| Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 16 November 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må vi så høre lidt og det nye lærred og se nogle billeder
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 16 November 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er ikke så meget at fortælle endnu, har kun lige fået lærredet og min projektor skal justeres ind igen, inden jeg seriøst kan vurderer det. I skal nok få en melding senere, når jeg har det hele oppe og køre igen.
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit første indtryk med det perforerede lærred er ubestridt, at der er hentet super meget på lydsiden - nu lyder alle tre frontHTére fuldstændig identisk ( lige som da jeg kørte lærredet op, før i tiden ) og panoreringerne og specielt stemmerne er blevet endnu et hak mere korrekte og præcise - faktisk giver det en fantastisk oplevelse med lyden klokkerent "naglet" fast til præcis der hvor tingene sker på lærredet 
På billedsiden er forbedringen knap så nem at spore, så enten var mit gamle lærred hamrende godt eller så har jeg sat forventningerne for højt ( eller de kommer ved længerevarende test/erfaring) - men omvendt kan man sige, at på trods af, at jeg har fået et microperforeret lærred ( med ca. 10 % lystab ) , så har jeg nogenlunde samme billede.
Hullerne er ikke umiddelbart synlige på 2,7 m , men man kan godt fornemme, at billedfladerne ikke er helt så "tætte" som ved et "rent" lærred - på 2-2,4 m bliver de så småt synlige og ved 4-4,5 m ( bagerste række ) virker det som et "rent" lærred uden huller ( nok ca. den korrekte minimums afstand til et microperf lærred af den type) . Gainen virker også som værende nogenlunde den samme ( på trods af "hulletabet" ), så hvis det havde været et uden microperf. ville lys outputtet nok havde været forbedret i forhold til det gamle.
Da jeg ikke har supertrimmet projektoren helt endnu, venter jeg lige med den endelige dom ( og jeg har fået det mere " ind under huden" ). pt er jeg tilfreds, men er ikke væltet bagover af begestring rent billedforbedringsmæssigt - lydmæssigt er det ganske enkelt suverænt .
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var ikke meget glæde at spore i det lille hjem den dag .
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ... Jeg synes bare at det er dejligt at høre, at du kan få tiden til at gå...  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
DJ... Jeg synes bare at det er dejligt at høre, at du kan få tiden til at gå...  |
|
|

@D.J. hvordan går det med højttaleren?
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg deler ret højt og lader subberne spille lige så langt ned som de kan . og har også den lidt runde og fysiske bas, jeg tror egenligt at det er korrekt nok, subbas skal nok være blødt!
I øvrigt har jeg et markant hæv ved 20-25Hz som er fedt men ikke korrekt men skal have legget lidt mere med elektrisk korrektion i næste weekend når min ICE ankommer.
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm.........jeg har et peak ved 53 - 55 hz, som jeg ikke helt kan komme af med ( ikke at det specielt skader lydbilledt og nej, jeg er ikke særlig stor tilhænger af EQ ) , men jeg må konstaterer, at det var "nemmere" at få et mere ens homogent bastryk og frekvensgang med 3 subber end det er med 2 i mit rum - efter en hård kamp ( 3 x5 timer ) er kurven med udsving på +/- 8db fra 16 hz til 160 hz med højeste peak ved 53 hz og laveste ved 71 hz. Subberne spiller længere op end jeg egentlig ønsker ( omkring 95 hz 12db/oktav opefter og 80 hz 12 db/oktav nedefter - men husk , jeg bruger dem ikke ved hifi, der spiller jeg "kun" med mine fronter, som "Large"/fuld frekvens, der er bi-ampet med hver sin egen PA-7EMKII ) , men det er den indstilling, der har givet det bedste resultat indtil videre og jeg har sgu´prøvet en del efterhånden . Lyden er ikke specielt "basset" eller gumpetung, men ved dybe frekvenser ( feks. starten af Toy Story 2 eller podrace i Star wars 1 ) er det, så rummet ryster let og man kan mærke vibrationerne helt ind i kroppen . Ok, men har ikke checket mine andre siddepladser endnu ( kun "fars" plads   ) og jeg frygter lidt , at de andre måske er helt i skoven....................krydser fingere
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan faen kan du bruge SÅ langt tid på så lidt - det er jo bare lidt bum 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er jo det fede ved IKKE at have en hjemmebif, jeg har kun 2 siddepladser "lidt" nemmere! Jeg er egentlig heller ikke tilhænger af EQ, men på subberne genere det mig ikke.
tiden... ja den løber stærkt!
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
|
hm.........jeg har et peak ved 53 - 55 hz, som jeg ikke helt kan komme af med ( ikke at det specielt skader lydbilledt og nej, jeg er ikke særlig stor tilhænger af EQ ) , men jeg må konstaterer, at det var "nemmere" at få et mere ens homogent bastryk og frekvensgang med 3 subber end det er med 2 i mit rum - efter en hård kamp ( 3 x5 timer ) er kurven med udsving på +/- 8db fra 16 hz til 160 hz med højeste peak ved 53 hz og laveste ved 71 hz. Subberne spiller længere op end jeg egentlig ønsker ( omkring 95 hz 12db/oktav opefter og 80 hz 12 db/oktav nedefter - men husk , jeg bruger dem ikke ved hifi, der spiller jeg "kun" med mine fronter, som "Large"/fuld frekvens, der er bi-ampet med hver sin egen PA-7EMKII ) , men det er den indstilling, der har givet det bedste resultat indtil videre og jeg har sgu´prøvet en del efterhånden . Lyden er ikke specielt "basset" eller gumpetung, men ved dybe frekvenser ( feks. starten af Toy Story 2 eller podrace i Star wars 1 ) er det, så rummet ryster let og man kan mærke vibrationerne helt ind i kroppen . Ok, men har ikke checket mine andre siddepladser endnu ( kun "fars" plads   ) og jeg frygter lidt , at de andre måske er helt i skoven....................krydser fingere
|
|
|
HEY DJ.
Har du prøvet at lege med Q-værdien? Jeg har leget lidt med det og har faktisk kunnet lave en forbavsende lineær kurve ved at juster på Q og flytte på de forskellige bånd i EQèn.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
HEY DJ.
Har du prøvet at lege med Q-værdien? Jeg har leget lidt med det og har faktisk kunnet lave en forbavsende lineær kurve ved at juster på Q og flytte på de forskellige bånd i EQèn.
MVH WRONG Hmm, jeg tror, at du har misforstået min post lidt , jeg har IKKE en EQ-sag på, jeg ændrer udelukkende på min HT/subber´s frekvensgang ved hjælp af placering, skæringsfrekvenser, filterstejlhed, niveaujustering og absobering/diffussion materialer osv.
Men ellers tak for forslaget , jeg kunne nok ha´sparet en del tid med sådan en - hvilken type EQér har du ? og er du glad/tilfreds med den ?
|
|
|
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
wrong skrev:
|
HEY DJ.
MVH WRONG Hmm, jeg tror, at du har misforstået min post lidt , jeg har IKKE en EQ-sag på, jeg ændrer udelukkende på min HT/subber´s frekvensgang ved hjælp af placering, skæringsfrekvenser, filterstejlhed, niveaujustering og absobering/diffussion materialer osv.
Men ellers tak for forslaget , jeg kunne nok ha´sparet en del tid med sådan en - hvilken type EQér har du ? og er du glad/tilfreds med den ?
|
|
|
|
|
|
Ja jeg er absolut tilfreds med min EQ som iøvrigt er indbygget i min sub(Velodyne DD18 ). Du kan faktisk købe en seperat box med målemikrofon og det hele. Den kunne du med fordel drage nytte af i din bio.
http://vassagohifi.com/main.php?site=visproduktet&pid=67 9
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket.
Den Velo.. DD18 skulle vist være en heftig sag , er den det ??? og jeg kan så forstå, at dens EQ system fungerer efter hensigten !!? __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 06:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA den er ret hæftig må man man sige. Pga EQen intgrere den sig fuldstændig i lydbilledet så man tænker ikke på det er en sub der spiller . EQen gør også at du stort set selv kan bestemme hvordan du vil have den til at lyde, da du bare kan justere op og ned på på targetkurven som det "passer" dig.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|