Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
det er vist lige nøjagtigt hvad det er  |
|
|
Jeg har sendt dig en pb 
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
DJ er desværre i krise-møde med sig selv. I nat, mens han lavede hele sin opsætning om, gjorde en stej-fejl i hans pre at der blev sendt et så højt brum ud i hans HT at 2 basenheder sprang . Det er et problem fordi de officielt ikke kan skaffes længere til hans Matrix 802 S3. Send ham en venlig tanke eller en pb hvis I ved hvor de evt. kan skaffes.
|
|
|
Nedtur 
Sender lige en venlig tanke til Bathulen, og håber det lykkes for ham at få de rigtige enheder __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
[QUOTE=L.B.]
DJ er desværre i krise-møde med sig selv. I nat, mens han lavede hele sin opsætning om, gjorde en stej-fejl i hans pre at der blev sendt et så højt brum ud i hans HT at 2 basenheder sprang . Det er et problem fordi de officielt ikke kan skaffes længere til hans Matrix 802 S3. Send ham en venlig tanke eller en pb hvis I ved hvor de evt. kan skaffes.
|
|
|
Triiiist.......
Mine bedste tanker og største medlidenhed til DJ. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
powda skrev:
En nem og billig måde at få SS tilbage på er jo netop ved at købe en receiver til et par tudser. Tror du skal alvorligt op i pris på et delt sæt surround pre/effekt, før du vil opleve en mærkbar forskel. |
|
|
Men priserne er jo, som du selv er inde på, betydeligt lavere når det er brugt. Og da der jo ikke er behov for at det skal understøtte 7.1 så kan man da lige så godt gå efter noget, der bare tilnærmelsesvis giver samme kvalitetsoplevelse i surround.
L.B. skrev:
MichaelWB skrev:
ML men det ville matche bedst ) og så er du kørende. En receiver bliver jo alligevel bare en midlertidig løsning, vi kender dig, så du kan lige så godt spare op til den seriøse løsning først som sidst |
|
|
Nah, så mange penge er jeg ikke villig til at smide efter SS.
powda skrev:
En nem og billig måde at få SS tilbage på er jo netop ved at købe en receiver til et par tudser. Tror du skal alvorligt op i pris på et delt sæt surround pre/effekt, før du vil opleve en mærkbar forskel.
For et nogenlunde beskedent beløb kommer man faktisk langt på brugtmarkedet, og du kan jo bare smide den grimme receriver ind i skabet. |
|
|
Det kunne jeg ikke ha' sagt bedre selv powda ...og det er nøjagtig hvad jeg har tænkt på at gøre. DTS og DD er trods alt at sammenligne med MP3 kvalitet, men forstærkerdelen skal selvfølgelig kunne sparke liv i Coupé'erne
|
|
|
Hvis det er det indtryk du har i dag, så må sådan noget H/K alligevel være ret ringe til surround 
Nej jeg vil ikke hjælpe dig med at neprioritere surround 
Hvor er D.J. når man skal bruge ham....
|
|
|
For mit vedkommende er udtalelser baseret på bl.a. H/K signature, Rotel og EAD surround pre's, med forskellige power amps.
Ingen påstår, at der ikke KAN være forskel, men at man sagtens kan få en god oplevelse med en receiver. At købe det dyreste en opdelt power/pre løsning til flerkanalslyd, fordi man i hovedet sætter sig for, at det bare må være det bedste, kan skuffe slemt, i forhold til hvad man for væsentligt lavere beløb kunne have fået med en receiver.
Som LB selv bemærker, er det selvfølgelig vigtigt at finde sig en receiver, der har lidt kræfter. __________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ powda
Selvfølgelig kan man sagtens få et fornuftigt resultat med en receiver.
Min pointe er bare, at det er bedre at praøve at matche det "niveau" der nu er i fronten, fra starten af, specielt når nu det er Lars vi taler om, ellers skal han jo bare skifte receiveren efter 2-3 uger!  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
 hov hov - H/K og Rotel dårlig som SS  - nej nej - er måske ikke på højde med ML, men ligefrem dårlig er det jo ikke
LB@
Tillykke med den, og se nu og få ladet det digikamera op
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Guld og takker!
Kameraet ankommer først ved midnats-tide og der sover jeg nok, men imorgen bliver der "knipset".
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Spencer skrev:
Nå, men tillykke med den nye super-pre !  |
|
|
Mange tak! 
Spencer skrev:
hvor længe må vi så vente, før lillemor kommer med kameraet ? |
|
|
Hun er hjemme onsdag, så skal der "filmes" "onsdagsfilm" høhø 
Brian7500 skrev:
Jeg er nu bare spændt på, hvor længe der går, før du begynder at fable om at Denonen godt kunne trænge til en udskiftning. |
|
|
Mark Levinson drev og transport er hammer dyrt, selv brugt. De har ikke lavet en decideret afspiller. Det er vist desværre uden for min liga, men det kunne være sjovt at lage med en DAC en dag...
Ja, tiløk' nu må du da være tilfreds!
Tak her også  |
|
|
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Hej Guld og takker!
Kameraet ankommer først ved midnats-tide og der sover jeg nok, men imorgen bliver der "knipset". |
|
|
Der er vel blitz på kameraet ? Hvorfor er det lige at du skal sove, når vi skal se billeder ?  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
alle de andre skrev:
recivere er guld, pre er overvurderet |
|
|
selv har jeg haft lidt blandet, men har aldrig haft bedre snurre end jeg har nu! Min personlige (og højest uvidenskabelige) mening er at en løs pre og en hæderlig forskærker kan udkonkurere alt andet til de samme penge. LB skal jo kun bruge 2 kanalers effekt så en alm stereo forstærker kan gøre det.
