Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 06:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Svinefar goes HiFi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

En god løsning på problemet med overboen

Til top Vis octo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af octo

Roveen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Norge
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

tilykke med din lille nye amp svinefar.

Hvordan lyder det?

Går selv å venter på at en ny skal komme inn døren..

Har levet uden musikk nesten en uge nu...

Til top Vis Roveen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roveen Besøg Roveen's Websted

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

octo skrev:
En god løsning på problemet med overboen

Ja, det er alletiders. Og så lyder den selvfølge klart bedst, når det er skruet godt op. Og man kan godt nok spille højt på den. Det er ikke den, der først mister pusten.

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Roveen skrev:

tilykke med din lille nye amp svinefar.

Hvordan lyder det?

Går selv å venter på at en ny skal komme inn døren..

Har levet uden musikk nesten en uge nu...

Den står bliver varmet godt igennem, så jeg venter lige med at lave en fuld anmeldelse. Men allerede nu, er det tydeligt, at der er meget mere punch i bassen og bedre definerede anslag. Den har ikke helt samme glød i musikken som marantzen, men jeg kan høre, at der ændrer sig lige så stille, så det håber jeg, at der kommer lidt mere af. Det er dog en klar forbedring og opgradering af lyden. Specielt hvad angår mere kompleks og rytmisk musik.

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Så nu er der blevet fyret et par hundrede kwh af, og lyden er ved at falde helt på plads. Den indledende lidt grove lyd er nu blevet langt mere raffineret. De indledende indtryk af lyden passer ganske fint. Masser (markant mere) punch og dybde er der kommet i bassen. Samtidig er den blevet mere fyldig. Den er virkelig dynamisk og har flotte, markerede anslag. Der er kommet en varme og fyldighed i lyden, som ikke var tilstede de allerførste dage, og det klæder virkelig mit system.

Det eneste negative er, at der er for store spring i volumen, når man forsøger at indstille lytteniveau. Det irriterer så til gængæld også en del vil jeg mene. Det burde ikke være så svært at lave ordentligt.

Alt i alt: Super køb. Mine VA folder sig nu rigtigt ud. Det er tydeligt, at de nu har fået den effekt som skal til for at drive dem ordentligt.

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Svinefar skrev:

Alt i alt: Super køb. Mine VA folder sig nu rigtigt ud. Det er tydeligt, at de nu har fået den effekt som skal til for at drive dem ordentligt.

Hej Svinefar,

Jeg synes jo den forstærker du havde før var et fund. Men med de fremragende speakers du har nu, var det på sin plads at opgradere til en anden forstærker.

Jeg har selv en VA-højttaler, nemlig Mozart'en, og kan sagtens nikke genkendende til bemærkning om, at at man kan høre hvorvidt forstærkeren har den effekt der skal til for at drive dem ordentligt. Mine tidligere forstærkere havde ikke kræfter nok, men efter der er kommet rigeligt med kræfter på, folder de sig virkelig ud! Tør slet ikke tænke på, hvor godt det vil være med en Beethoven .

Så, tillykke med den!

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Tak for det.

Ja, jeg vil da heller ikke sige et ondt ord om marantz pm 7200. Det er absolut en klasseforstærker med en meget behagelig og - synes jeg - musikalsk tilgang til tingene. Men lige netop VA beethoven kræver bare noget effekt, som ligger noget over, hvad marantzen kan levere. Men i forhold til en masse andre lidt lettere drevne højttalere, vil jeg absolut stadig anbefale marantzen. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at den trods alt ikke er mere udbredt.

Hvis den havde haft pre out, havde jeg også blot købt en ond effekt til den og benyttet den i systemet.

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Svinefar skrev:

Tak for det.

Ja, jeg vil da heller ikke sige et ondt ord om marantz pm 7200. Det er absolut en klasseforstærker med en meget behagelig og - synes jeg - musikalsk tilgang til tingene. Men lige netop VA beethoven kræver bare noget effekt, som ligger noget over, hvad marantzen kan levere. Men i forhold til en masse andre lidt lettere drevne højttalere, vil jeg absolut stadig anbefale marantzen. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at den trods alt ikke er mere udbredt.

Jeg er helt enig. Jeg hørte PM7200 i Audio Consult på et sæt Audio Note speakers, og det lød simpelthen fantastisk. Det var virkelig et perfekt match!

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 April 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Tillykke med Classicen, et fund til prisen

Jeg havde det på samme måde som dig lige da jeg fik den ind, alt blev bare strammet op, virkeligt en fornøjelse! Og den er bare ikke til at få i knæ, den bliver bare ved og ved og ved med at spille højere og højere hvis det er det man vil have den til. Bassen er solid og fast, samt dyb og fyldig.

Noget der er sjovt er at den bliver varmere af at spille ved lavt niveau end når man spiller med moderat niveau, pga. de første 20 klasse A watt.

Jeg kan godt følge dig i at er irreterende at vol-potmetret er så groft indstillet, men nu ikke noget jeg ikke kan leve med, når bare jeg har den sublime lyd.

Den har brug for 1 til 2 måneder for at folde sig rigtigt ud, så er der virkeligt liv og glade dage, det er utroligt så harmonisk den lige pludseligt blev.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Mange tak, ja, jeg er også stadig meget glad for den.

Næste projekt er at få dæmpet mit lytterum, da der er alt for meget irriterende efterklang. Dæmpe kan man jo sagtens, men problemet er at gøre det på en også kærestevenlig måde... gode ideer efterlyses ;-)

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 April 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Tillykke men pas nu på med den sygdom.....at opgradere.

Kan egentlig godt forstå problematikken med lyden for naboerene,sagen er den de hører kun bassen,hånden på hjertet det er da træls kun at høre dunk..dunk...dunk.Prøv også at se Spencers underskrift den er god.

Hvilken afstand har du mellem højtalerne, det er vel ikke umiddelbart mulighed for at øge afstanden?

Til sidste spørgsmål er der ikke en vittig person der har forslået at først anskaffer man sig HiFi og så derefter kæreste,forstået på den måde at sidstnævnte må aceptere førstnævnte.

Det er nemt at sidde på afstand og give gode råd. 

På sin vis ville det være dejligt med lidt kvindeligt indspark i debatten herinde kan godt tolkes som en opfording til kvinderne. 

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Uhh ja at opgradere. Det kender man jo alt for godt. Man er tilfreds med sit system og så sidder man alligevel og kigger på tilføjelser. Har selv siddet og kigget på diverse forforstærkere i de seneste dage ;-)

Mht dæmpningen, så er det ikke i forhold til naboer (selvom det kunne være rart også) men i forhold til efterklang. Jeg er flyttet i en ny lejlighed, der desværre lider af bare, stærkt reflekterende flader.

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 April 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Forforstærker prøv en gammel Daner Detal hvis du kan få fat i en og ikke behøver fjerbetj.Ellers en Audia Flight PRE sådan en har jeg lige fået den er god.

Ser en del der har trægulv det ser smart ud men tror tæpper er bedre.Har selv fået tæppe på det hjalp på lyden. 

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Tæpper er da klart bedre men desværre ikke så godt for indeklima eller udseende (min mening).

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 April 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Har lige pløjet mig igennem tråden, vi er startet meget samme sted, Audio pro, men de er så flotte men desværre ikke nogen dynamik.

Har du forsøgt dig med forstækersæt, jeg synes hvis man finder ok kvalitet at det giver meget stort lydbillede, som man ikke lige får på samme måde med en integret amp.

Nu siger jeg ikke at du skal ud og skifte igen men det er et sted der giver mig, er min erfarring...

Ellers lækkert setup, har du gjort noget specielt for at optimere kabler?

/Thomas

Til top Vis vnv nation's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vnv nation Besøg vnv nation's Websted

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har jo en fin forstærker i den classic, så det skal jeg ikke ud at skifte igen ;-) Den driver mine VA ret så perfekt.

Det er kun lytterummet, den er gal med. Er flyttet, og der er ikke lige kommet nye billeder op desværre. Men der er trægulv og muret loft, så det er ret grum akustik...

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 April 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

hej først lige et ........det er da et fedt anlæg du har fået banket dig sammen...og så uden at lytte først

jeg har lige et spørsmål om din classic no 6.6 

er der kommet nogle minuser nu da du har haft den i et stykke tid???

jeg har selv kikket lidt på classic men kan ikke finde en forhanler her i københavn

så hvis det kun er det med volumenknappen du kan brokke dig over;-) kan det da godt være at jeg skal give den et lyt hvis jeg kan finde en

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Minusser ved Classic:

- Volumen i store hak. Ret irriterende

- Brum i variende omfang

- Har forårsaget hold i ryggen fordi den er så satans tung (helt seriøst hehe)

- Måske lidt grov i lyden. Er mest til rock.

Er det stadig et best buy? Jeps, det mener jeg absolut.

Den forhandles vist ikke i kbh men kun hos ardency audio. Men der kan du tilgengæld få lov til at høre den hjemme et stykke tid, inden du beslutter dig. Vil jeg anbefale.

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 27 April 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Stort tillykke.. Ser hammer godt ud... Jeg menes jeg har set sådan en Vienna Beethoven før...

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Så er der nyt på dæmpningsfronten. Har fået indkøbt 10 stk rockfonplader til den nette sum af 1100 kr. Yikes!

Men den flinke mand fra stark sagde, at de havde endog rigtig god effekt. Så skal jeg blot have købt nogle lægter at sætte dem op på, så de kommer lidt ud fra væggen.

Er der nogen, der har erfaring med, præcis hvor langt ud de skal?

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes