Forfatter |
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der går lige lidt tid inden opdatering af billeder osv. da jeg lige for tiden, arbejder hektisk på at få modificeret min dvdmaskine ( med SDI output), så snart den er oppe at køre, kommer der nye og forhåbentlig bedre screen shots . I mellemtiden poster jeg lige lidt "gamle" shots .
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wauw... flot med de nye billeder, som mange siger lignede det før en bunker, nu synes jeg godt nok det ligner et sted man kan hygge sig i nogle timer
Højttalerne kender jeg godt, kender en der har et sæt i stereo, som han også bruger i surround, de er slet ikke dårlige. Og i øvrigt noget fedt grej du har dig, også din CRT.
Fortsæt hyggen i din fine bio.
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Deathie Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 269
|
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser da virkelig flot ud, og det er meget, meget gennemført. Mht.
til popcornbægerne er jeg sikker på en venlig mail til CinemaXXX vil
afsløre hvor de er fra. Du kan sikkert også få lov til at købe en kasse
for et mindre beløb. Måske skal du bare ikke sige det er til din egen
hjemmebiograf
__________________ Tak for et godt forum og god stemning
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Wauw... flot med de nye billeder, som mange siger lignede det før en bunker, nu synes jeg godt nok det ligner et sted man kan hygge sig i nogle timer Ja, det er det ærgelige med billeder ( eller fotografens manglende evner ), at de desværre tit "snyder" så de viser noget helt andet end det ser ud i virkeligheden. Mit rum er absolut sort/mørkt, men det er overhovedet ikke koldt, hårdt eller bunker-agtigt "live" faktisk virker det varmt, "soft" og "uendeligt"( på den måde at væggene,loftet og gulvet nærmest forsvinder og kun filmen træder frem). Det er faktisk også godt til at lytte hifi i, da man ikke behøver at lukke øjene ( for at udelukke synet,så din høresans skærpes/focuseres, da hjernen ikke skal arbejde med dine visuelle indtryk samtidigt) men kan afslappet sidde og "se" lydbilledet for sig i mørket.
Højttalerne kender jeg godt, kender en der har et sæt i stereo, som han også bruger i surround, de er slet ikke dårlige. Og i øvrigt noget fedt grej du har dig, også din CRT. Tak, jeg er også tilfreds med min projektor, men kan godt forstå, at mange vælger DLP/LCD projektorer - for de er sgu´nogle skrumler at have hængende
Fortsæt hyggen i din fine bio. I lige måde
Dief |
|
|
__________________ dj
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deathie skrev:
Det ser da virkelig flot ud, og det er meget, meget gennemført. ( tak ) Mht. til popcornbægerne er jeg sikker på en venlig mail til CinemaXXX vil afsløre hvor de er fra. Du kan sikkert også få lov til at købe en kasse for et mindre beløb. Måske skal du bare ikke sige det er til din egen hjemmebiograf |
|
|
Tænk, det havde jeg faktisk ikke tænkt på , du har da ret, tak for ideen - og ja, måske skal jeg undgå at nævne formålet .
Faktisk kunne jeg godt tænke mig at finde nogen bægere i sort ( nu griner Ingeniøren , helt nede fra ski alperne, eller hvor det nu er, han er på ferie ), så de ligesom bedre matchede resten af bioén .
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Deathie Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, ok i sort bliver det nok lidt svært, og man skal nok passe på med at spraymale dem
Fandt faktisk en side som sælger popcornbæger, men det er ikke som vi kender dem i danmark, men lavet af tin.
http://www.popgoesamerica.com/
Skriver hvis jeg finder flere
|
Til top |
|
|
Deathie Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok der er lidt flere her:
http://www.foodservicedirect.com/index.cfm/S/331/N/83891/I nternational_Paper_Popcorn_Cups.htm
Man kan også købe nogle på ebay, men har ikke noget link.
Update, fandt lige et link til hvad det kunne være:
http://cgi.ebay.ca/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&cate gory=46592&item=3867101556&rd=1
Ellers generelt på ebay om popcornsmaskiner:
http://business.listings.ebay.ca/Concession-Machines_Popco rn-Machines_W0QQsacategoryZ46592QQsocmdZListingItemListQQsos ortpropertyZ1
Hvis det skal være sådan nogle rigtige biografbæger er det nok nemmest
som først skrevet bare at skrive og høre om de donerer nogle
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deathie.
Kanon, tak for hjælpen/linksene
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Spinks Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Her er et dansk firma der sælger bægre og andet godt. www.citysound.dk
Michael
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver sgu´bedre og bedre ( nemmere og praktisk)  tak også til dig Spinks  __________________ dj
|
Til top |
|
|
Carsten R.B Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello.
Har lige savlet over din bio igen igen (undskyld) Du skriver,at du har brugt nogle lydabsoberingsplader (fra Eccofon) Er det noget af det bedste?? eller var det fordi de er sorte? hvor kan man købe sådan nogle fættere?? (altså pladerne red.)
Det giver sq blod på tanden (har lige set den seneste Blade film) og se alt det du har/er i gang med at lave 
mvh Carsten
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten R.B skrev:
Hello.
Har lige savlet over din bio igen igen (undskyld) Du skriver,at du har brugt nogle lydabsoberingsplader (fra Eccofon) Er det noget af det bedste?? eller var det fordi de er sorte? hvor kan man købe sådan nogle fættere?? (altså pladerne red.) Savl endelig løs , det er da kun rart, at andre synes ens bio er ok, når man nu har brugt oceaner af tid på at lave den. Pladerne blev købt af flere årsager - 1: de er sorte ( du kan nemlig ikke bare male nogle hvide, da de så mister deres effektivitet), 2: De "over" absober ikke, så lyden bliver mut og indelukket ( jeg ved ikke hvor gode de er i forhold til andre ( men de virker nok nogenlunde ens ) , men jeg ved at Cinemaxx bruger dem i loftet i KBH. 3: jeg lavede en byttehandel med en, der arbejder hos Eccofon. Jeg ved ikke om private bare kan købe dem , men man kan da ringe og spørge ( du skal nok være forberedt på, at de er dyre )
Det giver sq blod på tanden (har lige set den seneste Blade film) og se alt det du har/er i gang med at lave Tak , skal du have - den har også kostet BLOD, sved og tårer , jeg glæder mig også til at se Blade 3 ( har de 2 andre film og de er suverænt fede at se i "mørke bunkeren", da rummet virkelig optimerer de mørke film suverænt)
mvh Carsten |
|
|
__________________ dj
|
Til top |
|
|
SNEDKEREN Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Og tak for den gode underholdning(at læse din tråd)
Der er en seriøs hjemmebio.. kan specielt godt lide det sorte rum, din crt, dvdo'en og.. ja resten af dit setup..
mht. din center. kunne du ikke bygge et godt bas kabinet som er det lavere, samme volume og så få sænket den de cm det er nødvendig. ved godt du gerne vil have alle 3 fronter i ørehøjde. Men det er ikke nemt når lærrede kommer i vejen. Du kunne evt. lave noget med at den blev hævet når du hørte musik. Mht stewart perforeret lærrede, så er det okay men det kan stadig høres af højtaleren spiller gennem lærredet.
Hej
|
Til top |
|
|
Carsten R.B Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello
Ja jeg må se om det kan lade sig gøre og købe dem privat.. Ja så har du noget og glæde dig til når den kommer på dvd.
Den vil også leve op til de 2 foregående mht alt det sorte, og uden og gå i detaljer, så dør den snøft................. Ja altså den fede sorte Dodge Charger 1968 han køre rundt i .......!! Men mon ikke,at der kommer en 4'er??
Jeg ved ikke om du selv har prøve/ det, men ellers kan du godt låne af mig om emnet bunke(r) pul................................... 
Forsat god arbejdslyst
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
SNEDKEREN skrev:
Hej..
Og tak for den gode underholdning(at læse din tråd) Velbekommen, glæder mig, at jeg kan være interessant og velkommen tilbage ( længe siden, at jeg sidst har set en indslag fra dig ( kan godt lide dine indgangsvinkler til tingene - feks. måden at biampe på )
Der er en seriøs hjemmebio.. kan specielt godt lide det sorte rum, din crt, dvdo'en og.. ja resten af dit setup.. åhhh, sød musik i mine ører , min svaghed er, at jeg sukker hele tiden efter mere og bedre ( kender du det ?!)
mht. din center. kunne du ikke bygge et godt bas kabinet som er det lavere, samme volume og så få sænket den de cm det er nødvendig ( det er et godt forslag, som også Kyhn har nævnt, men jeg er ikke så vild med at bygge selv og pille ved bestående konstruktioner ). ved godt du gerne vil have alle 3 fronter i ørehøjde( ja, men erfaringsmæssigt ved jeg også, at hvis centeren er sænket 10-20 cm, er det så og sige ikke hørebart - så det ville være et ok kompromis ) . Men det er ikke nemt når lærrede kommer i vejen. Du kunne evt. lave noget med at den blev hævet når du hørte musik ( avanceret og smart ide). Mht stewart perforeret lærrede, så er det okay men det kan stadig høres af højtaleren spiller gennem lærredet. ( okay, det har jeg aldrig fået testet, men det var da ærgeligt - så sparede jeg da de ca. 20K - så må jeg evt. bide i det sure æble og gå efter et rammelærred, som kan hænge over HTérne ( hvad der er kvalitetsmæssigt helt fint, men desværre gør, at jeg for sværer ved at udnytte mine vinduer praktisk set . Faktisk har jeg ikke helt opgivet at hakke mig ned i gulvet, men skal lige finde en, der har de rigtige værktøjer .
Hej |
|
|
__________________ dj
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten R.B skrev:
Hello
Ja jeg må se om det kan lade sig gøre og købe dem privat.. Ja så har du noget og glæde dig til når den kommer på dvd.
Den vil også leve op til de 2 foregående mht alt det sorte, og uden og gå i detaljer, så dør den snøft................. Ja altså den fede sorte Dodge Charger 1968 han køre rundt i .......!! Men mon ikke,at der kommer en 4'er??
Jeg ved ikke om du selv har prøve/ det, men ellers kan du godt låne af mig om emnet bunke(r) pul................................... ???? om bunkere? eller bunkepul??? 
Forsat god arbejdslyst Tak! |
|
|
__________________ dj
|
Til top |
|
|
SNEDKEREN Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
SNEDKEREN skrev:
Hej..
Og tak for den gode underholdning(at læse din tråd) Velbekommen, glæder mig, at jeg kan være interessant og velkommen tilbage ( længe siden, at jeg sidst har set en indslag fra dig ( kan godt lide dine indgangsvinkler til tingene - feks. måden at biampe på )ved ikke om jeg har ret i måden at biampe på.. men alt andet virker for mig som dårlig udnyttelse af forstækerne.
Der er en seriøs hjemmebio.. kan specielt godt lide det sorte rum, din crt, dvdo'en og.. ja resten af dit setup.. åhhh, sød musik i mine ører , min svaghed er, at jeg sukker hele tiden efter mere og bedre ( kender du det ?!) Jaa.. det virker svagt bekendt, skal selv til at bygge en hjemme bio. så mon ikke der følger et par nye indkøb med i projektet
mht. din center. kunne du ikke bygge et godt bas kabinet som er det lavere, samme volume og så få sænket den de cm det er nødvendig ( det er et godt forslag, som også Kyhn har nævnt, men jeg er ikke så vild med at bygge selv og pille ved bestående konstruktioner ). Det kan nu nemt gøres uden du kan høre forskel, man skal selvfølgelig lave et godt kabinet.
ved godt du gerne vil have alle 3 fronter i ørehøjde( ja, men erfaringsmæssigt ved jeg også, at hvis centeren er sænket 10-20 cm, er det så og sige ikke hørebart - så det ville være et ok kompromis ) . Men det er ikke nemt når lærrede kommer i vejen. Du kunne evt. lave noget med at den blev hævet når du hørte musik ( avanceret og smart ide)Måske fjernbetjent .
Mht stewart perforeret lærrede, så er det okay men det kan stadig høres af højtaleren spiller gennem lærredet. ( okay, det har jeg aldrig fået testet, men det var da ærgeligt - så sparede jeg da de ca. 20K - så må jeg evt. bide i det sure æble og gå efter et rammelærred, som kan hænge over HTérne ( hvad der er kvalitetsmæssigt helt fint, men desværre gør, at jeg for sværer ved at udnytte mine vinduer praktisk set . Faktisk har jeg ikke helt opgivet at hakke mig ned i gulvet, men skal lige finde en, der har de rigtige værktøjer .
Hej | |
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Faktisk har jeg ikke helt opgivet at hakke mig ned i gulvet, men skal lige finde en, der har de rigtige værktøj |
|
|
Et lille forslag: du kunne bortlodde biletter til en forestilling i din hjemmebio, mod hjælp til projektet. Jeg er sikker på, det ville kunne samle en hel hær af "frivillige" glade amatører, som sikkert kan klare opgaven! 
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.Becker skrev:
D.J. skrev:
Faktisk har jeg ikke helt opgivet at hakke mig ned i gulvet, men skal lige finde en, der har de rigtige værktøj |
|
|
Et lille forslag: du kunne bortlodde biletter til en forestilling i din hjemmebio, mod hjælp til projektet. Jeg er sikker på, det ville kunne samle en hel hær af "frivillige" glade amatører, som sikkert kan klare opgaven! 
|
|
|
Jeg er sikker på at du i et velassorteret byggemarked kan finde noget kram der kan gøre det ovre med gulvet!
- Og en hurtig forespørgsel på en frivillig "fører" af værktøjet her i forum vil nok også give udslag! __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|