Forfatter |
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan lyder din babybaby...  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Hvordan lyder din babybaby...  |
|
|
De synger smukkere og smukkere.
Dejligt varmt og dynamisk. Detaljeret uden på nogen måde at nærme sig det analytiske.
De får en til at høre musik..... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej venner,
Tag ikke fejl - jeg ville da gerne have en ML CD-afspiller en dag, men det er desværre urealistisk på nuværende tidspunkt rent økonomisk. Desuden er grejet sjældent til salg.
Nå, men nu til den lille ny...
Forarbejtningen/finishen er abslout i topklasse. Den er tung som et ondt år og solid på alle måder. Terminalerne virker meget gedigne og volumekontrollen er en fornøjelse at dreje på. Den er en smule smallere end andre apparater, hvilket får den til at virke lidt "lille". Personligt kan jeg samtidig godt lide udseendet, men det er jo en smagssag. Min apparat har ikke en ridse og det er helt super, det går jeg meget op i. Fjernbetjeningen er tung som bare pokker og oser langt væk af kvalitet.
Betjeningsvenligheden er også rigtig god. Det er nemt at se hvad der står i displayet. Relæerne klikker hurtigt og nemt på plads mellem indgangs-skift og man kan navngi de forskellige indgange. Jeg skal have kigget på et "kommunikations-kabel" mellem 38 og 331.
Lyden er vel det vigtigest. Desværre kunne det monterede netstik ikke komme i min net-skinne, så den nyder ikke godt af den dedikerede el-gruppe, men et nyt stik er på vej i posten. Lidt anderledes er det at netbrønden sidder i bunden, så det er ikke muligt at lege så meget med netkabler, da det kræver et vinkel-stik i den ende der sættes i apparatet. Indtil videre kendetegner den sig lydmæssigt ved ikke rigtigt at gøre væsen af sig. Den er der bare. Musikken flyder ubesværet og der er klart mere hul igennem ift. min gamle pre. Jeg skal da lige nævne, at min gamle pre faktisk gjorde det næsten så godt, et godt stykke af vejen. Der er ikke himmelvid forskel på de to. Er det den bedste pre i verden? Det tror jeg ikke, men det er sku nok den bedste jeg får i mange år. Jeg ser frem til at kunne lytte noget mere, for det første der sker når man får noget nyt er typisk, at det lyder "anderledes" og er det godt eller skidt? Indtil videre synes jeg det er godt, uden at være revolutionerende, men som sagt skal man lige lade indtrykket synke til bunds og apparatet skal finde sig til rette i mit set-up. Skifter jeg om et par måneder, som jeg er lidt "kendt" for? NO WAY! 
PS. Tak for alle jeres humoristiske indlæg. Det får mig til at grine højlydt og er et dejligt indskud i hverdagen!!
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2294
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars.....må sige at jeg deler mange af dine indtryk vedr. ML. 38. Den er nemlig rigtig lækker at betjene, og kigge på..... 
Jeg synes tit, at man først hører hvor godt grej man har fået, når man sætter det gamle på igen! Det har jeg prøvet nogle gange (de få gange det gamle ikke er solgt først ), også kan man altså godt høre der er sket ting og sager!
Men spændede hvad du har at sige, når du har lyttet lidt mere.... 
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen dejligt at alt var OK  tillykke herfra
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk Lars, du er god til at formidle din glæde, entusiasme og nysgerrighed. Samtidig er du ærlig omkring hele din rejse gennem Hifi land til nu Mark og hans venner. Det er gribende, fordi vi alle kender rejsen, forundringen og derfor er det til lige så stor glæde for os når du ytrer dig, som når du selv får en på opleveren.
Med hensyn til din nye lille sorte baby,så er det af og til lidt et antiklimaks. Når du efterhånden er nået op i Superligaen hvad lyd angår, så er det små skridt fremfor store skridt. Jeg ved at du har glædet dig som et lille barn, da du satte hende til første gang. Men bare vent, min ven...
Lad den spille nogle dage, uden at bytte frem og tilbage mere end en enkelt gang bare for alige at høre forbedringen. Jo flere skiver du sætter på, desto mere sprødt og gåsehudsagtigt bliver det.
Bare vent 
Tillykke med den, jeg skal have en magen til. Lad os høre alle dine betragtninger, alt fra fornemmelsen af potmeteret til sounden. Glæder mig.. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
Jeg synes tit, at man først hører hvor godt grej man har fået, når man sætter det gamle på igen! Det har jeg prøvet nogle gange (de få gange det gamle ikke er solgt først ), også kan man altså godt høre der er sket ting og sager! |
|
|
Den kan jeg sagtens følge, men ligesom dig har jeg også typisk solgt før jeg køber nyt. Man har jo ikke uendelige økonomiske muligheder 
kyhn skrev:
jamen dejligt at alt var OK tillykke herfra |
|
|
Mange tak Hr. Kyhn og tak for den hjælp du tilbød, det var utroligt venligt af dig! 
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Fantastisk Lars, du er god til at formidle din glæde, entusiasme og nysgerrighed. Samtidig er du ærlig omkring hele din rejse gennem Hifi land til nu Mark og hans venner. Det er gribende, fordi vi alle kender rejsen, forundringen og derfor er det til lige så stor glæde for os når du ytrer dig, som når du selv får en på opleveren. |
|
|
Mange tak for roserne , det er yderst venligt udtrykt! Det har været en spændende rejse og jeg gejler mig selv helt (for) højt op, når jeg skal have nyt. Det er farlig at sætte forventningerne for højt, for så er det for nemt at blive skuffet. Jeg havde det lidt med min effektforstærker - først synes jeg ikke der var den store forskel, men som tiden gik blev det bare bedre og bedre. DJ som bor tæt på mig kom på besøg og da han havde lyttet i 10 sekunder lagde han straks mærke til forskellen. Jeg har det også lidt sådanne lige nu...
blackhawk skrev:
Med hensyn til din nye lille sorte baby,så er det af og til lidt et antiklimaks. Når du efterhånden er nået op i Superligaen hvad lyd angår, så er det små skridt fremfor store skridt. Jeg ved at du har glædet dig som et lille barn, da du satte hende til første gang. Men bare vent, min ven...
Lad den spille nogle dage, uden at bytte frem og tilbage mere end en enkelt gang bare for alige at høre forbedringen. Jo flere skiver du sætter på, desto mere sprødt og gåsehudsagtigt bliver det.
Bare vent  |
|
|
Du har meget ret! Det er slut med "value for money" når man bevæger sig på dette niveau. Det skal være fordi man brænder for det og er villig til at investere pengene. Allerede nu efter 1 time synes jeg der sker ting og sager . Det for lov til at stå tændt - faktisk står No. 38 i standby hele tiden når den er "slukket" hvilket betyder at der er slukket for displayet samt output, men alle andre kredsløb er aktive hele tiden. No. 331 gør det samme, men kan dog slukkes helt.
blackhawk skrev:
Tillykke med den, jeg skal have en magen til. Lad os høre alle dine betragtninger, alt fra fornemmelsen af potmeteret til sounden. Glæder mig.. |
|
|
Det glæder mig at kunne glæde andre og du skal være velkommen, det ved du. Jeg finder en dato - især hvis du påtænker at anskaffe dig en magen til. Jeg synes selv 331+38 til 30K brugt er en hulens masse penge, men hvis man kigger på så meget andet hifi eller (racer )biler for den sags skyld, giver det altså mange timer med nydelse!
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars
Der skal herfra lyde et stort og velment TILLYKKE.
Du har, om nogen anden, været rund i hifi junglen det sidste års tid. Ligesom jeg og mange andre herinde har du prøvet dig frem - solgt og købt i et stykke tid. Jeg er af den overbevisning at du nu kan finde ro i dig selv, for nu har du noget der spiller.
Er dog ret sikker på at du skifter CD afspiller inden for nær fremtid. Måske ikke til ML men et andet godt mærke til fornuftige penge. Dette tor jeg gør at di ML sæt kommer til sin rigtige ret.
Men for din egen skyld så lyt en helvedes masse inden du evt. skifter. Når det er en cd afspiller der er tale om så prøv at have dem samtidig, for først der kan man hører hvilken maskine der passer bedst ind i ens hifi univers.
Til slut vil jeg glæde mig rigtig meget på dine vegne, og så syntes jeg at du skal købe verdens største buket roser til din kone når hun kommer hjem, for hu har godt nok lidt en del under din hifidelidentis sygdom her det sidste års tid __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen tillykke også herfra med den lille nye 
Du skriver: "Indtil videre kendetegner den sig lydmæssigt ved ikke rigtigt at gøre væsen af sig. Den er der bare" - det lyder for mig, som præcis det et stykke high-end grej skal, så den bliver du garanteret rigtig glad for 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej LB
tillykke med din "nye" ML, jeg havde selv 38S + 331 så jeg kender det ganske godt  du skal lige væe opmærksom på at hvis 38´eren er en ældre model, er det ikke sikkert, at den kan tale sammen med din 331, uden at den kommer en tur forbi Steensen..!
men lækker det er den __________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Hej Lars
Der skal herfra lyde et stort og velment TILLYKKE.
Du har, om nogen anden, været rund i hifi junglen det sidste års tid. Ligesom jeg og mange andre herinde har du prøvet dig frem - solgt og købt i et stykke tid. Jeg er af den overbevisning at du nu kan finde ro i dig selv, for nu har du noget der spiller.
Er dog ret sikker på at du skifter CD afspiller inden for nær fremtid. Måske ikke til ML men et andet godt mærke til fornuftige penge. Dette tor jeg gør at di ML sæt kommer til sin rigtige ret.
Men for din egen skyld så lyt en helvedes masse inden du evt. skifter. Når det er en cd afspiller der er tale om så prøv at have dem samtidig, for først der kan man hører hvilken maskine der passer bedst ind i ens hifi univers.
