Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 04:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: LB film & musik set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 210
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 12 December 2005 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:
Nu har jeg ikke min egen tråd, men jeg skal ud med det. Håber at Lars ikke bliver sur over at jeg låner lidt spalteplads

Alt er velkommen på min bætte tråd!

blackhawk skrev:
Man har sgu da lov til at være heldig en gang imellem. Håber at det kan muntre Lars lidt op 

Jamen her er humøret højt og vi glæder os over den sorte høgh's lækre lille kult-amp. 

D.J. skrev:
L.B. skrev:
D.J. skrev:
hvordan har hovedet det ?

Av! Hvad med dit   Det har det fint, jeg har ikke været til julefrokost endnu ( først på fredag), jeg hørte bare at du skulle og så babysitte lørdag med hoved på - av, godt ikke var mig ......overlevede du

Med nød og næppe, men hva pokker....

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Seerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 December 2005 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Kunne se i Biojensens tråd at du overvejer en 1920'er. Hvordan kan det være når du lige har solgt din 3910?

MVH

Seerup

Til top Vis Seerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seerup Besøg Seerup's Websted

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 December 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Jeg var så heldig at være til Händels Messias i Københavns Domkirke i går aftes, 3 timers ren nydelse. Hvor er det dog et smukt stykke, utroligt smukt sunget af Akademikernes Kor & Orkester bakket op af 4 solister; Ditte Højgaard Andersen (Sopran), Tine Bye Sandorff (Alt), Michael Kristensen (Tenor) og John Lundgren (Baryton) dirigeret meget smukt og eksplosivt af Nenia Zenana.

Det var de bedste 140,- kroner jeg længe har givet ud, sikke en stemning og smuk musik. Særligt kor, orkester, sopran og baryton imponerede mig helt over evne. (Kan det høres..?)...

Særligt stoltheden over at kende en i koret, der bagefter blev utroligt rørt over den stående applaus og to fremkaldelser satte prikken over i´et. Det eneste MEN...

Jeg overvejede længe at sælge mit anlæg!! Hvorfor dog have et anlæg, når det aldrig kan lyde lige så godt som live musik og sang?

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Seerup skrev:
Kunne se i Biojensens tråd at du overvejer en 1920'er. Hvordan kan det være når du lige har solgt din 3910?

Det var en Pioneer DV668 jeg havde. Den blev solgt for at rejse penge til min ML38, men jeg skal have en DVD-afspiller med HDMI igen på et tidspunkt og i den billige ende finder man 1920, så derfor...

Seerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Seerup skrev:

Det var en Pioneer DV668 jeg havde. Den blev solgt for at rejse penge til min ML38, men jeg skal have en DVD-afspiller med HDMI igen på et tidspunkt og i den billige ende finder man 1920, så derfor...

Sorry My bad. Det er helt forståeligt. Jeg overvejer den også selv, men troede ikke du handlede i den billige ende

Til top Vis Seerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seerup Besøg Seerup's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:
Jeg overvejede længe at sælge mit anlæg!! Hvorfor dog have et anlæg, når det aldrig kan lyde lige så godt som live musik og sang?

Sikke en god oplevelse du har haft - det glæder mig!  

Et anlæg skal kunne give dig gåsehud engang imellem og lade dig følelsesmæssigt involvere i musikken. Men anlægget vil altid kun være en tilnærmelse, som man så må "kæmpe" for at gøre så virkelighedstro som overhovedet muligt.

Anlægget derhjemme er man så samtidig selv herre over hvad angår tid/sted/involveringsgrad/budget osv. og så er det jo en "skæg" hobby!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Seerup skrev:
Sorry My bad.

Jeg har skiftet en hel del, så jeg kan sagtens forstå, at det kan være svært at holde styr på.

Seerup skrev:
Det er helt forståeligt. Jeg overvejer den også selv, men troede ikke du handlede i den billige ende

Jeg prioriterer som alle ande, da jeg desværre ikke er millionær og vil ikke ofre det vilde på en DVD-afspiller når Blue-Ray/HD-DVD lurer lige om hjørnet!

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 13 December 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Jeg var så heldig at være til Händels Messias i Københavns Domkirke i går aftes

Det lyder bare som en p***e fed oplevelse du har haft der! - fedt at læse om det, også selv om det er i LB's tråd

Hvad skal du nu? har du været i den nye opera? Konen og jeg overvejer kraftigt at nappe hele ringen her i det nye år.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 December 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Citér:
Det lyder bare som en p***e fed oplevelse du har haft der! - fedt at læse om det, også selv om det er i LB's tråd

Ja det rod skal jeg beklage, jeg var plaget af træthed og bronkitis da jeg oprettede tråden der, i vanens magt.  Jeg tror faktisk at jeg vil oprette en selvstændig tråd, det vil være det eneste rigtige.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32959&P N=1

Det var en FEEEEEED oplevelse, man svømmer bare hen i dramatisk, smukke stemmer og smuk musik. 

Ja jeg kunne virkeligt godt tænke mig at prøve Operaen, selvom Ringen nok lige er en hård start  

Seerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Kan kun anbefale en tur i operaen. Var sammen med min kone inde og spise derinde og derefter inde at se Macbeth. Man skal ikke lide af højdeskræk eller klaustrofobi når man skal derind, men når man nu ikke har nogen af de nævnte skavanker, venter der een, en fantastisk lytte og sanseoplevelse

Sorry LB,- sig til hvis vi kører af sporet!

MVH

Seerup

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Alt er velkommen på "min" tråd, så bare fyr løs

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 December 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

noget nyt om 331 sagen ? eller har jeg overset noget siden den blev sendt 
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:

Nope, intet nyt. Den befinder sig lige nu i det mørke Jylland - du ved derovre ved dig

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 December 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Guldkysten skrev:

Nope, intet nyt. Den befinder sig lige nu i det mørke Jylland - du ved derovre ved dig

Damn - og herovre er der så mørkt at vi ikke engang gider stå op om morgenen men det er da godt du har musik i så mange andre rum at du ikke helt går til

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 December 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Nu skal du ikke komme for godt i gang. LundbyBONDE

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
det er da godt du har musik i så mange andre rum at du ikke helt går til

Jeg har lige rykket en sofa ind i spisestuen, hvor der hænger en lille Infinity højttaler og spiller mono. Juletræet er også netop i denne week-end kommet indenfor i dette rum og med børnene løbende omkring en og lys i træet kan jeg sagtens nyde musikken alligevel.

Jeg kan nyde musik på mange måder. I bilen og på min lille MP3 afspiller der larmer løs når jeg er ude at løbe (dens vigtigste formål er dog at overdøve mit stakkede åndedræt, så jeg ikke kan høre mig selv puste som en gal ).

Det er nemlig det med følelserne, er jeg blevet enig med mig selv om. Det kræver dog indlevelse og netop det får jeg langt nemmere på mit "rigtige" anlæg. Der er ingen tvivl om, at jeg gerne vil have de rigtige specs og at en del af mit grej giver en vis "pride of ownership" (kunne ikke lige finde det rette danske ord), men når dagen er omme vil jeg nyde musikken (og/eller filmen for den sags skyld) og der er Mark Levinson og kompagni altså i en klasse for sig IMHO.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 13 December 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Guldkysten skrev:

Du skal holde dem til ilden deroppe,de ridder ikke samme dag som dag som de sadler deroppe hos steensen, der er kun een der reparere og bliver han syg eller holder fri, så får tingene bare lov at stå, så jeg ville nok maile og ringe til dem med jævne mellemrum.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 December 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

løbe  hvorfor løbe når man kan køre 

Nu er jeg en af dem der hårdnakket mener at mp3 slet ikke kan følge alm. cd'er - så jeg holder mig til Sony Minidisc - det er cd kvalitet - men jeg bruger den nu ikke når jeg løber - kun når jeg en sjælden gang går - og det er ikke tit

Omend jeg må indrømme at mp3 og wma har fundet frem til bilstereo'en (Sådan en Clarion DXZ748 RMP eller sådan noget tingest) - lidt mere praktisk at kunne have 8-10 cd'er på en cd i bilen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Du skal holde dem til ilden deroppe,de ridder ikke samme dag som dag som de sadler deroppe hos steensen, der er kun een der reparere og bliver han syg eller holder fri, så får tingene bare lov at stå, så jeg ville nok maile og ringe til dem med jævne mellemrum.

Tak for opfordringen. Det har jeg så lige gjort, selvom jeg hader at være anmasende, men er meget spændt på svaret.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 December 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Ikke Slipsefyr skrev:

Tak for opfordringen. Det har jeg så lige gjort, selvom jeg hader at være anmasende, men er meget spændt på svaret.

Pas nu på - det skal være med måde - os jyder bryder os slet ikke om at folk stresser og koster rundt med os

<< Forrige Side af 210 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes