Forfatter |
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 15 December 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Dvs. 14 K i strøm om året på det alene - det lyder da ligeså sindsygt som dem i tv igår, som brugte 30 K i el for december måned på oplysning - damn - det er jeg for nærig til - og uanset om folk siger det skal være varm eller ej - så kan jeg godt vente på opvarmningstiden hvis det er sådan en el regning man løber op i - det er jo mere en vi brugte da vi havde elvarme  |
|
|
nja, mit forbrug er totalt deromkring (hifi´en har kun egen gruppe, ikke seperart måler )
i øvrigt vil jeg ikke sidestilles med folk med mærkelige tendenser hifi er heeelt normalt og sundt og beroligede som hobby
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 15 December 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Guldkysten skrev:
Dvs. 14 K i strøm om året på det alene - det lyder da ligeså sindsygt som dem i tv igår, som brugte 30 K i el for december måned på oplysning - damn - det er jeg for nærig til - og uanset om folk siger det skal være varm eller ej - så kan jeg godt vente på opvarmningstiden hvis det er sådan en el regning man løber op i - det er jo mere en vi brugte da vi havde elvarme  |
|
|
nja, mit forbrug er totalt deromkring (hifi´en har kun egen gruppe, ikke seperart måler )
i øvrigt vil jeg ikke sidestilles med folk med mærkelige tendenser hifi er heeelt normalt og sundt og beroligede som hobby |
|
|
Tag det roligt - nisse og julelys'isme er vel også helt normalt, sundt og beroligende for dem der nu dyrker det  indtil el regning dumper ind af brevsprækken
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 15 December 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja A'isme og hifi'isme  mon tro om man så ikke skulle tænke i at have en vindmølle stående i baghaven, og hele taget fyldt med solcelller - det kunne vel tage noget af toppen på el regningen
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 15 December 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
men må indrømme jeg er glad for ikke at have de effekttrin mere puha jeg har sparet penge der og køber så i stedet cder for dem 
Novisad
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 15 December 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas du bare på, A´isme er yderst smitsomt, man skal bare lytte lidt så...
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 15 December 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2005 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
L.B dit regnestykke: 0,110w x 24t x 365dage x 1,57 kr = 1512,86 kr pr. år for din effektfætter i konstant st.by  |
|
|
Det er sku godt, at naboen kender prisen på strøm herude 
Min samlede el-regning har desuden historisk set været på 12K, men det bliver spændende at se den næste. 
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2005 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg betaler 1,26 Kr/KW så selv om jeg er slået, er det på stregen. Må hjem og se hvordan det er gået i år . i øvrigt så er mine trin for små og for få, men de matcher mønterne (der er også for få og de er for små )
Pt har jeg et tomgangsforbrug på 2200W så hvis jeg bare undlod at slukke, så hed det 19.000 KW til musikken i stuen
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 16 December 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
D.J. skrev:
L.B dit regnestykke: 0,110w x 24t x 365dage x 1,57 kr = 1512,86 kr pr. år for din effektfætter i konstant st.by  |
|
|
Min samlede el-regning har desuden historisk set været på 12K, men det bliver spændende at se den næste.  |
|
|
hmm - prøv med sparerpære og sluk lyset hvor du ikke er - da jeg havde elvarme brugte jeg omkring 10K om året - men der brugte jeg så også brændovnen flittigt - men ok med sådan en effektbørge kan du jo så nok skrue ned for varmen og spare lidt det - så går det lige op
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
L.B. skrev:
D.J. skrev:
|
|
Min samlede el-regning har desuden historisk set været på 12K, men det bliver spændende at se den næste. 
|
|
|
hmm - prøv med sparerpære og sluk lyset hvor du ikke er - da jeg havde elvarme brugte jeg omkring 10K om året - men der brugte jeg så også brændovnen flittigt - men ok med sådan en effektbørge kan du jo så nok skrue ned for varmen og spare lidt det - så går det lige op 
|
|
|
Vi slukker altid hvor vi ikke er og el-varmen er skiftet ud med gas, men alligevel formår vi at bruge 12K 
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, men tiden skal jo gå med noget, når nu ikke man kan høre musik og se film, så jeg har hygget mig lidt med kabler...
Mine Supra kabler er blevet skiftet ud med de originale Mark Levinson hvor der efterfølgende er monteret Bals Typ73 stik på http://www.oxboll.dk/hga/catalog/product_info.php?cPath=31_3 9&products_id=105 som er et godt stik til MEGET rimelige penge. Kablerne var så lange, at jeg har klippet dem midt over (selvom nogle siger at 3 meter netkabler lyder bedre vil jeg ikke ha kabler liggende over det hele ) så der er kommet kabel til CD-afspilleren samt et ekstra kabel også (til en evt. DAC eller andet en dag). Desuden er alt SS-grejet (ikke meget nu til dags) sat på en stikkontakt som har en anden el-gruppe end den dedikerede hifi-gruppe. Netskinnen er denne type: http://www.oxboll.dk/hga/catalog/product_info.php?cPath=30&a mp;a mp;a mp;products_id=99 som er en god skinne til MEGET rimelige penge.
Et lille billede:

...og uden blitz:

Foruden netkabler har jeg handlet/byttet mig til forskellige digital-kabler, som jeg skal bruge når der på et tidspunkt kommer en SS-tilbygning på anlægget igen. Det er 2 coax kabler; Audioquest Video Two og Mr. Michael Kyhn Special Super Digital samt 1 lysleder; Acoustic Research Pro Series.

|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg ellers fået fat i en 6 cm tyk granitplade, som skal stå under min effektforstærker når den har været til rep. Den ser lækker ud (synes jeg ), men der er tydeligvis noget "væske" der er trukket ind i stenen på den side der uheldigvis peger udaf og jeg kan ikke få det af. Jeg kan ikke vende den rundt for undersiden og bagsiden er ikke pæne. Er der nogle der har nogle tips?

|
Til top |
|
|
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 17 December 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at se du kan få tiden til at gå med lidt bytterig.
Det med stenen. kan man ikke bare gi den noget olie så det kan suge ind? __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 17 December 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
mon ikke en stenhugger kan hjælpe dig med dit lille problem?
Det store spørgsmål er vel mere, hvor mange dage inden jul når denne tråd over 2000 indlæg?
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
gi´ den en gang stenolie, så får hele pladen den lidt mørke farve!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2005 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
KaZZ skrev:
Det med stenen. kan man ikke bare gi den noget olie så det kan suge ind? |
|
|
kyhn skrev:
gi´ den en gang stenolie, så får hele pladen den lidt mørke farve! |
|
|
Tak for tips, det må prøves 
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2005 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Det store spørgsmål er vel mere, hvor mange dage inden jul når denne tråd over 2000 indlæg? |
|
|
me don't know.
|
Til top |
|
|
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
Sendt: 18 December 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
witzel skrev:
Det store spørgsmål er vel mere, hvor mange dage inden jul når denne tråd over 2000 indlæg? |
|
|
me don't know.
|
|
|
Eller 100sider
__________________ Hilsen
Kristjan
|
Til top |
|