Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 07:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp til køb af sub (igen) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Jeg er i tvivl om hvordan Infinity Kappa Sub'en er til film, i anmedeldelserne får den god kritik både til hifi og film, men som sagt nogle steder siges at den er bedre til hifi.

Men ingen andre end ManicMiner som har erfaringer med denne sub?

Til top Vis Shadow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Shadow

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

En sub som er god til musikk skal være hurtig, presis og nyansert. Det er spesiellt det siste Kappaen er bedre til enn en del andre subs.

Til film vil man gjerne ha en sub som snur opp ned på dine innvoller og svimeslår deg. Det krever store element, den eneste subben til menneskepenger på det danske markedet som gjør det er måske Sonys 900 modell med 2x12" og 1000w. Jeg har ikke hørt den men utifra hva jeg har lest er den helt vill til film, men ikke altfor hurtig og dermed ikke optimal til musikk.

Jeg har før Kappaen hatt CW LX12, Audio Pro Blue Diamond, Audio Pro Avantek Nine og Audio Pro Ace Bass 2. Den eneste av disse som på noen måte var bedre enn Kappaen til film var Blue Diamond som var litt mere fysisk i bassen, men kun litt mere. Men i virkelig eksplosive eller dype scener som feks når minene eksploderer i Finding Nemo eller når muren i Helms Deep blir sprengt i LOTR mistet den kontrollen.

Hvis jeg var deg ville jeg lyttet til noen forskjellige subs, og hvis du likevel ikke kan høre forskjellen ville jeg bare kjøpt den billigste.

Jeg har lest en test av SA SE200, og der ble den målt til å ha sitt -3db punkt ved 52hz. Hvis jeg leter litt skal jeg se om jeg ikke kan finne testen

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Januar 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Til ManicMiner:
Nu har jeg ikke læst hele dit link da jeg jeg ikke forstår mig så meget på alle de målinger

Men de 52hz du nævner er det med porten åbnet eller lukket? Jeg overvejer nemlig selv sådan en sub, men hvis den allerede "går ned" ved 52hz med porten åbnet, er det jo lidt skidt eller?

Til top Vis Stengaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stengaard

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Januar 2005 kl. 02:25 | IP-adresse registreret  

Tror det var med porten lukket. Når du skal ut å lytte til diverse subs kan det være en ide å ta med en plate med testsignaler. En god sub bør kunne spille ned til 25hz. Under 25hz er det godt mulig at dine ører svikter og at du kun vil føle vibrasjoner.

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Jeg ringede til en expert butik hvor de sagde at de aldrig har forhandlet infinity

Findes der ikke andre der forhandlere? Ellers kan jeg jo ikke komme til at se den..

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Januar 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Shadow skrev:

Jeg ringede til en expert butik hvor de sagde at de aldrig har forhandlet infinity

Findes der ikke andre der forhandlere? Ellers kan jeg jo ikke komme til at se den..

Du skal kontakte Expert i Varde - det er dem der har en del tilbud i vores tilbudsavis og det er dem der sælger Infinity, men ellers så prøv at kontakte www.audiovision.dk og hør dem om de kan være til assistance.

Infinity´en er glimrende til begge dele - jeg fik en god demo af den sidste år og der var ikke nogle steder hvor den faldt mærkbart igennem, og RABOS-systemet fungerer glimrende når man lige regner det ud. Det skal du ikke være betænkelig ved, for den er god - endda meget god!

Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Hey,

Jeg står også selv at skal ud og købe en sub til mit anlæg. Den skal bruges ca. 50/50 til film/musik, så for mig er det vigtigt at subben er hurtig og præcis.
Jeg tror nok at jeg har fundet frem til Dali SWA-12. Er der nogen af jer der har hørt denne og kan kommentere dens evner til dette, eller komme med et bedre bud på hvilken jeg skal have (til maks 4000kr.) ?

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

kt radio i odense har tilbud på audio pro ace bass2 til 4k, som nok i højere grad end dali swa-12 kan opfylde dit krav til en hurtig sub.

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en Audio Pro ace bass 2, og den spiller super godt både til film og musik. Jeg synes det er en rigtig god sub, men jeg har dog ikke haft andre, så det er lidt svært at sætte den op mod en anden.

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Jeg kom lige til at tænke på om det egentlig ville være bedre at købe 2 stk. Dali Suite S1.2 istedet for ?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Så hellere to SWA-12´ere hvis vi snakker Dali. Kvalitetsmæssigt matcher de lidt bedre dine Evidence.

System Audio SE200 behøver du dog ikke være betænkelig ved for den er skam også glimrende til film. Alternativt kan du jo overveje to System Audio SE175 - de er både hurtige og effektive!

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Nu bliver jeg da helt forvirret

Jeg troede da bestemt at suiten var bedre end swa'en ? Det var også den jeg først blev anbefalet nede i hifi-klubben..

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Januar 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Jeg tror bestemt det er bedre med 1 god fremfor 2 halvgode subs. Så hvis penger ikke er et issue ville jeg gått for ASW675, eller ennå bedre ASW750 (da begynner jeg å bli alvorlig misunnelig).

Problemet med 2 subs i et værelse er at de kan kansellere hverandre ut. Så hvis du kjøper 2 subs skal du sørge for at de har trinnløs fasejustering, evt så kan det kjøpes separat. Også skal du ha en lydtrykksmåler for å sette de opp. Når subbene er korrekt satt opp vil du da kunne måle en økning på 6db med sub #2 tent.

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Vil tage ud at lytte på dali suite s1.2, b&w asw675 og asw650 og så se hvordan det ser ud efter det (om jeg så måske bliver endnu mere forvirret er ikke godt at vide )

Men tak for de gode svar

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Det er det eneste riktige å gjøre. At skrive om lyd er som at danse om arkitektur. Armer deg med testsignaler, filmer og musikk og dra ut på jakt etter sannheten!

Å kjøpe sub er utrolig vanskelig, særlig når det kommer til ytelse med musikk. Man skal lytte svært lenge før man med noen som helst grad av sikkerhet kan si at den duger til det. En annen sak er at ofte kan den subben som til at begynne med lyder mest imponerende i lengden bli den som er mest irriterende. Mere er ikke alltid bedre. Film er enklere, ta med Finding Nemo og LOTR filmene. De inneholder alle sammen en del utfordrende bass som skal kunne gjengives rent og fast.

Så kommer også det med romkorreksjon og mangel på det inn. Mitt værelse har et problem med at det forsterker frekvenser rundt 50hz. Dette problemet har vært tilstede med alle subber jeg har eid. Dette er irriterende fordi noen basstoner blir forsterket mere enn andre, og det høres ikke pent ut. Dette problemet kunne jeg se sort på hvitt når jeg kjøpte Kappaen og målte opp dens frekvenskurve. +9db ved 50hz. Noen enkle justeringer senere hadde jeg en linær frekvenskurve.

Og skulle du kjøpe en ASW675 og bli misfornøyd kan vi bytte ;) For jeg er en slik som mener at gresset alltid er en anelse grønnere på den andre siden

MartinSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Køb dog noget Cerwin Vega.!
Til top Vis MartinSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinSchmidt

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Kenneth Fuglsan skrev:
Hey,

Jeg står også selv at skal ud og købe en sub til mit anlæg. Den skal bruges ca. 50/50 til film/musik, så for mig er det vigtigt at subben er hurtig og præcis.
Jeg tror nok at jeg har fundet frem til Dali SWA-12. Er der nogen af jer der har hørt denne og kan kommentere dens evner til dette, eller komme med et bedre bud på hvilken jeg skal have (til maks 4000kr.) ?

Jeg ville klart vælge ASW600 istedet. Da jeg i sin tid skulle købe sub startede jeg med at teste SWA-12 op mod S1.2 og ASW600.  SWA-12 blev meget hurtigt sorteret fra, da den slet kunne hamle op med de 2 andre. Det var sværere at vælge mellem S1.2 og ASW600, men det blev ASW600, da den bare havde et bedre fundament til film uden at virke langsommere end S1.2. Det skal siges at mine fronthøjttalere er Dali 450, og det lyder glimrende sammen.
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hey Adam,

Jeg var egentligt også kommet lidt fra SWA-12 igen. Jeg er blevet anbefalet AudioPro Ace Bass 2 - kender du denne?

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes