Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 22:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: LB film & musik set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 210
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 22 November 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Rart at høre, at det hele virker som det skal!

Som det allerede er blevet sagt, så kan man ikke altid forvente en stor forandring/forbedring når man bevæger sig i den klasse du gør nu.
En anden faktor er nok, at du skifter til samme mærke. Man må jo gå ud fra at din nye pre har det samme lydideal som din effekt, og da den allerede har lavet den store ændring af lyden, så er det meget naturligt at det "bare" bliver lidt mere af det samme.

Nu mangler du så bare en løsning til surround, vi kan jo ikke have at dine Coupeer står og samler støv! Du må igang med at spare op - skøn hobby ik

Takker Michael,

Jeg tør slet ikke tænke på SS lige nu

Med tiden køber jeg en surround-reciever, en DVD-afspiller med HDMI samt muligvis en sub...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:
Det lyder jo som om købet af den 38'er var en rigtige god beslutning. Det bliver spændende at se billeder. Jeg vil anbefale dig at prøve nogle balancerede kabler mellem pre- og poweramp. Det gjorde i hvert fald underværker hos mig.

Hej Buch ML-broder ,

Jeg tager billeder iaften engang eller imorgen, alt efter hvordår mit kamera kommer hjem. Jeg har lige nu forbundet min CD med pre med både RCA og XLR. Det kunne være sjovt at prøve med XLR mellem pre og effekt en dag og det skal da prøves.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 November 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
MichaelWB skrev:

Rart at høre, at det hele virker som det skal!

Som det allerede er blevet sagt, så kan man ikke altid forvente en stor forandring/forbedring når man bevæger sig i den klasse du gør nu.
En anden faktor er nok, at du skifter til samme mærke. Man må jo gå ud fra at din nye pre har det samme lydideal som din effekt, og da den allerede har lavet den store ændring af lyden, så er det meget naturligt at det "bare" bliver lidt mere af det samme.

Nu mangler du så bare en løsning til surround, vi kan jo ikke have at dine Coupeer står og samler støv! Du må igang med at spare op - skøn hobby ik

Takker Michael,

Jeg tør slet ikke tænke på SS lige nu

Med tiden køber jeg en surround-reciever, en DVD-afspiller med HDMI samt muligvis en sub...

Man skal jo planlægge for fremtiden

Men det går altså ikke at du sådan vil gå på kompromis med SS, fy skamme!
Næe en fornuftig surround forforstærker og så en fornuftig effekt til Coupeerne (behøver ikke at ML men det ville matche bedst ) og så er du kørende.
En receiver bliver jo alligevel bare en midlertidig løsning, vi kender dig, så du kan lige så godt spare op til den seriøse løsning først som sidst

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 November 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

En nem og billig måde at få SS tilbage på er jo netop ved at købe en receiver til et par tudser. Tror du skal alvorligt op i pris på et delt sæt surround pre/effekt, før du vil opleve en mærkbar forskel.

For et nogenlunde beskedent beløb kommer man faktisk langt på brugtmarkedet, og du kan jo bare smide den grimme receriver ind i skabet.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
ML men det ville matche bedst ) og så er du kørende.
En receiver bliver jo alligevel bare en midlertidig løsning, vi kender dig, så du kan lige så godt spare op til den seriøse løsning først som sidst

Nah, så mange penge er jeg ikke villig til at smide efter SS.

powda skrev:
En nem og billig måde at få SS tilbage på er jo netop ved at købe en receiver til et par tudser. Tror du skal alvorligt op i pris på et delt sæt surround pre/effekt, før du vil opleve en mærkbar forskel.

For et nogenlunde beskedent beløb kommer man faktisk langt på brugtmarkedet, og du kan jo bare smide den grimme receriver ind i skabet.

Det kunne jeg ikke ha' sagt bedre selv powda  ...og det er nøjagtig hvad jeg har tænkt på at gøre. DTS og DD er trods alt at sammenligne med MP3 kvalitet, men forstærkerdelen skal selvfølgelig kunne sparke liv i Coupé'erne

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 November 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

MichaelWB skrev:

powda skrev:

Det kunne jeg ikke ha' sagt bedre selv powda  ...og det er nøjagtig hvad jeg har tænkt på at gøre. DTS og DD er trods alt at sammenligne med MP3 kvalitet, men forstærkerdelen skal selvfølgelig kunne sparke liv i Coupé'erne

Har selv måttet lære det på den hårde måde, altså det med forskellen på receriver og delt pre/effekt. I mine øjne er der til 'normale' surroundbehov, hvis man kan kalde det det, ikke nogen ide i, at smide kassen på dyre effekt/pre løsninger, medmindre man er alvorligt kritisk. Der venter virkeligt fede oplevelser i receiver klassen på 5.1 siden. :]

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 November 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

DTS og DD er trods alt at sammenligne med MP3 kvalitet...

Nu er DTS godt nok med en noget højere bitrate end MP3.
På laserdisc er den over 1500kb/s og på DVD er den stadig over 700kb/s.

Hvis jeg må lave noget MP3 med den bitrate til blindtest, og du kan spotte det i sammenligning med CD, så har du en god hørelse.

De højeste bitrater nogen gider bruge på MP3 er vist 320kb/s.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
L.B. skrev:

Hvis jeg må lave noget MP3 med den bitrate til blindtest, og du kan spotte det i sammenligning med CD, så har du en god hørelse.

Altså Spencer, nu prøver jeg at overbevise mig selv om, at det ikke er nødvendigt med for dyrt SS-grej og prøver at undskylde det med tekniske beviser - så skal du ikke lave om på det  

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 22 November 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Men er de nævnte bitrates pr kanal?

Ellers skal det vel tages med i betragtning at der er 6-7 diskrete kanaler i DTS og kun 2 til MP3 stereo, så det udjævner jo sagerne lidt, hvis ikke jeg tager fejl.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 November 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

Men er de nævnte bitrates pr kanal?

Ellers skal det vel tages med i betragtning at der er 6-7 diskrete kanaler i DTS og kun 2 til MP3 stereo, så det udjævner jo sagerne lidt, hvis ikke jeg tager fejl.

DTS er et superoptimeret format, hvor der ikke svines med bits'ne som på CD redbook standarden.

På CD er de 16bits kun udnyttet helt ved peaks til 0dB, og de forekommer kun få gange på en CD, i ganske få millisekunder. Ikke alle CD'er er iøvrigt indspillet til fuld niveau i peaks, og bliver komprimeret kraftigt alligevel, så stemmen kommer op i niveau.

Desuden er en meget stor del af datastrømmen uudnyttet, og det er noget som HDCD-formatet bruger, idet man kan opnå 20bit opløsning ved at kode CD'en anderledes.

Ikke ægte 20bit men noget der kommer tæt på.

Al den snak fra dem der mener at CD er ukomprimeret, er i virkeligheden vrøvl, idet ingen CD'er udgives uden kraftig komrimering under produktionen.

Kompression bruges også på vinyl i høj grad, og i særdeleshed i diskanten.

EDIT: Når man fordeler lyden på flere højttalere, så bliver bitraten pr kanal selvfølgelig mindre, men dynamikområdet bliver bedre, da hver enkelt højttaler stresses mindre.

Du foretrækker jo også stereo frem for mono?

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 22 November 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Pihl skrev:
hej LB tillykke med din "nye" ML, jeg havde selv 38S + 331 så jeg kender det ganske godt du skal lige væe opmærksom på at hvis 38´eren er en ældre model, er det ikke sikkert, at den kan tale sammen med din 331, uden at den kommer en tur forbi Steensen..! men lækker det er den

Hej Pihl,

Dejligt at se dig på tråden igen - du var den første der lavede et indlæg og det er efterhånden nogle indlæg siden

Tak for lykønskningen!

Jeg ved ikke rigtigt om jeg vil forbinde 331 med 38, da jeg normalt slukker 331 helt når jeg ikke lytter (tudefjæs med el-regningen) og det tror jeg ikke man kan via 38'eren? Andre funktioner end tænd/stand by tror jeg ikke der er at hente ved at forbinde dem.

det du opnår, udover at de tænder samtidig, er at du i displayet på 38 kan læse en kode, hvis der er et problem med 331, jeg brugte heller ikke funktionen ret længe, det var det med elregningen

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 November 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
L.B. skrev:

Jep og jeg glæder mig til der kommer et seriøst alternativ til LD (nå ja og til LP)

næ, Lars køb nu en ordenlig forstærker til bag kanalerne, så kan du jo låne min dekoder til du får råd til en SS pre. (måske først i næste måned!)

subs...   har du set disse:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=808

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Pihl skrev:
det du opnår, udover at de tænder samtidig, er at du i displayet på 38 kan læse en kode, hvis der er et problem med 331, jeg brugte heller ikke funktionen ret længe, det var det med elregningen

Jeg tror også jeg dropper det, men det kunne da være "sjovt" at kende prisen på kablet...

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

powda skrev:

Men priserne er jo, som du selv er inde på, betydeligt lavere når det er brugt. Og da der jo ikke er behov for at det skal understøtte 7.1 så kan man da lige så godt gå efter noget, der bare tilnærmelsesvis giver samme kvalitetsoplevelse i surround.

L.B. skrev:

MichaelWB skrev:

powda skrev:

For et nogenlunde beskedent beløb kommer man faktisk langt på brugtmarkedet, og du kan jo bare smide den grimme receriver ind i skabet.

Det kunne jeg ikke ha' sagt bedre selv powda  ...og det er nøjagtig hvad jeg har tænkt på at gøre. DTS og DD er trods alt at sammenligne med MP3 kvalitet, men forstærkerdelen skal selvfølgelig kunne sparke liv i Coupé'erne

Hvis det er det indtryk du har i dag, så må sådan noget H/K alligevel være ret ringe til surround

Nej jeg vil ikke hjælpe dig med at neprioritere surround

Hvor er D.J. når man skal bruge ham....

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 November 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Hvis det er det indtryk du har i dag, så må sådan noget H/K alligevel være ret ringe til surround

Ja han er ikke, meen jeg prøver da

(i øvrigt er sådan noget H/K faktisk ret ringe til SS)

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
MichaelWB skrev:

Ja han er ikke, meen jeg prøver da

(i øvrigt er sådan noget H/K faktisk ret ringe til SS)

Ja vi må lige holde ham til ilden

Det ville da også værre synd for de fine Coupeer bare at spænde dem for en receiver, også selvom de "bare" er baghøjttalere.

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Pihl skrev:

Jeg tror også jeg dropper det, men det kunne da være "sjovt" at kende prisen på kablet...

det koster nærmest ingen ting! det er bare et "telefon/internet kabel" jeg vil tro at jeg har et derhjemme, det kan være at jeg kan sende det, hvis jeg kan finde det ellers ring til Steensen og spørg om han ikke har et liggende

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

I er gode er I?

Jeg lever fint med stereo for tiden, men kan da ikke undvære SS. Når tiden kommer hvor der igen er klingende mønt på kistebunden bliver det til en SS reciever eller amp. Jeg vil ikke have flere "kasser" end højest nødvendigt.

DJ er desværre i krise-møde med sig selv. I nat, mens han lavede hele sin opsætning om, gjorde en stej-fejl i hans pre at der blev sendt et så højt brum ud i hans HT at 2 basenheder sprang . Det er et problem fordi de officielt ikke kan skaffes længere til hans Matrix 802 S3. Send ham en venlig tanke eller en pb hvis I ved hvor de evt. kan skaffes.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Pihl skrev:
L.B. skrev:

Pihl skrev:

det koster nærmest ingen ting! det er bare et "telefon/internet kabel" jeg vil tro at jeg har et derhjemme, det kan være at jeg kan sende det, hvis jeg kan finde det ellers ring til Steensen og spørg om han ikke har et liggende

Tak for info Pihl! Jeg har lige skrevet en e-mail til Steensen, så vi vi se om de svarer, ellers vil jeg meget gerne købe dit hvis det er 2 meter langt?

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Pihl skrev:
L.B. skrev:

Pihl skrev:

Tak for info Pihl! Jeg har lige skrevet en e-mail til Steensen, så vi vi se om de svarer, ellers vil jeg meget gerne købe dit hvis det er 2 meter langt?

det er vist lige nøjagtigt hvad det er

<< Forrige Side af 210 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes