Forfatter |
|
Shadow Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 31 December 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved der er mange tråde omkring samme emne, men nu spørger jeg alligevel, for det er lidt for uoverskueligt ellers, når jeg ikke ved så meget om det, samtidig har resten af ens udstyr vel også betydning for valget af sub 
Jeg har følgende udstyr: Denon AVR-3803 receiver, Denon DVD 2800mk2, 2 stk. Dali Evidence 470 front-ht og Dali Evidence C70 center-ht med Dali silverwave 2 kabel.
Specielt ved de allerdybeste toner synes jeg godt jeg kunne bruge noget ekstra, men vil det ellers forbedre lyden sådan mere generelt, ved indkøb af en sub?
Lige for øjeblikket er fordelingen mellem film og musik vel omkring 95% film og 5% musik, men det kan sagtens ændre sig senere, men for tiden bruger jeg det altså langt størstedelen af tiden til at se film (og lidt konsolspil når tiden er der ).
Jeg vil nødigt have alt for dominerende bas, som bare buldrer derudaf hele tiden, men det er formentlig kun tilfældet ved de allerbilligste subwoofere. Mit “lytterum” kan ses skitseret her: http://frip.dk/tga/lytterum.jpg
Efter at have læst diverse tråde og reviews er jeg kommet frem til et par valgmuligheder. Budgettet ville jeg gerne holde indenfor 5000 kr., køber gerne brugt, men nok mere for at spare lidt penge så.
Dog hvis der virkelig er meget at hente ved at købe de lidt dyrere modeller kunne det da tænkes at man skulle spare lidt mere op.
Her er de valgmuligheder jeg selv er nået frem til:
Dali SWA-12
Dali Suite S1.2 (S1.5 er formentlig for stor til mit behov? Og så er prisen også lige i overkanten)
B&W ASW650 (B&W ASW675? Den er dog også ret dyr)
System Audio SE200, har dog læst at denne skulle være bedre til musik end til film i forhold til andre?
Evt. Noget helt andet ?
Jeg hælder lige nu ret meget til Suite S1.2, da den har fået god omtale herinde, og så er den jo fra Dali, som resten af mine højtalere + en god pris.
PS. Jeg skal først købe den om 1-2 måneder, hvis altså jeg ender med en indenfor det budget jeg har nu Men jeg kan ikke lide forhastede beslutninger 
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 31 December 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis subben kun skal benyttes til film, eller hvis du ikke er altfor kresen hva lyd i stereo angår vil alle disse subbene kunne gi deg det du er på utkikk etter(dog noen bedre enn andre).
Men du sier at du vil ha en sub som ikke buldrer hele tiden, jeg tror da at du skal lese denne testen:
http://www.eurodesign.no/eksempler/eyefi_eks.pdf
Og hvis du vil vite litt om hvordan den klarer seg i mot ASW675
http://www.smartson.se/Default.ASP?TestId=2108&WCI=wiTes t
Det beste er at den nå er på tilbud til 6000kr.
Jeg vil si det slik. Hvis Kappaen og ASW675 kostet det samme og den skulle brukes mest til film ville jeg kjøpt ASW675. Var det mest til musik ville valget vært omvendt. Nå som den koster 2000 mindre ville jeg nok i begge tilfeller satset på Kappaen.
Et alternativ er Audio Pro Ace Bass 2. Hvis den fremdeles kan kjøpes for 4000 ville jeg også vurdert denne. Til den ordinære prisen på 6000 blir den utkonkurrert av Kappaen.
PS! Jeg har selv en Kappa som spiller sammen med Evidence 470, så er det noen sørsmål skal du bare spørre.
|
Til top |
|
|
Shadow Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner: Hvor kan man købe/se den henne? Det er kun lykkedes mig at finde den et sted i Skive? Er den svær at tilpasse systemet? Det virker som om den har ret så mange indstillingsmuligheder i forhold til andre subs 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 December 2004 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
I tillegg til Audiovision selges Infinity også hos Expert. Det den har ekstra sammenlignet med andre subs er romkorreksjon. Den er desverre ikke like så automatisk som variantene i diverse surroundreceivere. Men det er heller ikke vanskelig, det tok meg 2 minutter å finne ut av det, og jeg er ikke et MENSA prospect :)
|
Til top |
|
|
Shadow Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
2 minutter på at sætte den helt op? 
Hvor længe tror du det tilbud på 6000 vil køre?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 December 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nei 2 minutter for hjernen min var oppe på maximale omdreininger (475rpm) og jeg forstod hvordan det skulle gjøres  . Tok ca 20 minutter å sette den opp. Det tilbudet vil nok fortsette inntil det er utsolgt, jeg tror det er en ny Kappa serie underveis? Dette vil måske noen med kontakter innenfor bransjen kunne svare bedre på.
|
Til top |
|
|
Shadow Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke andre der har erfaringer med denne Infinity sub, eller nogen andre der har nogle kommentarer/forslag til hvad jeg skal købe?
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 31 December 2004 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
bortset fra audio pro ace bass2 og b&w asw 675, som manicminer foreslog, så burde du nok også lytte lidt til
System Audio SE200
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Shadow Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
b&w asw675 er nok bare lige en tand for dyr.. Men det med at lytte til så mange forskellige er sq lidt svært, da jeg ikke er så god til at høre forskel lige med det samme og sammenligne de forskellige bud 
|
Til top |
|
|
Shadow Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er forskellen egentlig når man snakker musik/hifi- og film-brug? Der er da også masser af musik i mange film, og det er da de færreste film der kun består af eksplosioner og ting i den stil (hvis det er det, en god sub til film er god til). Så den skal vel også være god til musik hvis den skal være god til film?
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
en sub til musik skal være hurtigere til at følge med højttalerne i musik, og har ikke samme behov for meget dybe (kunstige) buldrer egenskaber
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Shadow Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men i film er det vel ikke kun disse meget dybe eksplosioner og andet den skal spille? Vil man ikke mærke forbedringer på lydbilledet generelt når der ikke skal bruges kræfter fra resten af højtalerne og receiveren, på at spille baslyde? 
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
umiddelbart jo, man skal bare sørge for ikke at købe en sub der er "for langsom", altså med en enhed der er for stor i forhold til hvad sub'ens forstærker reelt kan klarer.
men er recieveren/surroundforstærkeren tilpas kraftig vil man næppe opleve nogen mærkbar ændring __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Shadow Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kommer jeg jo lidt i tvivl om det overhovedet er nødvendig med en sub. Grunden til jeg er kommet på den tanke at købe en, er som nævnt de allerdybeste toner hvor der godt kunne bruges lidt ekstra, men det er jo lidt mange penge hvis en sub ellers ikke vil bidrage med nogle forbedringer på lyden :(
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skriver selv at det er til 95% film, og så vil jeg mene at en sub er næsten uundværlig.
|
Til top |
|
|
Maas Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du skal bruge den til film, så er det vel ensbetydende med du gerne vil have lidt bulder
jeg har for et par måneder siden købt en audiopro sub focus til 3500 hos TC, og den er jeg meget tilfreds med. men som sagt kun til film.
kommer også an på størrelsen af dit rum.
|
Til top |
|
|
Shadow Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil da gerne have lidt bulder som det hedder, men kun når det er nødvendigt 
Jeg kender flere som ikke kan få nok bas, hvor jo mere bulder jo bedre, og det kan jeg ikke lide.
Men de to sub'ber jeg har mest kig på lige nu (svinger lidt ), det er Infinity Kappa Sub'en da jeg rigtig godt kan lide dens design + gode reviews af den. Den anden er SE200 som får god omtale her på sitet. Men nogle steder har jeg læst at de klarer musikken bedre end filmen, men spørgsmålet er så hvor gode de er til film sammenlignet med nogle af de andre jeg har kig på, og hvor meget man skal lægge i, at de er bedre til musik end film..?
Mit rum er ca. 32m2, men det område hvor jeg har sagerne er kun ca. 15m2... (http://frip.dk/tga/lytterum.jpg)
|
Til top |
|
|
Maas Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
når man skal høre musik vil da helst foretrække at undvære alt det bulder(afhængig af type musik). men til film syntes jeg det spiller en stor rolle. men det er jo en smagssag. så hvis den hovedsagelig eer til musik vil jeg nok vælge SE200, men som sagt til film vil jeg nok vælge lidt større enheder
|
Til top |
|
|
Shadow Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da også 10" i din audio pro?  Men der er jo trods alt ikke eksplosioner og lign hele tiden i en film.. musikken udgør da en meget stor del af mange film, så en sub til film skal vel samtidig være præcis og god til musik? 
|
Til top |
|
|
Maas Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep selvfølgelig skal den stadig være præcis, og det er den også men alligevel ikk så meget at jeg vil bruge den til hifi-lytning. men igen det er en smagssag, man må også gøre op med sig selv hvor mange penge man vil bruge. Audiopro laver også nogen med to 6 1/2" enheder i.
|
Til top |
|
|