| Forfatter |
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| dk2000, cta har berørt emnet, frekevensgangen fra 250 modulerne var vist langtfra tilfredsstillende, og han anbefalede ikke brug af disse. |
|
|
Det var 202 modulerne  , som i standardudgaven ikke har den fornødne frekvensgang.
AR modificerer 202 modulerne, så den fornødne frekvensgang opnås.
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr.
Modificerede modulerne ? AR ?
Kald det heller piller i modulerne, ingen har endnu opnået noget godt resultat med at pille i modulerne - det være sig alt fra 200 til 1000.
Pille eller modificere har hidtil ikke givet bedre lyd fra AR - det der hidtil er frembragt, har vist sig at spille anderledes og ikke så godt som de originale moduler - hvis vi f.eks. holder os til 1000 ASP.
Det samme gjorde sig jo gældende med de seneste treantede opgraderede plus modeller. De spillede / spiller jo ikke overbevisende på nogen måde - tværtimod.
Så kommer vi til det evendelige hvad er god lyd, og der er det op til den enkelte at sammensætte noget der falder i ens smag og matcher alt fra resten af anlægget og til lytterummet. Det svageste led findes ofte der.
En forstærker med standard modulerne 1000ASP eller 500ASP, er nu ikke så ringe endda og de overholder samtidig lovgivning og retningslinierne for elektronik solgt i Danmark - det bortfalder i det øjeblik nogle piller / ødelægger modulerne.
med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
|
Kald det heller piller i modulerne, ingen har endnu opnået noget godt resultat med at pille i modulerne - det være sig alt fra 200 til 1000.
Pille eller modificere har hidtil ikke givet bedre lyd fra AR - det der hidtil er frembragt, har vist sig at spille anderledes og ikke så godt som de originale moduler - hvis vi f.eks. holder os til 1000 ASP.
Det samme gjorde sig jo gældende med de seneste treantede opgraderede plus modeller. De spillede / spiller jo ikke overbevisende på nogen måde - tværtimod |
|
|
Bertram derimod... __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Ghammel & Suhr.
Det samme gjorde sig jo gældende med de seneste treantede opgraderede plus modeller. De spillede / spiller jo ikke overbevisende på nogen måde - tværtimod.
Så kommer vi til det evendelige hvad er god lyd, og der er det op til den enkelte at sammensætte noget der falder i ens smag og matcher alt fra resten af anlægget og til lytterummet. Det svageste led findes ofte der.
En forstærker med standard modulerne 1000ASP eller 500ASP, er nu ikke så ringe endda og de overholder samtidig lovgivning og retningslinierne for elektronik solgt i Danmark - det bortfalder i det øjeblik nogle piller / ødelægger modulerne.
med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
G'aften hr. Toftdahl!
De har The Blues, kan jeg se
Nu ved jeg ikke, hvad du har hørt AR's forstærkere over, ejheller hvad du ved om musikinstrumenter og deres naturlige klang. Begge dele virker dog på mig en anelse raslende
Der synes umiddelbart at være en mindre instringens, hvor begrebet "god lyd" blandes sammen med begrebet "troværdig lyd", altså hi-fi.
Vedr. lovgivningen, så prøv at læse lidt omkring CE-mærkningen
Det er nemlig ikke det problem, som nogle forsøger at gøre det til. Faktisk ER der slet ikke noget problem i hele EU, når blot produktet er CE-mærket
Med høfferlig hilsen
G&S
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
G&S.
Jeg er enig i din betragtning om lyd og HI-FI, men jeg har hørt det i flere reference setup og lytter en del til live instrumenter og musik - men alt er relativt og kan diskuteres - enig.
Når du ændrer i modulerne - bortfalder godkendelsen øjeblikkeligt - ifølge producentens eget udsagn - her menes B&Os ICEpower afdeling.
Jeg vil ikke modsige dig eller være uhøflig - det er for egen regning og godkendelse samt garantiordning, fra det øjeblik man / producenter piller i modulerne.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Når du ændrer i modulerne - bortfalder godkendelsen øjeblikkeligt - ifølge producentens eget udsagn - her menes B&Os ICEpower afdeling. |
|
|
Jow-jow, hr. Toftdahl, det er skam helt og yderst korrekt.
Blot er CE-mærkningen forbrugerens garanti for, at slutproducentens produkt overholder de gældende krav for/i EU. Disse krav tiltræder slutproducenten nemmerlig ved påklæbningen af CE-mærket på apparatet. Dét var ligesom humlen i mit tidligere indlæg.
Dette giver derfor ikke nogle problemer i forhold til AR, da deres produkter er CE-mærkede.
Vi skal også være lidt fair
Med høflig torsdagshilsen
G&S __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 06:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
dav
Lyden/ renhed.
Man skal jo nok se på ICEpower som alle andre nye (typer) forstærkere.
De kommer med en anderledes lyd, som mange opfatter som værende tættere på ufarvet.
Om den er det, eller vi bare er en flok der syntes det ??? det er vel også ligegyldigt, hvis vi bare er gladere, end før.
Nu er popularitet, som Kirkegaard jo sagde ”den dårligste anbefaling” ,men det er måske mere end et tilfælde at, der er så mange der syntes de er kommet tættere på med ICEpower. Jeg er under alle omstændigheder en af dem
Men igen, hvis man ikke ved hvad man går glippe af, er man vel næppe ked af det.
Det spændene er jo at ICEpower er ret nyt. Og med det spring, mange oplever i kvalitet, -bliver en ICEpower år 2010, jo ret internsandt.
Prisen/ direkte til forbruger.
Hvis man regner lidt på de priser som ICEpower tilbydes til pt. og ved lidt om led og fortjenester. Så ved man jo også at ICEpower i en forretning, jo nok ville bliver solgt til helt anderledes prisr. Så den pris man pt. kan købe dem til, ville jo aldrig gå hvis de skulle ud i forretninger, og slet ikke hvis de skulle til udlandet.
Er forhandlere bange.
Jeg tror ikke pt. at de føler sig specielt truet på den front. Det ICEpower forstærker salg der er i dk, er nok i den sammenhæng ret beskedent.
Men det er klart at når de siger til en kunde at Watt koster penge, og kunde så siger, ”jeg kan få 1000W for 5K”, så bliver man nok lidt træt som sælger.
Jeg ved ikke hvordan Bertram og AR producere. Men hvis vi taler om at ICEpower trin skulle til at produceres som masse produktion, så vil alle med lidt kendskab til det, nok også vide, at selv om masse produktionen giver noget indkøbs rabat, så gør produktions apparater osv det altså ikke.
Det er klart at når så store navne som JR begynder at anvende dem, så flytter det på normerne, men ellers skal der nok et mirakel til at ML, KRELL osv, føler at ICEpower er en reel trussel til home audio marked.
Og man skal jo også huske på, at det er jo tilgængeligt for dem, hvis de vil bruge det/dem. -Så det er der jo heller ikke, så meget hokus pokus i.
Så de priser vi pt ser,(på de danske produkter) er nok lidt præget af at det er i sin tidlige start. Og ikke endnu køre som masse produktion. Til et meget større marked.
Det man jo også kan spekulere på er hvornår kineserne kommer på marked. Med kopier, eller færdig produkter, hvor der anvendes ICEpower.
Hvis AR kan lave, og tjene på en til 5K, hvad kan en lav omkostnings produktion i Kina så ikke lave dem til???
Med de seneste produkter der ude fra, som bla. Vincent, så er det jo svært at pegefinger af dem, og råbe, billig L. - måske billigt, men ikke L.
Eller en samlefabrik i polen måske??? et billigt alu. standard profil, et par endeplader, et flok polske montricer, og man har 1000W til ingen penge  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
soren Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Ghammel & Suhr.
|
|
|
Det kan nu godt lade sig gøre. Har selv pillet med bedre resultater til følge, men allerbedst rykkede det selv at lave en hel forstærker fra bunden, baseret på en helt anden modulator topologi. Man kan sige meget om COM modulatoren, den er nem at designe med, men rent teknologisk er den ikke rigtig noget set i forhold til stort set hele prior art indenfor selvsvingende modulatorer. I bund og grund er den hamrende ulineær, hvilket i den grad smitter af på højfrekvensforvrængningen, hvilket let kan forvirre. Forvrængning her opfattes ofte som større dynamik og "hul igennem", i det hele taget imponerende, men trættende i længden; hvis man spiller højt, opfattes det også højt.
Hvorvidt ARs pillerier har medført noget konstruktivt, skal jeg ikke kunne sige, men jeg ville nok være skeptisk efter de mange eksempler på manglende teknisk indsigt, samt latterliggørelse af dem selv lige netop dette firma har udvist. __________________ Naturlovene gælder. Om vi forstår dem er noget andet!
Meget af det du tror, du kan høre, er noget, du bilder dig ind. Lad bare være; det er rigtigt!
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
soren skrev:
Toftdahl skrev:
|
Ghammel & Suhr.
|
|
|
Det kan nu godt lade sig gøre. Har selv pillet med bedre resultater til følge, men allerbedst rykkede det selv at lave en hel forstærker fra bunden, baseret på en helt anden modulator topologi. Man kan sige meget om COM modulatoren, den er nem at designe med, men rent teknologisk er den ikke rigtig noget set i forhold til stort set hele prior art indenfor selvsvingende modulatorer. I bund og grund er den hamrende ulineær, hvilket i den grad smitter af på højfrekvensforvrængningen, hvilket let kan forvirre. Forvrængning her opfattes ofte som større dynamik og "hul igennem", i det hele taget imponerende, men trættende i længden; hvis man spiller højt, opfattes det også højt.
Hvorvidt ARs pillerier har medført noget konstruktivt, skal jeg ikke kunne sige, men jeg ville nok være skeptisk efter de mange eksempler på manglende teknisk indsigt, samt latterliggørelse af dem selv lige netop dette firma har udvist.
|
|
|
Godmorgen, da min tidligere LE 2 blev modificeret til Enigma Plus skete der en hel masse positivt. Ændringen betød at den ikke til spillede Enigma Pllus kom til at spille som en tilspillet LE2. Så nogen af modifikationerne fungere fint.
mvh.Eriek
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det giver nu altså god mening for mig, at man kan modificere sig til en bedre lyd, måske en mere blød lyd.
Årsagen skulle være, at ICEpower producenten har behov for at sælge på baggrund af gode specifikationer.
Alle der har lyttet til meget forskelligt hifi ved, at gode specifikationer langt fra er det samme som god lyd.
Derfor kan der være noget sund fornuft i, at forstærker-producenten finpudser lyden.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas_Is
Helt enig at det er nødvendigt at modificere, jeg har intet HI-FI grej som ikke er modificeret - det er tvingende nødvendigt.
Jeg nævnte for tid siden, at LCs moduler og system er mere spændende og giver bedre lyd end ICEpower, da det er meget let at modificere og bygge med på.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 02:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav-dav hr. Toftdahl!
Hvad er dine ideer omkring modifikation af 1000ASP?
Lad os få nogle ting på bordet - også gerne fra hr. soren, der åbenbart har rodet en del med stadset.
I en anden tråd blev der f.eks. nævnt noget om en indgangsspole.
Kvæd blot ud!
Med høflig hilsen
G&S
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det lader til at Jeff R. + andre "smider" en trafo på indgangen.... Meeen det kan jo også være et gemmick: Stor trafo=Stor lyd 
Eller stor trafo = et større og tungere kabinet (mange tror vægt + størrelse = kvalitet... en typisk mandeting ) som bedre retfærdiggør de ublu høje priser de tager i udlandet 
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige checket målene på Jeff Rowlands monoblokke "301", der er bygget på "ICE". Er dog ikke sikker på, om det er ASP!
Hold på hat og briller: 27 x 39 x 46 cm 
Vægt: 55 kg!!!! 
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må absolut være A-modulerne han bruger og ikke ASP-modulerne.
Du må være ud fra en vurdering af, at lytter og strømforsyning har en betydning for A-modulerne.
Det kan der jo være noget om!
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ICEpower
Jeff Roland 301 er bygget på A 500 moduler og spiller ikke specielt imponerende - flot men ikke så specielt. Jeff Roland er også begyndt med ASP i hans nyeste produktion.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme at jeg efterhånden er imponeret over at du stort set har lyttet til alt hvad der findes af Ice på markedet og at det kun er JJAZ og Bertram som virker.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det jo nok, A-modulerne har ikke indbygget psu... men alligevel det må være et kæmpe kraftværk der ligger i sådan en 301. Ars trekanter bygger også på "A" - men fylder en 20del af JRs
|
| Til top |
|
| |