Emne: Kubikkens set-up ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 02:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
3,3 kHz, siger "Kurt" en måling viser snare lige omkring de 3kHz.. hvilket er ganske acceptabelt med de PL18 enheder.. det er ikke PL18 enheder. Det eneste de deler med PL18 er selve chassisset. Svingspole diametern er langt mindre, compliancen meget højere, membranvægten er langt lavere. Diva enhederne kan slet ikke bruges i andre samenhænge.
Der mangler dog en smule "saft" og krop lige omkring delefrekvensen hvis man bare flytter sig en smule fra optimal lyttepositionen, dette grundet den lidt høje delefrekvens kontra mid enhedernes off axis response.. men det er ik så slemt igen!!.. det er ogå set MEGET! være!!.. on axis og i optimal positionen er det faktisk lige som det bør være..
Den anvendte diskant i Dive en D2905/9000 serie (type) mener det er en lettere modeficeret 9700 fra ScanSpeak!? Det er en 9700 med dobbelt magnet, med egen coatning, med modificeret kammer, og så har den lige den feature, at den sammen med filtret udgør en næsten ohmsk modstand op og op og op i frekvens. Ingen induktion samlet set.
En af de fineste diskanter der findes overhoved!! og meget langt fra under dimmensioneret på nogen måde og område!
Den spiller optimalt ned til 2 kHz. med et 12 bd. filter og tåler 225W. IMPONERENDE!!
Kan fortælle en lille anekdote her..
En højtaler konstruktør jeg kender, havde lavet en højtaler færdig og skulle lige teste den af, hvilket indebære en test med højt lydtryk!!
Der blev sat en kraftig 300W effektforstærker på, og fyret godt op!.. der blev nok afsat mindst 150w og over 200W i peaks!!i flere minutter..
Her opdagede hen at det lød lidt mærkeligt i den ene side...
Det viste sig at der var en kortslutning i delefiltret der gjorde at diskanten fik fuld frekvens område uskåret /dæmpet!..
Der kom en smule os fra diskanten og den gav et svagt lysende skær fra sig i det mørke lytterum..
Det viste sig at det var svingspolen der næsten var glødende!..
Diskanten blev straks taget ud, skildt ad og undersøgt... der var ikke noget at se!.. og den kom i igen og spillede som den skulle...
SE!! det er en diskant der vil! noget... de fleste andre havde afgået ved "døden" mere eller mindre straks!!
En senere "tortur" test af en 9700 viste at selv over 150W - 20 til 20... klare den fint uden at dø af det!..
ER DET! underdimmensioneret????????????????????????? 
Doxa lavede engang en højtaler med elektrisk 1 ordens filter med en deling ved 1200Hz. til en 10" og det gik fint!!!..........såååååååååååååå.???
Så X @ 3 - 3,3 kHz. er ik just at pine diskanten! det er nærmest "a walk in the park"!!
Jeg deler selv iøvrigt min 9900 ved 2,15 kHz. 2orden LR. elektrisk.. og har aldrig! haft bare den aller mindste antydning af anstrængelse eller præsset lyd selv med næsten fuld udstyring af mine 200W KlA. trin ( brokoblede 50W klA.) mid. enheden begynder at "bunde" mekanisk først nu og da ( ved omkring 125 - 130W afsat! = 109 db.)
Kurts ht. er ik just underdimmensioneret!(det sku da lige være i bassen ?? altså DYBDEN!! her fra er man jo bevendt med 12" & f-3 ved 20 Hz.) Well! Jeg klarer mig. gravity er ikke lige den amp, der mangler pondus hernede, og Diva giver stadig pænt fra sig omkring 30 Hz, men jeg kender udemærket lyden fra et par 15" banditter, bare de dog kunne stoppe igen, når først de er sat i gang. .
I øvrigt er Diva konstrueret således, at delefrekvensen altid er den samme uanset belastning. De fleste - eller faktisk alle højttalere har en såkaldt "dynamisk delefrekvens" Ingen aner rigtigt hvor de deler, de deler bare. Højttalernes svingspoler svinger ganske enormt i temperatur, hvilket påvirker imedans forholdene i svingspolen, hvilket igen sammen med delefilterkomponenterne påvirker delefrekvensen. Næsten alle HT har på den vis en svingende delefrekvens - nice ikke? Det har Diva ikke.
Men i øvrigt er jeg utroligt glad for den absolut prunkløse spillefacon som diva besidder. Den er i stand til, at spille særdeles nærværende, stramt og detaljeret, helt uden at være lys i klangballancen. Top nice - synes jeg. |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Hejsa
En interessant tråd...
Jeg har lige fået VDH Revelation Hybrid-kabler som HT-kabler - og de gør mange ting rigtig godt i mit setup: Bassen er blevet dybere og "bredere" (ikke at forveksle med slap) og en anelse skarphed i diskanten, som med mine gamle Taralabs-kabler var tæt på at være for meget, er nu helt væk. Samtidigt myldrer der nu myriader af detaljer med stor krop ud af mine Von Schweikert. I mellemtonen er jeg endnu ikke helt sikker på hvad der er sket - jeg skal lige have min egen Cursa 3 pre-amp tilbage før jeg kan sige noget med sikkerhed.
Nu leder jeg så efter VDH-interconnects. Kan nogle af jer anbefale nogle til at spille sammen med mine Revelation-hybrid?
(Det er ikke for at "føre" diskussionen over på mine behov; jeg håber I ser spørgsmålet som en forlængelse af den )
MVH Jesper
|
|
|
Nu er det jo lige før du er begyndt at blive vanskelig. Men altså! Jeg ville forsøge med D501 Hybrid.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Kurt von Kubik][QUOTE=miju]
Den anvendte diskant i Dive en D2905/9000 serie (type) mener det er en lettere modeficeret 9700 fra ScanSpeak!?
Det er en 9700 med dobbelt magnet, med egen coatning, med modificeret kammer, og så har den lige den feature, at den sammen med filtret udgør en næsten ohmsk modstand op og op og op i frekvens. Ingen induktion samlet set.
Ja! den er fint! det med den ohmske modstand skyldes korektion i filtret.. dette er dog vigtisk ned efter mod delefrekvensen.. op efter med impedans hævet her spiller det ingen rolle.. ( tværtimod!)
Jeg har haft lejlighed til at undersøge de anvendte bas & mellemtone enheder ( blandt andre ) Dali Druger i Diva!.. Det er samme type som PL18 & M18 ( tror dog de er mest beslægtede M18!....) fra vifa.. de er dog lettere modeficeret.. blødere kanteopheng, og svingspole af kapton mm. ikke noget der ændre deres grundliggende karakter ( som de i første omgang er valgt udfra!) men de er tilpasset Diva systemets krav og ønsker mm... ganske fine enheder!.. ( de lyder fint! dog en lille smule mere "farvende" i øvre mid end jeg syntes er helt rigtigt!!! men det er så bare min opfattelse!) og bassen er ikke helt så neuanceredne som jeg kunne ønske mig og arbejder frem mod når jeg banker et bas system sammen!!
Kurts ht. er ik just underdimmensioneret!(det sku da lige være i bassen ?? altså DYBDEN!! her fra er man jo bevendt med 12" & f-3 ved 20 Hz.) Well! Jeg klarer mig. gravity er ikke lige den amp, der mangler pondus hernede, og Diva giver stadig pænt fra sig omkring 30 Hz,
Det er også ganske hæderligt!! og nok for det meste!... ( jeg vil bare godt lige have det "sidste" med der giver den der HELT! optimale IRL fornæmmelse og rent fysiske oplevelse.. ( den opnås ikke helt i samme grad fra mindre enheder og det næsten uanset hvor mange!!..)
Men jeg kender udemærket lyden fra et par 15" banditter, bare de dog kunne stoppe igen, når først de er sat i gang. .
Nu er det 12" jeg anvender! og de er lynende hurtige trods størelsen!.. samt når de ikke laver noget over 150 Hz.. betyder dette med hurtighed ik helt så meget som hvis de skulle op over 250 - 300 Hz.. omkring eller under 150 - 100 Hz. er selv den sløveste bas hurtig nok! der findes ikke så hurtig bas her nede at det betyder noget!.. ( der hvor vi har redsels eks. på hvor det går galt er eks. B&W der deler omkring 300 - 350 Hz.. DET KAN MAN IK! med en så stor enhed!
I øvrigt er Diva konstrueret således, at delefrekvensen altid er den samme uanset belastning. De fleste - eller faktisk alle højttalere har en såkaldt "dynamisk delefrekvens" Ingen aner rigtigt hvor de deler, de deler bare.
Det er fordi impedansen ligger fast! det er denne der bestemmer dette!... svinger impedansen i og omkring delefrekvensen flytter denne sig i takt her med!.. ( det er ganske logisk da komponenterne = Kondensatore & spoler, er impedans afhængige modstande!)
Der er bare sikkert lavet en simpel impedans korektion af filtret lige omkring delefrekvensen!.. sikkert et enkelt RC. led.. ( hvilket som regel er nok!)
Højttalernes svingspoler svinger ganske enormt i temperatur, hvilket påvirker imedans forholdene i svingspolen, hvilket igen sammen med delefilterkomponenterne påvirker delefrekvensen. Næsten alle HT har på den vis en svingende delefrekvens - nice ikke?
Det er ikke helt rigtigt! mange er for det første korigerede som dine!...
Og har også varme afledende eller upåvirklig materiale i og omkring svingspolen.. ( hvorfor tror du man laver dem i Kapton ??) det er der ikke noget unikt i!...
Det har Diva ikke.
Det er jo fornemt!!
Men i øvrigt er jeg utroligt glad for den absolut prunkløse spillefacon som diva besidder. Den er i stand til, at spille særdeles nærværende, stramt og detaljeret, helt uden at være lys i klangballancen. Top nice - synes jeg.
Det er jo dejligt! det er da også en besnærende og god højtaler lad ingen tvivl stå tilbage her om!..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Miju!
Nope! diva er 0,00 impedanstilpasset. De ER sådan.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan ikke lade sig gøre!! alle enheder har impedans hæv ved Fs. ( egenresonans) og Re svingspolens impedand /modstand!..
Den modstands frie svingspole FINDES IKKE! (med mindre du fryser den ned til det absolutte nul!!)
Men den kan have en pen impedans!...men ikke helt liniært uden direkte korektion!..
Filtret hæver også impedansen uden korektion! dette da komponenterne ( kondensatore & spoler) er impedans styrede modstande!!.........
Den helt impedans liniære konstruktion findes IKKE! uden korektioner i filtret!!
Og kikker man på Divas impedans forløb så MÅ! der være korektion af dette i filtret!.. det er ganske umuligt at ellers undgå den pukkel diskanten har ved fs. samt hævet fra mellemtonens svingspole impedans og ISÆR som sagt delefiltrets indvirken her!!
Her må du være blevet mis informeret!??
Spørg blot Sten D!!! ingen enheder er 100% impedans liniære og med filter uden impedans korektion vil der være hæv i impedansen..
Fs. ( egenresonans )og Re. ( svingspole impedans) kommer man heller ikke uden om!!! som sat begge ting der hæver impedansen.
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Miju!
Er D501 ved at falde til hos dig?
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja! de er ganske fornuftige..
Men Tara RSC Decade Gen2 viger dog ikke sin plads!!..
Så jeg beholder det nok ik.. ( kun til låns!!)
mvh __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Svend P skrev:
|
Det der overraskede mig mest ved Kubikkens setup, var at der er en så vild dybbas. Vi hørte nogle med orgler, og der var bare tryk på bassen og godt med niveau langt ned. (og det kommer fra en mand der har to stk 15" subs i kummefryser-størrelse derhjemme). Det hjælper naturligvis at lytterummet kun er omkring 15 kvm, men det var en ganske imponerende forestilling alligevel.
|
|
|
Hejsa Svend P!
Nu skal du selvfølgelig huske, at de orgelplader selvfølgelig ikke var tilfældigt valgt. Det var Dorians fantastise næroptagelse af et uhyrligt orgel i Tonhalle i Wien. I øvrigt udført med B&K mikes og ST lysleder teknologi. Jeg har i øvrigt en lignende en fra St. Eustace i Paris, som er en kirke med en helt anden akustik end Tonhalle. Det er en ret sjov ting at opleve. Bastonerne krydres selvfølgeligt også af lidt stående bølger, som rusker lidt liv i de søvnige . Men der er orgelpiber i monsteret der er afstemt til 16Hz. .
Men du har nok ret i, at ingen ville tro det muligt fra Divaén. men det kan den altså. Den har brugbart output til ca. 30Hz. Og det mærkes ret tydeligt . Når så ampen også er ligeglad med om den skal lave 30 Hz eller 300 hz, så kommer der gang i den. Jeg har i øvrigt eksperimenteret lidt med, at få et optimalt forhold mellem mekanisk til og afkobling. Det har resulteret i hurtigere reaktioner i subbassen, forstået på den måde, at den bare stopper når den skal. jeg har fået de første reaktioner på fænomenet. Og det lyder i retning af - nu holdt den jo op?? Det er ret sjovt faktisk, fordi enkelte skiver er indspillet, så bunden let kommer til at flyde afsted, bummmm bummmmelummmm - blidadududaj wummm wummm o.s.v. Men hvis så pludselig en basstreng bliver helt tavs, når guitarristen lægger hånden på den, før han slår den an igen, så tænker man lige pludselig "hvor blev den af?" Det kan man altså trimme lidt på vha. lidt små træklodser, lidt gulvkork, lidt filtdubber el. lign.
PS! Rummet er nu altså 4,30 x 5,25. Derfra skal der trækkes lidt fra, fordi karnappen ikke fylder hele rummets bredde. 20-21 Kvmm er nok det mest rigtige bud jeg kan give.
|
|
|
Hej Kubik
Det lyder som om du er en erfaren og kyndig hifi-fyr, der VED hvad han vil have af lyd.
Jeg er ikke det første og er først så smår ved at blive det sidste, i og med jeg først for 6 måneder siden investerede i noget der kan overgå noget aldrende Cerwin Vega og en NAD forstærker.
Har du hørt Von Schweikert HT`ere før?? Jeg er utrolig glad for mine (VR-2), som jeg købte efter at have lyttet bl.a. til Dali Grand og Audiovector M3 Signature. De er også rigtig hurtige til at stoppe (og kan også startes igen ), selv med mine kun "middelstærke" Exon-blokke. At de der ud over er lineære ned til 25 hz (nogle tests siger 23hz) bidrager til den realisme, som du selv er fortaler for, og som jeg ikke har råd til. Men de kan nu også mere end at spille dybt skulle jeg hilse og sige.
VR4jr skulle være endnu vildere (lineære ned til 16 hz), men dem har jeg desværre ikke hørt.
MVH
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
| [
Hej Kubik
Det lyder som om du er en erfaren og kyndig hifi-fyr, der VED hvad han vil have af lyd.
Jeg er ikke det første og er først så smår ved at blive det sidste, i og med jeg først for 6 måneder siden investerede i noget der kan overgå noget aldrende Cerwin Vega og en NAD forstærker.
Har du hørt Von Schweikert HT`ere før?? Jeg er utrolig glad for mine (VR-2), som jeg købte efter at have lyttet bl.a. til Dali Grand og Audiovector M3 Signature. De er også rigtig hurtige til at stoppe (og kan også startes igen ), selv med mine kun "middelstærke" Exon-blokke. At de der ud over er lineære ned til 25 hz (nogle tests siger 23hz) bidrager til den realisme, som du selv er fortaler for, og som jeg ikke har råd til. Men de kan nu også mere end at spille dybt skulle jeg hilse og sige.
VR4jr skulle være endnu vildere (lineære ned til 16 hz), men dem har jeg desværre ikke hørt.
MVH
|
|
|
Slæb da dine Exon banditter med forbi en dag, så kan de jo dyste hårdt og ubarmhjertigt - bedste amp overlever, resten pulveriseres  VR er en HT jeg kender for lidt til. Har hørt men ikke i en situation, så jeg kan udtale mig skråsikkert.
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt setup.
Jeg kunne godt tænke mig at se nogen flere billeder af dine højttalere. Har altid godt kunne tænke mig nogen. :)
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 02:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja billeder af det samlede setup ville ikke være så tosset __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 05:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al den snak om hvor hurtig og god en diva er til at stoppe og starte, men hvordan lyder den?
Jeg mindes en aften med Holfi i Hifi klubben, hvor man spillede med deres sonair højtaler, og forskælligt holfi forstærkeri, til at slutte af med slævede en fra klubben hans yndling ind(dali diva) for at overbevise om at det var kremen, men det var den langt fra, den manglede simpelthen alt i forhold til ovennænte, specielt evnen til at starte og stoppe.
Der blev selfølgelig også hentet et par B&w frem803 nautilus, som Holfi drengene selv havde taget med, den manglede for alvor noget i forhold til det vi havde hørt muligt.
Diva'en er en god lille to en halv vejs, med de fejl som dette princip nu engang har kurt, det kan du opleve blot ved at sætte en lille tovejs til i stedet, de to enheder arbejder ikke under samme kår, pga forskellige spoler und so veitere, men de arbejder i samme område, selv et godt stykke op i frekvens, = forvrængning. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 06:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kurt.
Top dollar setup
Hva med et billede fra sweetspot så man lige kan få et overblik over herlighederne
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.P. skrev:
|
Al den snak om hvor hurtig og god en diva er til at stoppe og starte, men hvordan lyder den?
Jeg mindes en aften med Holfi i Hifi klubben, hvor man spillede med deres sonair højtaler, og forskælligt holfi forstærkeri, til at slutte af med slævede en fra klubben hans yndling ind(dali diva) for at overbevise om at det var kremen, men det var den langt fra, den manglede simpelthen alt i forhold til ovennænte, specielt evnen til at starte og stoppe. Jeg tror mere du taler om Holfi her. Og mht. start stop, så vil en let membran med masser af motorkraft af natur være hurtigere til start stop end mere normale membraner med næsten den dobbelte vægt. Det er en naturlov som intet kan ændre på.
Der blev selfølgelig også hentet et par B&w frem803 nautilus, som Holfi drengene selv havde taget med, den manglede for alvor noget i forhold til det vi havde hørt muligt.
Diva'en er en god lille to en halv vejs, med de fejl som dette princip nu engang har kurt, det kan du opleve blot ved at sætte en lille tovejs til i stedet, de to enheder arbejder ikke under samme kår, pga forskellige spoler und so veitere, men de arbejder i samme område, selv et godt stykke op i frekvens, = forvrængning. Det er en misforståelse at det giver forvrængning. Det at de deles om området under 450Hz nedsætter membranhastigheden til det halve og reducerer forvrængningen med kvadratet. Overlappet kan i meget reflekterende omgivelser give probs, men så har de fleste andre htér det såmænd også. Mindre rent 2 vejs systemer har jeg lyttet til masser af. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det reducerer ikke forvrængningen, tvært imod, for alle ved jo at et delefilter gør noget ved fasen på enhederne,når så der bruges forskellige afskæringer for enheder der arbejder i samme område, vil der opstå en forvrængning, jeg har rodet med det princip temmelig meget, og da først jeg kørte ren tovejs, med basserne som sub med elektronisk filter faldt det på plads for alvor, specielt dybdeperspektivet, og rummet.
Lyt fks til Dalis nye kreation inden for diskantgengivelse, to helt forskellige enheder der skal arbede i samme område, det giver forvrængning, de har gjort det før uden sykses, og nu gør de det igen, nu er bånd bare blevet moderne.
Men det er blot min mening, ellers er det et rigtig lækkert anlæg du har, kunne godt bruge sådan en denon s1 cd, den er noget af det flotteste der er lavet. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
2,5 vejs ka godt summere fint fase mæssigt!
Det kræver dog en afstemning af mellemtonen der gør så dens akustiske afruldning ned efter forløber symetrisk med afskæringen af bassen op efter!..
På mit eget systems passive deling er der en 12 db. afruldning begge veje, og flakkerne forløber ens og symetriske, herved fås minimale fase problemer!..
Delingen bør også ligge under 200 Hz. gerne så lavt som mellem 100 & 150 Hz.
Jeg selv bruger 155 Hz. for lige her er mellemtonen 6 db. nede og dens afruldning forløber med et Q på precis 0,57 samme afstemning har filtret på bassen opeftre rent akustisk.
Dog har du ret i at elektronisk deling her er det optimale og dette anvender jeg nu selv, ( der er to sæt indgange, en til passiv og en til aktiv / ekstern deling)
Her køres elektronisk 6 orden både på top og bund ved 170 Hz. og det giver en optimal løsning uden fase fejl.. det lyder klart renere og bedre selv om den passive deling faktisk fungere rigtig godt!..
Det kan gøres rigtigt fornuftigt! men med en delefrekvens så høj som 3 - 400 Hz. eller over MÅ! give nogle problemer!??.. især med 2,5 vejs!??
( eks. B&W deler ved 350 Hz. og det kan høres! summeringen er ikke helt optimal og derfor fasen heller ikke! derfor lyder deres lille 805 meget mere ren og homogen end de store 3 vejs! de køre endda en 3 vejs deling altså deling elektrisk af mid. nedefter også hvorved de kan styre afruldnings forløbet bedre end ved 2,5 vejs.. trods det fungere det ikke helt og absolut optimalt!.. der deles ganske enkelt for højt!!!)
2,5 vejs skal have en deling under 150 til 100 Hz. for at fungere rimelig godt!!!
mvh __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kurt
Jeg er i gang med lidt kabel misk-mask og har besluttet at prøve en
omgang VDH Clearwater bi-wire dobbelt op, altså 4 sæt pr. højtaler.
Hvilken terminering benytter du på dine om man må spørge?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem her: Enkelt træk på diskanten virker bedre efter min opfattelse. Single wire har bedre 3d egenskaber end biwire. Dog stadig i dobbelttræk. De fleste vil dog nok hævde, at er er mere styr på tingene med biwire. Biwire skal så ske med 2 til bassemand og 1 til tweetelidi. Gute vergnügung!
|
| Til top |
|
| |
Chewbacca Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige en fra mig!
hvad koster de der monoblokke brugt? de er nemlig over fede
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chewbacca skrev:
|
lige en fra mig!
hvad koster de der monoblokke brugt? de er nemlig over fede |
|
|
Øhhhh?? Monoblokke? Heldigvis er Gravity en stereo amp, ellers ville den næsten være helt umulig at gøre anvendelse af, hvis man da gerne vil spille stereo. Prisen på en brugt? Tjah det man aftaler, der er så få af dem, at der vel ret beset ikke er nogen rigtig præcedens. Men jeg synes den er rimeligt dyr.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|