I øvrigt hvor mange af jer der er glade for jeres SSreciver har prøvet at køre 4 kanals setup?
det kræver "lidt" mere end bare at gengive de lydspor der er på skiven!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Min pointe er bare, at det er bedre at praøve at matche det "niveau" der nu er i fronten, fra starten af, specielt når nu det er Lars vi taler om, ellers skal han jo bare skifte receiveren efter 2-3 uger!  |
|
|
Hehe, janu må vi se 
SpencerDer er vel blitz på kameraet ? Hvorfor er det lige at du skal sove, når vi skal se billeder ? [/QUOTE skrev:
Beklager, men mit kamera er i forevejen ikke for godt - mine billeder bliver altid mørke.  |
|
|
Beklager, men mit kamera er i forevejen ikke for godt - mine billeder bliver altid mørke. 
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Ja, tiløk' nu må du da være tilfreds! |
|
|
Jo tak Hr. Kaptajn! På den "front" er jeg tilfreds og det giver en vis ro... 
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
der gik vist miju i den quote
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
I øvrigt hvor mange af jer der er glade for jeres SSreciver har prøvet at køre 4 kanals setup?
det kræver "lidt" mere end bare at gengive de lydspor der er på skiven! |
|
|
Ja nu må vi se hvad tingene koster, når jeg når dertil. Der kommer til at gå lidt, for lommerne er tomme for alvor. En NAD 218 og en lille fin pre ville selvfølgelig ikke skade, men som sagt - den tid den udfordring...
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
Jo tak Hr. Kaptajn! På den "front" er jeg tilfreds og det giver en vis ro... Ja ja, den er god med dig! |
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
Jo tak Hr. Kaptajn! På den "front" er jeg tilfreds og det giver en vis ro... Ja ja, den er god med dig!
|
|
|
|
|
|
Hvad angår amps, signalkabler, HTkabler og højttalere er jeg i hus, ingen tvivl om det. Det er en helt mærkelig fornemmelse 
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
Jo tak Hr. Kaptajn! På den "front" er jeg tilfreds og det giver en vis ro... Ja ja, den er god med dig!
|
|
|
|
|
|
Hvad angår amps, signalkabler, HTkabler og højttalere er jeg i hus, ingen tvivl om det. Det er en helt mærkelig fornemmelse 
|
|
|
Arghh... Lars! Nu må jeg le 
Giv et sæt GamuT L5 et lyt og du er solgt (det er bare ærgeligt at de står i den pris de gør )

- BR
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Spencer skrev:
L.B. skrev:
DTS og DD er trods alt at sammenligne med MP3 kvalitet... |
|
|
Nu er DTS godt nok med en noget højere bitrate end MP3. På laserdisc er den over 1500kb/s og på DVD er den stadig over 700kb/s.
Hvis jeg må lave noget MP3 med den bitrate til blindtest, og du kan spotte det i sammenligning med CD, så har du en god hørelse. 
De højeste bitrater nogen gider bruge på MP3 er vist 320kb/s. |
|
|
Jep og jeg glæder mig til der kommer et seriøst alternativ til LD (nå ja og til LP ) Nogle dvd ére bruger også 1509 KB/S - men selvfølgelig har LDérne nogle store flotte covers oven i hatten |
|
|
__________________ dj
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
powda skrev:
En nem og billig måde at få SS tilbage på er jo netop ved at købe en receiver til et par tudser. Tror du skal alvorligt op i pris på et delt sæt surround pre/effekt, før du vil opleve en mærkbar forskel. |
|
|
Men priserne er jo, som du selv er inde på, betydeligt lavere når det er brugt. Og da der jo ikke er behov for at det skal understøtte 7.1 så kan man da lige så godt gå efter noget, der bare tilnærmelsesvis giver samme kvalitetsoplevelse i surround.
L.B. skrev:
MichaelWB skrev:
ML men det ville matche bedst ) og så er du kørende. En receiver bliver jo alligevel bare en midlertidig løsning, vi kender dig, så du kan lige så godt spare op til den seriøse løsning først som sidst |
|
|
Nah, så mange penge er jeg ikke villig til at smide efter SS.
powda skrev:
En nem og billig måde at få SS tilbage på er jo netop ved at købe en receiver til et par tudser. Tror du skal alvorligt op i pris på et delt sæt surround pre/effekt, før du vil opleve en mærkbar forskel.
For et nogenlunde beskedent beløb kommer man faktisk langt på brugtmarkedet, og du kan jo bare smide den grimme receriver ind i skabet. |
|
|
Det kunne jeg ikke ha' sagt bedre selv powda ...og det er nøjagtig hvad jeg har tænkt på at gøre. DTS og DD er trods alt at sammenligne med MP3 kvalitet, men forstærkerdelen skal selvfølgelig kunne sparke liv i Coupé'erne
|
|
|
Hvis det er det indtryk du har i dag, så må sådan noget H/K alligevel være ret ringe til surround 
Nej jeg vil ikke hjælpe dig med at neprioritere surround HØRT
Hvor er D.J. når man skal bruge ham.... her , Jeg lytter med fra sidelinien ( med røde ører ) og L.B bliver snart degraderet til kun at måtte deltage på stereosidene ski... 2 kanals stereofims  - i virkeligheden er det bare fordi han "kun" har råd til et´ effekttrin og ingen seriøs forforstærker ................altså med surround i - er ML nået dertil ????    |
|
|
__________________ dj
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret