Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 03:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 April 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Howdi din gamle Knallert/bimmer-dreng

Kunne det tænkes at Kaptajnen kunne lede vejen østpå mod Kubikkens Dali residens, hvorpå han kunne overvære en seance på hans hifi alter. Kaptajnen er villig til starte "flagskibet" op og tage en S.A.T. Amplifix med for at bedømme denne opimod den gamle 3020'er eller den lækre Gravity - som er ligeså bred som kaptajnens speaker!!!!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 April 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Kunne det tænkes at Kaptajnen kunne lede vejen østpå mod Kubikkens Dali residens, hvorpå han kunne overvære en seance på hans hifi alter. Kaptajnen er villig til starte "flagskibet" op og tage en S.A.T. Amplifix med for at bedømme denne opimod den gamle 3020'er eller den lækre Gravity - som er ligeså bred som kaptajnens speaker!!!!

Holy Toledo det bliver jo en monster fest!
Selvfølgelig kan en rigtig TIKnørd (Terkel I Knibe) da få lov at lægge lytlapper til farmands monsteramp.
Amplifutten skal vi nok få has på, hvor mange stykker vil du have den med hjem i?.
Hvis du vil prøve kræfter med 3020 med den, så kommer der en reportage med alle pinlige detaljer i 3020 tråden.
Send mig en PB, så aftaler vi tidspunkt.
PS! Hvis du medbringer en 1/2 gris el. lign, så kan vi grille den på monsterampen, som er ved at finde temperaturen.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 14 April 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Chewbacca skrev:

lige en  fra mig!

hvad koster de der monoblokke brugt? de er nemlig over fede

Øhhhh??
Monoblokke?
Heldigvis er Gravity en stereo amp, ellers ville den næsten være helt umulig at gøre anvendelse af, hvis man da gerne vil spille stereo.
Prisen på en brugt?
Tjah det man aftaler, der er så få af dem, at der vel ret beset ikke er nogen rigtig præcedens. Men jeg synes den er rimeligt dyr.

Skal sådan et Dali monster af en forstærker, ikke koste omkring 50.000,- i dagens danmark? Og så samme beløb oveni om året i strøm..
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 April 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
ppp_dk skrev:

Holy Toledo det bliver jo en monster fest! Yessør!
Selvfølgelig kan en rigtig TIKnørd (Terkel I Knibe) da få lov at lægge lytlapper til farmands monsteramp. Nemlig, ja!
Amplifutten skal vi nok få has på, hvor mange stykker vil du have den med hjem i?. Arrrgh, 1 del ville være at foretrække - og ingen ørlen!
Hvis du vil prøve kræfter med 3020 med den, så kommer der en reportage med alle pinlige detaljer i 3020 tråden. Jeg er klar...
Send mig en PB, så aftaler vi tidspunkt. Det vil jeg gøre...
PS! Hvis du medbringer en 1/2 gris el. lign, så kan vi grille den på monsterampen, som er ved at finde temperaturen. Kan jeg ikke nøjes med at tage et par piller pallere med - eller har Ccm'en andre præferencer? 
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 April 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Chewbacca skrev:

lige en  fra mig!

hvad koster de der monoblokke brugt? de er nemlig over fede

Øhhhh??
Monoblokke?
Heldigvis er Gravity en stereo amp, ellers ville den næsten være helt umulig at gøre anvendelse af, hvis man da gerne vil spille stereo.
Prisen på en brugt?
Tjah det man aftaler, der er så få af dem, at der vel ret beset ikke er nogen rigtig præcedens. Men jeg synes den er rimeligt dyr.

Skal sådan et Dali monster af en forstærker, ikke koste omkring 50.000,- i dagens danmark? Og så samme beløb oveni om året i strøm..

Aner det ikke, fordi jeg vil ikke sælge den for 50.000 kr.
Strømmen behøver ikke være så meget, for den behøver ikke være tændt altid.
Efter ca. 1 times opvarmning er den i topform, efter 3-4 timer er hele rummet gennemvarmet. Selv en råkold vinterdag klarer den lige opvarmningen.
Men jeg har da brugt 1.000 KW/h mere på 1/2 år end tidligere.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 April 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Nu er der et par gutter der efterhånden har spurgt høfligt til helheds-billeder af systemet. Jeg tilslutter mig lige her.

Er da nysgerrig, især efter at have fået samme HT selv, vil jeg gerne se opstillingen af disse!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 April 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Nu er der et par gutter der efterhånden har spurgt høfligt til helheds-billeder af systemet. Jeg tilslutter mig lige her.

Er da nysgerrig, især efter at have fået samme HT selv, vil jeg gerne se opstillingen af disse!

Well!
Så må jeg vel hellere få taget et, jeg har dog pt. gang i lidt projekter, som på nuværende stade er lidt mindre optimalt i kunstnerisk henseende.
Der er dømt nørderi uden flair for design, men prøves skal det jo.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Der bliver ikke givet karakter for kunstnerisk udførelse...

Hvilke projekter? Glæder mig til at se billeder!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 April 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Der bliver ikke givet karakter for kunstnerisk udførelse...

Hvilke projekter? Glæder mig til at se billeder!

På side 2 er der et nyt billede

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Her ser du trafoen til strømforstærkningen med en CD ovenpå, så du kan få et indtryk af størrelsen.¨Det var dog vildt!

Blæserne. Det ligner da dem man bruger i en tunnel.  

Strømforsyning og lidt af den øvrige elektronik. De lytter er godt nok store...

Kasserne ovenpå Diva vejer 20 kg. stykket og er et eksperiment, som er lidt sjovt. Det er jo sjovt at stå på hovedet engang imellem.

Hvor langt er der mellem HT og hvor langt sidder du fra?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 April 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Hvor langt er der mellem HT og hvor langt sidder du fra?

Hvis man tegner en trekant, som har sine punkter midt på højttalerbaffelen, så er der 307 cm mellem HT, og der er 280 cm fra midten af ht baffelen til min lytteposition.
Jeg har dog også prøvet med endnu mere afstand mellem HT, det virker også fint, for så vidt angår klangbalance og perspektiv, men så kommer jeg en kende for tæt på sidevæggene.
Derfor er det som det er nu, i øvrigt er afstanden til bagvæg 110 cm og lidt mere til sidevæggene. Vigtigere end afstanden er dog beskaffenheden. Tænk på det, glas og andre glatte bare flader ødelægger bare for meget.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 April 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Havde lige besøg af "Old Chap" (Gl. Jas) og fru Gl. Jas.
Gl. Jas har bare udstyret i orden.
Han er en gammel bandit med en ung kone, og så er hun temmelig tæt på at være nørd, som vi andre.
Her har man lov at være misundelig.
Tilmed er det min ganske klare fornemmelse, at hun har en særdeles fornuftig musiksmag.
Han er hermed tilgivet, at han rumsterer med Eben og NO for halve milliarder millioner-næsten da!

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 April 2005 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!

Han er en gammel bandit med en ung kone, og så er hun temmelig tæt på at være nørd, som vi andre.
Tilmed er det min ganske klare fornemmelse, at hun har en særdeles fornuftig musiksmag.
Han er hermed tilgivet, at han rumsterer med Eben og NO for halve milliarder millioner-næsten da!

..............................

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 18 April 2005 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!

Ja, jeg er også lidt misundelig på gl. jas, når han har gravet et sjældent eksemplar af den kvindelige race op, som er nørd. Hvor finder du dem Big smile ?

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 April 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Ja, jeg er også lidt misundelig på gl. jas, når han har gravet et sjældent eksemplar af den kvindelige race op, som er nørd. Hvor finder du dem Big smile ?

Lars

Sanserne åbne Lars...Sanserne...så er der kvalitet lige for øjnene af os.

Som fx. "Raidho"

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
lars37 skrev:

Lars

Sanserne åbne Lars...Sanserne...så er der kvalitet lige for øjnene af os.

Som fx. "Raidho"

Jamen tak for sidst, John. Det var rigtig hyggeligt - specielt i samvær med så lækker lyd(og mad!), som du disker op med. Nu må du og din "nørdine" aflægge os et besøg, når I engang er i det midtjyske.

Kunne der overhovedet kommet noget der ligner god lyd ud af det minianlæg, som Knallertdrengen diskede op med i gårBig smile ?

Lars

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 April 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Jamen jamen jamen!

Er det ikke von Dreiunziebsig Scheissehauer vi her har fået besøg af, i min ellers eksklusive lille tråd.
Jeg tror bestemt ikke lyden fra mit line-up er noget for Gl.Jas.
Klasse A børger har det med, at have en noget anden størrelse på gengivelsen end de fleste forstærkere, ligesom de leger lidt med tingene, på en alt for ubesværet og ikke HIFI-agtig måde.
F.eks. gør den det tåbelige, at den ikke spiller diskant, når der ingen diskant er.
Det er jo for åndssvagt, for det er da meget nemmere, hvis man spiller lidt af det hele tiden, så kan man jo selv fordele det lidt efter smag og behag - ikke?

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Gl. Jas kan bare godt lige god lyd og god musik - det findes ifølge dit udsagn åbenbart ikke hos dig LOL  

Jeg kan forresten godt lige din beskrivelse af din klasse A forstærker - man kunne næsten forledes til at tro, at den havde en snert af intelligensLOL   

Lars

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 April 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Gl. Jas kan bare godt lige god lyd og god musik - det findes ifølge dit udsagn åbenbart ikke hos dig LOL  

Jeg kan forresten godt lige din beskrivelse af din klasse A forstærker - man kunne næsten forledes til at tro, at den havde en snert af intelligensLOL   

Lars

Jeg spiller helt klart mærkelig musik af gammel årgang, noget af det er endda på kanten til at være falskt.
Tilmed er det for højt og som om det ikke var nok, så er det også for varmt.

vasajeg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2004
Sendt: 18 April 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Klasse A drift og tre benende silicium befængte byggeklodser er ikke vejen frem. Selv om jeg ikke har hørt denne såkaldte killer amp så kaster jeg mig her ud i en kamp sport som bliver dyrket til det yderste i dette forum, nemlig at videregive viden som andre har opfundet eller fundet på.

Transistorer er noget fanden skabte da han var i sin mest onde lune i 1947. De hedder halvledere fordi de ikke er en ægte leder men er blevet forurenet til at prøve at opføre sig som sådan. Og det kan selvfølgelig høre på grund af deres langt fra liniære egenskaber. Så kan man bruge klasse A drift til at redde lidt. Og det betyder meget strøm og meget varme, men transistorer er ikke født til at klare høje temperaturer, så de vil nedbrydes relativt hurtigt med mat lyd til følge. Skal man have en klasse A forstærker med bare nogenlunde fornuftig levetid, så er man nødt til at parallel koble en masse transer for at de kan klare mosten, men når så mange skal deles om arbejdet bliver resultatet en grumset affære der tiltager uhæmmet med alderen.

Så det eneeste der kan reproducere rigtigt er jo rør, helst i en OTL opstilling. Her kan der leveres ren og ægte diskant også i klasse AB drift.

Til top Vis vasajeg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vasajeg

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes