Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 15 December 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Knoxville skrev:
....angående de lytter i den ML, så tror jeg aldrig at lytterne har været dårlige, men at det snarere er den måde ML's standby funktion virker på .... de kører med meget høj tomgangsstrøm hele tiden.....hvilket slider på lytterne ( så vidt jeg ved) DERFOR slukker jeg min helt når jeg ikke bruger den, så hellere leve med, at der går 30 min. inden den spiller optimalt. |
|
|
Ja det er rigtigt, en ML331 bruger 110W i standby, en pæn slat også på el regningen. |
|
|
Jeg må indrømme, at jeg også slukker den helt. Det er dog lidt "tricky" da man ikke må trykke for længe, ej heller for lidt på knappen, hvis det skal virke.
|
|
|
Du skal bare holde knappen inde til du hørte to hurtige dobbelklik, så slip og den er slukket, men du har ret, det kan godt drille.
Svar fra US???, har han ikke engang lyttere på lager deroppe da. I så fald kommer du til at vente en månedes tid. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 December 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
en ML331 bruger 110W i standby, en pæn slat også på el regningen. |
|
|
Hvad vil det egentlig koste at have den kørende året rundt i standby - er der nogle der kender el-priserne?
|
|
|
Har aldrig regnet på det, men kan da sige at da jeg havde den stående i stanby når jeg ikke brugte den, der ar mit elforbrug 2500 Kw årligt. Såååå, nok meget normalt forbrug med al det elektronik vi alle har i dag. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 15 December 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
L.B. skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
en ML331 bruger 110W i standby, en pæn slat også på el regningen. |
|
|
Hvad vil det egentlig koste at have den kørende året rundt i standby - er der nogle der kender el-priserne?
|
|
|
Har aldrig regnet på det, men kan da sige at da jeg havde den stående i stanby når jeg ikke brugte den, der ar mit elforbrug 2500 Kw årligt. Såååå, nok meget normalt forbrug med al det elektronik vi alle har i dag.
|
|
|
Ja, det er da ikke en gang 1000KW, så det hører til i småtingsafdelingen, sammen med PC højttalere og Mobiltelefon ladere
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 15 December 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Svar fra US???, har han ikke engang lyttere på lager deroppe da. I så fald kommer du til at vente en månedes tid. |
|
|
Åhhhhh, det håber jeg ikke... 
|
Til top |
|
|
jholesen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 102
|
Sendt: 15 December 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Ja det er rigtigt, en ML331 bruger 110W i standby, en pæn slat også på el regningen.
|
|
|
Min elregning er ca. 2,2 kr pr KWH, det bliver til ca. 20 kr pr watt i standbyforbrug på årsbasis... så det løber alligevel op!
MVH Jacob
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 December 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Svar fra US???, har han ikke engang lyttere på lager deroppe da. I så fald kommer du til at vente en månedes tid. |
|
|
Åhhhhh, det håber jeg ikke... 
|
|
|
Jo desværre,hvis han skal have reservedele helt ovre fra US , så vil jeg tro min. 3-4 uger. Men det lyder da også tåbeligt hvis de ikke engang har lyttere på lager. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jholesen skrev:
det bliver til ca. 20 kr pr watt i standbyforbrug på årsbasis... så det løber alligevel op! |
|
|
Hej Jacob,
Skal det forstås sådanne at jeg så vil bruge kr. (20*110) 2.200,- om året ved at lade den står i standby? ...eller er det mig der har misforstået noget?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 December 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk nu at den bruger 240W i tomgang når den står tænt, så hvis du spilelr rigtig højt sååå......  __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
jholesen skrev:
det bliver til ca. 20 kr pr watt i standbyforbrug på årsbasis... så det løber alligevel op! |
|
|
Hej Jacob,
Skal det forstås sådanne at jeg så vil bruge kr. (20*110) 2.200,- om året ved at lade den står i standby? ...eller er det mig der har misforstået noget?
|
|
|
ja, ca. 964Kw, altså i småtingsafdelingen ( du må IKKE fortælle sådan noget til konen)
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
du må IKKE fortælle sådan noget til konen |
|
|
Hvis hun en dag sætter sig ned og læser denne tråd igennem, kommer jeg godt nok i problemer mere end én gang 
|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 140
|
Sendt: 15 December 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
kyhn skrev:
|
|
Hvis hun en dag sætter sig ned og læser denne tråd igennem, kommer jeg godt nok i problemer mere end én gang 
|
|
|
ha ha ha.... vores tråde er fuldstændigt off limit for de bedre halvdele.... min kone ville få hjertestop hvis hun vidste om alle de planer jeg har. De skal have det bid for bid.... ind i mellem først bagefter, og meget ofte først når planen er ført ud i livet, og har genereret et underskud på budgettet....
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 15 December 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seerup skrev:
L.B. skrev:
kyhn skrev:
|
|
|
|
|
ha ha ha.... vores tråde er fuldstændigt off limit for de bedre halvdele.... min kone ville få hjertestop hvis hun vidste om alle de planer jeg har. De skal have det bid for bid.... ind i mellem først bagefter, og meget ofte først når planen er ført ud i livet, og har genereret et underskud på budgettet.... |
|
|
Man financier da heller ikke over en fællesbudget konto - det gør man da på ens lønkonto - jeg ville da springe i luften hvis hendes dimsedut og tøj køberi - i uanede mængder - blev kørt over ens budget konto. Synes nu at den økonomiske del er nemmest at gemme - det er straks værre når man nu står med apperaterne eller hvad det nu er - det er ikke pokkers nemt at smugle uset ind 
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 15 December 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Seerup skrev:
L.B. skrev:
kyhn skrev:
|
|
|
|
|
ha ha ha.... vores tråde er fuldstændigt off limit for de bedre halvdele.... min kone ville få hjertestop hvis hun vidste om alle de planer jeg har. De skal have det bid for bid.... ind i mellem først bagefter, og meget ofte først når planen er ført ud i livet, og har genereret et underskud på budgettet....
|
|
|
Man financier da heller ikke over en fællesbudget konto - det gør man da på ens lønkonto - jeg ville da springe i luften hvis hendes dimsedut og tøj køberi - i uanede mængder - blev kørt over ens budget konto.
Synes nu at den økonomiske del er nemmest at gemme - det er straks værre når man nu står med apperaterne eller hvad det nu er - det er ikke pokkers nemt at smugle uset ind  
|
|
|
Er jeg virkelig den eneste der har en kone, der godt nok siger at jeg er rablende sindssyg men derefter siger, at hvis det ikke koster os hus og hjem og det daglige brød, kan jeg få mit legetøj?
Hun er ikke nødvendigvis begejstret, men jeg køber ALDRIG noget, uden at hun ved det i forvejen. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 15 December 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Guldkysten skrev:
Seerup skrev:
L.B. skrev:
kyhn skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Man financier da heller ikke over en fællesbudget konto - det gør man da på ens lønkonto - jeg ville da springe i luften hvis hendes dimsedut og tøj køberi - i uanede mængder - blev kørt over ens budget konto.
Synes nu at den økonomiske del er nemmest at gemme - det er straks værre når man nu står med apperaterne eller hvad det nu er - det er ikke pokkers nemt at smugle uset ind  
|
|
|
Er jeg virkelig den eneste der har en kone, der godt nok siger at jeg er rablende sindssyg men derefter siger, at hvis det ikke koster os hus og hjem og det daglige brød, kan jeg få mit legetøj?
Hun er ikke nødvendigvis begejstret, men jeg køber ALDRIG noget, uden at hun ved det i forvejen. |
|
|
Øhm - skal da svare så godt jeg kan "rablende sindsyg" - ja det får jeg også at vide "pris" - det fortæller jeg intet om - det er mine penge. "begejstret" - er hun sjældent - synes jeg har nok og kan larme rigeligt som det er "købe uden hun ved noget i forvejen" - tja - det gør jeg - det er nemmere at få tilgivelse en tilladelse. Selvom det ikke gik godt sidst - det kom til at koste en fremtidig flytning af tingene og hjælp til at male.  Alt i alt - det er al balladen værd - stod det til hende havde vi et Denver minianlæg - det er vist cirka hvad hun mener man kan nøjes med
|
Til top |
|
|
jholesen Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
jholesen skrev:
|
|
Hej Jacob,
|
|
|
Ja sådan cirka... hvis din energipris er den samme som min altså, den varerer vist lidt. Jeg tror den er ca. 1,85 kr/KWH på min hjemegn (Hørsholm) hvis jeg husker ret -nogen der har en elregning lige ved hånden?- mens min bror bor i et nedlagt landbrug og betaler "ingenting" for strøm (og vand og forsikring og ejendomsværdi og... )
MVH Jacob
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Hun er ikke nødvendigvis begejstret, men jeg køber ALDRIG noget, uden at hun ved det i forvejen. |
|
|
Nej du er ikke ene, men det troede jeg, at jeg var .
|
Til top |
|
|
jholesen Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
"pris" - det fortæller jeg intet om
|
|
|
Tjah det afhænger lidt - hvis det er noget jeg køber fra udlandet (f.eks. den Squeezebox jeg netop har bestilt) er jeg som regel ret åben omkring prisen - men glemmer nogle gange at fortælle at prisen altså er i $ og ikke kr. 
MVH Jacob
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 15 December 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejda jeg havde mine klasse A meffektblokke betalte jeg i snit 3500, i kvartalet så avv for den..
Novisad 
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
Hejda jeg havde mine klasse A meffektblokke betalte jeg i snit 3500, i kvartalet så avv for den..
Novisad 
|
|
|
Hejda selv
Se, så ligner det noget jeg kan nikke genkendende til
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 15 December 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvs. 14 K i strøm om året på det alene - det lyder da ligeså sindsygt som dem i tv igår, som brugte 30 K i el for december måned på oplysning - damn - det er jeg for nærig til - og uanset om folk siger det skal være varm eller ej - så kan jeg godt vente på opvarmningstiden hvis det er sådan en el regning man løber op i - det er jo mere en vi brugte da vi havde elvarme
|
Til top |
|
|