Til slut vil jeg glæde mig rigtig meget på dine vegne, og så syntes jeg at du skal købe verdens største buket roser til din kone når hun kommer hjem, for hu har godt nok lidt en del under din hifidelidentis sygdom her det sidste års tid |
|
|
Tak Henrik, 
Du har genske ret. Jeg føler jeg er ved endestationen mht. amp/pre ligesom jeg er med højttalere samt kabler hvad angår signal og HT. Jeg skal ha' eksperimenteret noget mere med strømkabler, men har besluttet at bruge Mark Levinson kablerne til de to ML-apparater. Efter det kommer helt klart "source" problematikken. Det bliver absolut ikke nu, men med tiden skal der lyttes til CD-afspillere og DAC's, nøjagtigt som du skriver.
Jeg har ikke travlt med den del og det giver ro til at finde det rigtige, men jeg er ikke villig til at ofre 15K på en CD-afspiller, det skal kunne gøre for langt under det beløb. 3560 med en god DAC kunne være en mulighed.
Nu er jeg god til at joke lidt om konen, men i virkeligheden brokker hun sig ikke. Hun ved at jeg tænker mig om ( ) og ikke pantsætter hele huset for min passion. Alt det "legetøj" der har været forbi her før ML grejet har ikke kostet over 5K, hvilket må betagnes som små beløg i hifi-sammenhæng (og alt andet for den sags skyld).
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Jeg har ikke travlt med den del og det giver ro til at finde det rigtige, men jeg er ikke villig til at ofre 15K på en CD-afspiller, det skal kunne gøre for langt under det beløb. 3560 med en god DAC kunne være en mulighed. |
|
|
Som vi har snakket om, så kan jeg ved næste session slæbe min DAC med, bare så du kan få en pointer rent lydmæssigt for, hvad en 3560 kan. Selvom der naturligvis findes bedre DACs end den jeg ligger inde med, så skal man ikke afskrive den gamle kæmpe. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Jamen tillykke også herfra med den lille nye
Du skriver: "Indtil videre kendetegner den sig lydmæssigt ved ikke rigtigt at gøre væsen af sig. Den er der bare" - det lyder for mig, som præcis det et stykke high-end grej skal, så den bliver du garanteret rigtig glad for  |
|
|
Takker Dejen!
Som du skriver så gør den helt sikkert noget "rigtigt" - nemlig intet. Den har dog en lille fejl (som man næsten kan forvente på en 10 år gammel sag). Hvis man lægger øret helt op til højttaleren når der ikke spilles musik, så kan man høre volumepotmeteret skratter en lille smule. Det er dog meget lidt og høres slet ikke når der spilles musik.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak Acer - jeg nyder det skam. Jeg er nået lidt op i beløb uden det er helt vildt og tror, nøjagtigt som du skriver, at man skal meget højt op hvis det skal blive markant bedre.
No. 39 kunne være sjovt, men ikke realistisk. Selvom jeg gerne undte dig den 3560'er bliver kampvognen "desværre" stadig parkeret her i garagen.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
hej LB
tillykke med din "nye" ML, jeg havde selv 38S + 331 så jeg kender det ganske godt du skal lige væe opmærksom på at hvis 38´eren er en ældre model, er det ikke sikkert, at den kan tale sammen med din 331, uden at den kommer en tur forbi Steensen..! men lækker det er den  |
|
|
Hej Pihl,
Dejligt at se dig på tråden igen - du var den første der lavede et indlæg og det er efterhånden nogle indlæg siden 
Tak for lykønskningen! 
Jeg ved ikke rigtigt om jeg vil forbinde 331 med 38, da jeg normalt slukker 331 helt når jeg ikke lytter (tudefjæs med el-regningen) og det tror jeg ikke man kan via 38'eren? Andre funktioner end tænd/stand by tror jeg ikke der er at hente ved at forbinde dem.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Citér:
Jeg har ikke travlt med den del og det giver ro til at finde det rigtige, men jeg er ikke villig til at ofre 15K på en CD-afspiller, det skal kunne gøre for langt under det beløb. 3560 med en god DAC kunne være en mulighed. |
|
|
Som vi har snakket om, så kan jeg ved næste session slæbe min DAC med, bare så du kan få en pointer rent lydmæssigt for, hvad en 3560 kan. Selvom der naturligvis findes bedre DACs end den jeg ligger inde med, så skal man ikke afskrive den gamle kæmpe. |
|
|
det tager vi imod med kyshånd!
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rart at høre, at det hele virker som det skal!
Som det allerede er blevet sagt, så kan man ikke altid forvente en stor forandring/forbedring når man bevæger sig i den klasse du gør nu. En anden faktor er nok, at du skifter til samme mærke. Man må jo gå ud fra at din nye pre har det samme lydideal som din effekt, og da den allerede har lavet den store ændring af lyden, så er det meget naturligt at det "bare" bliver lidt mere af det samme.
Nu mangler du så bare en løsning til surround, vi kan jo ikke have at dine Coupeer står og samler støv! Du må igang med at spare op - skøn hobby ik  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo som om købet af den 38'er var en rigtige god beslutning. Det bliver spændende at se billeder. Jeg vil anbefale dig at prøve nogle balancerede kabler mellem pre- og poweramp. Det gjorde i hvert fald underværker hos mig. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
Til top |
|
|