Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 04:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: D.J ´s "bio" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 30
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 April 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:
Hvilken er der tale om da?

DJ skrev: Her "afsløres" min tredie sub, som er en passiv B&W PCS 8 sub (12")(hører til B&W´s "gl." THX system)

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 April 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

årh =P

Så slem er den da hellere ikk ;D

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Nej den er slet ikke slem, jeg kan bare ikke li' formen på den

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 29 April 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:
Hvilken er der tale om da?
  PCS8, det er en passiv 12" sub fra B & W´s "gamle" THX- system og den er nærmest tobleroneformet.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Kanon lokumsprojekt...... sikke en dunst der må blive der ude, hvis man ser LOTR.   Ærligt, så længe har jeg sgu´aldrig siddet der ude, min mås ville ikke kunne klare det.

Og din bio, har også ændret sig lidt med tiden, synes knagme den er flot, også indgangen ned til bio'en er af en vis klasse.   Tak, men den er nok ikke lige så "rigtig" biograf- lignende som bla. din, Filmtossen´s, anno1982´s og ingeniøren´s  ( fint nok ,smag og behag er forskellig og Jeres "bioér" er superflotte ) - da jeg ikke går så højt op i detaljer, som får det til at "virke" biograf- agtigt ( selv om der da sniger sig enkelte ting ind, når jeg bliver inspireret af Jer andre )  men mere optimering af billedet/lyden ( ikke ment, at I ikke går efter det - men feks. er sorte vægge, lofter, gulve osv. bare et nøk bedre for billedet - men til gengæld måske knap så pænt og præsentabelt )  og ekstra detaljerne er så og sige alle sammen valgt for deres praktiske, funktionelle og behagelige årsager ( + økonomiske, i nu og næ ) som feks. flaskeholdere, skraldespande,  køleskabet, slikket, popkornmaskinen osv. - frem for at de giver "biograf fornemmelser/ udseende"

Hyg dig i den.  Vi/jeg gør -tak

Dief

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:

årh =P

Så slem er den da hellere ikk ;D        Næ, enig        -  sorry, så ikke L.B. havde nævnt typen  -   jeg synes faktisk at den spiller ganske ok, den leverer klart en fastere og mere kontrolleret bas end feks. B&W ASW1000 ( havde to af dem før M & Kérne ) selv om den stadig er lidt "blød og rund" i det  i forhold til feks. M&Kén og desuden går den heller ikke så dybt ned. ( tilgengæld kan den leverer et forholdsvis fint højt lydtryk lidt højere oppe ). 

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 30 April 2005 kl. 02:42 | IP-adresse registreret  

Hej D.J.

Har lige tæsket mig igennem hele din tråd. Jeg må sige at du har fået et imponerende resultat ud af dit rum. Så dog gerne at fruen gav tilladelse til at bruge de ekstra 20 kvm. til biografen.

Det er godt gået at få så mange ting ned i kælderrummet, og så stadig få det til at ligne et hyggeligt rum at være i.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hej D.J.

Har lige tæsket mig igennem hele din tråd. Jeg må sige at du har fået et imponerende resultat ud af dit rum. Så dog gerne at fruen gav tilladelse til at bruge de ekstra 20 kvm. til biografen.   helt enig,men så skulle vi sove inde i bioén ( fint nok for mig  ) men nok lidt uholdbar i det lange løb

Det er godt gået at få så mange ting ned i kælderrummet, og så stadig få det til at ligne et hyggeligt rum at være i.   Tja, mer er jo ikke altid bedre - men jeg ser det jo lidt sådan, at jeg har ikke for meget grej - jeg har for lidt plads .

Overvejer dog mindre siddepladser, så der ville blive lidt mere luft ( selv om det ikke virker specielt "proppet", når man er dernede ). Modsat dig, ser jeg mest film og lytter ikke så tit til hifi  mere ( i "gamle" dage gjorde jeg meget mere , men nu prioterer jeg pga. af tidsmangel ).  Jeg overvejer dog også, at eksperimenter med at fjerne centeren/bagcenteren i såfald, da jeg så kan bi-ampe mine fronter ( igen ) og bagHTér. Formålet skulle være, at lige få et lille "nøk" bedre stereo ( når jeg endelig lytter 2 ch , bliver jeg altid grebet af, at "lige" skulle forsøge at få det lidt bedre - suk -en sygdom), lidt mere plads og faktisk også ligeså god eller bedre surround ( på bekostning af dem, der sidder ude i siderne). Og så måske lige en god 2 ch forforstærker også ( for et ekstra hak lydkvalitet opad på stereo siden.)   Og så lige ..................

Nu må vi se -

tak for din interesse, på trods af, den ( min tråd ) måske nok er lidt for bio - orienteret  til dig ?! eller hvad ?!

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

Som du ved så er jeg til 2 C., men jeg bliver en gang imellem overrasket over en STOR bio, og der er nogle stykker herinde.

Jeg har jo rummet til at have begge dele, og går da også med tanken om at få en "lille" bio til min 50" skærm. Det vil dog aldrig afløse mit 2 C. set up og det vil altid komme i første række.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Jeg overvejer dog også, at eksperimenter med at fjerne centeren/bagcenteren jeg glæder mig til at se hvad du finder ud af. Jeg er yderst tilfreds uden center. Det ville også fjerne dit problem med at center spiller ind i lærredet bagfra i såfald, da jeg så kan bi-ampe mine fronter og bagHTér det ville da være vildt sejt, at kunne bi-ampe alle 4 kanaler. Formålet skulle være, at lige få et lille "nøk" bedre stereo (når jeg endelig lytter 2 ch, bliver jeg altid grebet af, at "lige" skulle forsøge at få det lidt bedre - suk -en sygdom ja, men en god en), lidt mere plads det ville helt sikkert få rummet til at virke mindre "presset" selvom du har ret i, at det i "real life" ikke ser så slemt ud og faktisk også ligeså god eller bedre surround (på bekostning af dem, der sidder ude i siderne men ærligt, hvor kritiske er dem der sidder ude i siderne?).

Godt at se, at der stadig kan eksperimenteres i "db-hulen"  også kaldet "bunkeren" nu til dags.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

[QUOTE=D.J.]Jeg overvejer dog også, at eksperimenter med at fjerne centeren/bagcenteren jeg glæder mig til at se hvad du finder ud af. Jeg er yderst tilfreds uden center. Det ville også fjerne dit problem med at center spiller ind i lærredet bagfra     - jep, men det ville det også at vende den på hovedet eller skille den ad i såfald, da jeg så kan bi-ampe mine fronter og bagHTér det ville da være vildt sejt, at kunne bi-ampe alle 4 kanaler.Ja, det frister også mig lidt Formålet skulle være, at lige få et lille "nøk" bedre stereo (når jeg endelig lytter 2 ch, bliver jeg altid grebet af, at "lige" skulle forsøge at få det lidt bedre - suk -en sygdom ja, men en god en), lidt mere plads det ville helt sikkert få rummet til at virke mindre "presset" selvom du har ret i, at det i "real life" ikke ser så slemt ud og faktisk også ligeså god eller bedre surround (på bekostning af dem, der sidder ude i siderne men ærligt, hvor kritiske er dem der sidder ude i siderne?).   Det ved jeg ikke, MEN JEG ville vide det og det ville pi..... mig  lidt af, hvis/når der sidder nogen i siden. at de ikke ville få en bare rimelig ordentlig oplevelse ud af det.

Godt at se, at der stadig kan eksperimenteres i "db-hulen"  også kaldet "bunkeren" nu til dags.   hæ,hæ den sover aldrig

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2005 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
L.B. skrev:
Jeg overvejer dog også, at eksperimenter med at fjerne centeren/bagcenteren jeg glæder mig til at se hvad du finder ud af. Jeg er yderst tilfreds uden center. Det ville også fjerne dit problem med at center spiller ind i lærredet bagfra     - jep, men det ville det også at vende den på hovedet eller skille den ad Skille den af kunne være en ide, men vende den på hovedet vil da se for skørt ud  i såfald, da jeg så kan bi-ampe mine fronter og bagHTér det ville da være vildt sejt, at kunne bi-ampe alle 4 kanaler.Ja, det frister også mig lidt Formålet skulle være, at lige få et lille "nøk" bedre stereo (når jeg endelig lytter 2 ch, bliver jeg altid grebet af, at "lige" skulle forsøge at få det lidt bedre - suk -en sygdom ja, men en god en), lidt mere plads det ville helt sikkert få rummet til at virke mindre "presset" selvom du har ret i, at det i "real life" ikke ser så slemt ud og faktisk også ligeså god eller bedre surround (på bekostning af dem, der sidder ude i siderne men ærligt, hvor kritiske er dem der sidder ude i siderne?).   Det ved jeg ikke, MEN JEG ville vide det og det ville pi..... mig  lidt af, hvis/når der sidder nogen i siden. at de ikke ville få en bare rimelig ordentlig oplevelse ud af det. Jeg tror nu oplevelsen bliver "rimelig" uanset hvor man sidder i din bio

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

hmmmmmmmm, rimelig er ikke godt nok - det skal sparke røv

og ja, det ville sikkert se skørt ud, men ski... være med det, bare det virker.

Men du har da ret, det vil sandsynligvis virke ganske fremragende med "bare" de fire 802ére og 2 M&Kér - det ville ihvertfald blive meget enkeltere at juster ind og hifién ovenikøbet blive et nøk bedre

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

hmmmm.......... har eksperimenteret lidt med og uden center og indtil videre er der ikke en entydig konklusion  - nogle film/indspilninger giver en forbedring med centeren på ( feks. placeringen af to personers stemmer lidt til højre og venstre for midten blev klart og præcist placeret MED centeren på, hvor de, uden center faktisk røg ind midt på begge - selv om de på billedet netop stod lidt til højre og venstre for midten ). I en anden film, hvor en dør smækker 3/4 - visuelt - ude til højre foran, placeres lyden, med center på, nærmest 1/2 til venstre!!! - hvor den ,uden center, placeres præcist, der hvor den skal være???!!

Dette er vel og mærke ved optimal sidde placering ( midt i mellem fronterne og med lige lang afstand fra alle tre:  L, C, R     

hmmmm. jeg tester videre

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 06:25 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
hmmmm. jeg tester videre

Hvilken herlig hobby!

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Jaeeee, men lidt tidskrævende 

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Jaeeee, men lidt tidskrævende 

...og DYR!

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Man kan jo også prøve at beholde sine indkøbte ting, bare så længe, at man kan nå at få læst brugsanvisningen

så ville økonomien sikkert holde længere.............................måske

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

men på den anden side, så er det da bedre at bruge dem på det, end på sprut og kvinder...................................er det ikke????........................øh ..eller hvad??

( lige en hilsen fra madammen)

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
men på den anden side, så er det da bedre at bruge dem på det, end på sprut og kvinder...................................er det ikke???? Hver sin "svaghed" og min samvittighed er sku ren. Bil-nørden der har givet 30.000,- for hans nye fælge uden dæk fatter det nok ikke, men jeg fatter heller ikke ham ........................øh ..eller hvad??

( lige en hilsen fra madammen) Duk dig - sådanne nogle slår sku hårdt!!

<< Forrige Side af 30 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes