere bund i S10, og lidt mere fyldig mellemtone. Så det er alligevel ikke nogen ringe maskine du har fået dig.

Næste gang må det være D.J. der inviterer..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Det må bestemt siges at have været en hyggelig eftermiddag! Dem må vi ha' nogle flere af - snarest! Jeg holder også på, at D.J. må være den næste til at tage hånd om en invitation

Jeg havde et par enkelte skiver med, som jeg gerne vil dele titler på (jeg kender kun alt for at være kommet hjem, og ikke kunne huske de fantastiske numre og album man hørte, så her kommer de):

• Eva Cassidy, Songbird
  • Jukka Linkola, Bohuslän Big Band - Pegasos
  • Ridin' Thumb, Different Moves - Different Grooves
  • Keb' Mo', Keep it Simple
  • Joshua Redman, Freedom in the Groove

Det skal siges, at jeg aldrig har oplevet et spillerum, hvor det har betydet så lydmæssigt meget alt efter hvor man befandt sig i forhold til højttalerne. Det var "zoner" var bassen fuldstændig forsvandt, og andre var der var tendens til at blive meget mudret bas. Dette viser blot, at det største tweak i et setup er hvorledes kompenenter rent fysisk er placeret i forhold til lyttepositionen.

Men det må siges, at Lars har fået skruet et yderst vellydende anlæg sammen til en ganske fornuftig pris!

Jeg tog mig den frihed at tage et par billeder af Lars' nye vidunder (klik på billedet og få dem i stor størrelse, 2272x1704):

Hold kæft hvor ser den bare potent og voldsom ud

Endelig fik vi en lille smags-prøve på SS-setup'et. Phil Collins bragede derud af med trommespil der kan få selv Safri Duo til at blegne. Yderst hyggelig hjemmebio-stemning der er stablet på benene hos Lars.

Tak for en hyggelig eftermiddag! Det kan klart anbefales at mødes med andre lige-sindede hifi-entusiaster!

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Glad for at høre at I havde en skøn eftermiddag, ikke noget bedre end hygge, ligesindet samvær og debatter omkring et tydeligvis vellydende anlæg.

Jeg kunne desværre ikke deltage, da jeg skulle et smut til Herning på messe. Skulle jeg vælge så havde jeg langt hellere lyttet til Eva Cassidy på Mark slæden, fremfor at sidde i bus og tog i 5 timer.. Hver vej..

Må jeg skrive mig op til næste gang?

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun tilslutte mig de andres kommentarer om at det var en rigtig hyggelig eftermiddag, så tak til Lars for invitationen og også tak til alle de andre for en hyggelig gang hifi snak. Det kan varmt anbefales at mødes med andre hifi interesserede og f.eks. høre noget af sit eget udstyr i andre sammenhænge.

Hvad angår cd-duellen, så er det jo allerede blevet sagt at vi havde alt for lidt tid til det, specielt når nu der var de 3 cd'ere.
De to Denon'er lød stort set identiske, der var tale om meget små nuance forskelle.
Sammenligningen med min Micromega blev kun gjort med et enkelt nummer, som jeg ikke kendte i forvejen. Forskellen er primært at Micromegaen er lidt mørkere i lyden, men som Witzel allerede har nævnt var forskellen ikke stor, slet ikke så stor som jeg havde regnet med at den ville være.

Jeg vil også gerne prøve at beskrive mit indtryk af L.B.s anlæg, selvom det er svært at beskrive lyd og det meste af det musik der blev spillet er noget jeg ikke kender så godt.

Helt overordnet kan jeg sige at det lyder rigtig godt. ML/Diva kombinationen er bestemt ikke dårlig

Inden seancen havde jeg en idé om hvordan jeg troede det ville lyde, baseret på den meget lille erfaring jeg har med ML fra diverse udstillinger og min idé om hvordan Dali og Denon lyder, og det viste sig faktisk at stemme meget godt overens.

Lyden var generelt meget stram og præcis og der var ikke nogen områder der var for fremtrædende, så længe man sad det rette sted, men problemerne med rummet er blevet nævnt.
Jeg var lidt spændt på om Divaerne kunne spille ordentlig bas, men med ML'eren foran er det ikke noget problem, de går pænt dybt. Hvis nu jeg skal være lidt kritisk, så savnede jeg lidt punch i bassen når der blev spillet højt, men der er trods alt også grænser for hvor meget luft man kan flytte med i alt 4x6.5"
Det skal dog ikke forstås som, at der ikke kan spilles højt og med bas, men der manglede lige en smule af det "fysiske". Det var dog som sagt kun når der blev spillet højt, hvis man som L.B. mest hører musik ved mere moderate lydtryk er det slet ikke et problem.

Tilgengæld var sådan noget som stemme gengivelse rigtig god og der er ikke nogen tvivl om, at det er et anlæg hvor man virkelig vil sætte pris på gode vokal optagelser. Muligheden for "gåsehud" når den rette sang spilles er stor

Som man kan se så sluttede vi af med at fyre op for Drum, drum & more drums fra Phil Cillins Finally The First Farewell Tour, og det er så noget jeg kender godt, det var nemlig min dvd

Det var meget imponerende at høre det nummer hos Lars, men viste også tydeligt en mangel i anlægget, som det er i dag. Lad os starte med det imponerende. Der var et smæk på de trommer så det var en fryd, selv når det går rigtig hurtigt, og det gør det, stod hvert eneste slag på trommerne skarpt og tydeligt frem, hurtigheden i ML/Diva kombinationen er imponerende.
Manglen i denne sammenhæng er en subwoofer. I dette nummer er der også en stortromme der for alvor giver et spark i mellemgulvet og den var desværre ikke med. Det kan dog ikke udelukkes at det er forforstærkeren der ikke er god nok til at sende LFE signalet til fronterne eller måske slet ikke gør det?
Under alle omstændigheder er det et forholdsvis lille minus, og når Lars om et par dage finder ud af, at det er ved at være længe siden han har købt nyt, kan han så se sig om efter en sub

PS. D.J. hvis der bliver inviteret til en demo i Bathulen møder jeg gerne op som surround allieret

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 02:33 | IP-adresse registreret  

Da jeg kun var på et kort "gæstevisit" ( skulle til fødselsdag ), nåede jeg desværre ikke at lytte på de medbragte CD-maskiner, så derfor kan jeg ikke af logiske årsager ikke udtale mig om lydforskellene.

Derimod kan jeg fortælle, at det var skægt at møde nogle (ligesindede, med fælles interesse ) fra forummet og lige få sat ansigt og personlighed på de forskellige "navne", så tak til MichaelWB, Kampko, Witzel og BjarkeNR, at I tog turen til bøhlandet og vi lige fik hilst på hinanden.

Med hensyn til en demo af Bathulen en dag, vil jeg gerne vende tilbage til det , når tiden og min datter ( 3 mdr. gammel pt.) "tillader" mig det og så er I "noteret" som interesserede  -  ( uanset om I "bare" vil lytte 2 kanals eller I vil ha´ den fulde biopakke  ...... - og nej,  L.B du må ikke tage din Bruce Springsteen med så ).

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 06:15 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:
Jeg havde et par enkelte skiver med, som jeg gerne vil dele titler på (jeg kender kun alt for at være kommet hjem, og ikke kunne huske de fantastiske numre og album man hørte, så her kommer de):
  • Eva Cassidy, Songbird
  • Jukka Linkola, Bohuslän Big Band - Pegasos
  • Ridin' Thumb, Different Moves - Different Grooves
  • Keb' Mo', Keep it Simple
  • Joshua Redman, Freedom in the Groove

Godt initiativ Bjarke - Eva Cassidy er allerede bestilt sammen med den Phil Collins DVD vi også så.

Og tak for billederne, dit kamera er langt bedre end mit (eller også er du en langt bedre fotograf ).

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 06:16 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Glad for at høre at I havde en skøn eftermiddag, ikke noget bedre end hygge, ligesindet samvær og debatter omkring et tydeligvis vellydende anlæg.

Jeg kunne desværre ikke deltage, da jeg skulle et smut til Herning på messe. Skulle jeg vælge så havde jeg langt hellere lyttet til Eva Cassidy på Mark slæden, fremfor at sidde i bus og tog i 5 timer.. Hver vej..

Må jeg skrive mig op til næste gang?

Arbejdet skal jo også passes, ellers er der ikke råd til grej . Du bliver selvfølgelig inviteret næste gang.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 06:36 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Jeg kan kun tilslutte mig de andres kommentarer om at det var en rigtig hyggelig eftermiddag

Tak for din fine gennemgang Michael! Der er ingen tvivl om, at jeg mangler en sub når der rigtigt skal "sparkes til den". Meeeeen der skal jo være noget at udskifte/købe fremover, så det er helt fint 

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Selv tak for en hyggelig eftermiddag !

I lige måde da  

BjarkeNR skrev:
klik på billedet og få dem i stor størrelse, 2272x1704

Sej funktion Hr. Bjarke  

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Da jeg kun var på et kort "gæstevisit" ( skulle til fødselsdag ), nåede jeg desværre ikke at lytte på de medbragte CD-maskiner, så derfor kan jeg ikke af logiske årsager ikke udtale mig om lydforskellene.

Derimod kan jeg fortælle, at det var skægt at møde nogle (ligesindede, med fælles interesse ) fra forummet og lige få sat ansigt og personlighed på de forskellige "navne", så tak til MichaelWB, Kampko, Witzel og BjarkeNR, at I tog turen til bøhlandet og vi lige fik hilst på hinanden.

Med hensyn til en demo af Bathulen en dag, vil jeg gerne vende tilbage til det , når tiden og min datter ( 3 mdr. gammel pt.) "tillader" mig det og så er I "noteret" som interesserede  -  (uanset om I "bare" vil lytte 2 kanals eller I vil ha´ den fulde biopakke  ...... - og nej,  L.B du må ikke tage din Bruce Springsteen med så ).

Nu ikke alle de undskyldninger  ...bare se at få sat en dato!

De ærede medlemmer af juryen igår slap også for Springsteen, til gengæld var Phil Collins medbragt og det var hammer godt!

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Og tak for billederne, dit kamera er langt bedre end mit (eller også er du en langt bedre fotograf ).

Det er uden tvivl det sidste parameter der spiller ind

- BR

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
BjarkeNR skrev:
klik på billedet og få dem i stor størrelse, 2272x1704

Sej funktion Hr. Bjarke  

Det er blot at markere billedet og trykke på , hvorefter du linker til det store billede.

- BR

kampko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Også et stort muh fra kampkoen

Bare mega ærgeligt at jeg desværre også måtte smutte tidligt

men hyggeligt var det sq

det er sq et dejligt anlæg som du jo næsten har fået gratis

og til den pris skal man jo stå tidligt op for at følge med

som bjarke også skrev tidlige var  det utroligt så stor foreskel der var på lyden alt efter hvor man befinder sig i lokalet,  det er nok et project jeg ville prøve at arbejde lidt med.

Og så glæder kampkoen sig også til en tur i bathulen for at se om

anlæget spiller bas så mælken bliver til smør

atter en gang tak for en hyggelig eftermiddag.

MVH Kampko

Til top Vis kampko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kampko

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Med hensyn til en demo af Bathulen en dag, vil jeg gerne vende tilbage til det , når tiden og min datter ( 3 mdr. gammel pt.) "tillader" mig det og så er I "noteret" som interesserede 

Det kender jeg alt for godt. Det tog mig 2/3 år før jeg fik "fri" til at hygge mig lidt.

kampko skrev:
Også et stort muh fra kampkoen

Jamen lige over da

kampko skrev:
det er sq et dejligt anlæg som du jo næsten har fået gratis

Jo, det er samlet med "value for money" for øje og købt til rimelige penge brugt alt sammen.

kampko skrev:
som bjarke også skrev tidlige var  det utroligt så stor foreskel der var på lyden alt efter hvor man befinder sig i lokalet,  det er nok et project jeg ville prøve at arbejde lidt med.

Ja, det er en udfordring. Jeg tror også det er derfor, at det tidligere er nævnt at Diva'en er kritisk mht. placering.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 November 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

hmm - er det de musiknumre man kan bedømme lyd og anlæg efter - synes ikke jeg kender en eneste af dem 
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 02 November 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Hjemme igen efter 11 dage i USA, og så dukker der 7 nye sider op på din tråd........... hmmm tænker jeg, noget stort er sket.

FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEED amp, en af de flotteste på markedet.

Stort tillykke.

Jeg må have et lyttebesøg tilgode, også kan vi jo lige tage forbi DJ efterfølgende

<< Forrige Side af 210 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes