| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 05 Februar 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Trutterutterut!
Nu kunne jeg faktisk godt tænke mig at høre den fæle monster-amp, så mon ikke lokationen på forhånd er givet?
Og skulle der blive for koldt, kan vi jo altid kaste en balje vand på monsteret - der er ikke noget som sauna her i den kolde vintertid
De yderst nødvendige og rituelt betingede verbale trusler mod 3020'eren lægges over i den dertil hørende tråd
Med høfligste hilsen G&S
|
|
|
Jamen jamen! Lad os da få barberet den ged prompte  . Jeg styrter ned i de underste gemakker og tænder for monsteret, så den kan være klar og beredt, når den skal præsenteres for G&S med udstyr  . Jeg tror ganske ærligt, at vi kunne være et effektivt team. Min ukrudtsbrænder ligner i hvertfald din ganske slående, og jeg har såmænd prøvet at svinge den ganske uforsvarligt. Hidtil er det gået uden erstatningssager, men jeg er dog ansvarlig for adskillige ganske glatte og nydelige dameben. Fjernelse af en forfærdelig hæslig carport. Inkassering af den fulde forsikringssum for en Morris Marina 1,3 med baghjulstræk i beige med cromlister i kølergrillen. Nedbrændingen af et pæretræ i et rimeligt mondænt villakvarter. med andre ord - jeg ryster åbenbart på hånden  . Let´s make a appointment on PB Mr. G&S
|
| Til top |
|
| |
torben kbh. Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] Hej Torben!
Jeg har aldrig overvejet den, idet lederne ligger side om side. Det har jeg aldrig hørt virke overbevisende, det medfører en anelse gjalderi, derfor har Cleartrack aldrig interesseret mig. Du bør lægge lederne +mod+ og gerne tæt på hinanden, det giver de bedste 3D egenskaber i mine ører. Desuden er det oftest Clearwater der er på lager rundt omkring, det gør det alt andet lige nemmere. Du burde kunne finde CW hos Comix i Kbh.[/QUOTE]
Hej igen,
er det sådan at du kan lægge et billede af, hvordan du har termineret kablerne i højtalerne, og evt. forklare, hvordan du har lavet det samt valg af materialer til termineringen? Det er nemlig lidt kostbart at få termineret fra fabrikken. Jeg har bestilt kablerne, og det lod ikke til at ham fra Comix kendte til din løsning, men syntes det gav god mening med +mod+. Iøvrigt var han fuld af gode råd og spændende forklaringer om lyd og Van den Hul, og hvordan man bruger kabler rundt omkring i lydstudierne, der vist er deres primære kunder. Hvis nogen skulle være interesserede, så sagde han, at de engang i foråret ville begynde med distribution til detailforhandlerne.
Vh Torben
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
| Inkassering af den fulde forsikringssum for en Morris Marina 1,3 med baghjulstræk |
|
|
Hmm, den sidste Morris med baghjulstræk er mig bekendt Minor 1000... __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, nej - du har jo glemt den lede hatchback sag som hed Marina i sluthalvfjerdserne.

__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kurt von Kubik & torben KBH...
Kurt - efter at have læst dine indlæg og studeret dine billeder og omtale af produkter nøje.... Undrer det mig meget at du ikke selv bruger de bedste V.D.H kabler! Vi er HELT enige om at de alle er fremragende til prisen og at nogle af dem dem gør livet surt for hvemsomhelst uanset pris! ude i "ormegården".
Jeg har selv systematisk testet Clearwater, CS122 og The Breeze Hybrid i løbet af efteråret 2004 (altså Halogen free serien) CS 122 er fremragende - The Breeze (monokablet) er bare klasser bedre - renere, flere detaljer, bedre defineret ambience osv. osv.
Alle 3 ovennnævnte har dog i mine ører samme karekteristiske kobber lyd - de laver alle en meget lille rest af "glare" i lyden og har en meget meget lille rest af forvrængning i lyden - Typisk for rene kobberkabler...
Hvis du vil have det optimale ud af bla. din nye effektblok og dine ellers udmærkede Dali højtalere - så skulle du tage og investere i VDH The Inspiration Hybrid! Det er måske det eneste kabel på markedet hvor al støj - forvrængning - farvning ikke er til stede .... Det er en befrielse at høre. Det er her det unikke kul kommer ind i billedet...
Jeg kender flere af dine "Disciple" privat - hvor hele jeres (og Printz) univers starter helt tilbage i 80erne i Århus. Dengang jeg også fik en kop kaffe ved Hother ind imellem...
Jeg er også helt bekendt med jeres (dit!?) lidt "usædvanlige" valg og synspunkter vedr. valg og konfiguration af signalkabler - i kan umuligt have prøvet det bedste VDH laver (Jeg tænker ikke på Silverserien...)
Jeg har bla. også hørt anlæget ved ham med Megaline og tidligere 2 - nu 1 Gravity effektblok... Alle har god (fremragende) lyd med deres VDH - men i "snydder" jer selv, især fordi mange af jer er oppe i en klasse af udstyr der fortjener det bedste fra VDH og det endda til en beskeden pris! (i forhold til andre producenter og resten af jeres anlæg)
Forresten spiller en Dali Grand også fremragende med Dali blokkene og med VDH...
Jeg har her indsat et billede af mit helt nye fabriksterminerede The Inspiration Hybrid termineret som biwire på VDH fabrikken i Holland december 2004. Kablet er købt ved Comix som forøvrigt yder en fremragende service! - efter min mening.

Fortsat go' dag og fornøjelig lytning fremover med jeres VDH og husk jeg har ikke til hensigt at Reformere jeres (dit/Printz) kabel valg. __________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr Faber:
Jeg er blevet lidt nysgerrig så her er lige et par spørgsmål.
Hvor ligger Comix??, når jeg slår det navn op kommer der 100 tegenserieforhandlere .
Hvad koster dit VDH Hybrid og hvad bruger du som signalkabel?. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
|
Nej, nej - du har jo glemt den lede hatchback sag som hed Marina i sluthalvfjerdserne.

|
|
|
Nemlig! Den er bedst med ild i
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Hr Faber:
Jeg er blevet lidt nysgerrig så her er lige et par spørgsmål.
Hvor ligger Comix??, når jeg slår det navn op kommer der 100 tegenserieforhandlere .
Hvad koster dit VDH Hybrid og hvad bruger du som signalkabel?.
|
|
|
http://www.vandenhul.com/distrib/dk.htm
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Ikke Slipsefyr.
Det kostede ca. 6000,- for 2 x 3 meter termineret til Bi-wire.
Jeg bruger The second i 2004 modellen med RCA som Interconnect.
__________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber skrev:
|
Kurt - efter at have læst dine indlæg og studeret dine billeder og omtale af produkter nøje.... Undrer det mig meget at du ikke selv bruger de bedste V.D.H kabler! Vi er HELT enige om at de alle er fremragende til prisen og at nogle af dem dem gør livet surt for hvemsomhelst uanset pris! ude i "ormegården".
Jeg har selv systematisk testet Clearwater, CS122 og The Breeze Hybrid i løbet af efteråret 2004 (altså Halogen free serien) CS 122 er fremragende - The Breeze (monokablet) er bare klasser bedre - renere, flere detaljer, bedre defineret ambience osv. osv.
Alle 3 ovennnævnte har dog i mine ører samme karekteristiske kobber lyd - de laver alle en meget lille rest af "glare" i lyden og har en meget meget lille rest af forvrængning i lyden - Typisk for rene kobberkabler...
Hvis du vil have det optimale ud af bla. din nye effektblok og dine ellers udmærkede Dali højtalere - så skulle du tage og investere i VDH The Inspiration Hybrid! Det er måske det eneste kabel på markedet hvor al støj - forvrængning - farvning ikke er til stede .... Det er en befrielse at høre. Det er her det unikke kul kommer ind i billedet...
Jeg kender flere af dine "Disciple" privat - hvor hele jeres (og Printz) univers starter helt tilbage i 80erne i Århus. Dengang jeg også fik en kop kaffe ved Hother ind imellem...
Jeg er også helt bekendt med jeres (dit!?) lidt "usædvanlige" valg og synspunkter vedr. valg og konfiguration af signalkabler - i kan umuligt have prøvet det bedste VDH laver (Jeg tænker ikke på Silverserien...)
Jeg har bla. også hørt anlæget ved ham med Megaline og tidligere 2 - nu 1 Gravity effektblok... Alle har god (fremragende) lyd med deres VDH - men i "snydder" jer selv, især fordi mange af jer er oppe i en klasse af udstyr der fortjener det bedste fra VDH og det endda til en beskeden pris! (i forhold til andre producenter og resten af jeres anlæg)
Forresten spiller en Dali Grand også fremragende med Dali blokkene og med VDH...
Jeg har her indsat et billede af mit helt nye fabriksterminerede The Inspiration Hybrid termineret som biwire på VDH fabrikken i Holland december 2004. Kablet er købt ved Comix som forøvrigt yder en fremragende service! - efter min mening.

Fortsat go' dag og fornøjelig lytning fremover med jeres VDH og husk jeg har ikke til hensigt at Reformere jeres (dit/Printz) kabel valg. |
|
|
Hej Hans Faber! Nice indlæg og tak for det! Mht. den nye Fusion serie, så har jeg prøvet ét af signalkablerne, kan det hedde Integration el. noget lignende? Det er bestemt et fint kabel. Jeg har også lyttet til the First på et tidspunkt. De hybride HT kabler i Fusion serien har jeg endnu aldrig hørt, hvorfor jeg ikke rigtigt kan udtale mig om dem. Disse kulkabler og hybridkabler kommer desværre nok aldrig til at finde vej ind i mit set-up. Jeg mener den gamle VdH har ofret lidt af sin gamle filosofi på behagelighedens alter. Den "glare" du taler om, kan jeg sagtens genkende, den kommer bare ikke fra kablerne, det kan man nemt teste. Jeg kan også sagtens følge med i, at den forsvinder sammen med kulkablerne, men jeg mener oprigtigt også, at kullet svarer til at træde et par skridt tilbage fra begivenhederne, så de bliver knapt så pågående. Lige i øjeblikket eksperimenteres der i øvrigt med noget helt andet kabel, som jeg tror ender nok så overraskende ud. Måske endda så underligt, at jeg ikke gider fortælle mere om det, for lige nu mangler der simpelthen en forklaring der giver mening. Men som følge af den grundlæggende idé i mit line-up, så vil jeg ikke til at indføre led, der efter min opfattelse lægger en dæmper på løjerne. Det er derfor jeg har valgt som det fremgår. Det er den helt modsatte vej jeg agter at bevæge mig. Jeg har stor respekt for VdH, dem der har lyttet til bare én af hans PUér, glemmer det som regel aldrig. Ingen blot nærmer sig hans håndværk. Hans kabler mener jeg, at han hen ad vejen har tilpasset markedssituationen, således at det er muligt at få solgt noget. Jeg har forresten også D501 Hybrid Silver, så moderne VdH kabler er skam på lager. Men de ligger i tomgangsbunken for tiden. I øvrigt er Comix en udemærket distributør.
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Kurt! 
De nye kabler med kul har ikke ofret det mindste på behagelighedes alter - det er en (stor) misforståelse fra din side - synd for dem der ellers "betingelsesløst" følger dine råd...
Kulkablerne er ekstremt afslørende og de mest tranparente VDH nogensinde har lavet - Hvis nu du havde nogle "bedre" diskanter og brugte noget mere tidsvarende signalkabel ville du nok ændre mening - Nå nok om det.
Det er jo heller ikke helt tilfældigt at feks. Sonus Faber bruger kulkablerne til indvendig montering i deres Amati højttalere til 140.000,- for et sæt, eller at Avalon ejere opgraderer til dem...
Jeg prøvede selvfølgelig også de nyeste Signalkabler fra VDH inden jeg købte mit The second Signalkabel - Karekteristikken er ("pudsigt") nok den samme trin for trin mod toppen af deres signal kabler.. Alle er dog med et fremragende pris kvalitetsforhold.
Nå - ingen reformer herfra - hvis du har defineret din (jeres) sandhed er det løb vel kørt...
Forresten - Se nu bare hvad der skete med Holger K da han vente sig mod midten i dansk politik- nu sidder han derhjemme og slikker sine sår - mens parti disciplene mangler de knive de stak ham i ryggen i tirsdags ouch.
Forøvrigt er jeg selv en stor 2-takts fan! Det er bare Aprillia RS250 der en min darling.
__________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber skrev:
|
Hej igen Kurt! 
De nye kabler med kul har ikke ofret det mindste på behagelighedes alter - det er en (stor) misforståelse fra din side - synd for dem der ellers "betingelsesløst" følger dine råd...
Kulkablerne er ekstremt afslørende og de mest tranparente VDH nogensinde har lavet - Hvis nu du havde nogle "bedre" diskanter og brugte noget mere tidsvarende signalkabel ville du nok ændre mening - Nå nok om det.
Det er jo heller ikke helt tilfældigt at feks. Sonus Faber bruger kulkablerne til indvendig montering i deres Amati højttalere til 140.000,- for et sæt, eller at Avalon ejere opgraderer til dem...
Jeg prøvede selvfølgelig også de nyeste Signalkabler fra VDH inden jeg købte mit The second Signalkabel - Karekteristikken er ("pudsigt") nok den samme trin for trin mod toppen af deres signal kabler.. Alle er dog med et fremragende pris kvalitetsforhold.
Nå - ingen reformer herfra - hvis du har defineret din (jeres) sandhed er det løb vel kørt...
Forresten - Se nu bare hvad der skete med Holger K da han vente sig mod midten i dansk politik- nu sidder han derhjemme og slikker sine sår - mens parti disciplene mangler de knive de stak ham i ryggen i tirsdags ouch.
Forøvrigt er jeg selv en stor 2-takts fan! Det er bare Aprillia RS250 der en min darling.
|
|
|
Hej Igen HF! Nu er alt jo altså relativt. Kulkablerne og de hybride kabler fra VdH er fremragende kabler, specielt hvis man kigger lidt rundt på markedet. Pris/kvaliforholdet er out of this world, se hvad du skal betale alle mulige andre steder for en gang slask og varm luft. Så deri har du ret. Men jeg vil hårdnakket bestride dit udsagn om signalkablerne D501. Det er det til dato mindst hørbare kabel jeg nogensinde har hørt. Man kan nemt teste dette ved at indsætte i en kæde uden at fjerne noget først. Her kommer kulkablerne helt til kort inkl. D501 hybrid og hybrid silver. Dem har jeg såmænd, og selv gamle Hul har D501 som én af sine absolutte favoritter, hvilket han ikke engang lægger skjul på - læs på hans hjemmeside f.eks. At SF bruger kul/hybridkablerne er da nemt at forstå, jeg kan da ikke pege på bedre kabler på markedet end dem. De rene kobber/sølv modeller er dog i mine øjne klart at foretrække. Men deri bliver vi nok ikke enige. Diskantenheden i en Diva i øvrigt, bliver noget sej at overgå med andet end bånd. Så den viser nemt forskellene mellem kabler, endda ganske vildt og voldsomt. I øvrigt er det lige netop toppen, der er ekstremt finkornet på D501. Holger K sidder vel der hvor han har sat sig selv  . Jeg har dog ikke hørt, at han skulle have stjålet bestikket  . Jeg håber da ikke, at der er nogen der betingelsesløst gør det samme som jeg gør, og som kalder sig disciple. Jeg har et ganske nært samarbejde med én person, som ER blevet kaldt discipel, men det må jeg kalde noget af en overdrivelse. Han hører slet ikke engang efter hvad jeg siger til ham, tilmed går han sine egne veje den bandit. Så den hær af lalleglade fjolser der omtales er mig bekendt ikke eksisterende. Det med at kvaliteten stiger trin for trin, er jeg ikke helt enig i. Han har faktisk lavet lidt for enhver smag. Prøv MC Gold f.eks. Det er godt nok anderledes. MC Silver som er hans topkabel, har en noget anderledes lyd end kulkablerne. Så det er muligt at lave kvantespring indenfor hans kabelprogram. Pick-upperne vil jeg beskrive som du gør med kablerne. Her er der en usædvanlig klar linie i tingene. Dog åbner de mange valgmuligheder mht. magnet, spoletråd og spoleform på de dyre modeller, mulighed for personlig smag.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne Professor HUL igennem, laver han ikke nogle ordentlige Balanceret kalber, jeg syntes alt hvad jeg slår op er med Phono.__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Kurt
Det er bare iorden - fint med mig...
Når du feks. siger at Diva diskanten er svær at overgå siger du jo indirekte at du har hørt feks. det bedste fra Scan Speak, Dynaudio, Eben, Thiel, og så videre - (puha det var godt nok mange....!) det har du jo så åbenbart (desværre) ikke.
Man behøver ikke at være enige på dette forum - men jeg syntes det er ærgereligt at dyrke de gamle modeller uden objektivitet med noget der ligner gudestatus - selv om de stadig er fremragende i forhold til det meste på markedet!
Jeg kender selv særdeles godt til både gold og silver og har hørt det både ude og hjemme (også på Dali) og Gravity
Tak for sludderen og forresten er VDH pickuper helt sikkert fremragende... Jeg endte dog selv med en sjælden Japaner udviklet af en nordmand monteret i en SME5 arm inden jeg forlod det analoge 33,3 rpm roterende medie . __________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber skrev:
|
Hej igen Kurt
Det er bare iorden - fint med mig...
Når du feks. siger at Diva diskanten er svær at overgå siger du jo indirekte at du har hørt feks. det bedste fra Scan Speak, Dynaudio, Eben, Thiel, og så videre - (puha det var godt nok mange....!) det har du jo så åbenbart (desværre) ikke. Mangler Thiel, ellers har jeg hørt hele baduljen.
Man behøver ikke at være enige på dette forum - men jeg syntes det er ærgereligt at dyrke de gamle modeller uden objektivitet med noget der ligner gudestatus - selv om de stadig er fremragende i forhold til det meste på markedet! Næh! man behver ikke være enige, men det helt særlige ved Diva ligger nu også delvist i basserne. Ultralette membraner og masser af motorkraft og det blødeste ophæng nogensinde.
Jeg kender selv særdeles godt til både gold og silver og har hørt det både ude og hjemme (også på Dali) og Gravity Det har jeg så også.
Tak for sludderen og forresten er VDH pickuper helt sikkert fremragende... Jeg endte dog selv med en sjælden Japaner udviklet af en nordmand monteret i en SME5 arm inden jeg forlod det analoge 33,3 rpm roterende medie . Ak ja de dejlige vinyler |
|
|
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber skrev:
|
Kurt - efter at have læst dine indlæg og studeret dine billeder og omtale af produkter nøje.... Undrer det mig meget at du ikke selv bruger de bedste V.D.H kabler! Vi er HELT enige om at de alle er fremragende til prisen og at nogle af dem dem gør livet surt for hvemsomhelst uanset pris! ude i "ormegården".De laver gode kabler ingen tvivl her fra om det.Engang faldt man for bla. Tara Labs Prism og andre det forstår man jo ikke idag.
Alle 3 ovennnævnte har dog i mine ører samme karekteristiske kobber lyd - de laver alle en meget lille rest af "glare" i lyden og har en meget meget lille rest af forvrængning i lyden - Typisk for rene kobberkabler...Her du prøvet SCS serien,det er nok stor chance for at du ikke kan lide dem.
Hvis du vil have det optimale ud af bla. din nye effektblok og dine ellers udmærkede Dali højtalere - så skulle du tage og investere i VDH The Inspiration Hybrid! Det er måske det eneste kabel på markedet hvor al støj - forvrængning - farvning ikke er til stede .... Det er en befrielse at høre. Det er her det unikke kul kommer ind i billedet...Jeg har prøvet Revalation det dyreste at kulkablerne til højtalerne,må sige at lyden bliver lidt tilbagetrukken og ISÆR langsommere sammenlignet med SCS12 kan man lide det så fint, det kan diskuteres om det er korrekt,men hvad er så formålet med at forstærkere skal være hurtige (Daner er hurtig) hvis tempoet sænkes med kablet.Der kan godt være fordele i et større tværsnit og det har dette kabel det kan give mere kontrol i bassen.

Fortsat go' dag og fornøjelig lytning fremover med jeres VDH og husk jeg har ikke til hensigt at Reformere jeres (dit/Printz) kabel valg.Det er Sørens valg. |
|
|
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 06:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=PaleRider]
kurt : Egentlig tror jeg det er en uhomogen fordeling af dynamikken der sker. Det ligesom klasker og basker løs i grundtoneområdet, men det samme sker ikke rigtigt opefter. Klarheden drukner lidt i tværsnit eller sådan noget."
- dette er typiske symptomer på underdimensioneret hjemme-hifi.
???????????? hvad menes med det?? kan jo ik lige sige at der er noget "underdimmensioneret" i "kurts" anlæg!??
Mer pecis underdimensioneret højttalerinmad.
Det vil jeg da ik mene!... de anvendet Vifa enheder i Diva er ganske fornuftige og meget velspillende enheder, den nævneværdige unoder, hvilket gør at de kan deles ganske højt 2,5 til 3kHz.
Hvor langt ned har de pinet den lille diskantdomen mon tro?
3,3 kHz, siger "Kurt" en måling viser snare lige omkring de 3kHz.. hvilket er ganske acceptabelt med de PL18 enheder..
Dog ville optimum være 2,4 kHz. for helt liniær power response og frekvensgang samt off axis sprædning..! men det går lige.. dog erder den lille sænkning på nogle få db. i området omkring delefrekvensen startende en okt under og sluttende en over!.. men en sænkning er mindre hørbar end et hæv! og giver faktise en lille bitte smule (ik helt så meget! men lidt!) af det berømte "BBC dip" hvilket gør højtaleren en bitte smule mere øre venlig og knap så over analytisk! men uden at gøre vold på en høj og fornem opløsning og detaljering.. envider er det med til at gie en lille smule mere subjektiv dybde i lydbilledet!..
Helt korekt er det ikke.. men heller ikke særlig voldsomt "off" eller forkert sammenlignet med det meste andet!!
Der mangler dog en smule "saft" og krop lige omkring delefrekvensen hvis man bare flytter sig en smule fra optimal lyttepositionen, dette grundet den lidt høje delefrekvens kontra mid enhedernes off axis response.. men det er ik så slemt igen!!.. det er ogå set MEGET! være!!.. on axis og i optimal positionen er det faktisk lige som det bør være..
Den anvendte diskant i Dive en D2905/9000 serie (type) mener det er en lettere modeficeret 9700 fra ScanSpeak!?
En af de fineste diskanter der findes overhoved!! og meget langt fra under dimmensioneret på nogen måde og område!
Den spiller optimalt ned til 2 kHz. med et 12 bd. filter og tåler 225W. IMPONERENDE!!
Kan fortælle en lille anekdote her..
En højtaler konstruktør jeg kender, havde lavet en højtaler færdig og skulle lige teste den af, hvilket indebære en test med højt lydtryk!!
Der blev sat en kraftig 300W effektforstærker på, og fyret godt op!.. der blev nok afsat mindst 150w og over 200W i peaks!!i flere minutter..
Her opdagede hen at det lød lidt mærkeligt i den ene side...
Det viste sig at der var en kortslutning i delefiltret der gjorde at diskanten fik fuld frekvens område uskåret /dæmpet!..
Der kom en smule os fra diskanten og den gav et svagt lysende skær fra sig i det mørke lytterum..
Det viste sig at det var svingspolen der næsten var glødende!..
Diskanten blev straks taget ud, skildt ad og undersøgt... der var ikke noget at se!.. og den kom i igen og spillede som den skulle...
SE!! det er en diskant der vil! noget... de fleste andre havde afgået ved "døden" mere eller mindre straks!!
En senere "tortur" test af en 9700 viste at selv over 150W - 20 til 20... klare den fint uden at dø af det!..
ER DET! underdimmensioneret????????????????????????? 
Doxa lavede engang en højtaler med elektrisk 1 ordens filter med en deling ved 1200Hz. til en 10" og det gik fint!!!..........såååååååååååååå.???
Så X @ 3 - 3,3 kHz. er ik just at pine diskanten! det er nærmest "a walk in the park"!!
Jeg deler selv iøvrigt min 9900 ved 2,15 kHz. 2orden LR. elektrisk.. og har aldrig! haft bare den aller mindste antydning af anstrængelse eller præsset lyd selv med næsten fuld udstyring af mine 200W KlA. trin ( brokoblede 50W klA.) mid. enheden begynder at "bunde" mekanisk først nu og da ( ved omkring 125 - 130W afsat! = 109 db.)
Kurts ht. er ik just underdimmensioneret!(det sku da lige være i bassen ?? altså DYBDEN!! her fra er man jo bevendt med 12" & f-3 ved 20 Hz.)
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
PaleRider Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette kan knapt besvares kun ved en kommentar, det ligger mange års udprøvning og erfaring bag min bemerkning. Dog hører det hjemme i en annen/egen tråd.
Det jeg først og fremst sigter til er nevnt i min signatur; kabler og delefiltres underdimenisjonerede strømkapasitet er problemet. Dette kan knapt overvurderes, især om man besitter en voksen forstærker. Prøv bare å oppdimensionere kablingen til dine basser som jeg har anbefalt deg tidligere og dine øyne vil åbnes.(-din mund og.. )
Hvad gelder SS 9700 kjender jeg det særdeles godt eftersom jeg anvender det selv. Dog ikke ned til hverken to eller tre khz. Hos meg deles elementet (kun gennem 1stk. tinnfolie) ved ca. 7khz der en modifiseret(bl.a. af-oljet) D-52 tager over gengivelsen af vokal og blåsere mm. på en måde ingen 1-tommer kan nærme seg. Og eftersom diskantelementets membranutsving ved den høje deling bliver vesenlig reduseret oppnåes der en avslappet ro i de øverste frekvænser man ellers ikke får ud av elementet. Jeg kan trygt blåse ud mange hundre watt uden at toppseksjonen på nogen måde præsses.
Da jeg fanatisk sverger til absolutt minimale filtre og anser parralellkoblede komponenter som djevelens værk må jeg tilstå at avstemningen av filteret har vært på grensen til traumatisk, om ikke over.
Mvh. RS
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=PaleRider]
Det jeg først og fremst sigter til er nevnt i min signatur; kabler og delefiltres underdimenisjonerede strømkapasitet er problemet. Dette kan knapt overvurderes, især om man besitter en voksen forstærker. Prøv bare å oppdimensionere kablingen til dine basser som jeg har anbefalt deg tidligere og dine øyne vil åbnes.(-din mund og.. )
Jeg selv bruger 2x 2,5mm. kabler til basen (ialt 5mm tværsnit!..)
( Det består af 2 stk Taralabs RSC Prime500 kabler, konfigureret som dobbel mono kabler, altså begge 2,4 mm. retangulere solidcore ledere samlet til en 5mm. leder. (ialt kræves så 4 x 3 m. for et sæt.)
Så jeg har rigeligt tværsnit!.. bruger det samme i strippet konfiguration inde i højtaleren!!!!..
OG! JA!!!!! der er væsentlig bedre HUL! igennem på bassen når tværsnittet er stort!.. men det er jo ikke ALT!.. ( meget mere end 4 - 5 mm. er iøvrigt overkill!.. )
I det jeg der har er der en meget dyb, fast og utrolig stabil og velkontroleret samt ikke mindst virklig neuanceret og velopløst bas!.. her er der ikke meget at komme efter!!!!!!!!!!!
Spoler er de største jeg kan få 3,1 mm. CFAC til mid. ( med kun 0,2 ohm DC)
Bas har ingen spole! da der deles aktivt!
Men til passiv deling ( for det kan man via en switch ) anvendes en stor speciel viklet ringkærne sople på 3,1 mm her også og så lav DC som 0,15 ohm for 15 mH.
Kondensatore er Mundorf M-Cap Supreme Silver/Oil
Og der anvendes Vishay induktionsfrie effekt modstande konfigureret i parallel og serie kobling, for at aflaste, monteret på alu. køle profiler! så de kan klare over 400W. til sammen i denne konfiguration.
Så for mit vedkommende er der ikke just nogen underdimmensionering i ht. eller disses dele filtre!..
MANGE! RIGTIG! dyre highend højtalere til langt over et par hundrede tusinde har ikke engang samme komponent kvalitet og sammensætning /opbygning og ikke mindst kabel føring, hverken tværsnit eller kvalitet!......( lidt underligt at tænke på når de alligevel koster flere hundrede kg. kr... ?????)
Må indrømme at Kurts ellers fine Diva har nogle ganske underdimmensionerede delefiltere ser man det til sammenligning.. og ikke mindst til sammenligning med resten af hans grej og ikke mindst disse højtalers kvalitet andetsteds ( enheder, kabinet mm..)
Her var måske ( er faktisk ganske overbevist om at der er!) noget at hente ved at tweake.. ideen er herved givet vidre til den hr. Kurt!!...
Det er nemt! lav nyt filter med ultimative komponenter! men med nøjagtigt samme komponent værdier!.. ( dog skal man træde varsomt med spoler da deres eventuelle DC modstand er ab. fabrik taget med i beregning af generel summering og funktion!!!.. jeg selv anvender super lav DC spoler men dette er der jo så taget højde for i den generelle funktion og optimering!!)
Man kan dog få fine CFAC spoler med næsten samme værdier! eller få disse ned viklet til ønsket værdi mm..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
En interessant tråd...
Jeg har lige fået VDH Revelation Hybrid-kabler som HT-kabler - og de gør mange ting rigtig godt i mit setup: Bassen er blevet dybere og "bredere" (ikke at forveksle med slap) og en anelse skarphed i diskanten, som med mine gamle Taralabs-kabler var tæt på at være for meget, er nu helt væk. Samtidigt myldrer der nu myriader af detaljer med stor krop ud af mine Von Schweikert. I mellemtonen er jeg endnu ikke helt sikker på hvad der er sket - jeg skal lige have min egen Cursa 3 pre-amp tilbage før jeg kan sige noget med sikkerhed.
Nu leder jeg så efter VDH-interconnects. Kan nogle af jer anbefale nogle til at spille sammen med mine Revelation-hybrid?
(Det er ikke for at "føre" diskussionen over på mine behov; jeg håber I ser spørgsmålet som en forlængelse af den )
MVH Jesper
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |