Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: D.J ´s "bio" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 30
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 16 November 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Må vi så høre lidt og det nye lærred og se nogle billeder
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 16 November 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

der er ikke så meget at fortælle endnu, har kun lige fået lærredet og min projektor skal justeres ind igen, inden jeg seriøst kan vurderer det. I skal nok få en melding senere, når jeg har det hele oppe og køre igen.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Mit første indtryk med det perforerede lærred er ubestridt, at der er hentet super meget på lydsiden - nu lyder alle tre frontHTére fuldstændig identisk ( lige som da jeg kørte lærredet op, før i tiden ) og panoreringerne og specielt stemmerne er blevet endnu et hak mere korrekte og præcise - faktisk giver det en fantastisk oplevelse med lyden klokkerent "naglet" fast til præcis der hvor tingene sker på lærredet

På billedsiden er forbedringen knap så nem at spore, så enten var mit gamle lærred hamrende godt eller så har jeg sat forventningerne for højt ( eller de kommer ved længerevarende test/erfaring) - men omvendt kan man sige, at på trods af, at jeg har fået et microperforeret lærred ( med ca. 10 % lystab ) , så har jeg nogenlunde samme billede.

Hullerne er ikke umiddelbart synlige på 2,7 m , men man kan godt fornemme, at billedfladerne ikke er helt så "tætte" som ved et "rent" lærred - på 2-2,4 m bliver de så småt synlige og ved 4-4,5 m ( bagerste række ) virker det som et "rent" lærred uden huller ( nok ca. den korrekte minimums afstand til et microperf lærred af den type) . Gainen virker også som værende nogenlunde den samme ( på trods af "hulletabet" ), så hvis det havde været et uden microperf. ville lys outputtet nok havde været forbedret i forhold til det gamle.

Da jeg ikke har supertrimmet projektoren helt endnu, venter jeg lige med den endelige dom ( og jeg har fået det mere " ind under huden" ). pt er jeg tilfreds, men er ikke væltet bagover af begestring rent billedforbedringsmæssigt - lydmæssigt er det ganske enkelt suverænt.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Det er klart en fordel, at du nu har "rigtig" lyd fra din center, helt sikkert. At du måske "kun" har samme billed-kvalitet som før behøves jo ikke at være dårligt!

Sådan som jeg ser det, har du vundet, selvom sådanne noget Steward rig-mands-skrammel koster en bondegård.

D.J. skrev:
stellen i front preouttet var "knækket" og dermed "svævede" hele l**tet - kostede mig 3 timer med oscilloskop,loddekolbe osv. )  i hans pre at der blev sendt et så højt brum ud i hans HT at 2 basenheder sprang . jep og 802éren var Bi-ampet med en PA7ér , så den spillede lystigt derudad  )Det er et problem fordi de officielt ikke kan skaffes længere til hans Matrix 802 S3 ( snakker lige lidt med Audionord/ B&W om det  - måske kan de skaffe et par ). Send ham en venlig tanke eller en pb hvis I ved hvor de evt. kan skaffes. tak for omsorgen/medfølesen

Du behøves jo ikke at springe dine højttalere af bar glæde

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Der var ikke meget glæde at spore i det lille hjem den dag.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Jep og imellemtiden har jeg så måtte rep. mit ene effekttrin ( forvrængede periodisk i den ene kanal ) - det viste sig at være lodningen på en ´ af de 14 udgangstransistorere, der med mange år´s opvarmning havde sluppet "lidt" . Da jeg nu lige var igang, efterloddede jeg lige hele lo.... i begge kanaler og justerede tomgangsstrømmen præcist ind.  Da det var overstået - tænkte jeg lige, at dette måtte jeg nok hellere lige gøre på de andre også - suk - 4 forstærkere med ialt 128 udgangstransistorere med 3 ben hver + 8 komplette print og derefter justering af alle tomsgangstrømmene, men til gengæld kører de så superduper nu og står alle helt ens ( bliver ligefrem lige varme nu ). Så gik de 9 timer da

Nu skal hele opstillingen "bare" lige justeres ind ( primært samspillet mellem subberne og HTérne ) og så "lige" projektoren trimmes/optimeres igen OG SÅ er jeg klar til filmmmmmmmmmm igen ..........tales ved om 14 dage igen

Julen er aflyst i år......................................................smok...nå ikke ( kæresten).

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 December 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Jep og imellemtiden har jeg så måtte rep. mit ene effekttrin ( forvrængede periodisk i den ene kanal ) - det viste sig at være lodningen på en ´ af de 14 udgangstransistorere, der med mange år´s opvarmning havde sluppet "lidt" . Da jeg nu lige var igang, efterloddede jeg lige hele lo.... i begge kanaler og justerede tomgangsstrømmen præcist ind.  Da det var overstået - tænkte jeg lige, at dette måtte jeg nok hellere lige gøre på de andre også - suk - 4 forstærkere med ialt 128 udgangstransistorere med 3 ben hver + 8 komplette print og derefter justering af alle tomsgangstrømmene, men til gengæld kører de så superduper nu og står alle helt ens ( bliver ligefrem lige varme nu ). Så gik de 9 timer da

Nu skal hele opstillingen "bare" lige justeres ind ( primært samspillet mellem subberne og HTérne ) og så "lige" projektoren trimmes/optimeres igen OG SÅ er jeg klar til filmmmmmmmmmm igen ..........tales ved om 14 dage igen

Julen er aflyst i år......................................................smok...nå ikke ( kæresten).

DJ... Jeg synes bare at det er dejligt at høre, at du kan få tiden til at gå...

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 December 2005 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:
DJ... Jeg synes bare at det er dejligt at høre, at du kan få tiden til at gå...

@D.J. hvordan går det med højttaleren? 

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

arrrgg, mit smertesbarn, venter stadig spændt på om HFK kan leverer nogle nye basenheder ( har bestilt lidt ekstra til lager), heldigvis ser det ud til at det "kun" var en enhed , der røg - lidt glæde i sorgen

Hvordan går det med indjustering/samspillet meleem subberne og "fronterne" ????

Jeg synes altid det bliver et dilemma mellem hvad der lydmæssigt lyder "fedest" og hvad der er mest "korrekt" ( også målemæssigt ) - feks. hvis jeg lader mine subber "følge" med (niveaumæssigt) hele vejen ned til 15- 20 hz - lyder det typisk ikke så "stramt/hurtigt og kontant( men føles mere fysisk - som også er fedt ) , som hvis jeg lader dem runde let af ved omkring 25 -30 hz og dermed får et lidt lavere output ved de allerlaveste frekvenser ( men til gengæld endnu mere "overskud", selvom jeg egentligt ikke mangler det ) , what to do

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Hvordan går det med indjustering/samspillet meleem subberne og "fronterne" ????

Jeg synes altid det bliver et dilemma mellem hvad der lydmæssigt lyder "fedest" og hvad der er mest "korrekt" ( også målemæssigt ) - feks. hvis jeg lader mine subber "følge" med (niveaumæssigt) hele vejen ned til 15- 20 hz - lyder det typisk ikke så "stramt/hurtigt og kontant( men føles mere fysisk - som også er fedt ) , som hvis jeg lader dem runde let af ved omkring 25 -30 hz og dermed får et lidt lavere output ved de allerlaveste frekvenser ( men til gengæld endnu mere "overskud", selvom jeg egentligt ikke mangler det ) , what to do

jeg deler ret højt og lader subberne spille lige så langt ned som de kan. og har også den lidt runde og fysiske bas, jeg tror egenligt at det er korrekt nok, subbas skal nok være blødt!

I øvrigt har jeg et markant hæv ved 20-25Hz som er fedt men ikke korrekt men skal have legget lidt mere med elektrisk korrektion i næste weekend når min ICE ankommer.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

hm.........jeg har et peak ved 53 - 55 hz, som jeg ikke helt kan komme af med ( ikke at det specielt skader lydbilledt og nej, jeg er ikke særlig stor tilhænger af EQ) , men jeg må konstaterer, at det var "nemmere"  at få et mere ens homogent bastryk og frekvensgang med 3 subber end det er med 2 i mit rum - efter en hård kamp ( 3 x5 timer )  er kurven med udsving på +/- 8db  fra 16 hz til 160 hz med højeste peak ved 53 hz og laveste ved 71 hz. Subberne spiller længere op end jeg egentlig ønsker ( omkring 95 hz 12db/oktav opefter og 80 hz 12 db/oktav nedefter - men husk , jeg bruger dem ikke ved hifi, der spiller jeg "kun" med mine fronter, som "Large"/fuld frekvens, der er bi-ampet med hver sin egen PA-7EMKII ) , men det er den indstilling, der har givet det bedste resultat indtil videre og jeg har sgu´prøvet en del efterhånden . Lyden er ikke specielt "basset" eller gumpetung, men ved dybe frekvenser ( feks. starten af Toy Story 2 eller podrace i Star wars 1 ) er det, så rummet ryster let og man kan mærke vibrationerne helt ind i kroppen . Ok, men har ikke checket mine andre siddepladser endnu ( kun "fars" plads ) og jeg frygter lidt , at de andre måske er helt i skoven....................krydser fingere

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
3 x5 timer

Hvordan faen kan du bruge SÅ langt tid på så lidt - det er jo bare lidt bum

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Ja det er jo det fede ved IKKE at have en hjemmebif, jeg har kun 2 siddepladser "lidt" nemmere! Jeg er egentlig heller ikke tilhænger af EQ, men på subberne genere det mig ikke.

tiden... ja den løber stærkt!

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 December 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

hm.........jeg har et peak ved 53 - 55 hz, som jeg ikke helt kan komme af med ( ikke at det specielt skader lydbilledt og nej, jeg er ikke særlig stor tilhænger af EQ) , men jeg må konstaterer, at det var "nemmere"  at få et mere ens homogent bastryk og frekvensgang med 3 subber end det er med 2 i mit rum - efter en hård kamp ( 3 x5 timer )  er kurven med udsving på +/- 8db  fra 16 hz til 160 hz med højeste peak ved 53 hz og laveste ved 71 hz. Subberne spiller længere op end jeg egentlig ønsker ( omkring 95 hz 12db/oktav opefter og 80 hz 12 db/oktav nedefter - men husk , jeg bruger dem ikke ved hifi, der spiller jeg "kun" med mine fronter, som "Large"/fuld frekvens, der er bi-ampet med hver sin egen PA-7EMKII ) , men det er den indstilling, der har givet det bedste resultat indtil videre og jeg har sgu´prøvet en del efterhånden . Lyden er ikke specielt "basset" eller gumpetung, men ved dybe frekvenser ( feks. starten af Toy Story 2 eller podrace i Star wars 1 ) er det, så rummet ryster let og man kan mærke vibrationerne helt ind i kroppen . Ok, men har ikke checket mine andre siddepladser endnu ( kun "fars" plads ) og jeg frygter lidt , at de andre måske er helt i skoven....................krydser fingere

HEY DJ.

Har du prøvet at lege med Q-værdien? Jeg har leget lidt med det og har faktisk kunnet lave en forbavsende lineær kurve ved at juster på Q og flytte på de forskellige bånd i EQèn.

MVH WRONG

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
D.J. skrev:

HEY DJ.

Har du prøvet at lege med Q-værdien? Jeg har leget lidt med det og har faktisk kunnet lave en forbavsende lineær kurve ved at juster på Q og flytte på de forskellige bånd i EQèn.

MVH WRONG  Hmm, jeg tror, at du har misforstået min post lidt, jeg har IKKE en EQ-sag på, jeg ændrer udelukkende på min HT/subber´s frekvensgang ved hjælp af placering, skæringsfrekvenser, filterstejlhed, niveaujustering og absobering/diffussion materialer osv.

Men ellers tak for forslaget, jeg kunne nok ha´sparet en del tid med sådan en - hvilken type EQér har du ? og er du glad/tilfreds med den ?

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
wrong skrev:
D.J. skrev:

HEY DJ.

MVH WRONG  Hmm, jeg tror, at du har misforstået min post lidt, jeg har IKKE en EQ-sag på, jeg ændrer udelukkende på min HT/subber´s frekvensgang ved hjælp af placering, skæringsfrekvenser, filterstejlhed, niveaujustering og absobering/diffussion materialer osv.

Men ellers tak for forslaget, jeg kunne nok ha´sparet en del tid med sådan en - hvilken type EQér har du ? og er du glad/tilfreds med den ?

Ja jeg er absolut tilfreds med min EQ som iøvrigt er indbygget i min sub(Velodyne DD18). Du kan faktisk købe en seperat box med målemikrofon og det hele. Den kunne du med fordel drage nytte af i din bio.

http://vassagohifi.com/main.php?site=visproduktet&pid=67 9

MVH WRONG

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Tak for linket.

Den Velo.. DD18 skulle vist være en heftig sag, er den det ??? og jeg kan så forstå, at dens EQ system fungerer efter hensigten !!?

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2005 kl. 06:37 | IP-adresse registreret  

JA den er ret hæftig må man man sige. Pga EQen intgrere den sig fuldstændig i lydbilledet så man tænker ikke på det er en sub der spiller.  EQen gør også at du stort set selv kan bestemme hvordan du vil have den til at lyde, da du bare kan justere op og ned på på targetkurven som det "passer" dig.

MVH WRONG

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2005 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
da du bare kan justere op og ned på på targetkurven som det "passer" dig.

Det er altså en fed feature!!

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Jep, det kunne godt være sjovt, at prøve sådan en, en dag

<< Forrige Side af 30 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum