Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte bare, nu  du var hoppet på transformervognen, at du også ville sige "goodbye" til analogdelen også??
Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

David skrev:
Jeg tænkte bare, nu  du var hoppet på transformervognen, at du også ville sige "goodbye" til analogdelen også??

En transformer på et analogt signal er det samme som et håndklæde i ringen.
Det duer bare ikke.
Skal du spille monster højt, så kan det måske godt være, at en MacIntosh er sagen, men lad det være ved det. Men grundlæggende lyder trafoer af snot - hvordan skulle det osse lige være anderledes?

I SPDIF er en pulstransformer dog et must.
Man kan ikke påregne 75 Ohm transmission hvis den undlades. De fleste løbeværker har en PT i udgangen, enkelte DAC´s har dem i indgangen. Men hvis man læser lidt om Scientifics påstande i deres AES papers, så kan der være forskel på forskellige pulstrafoer.
Det var der jeg ville hen.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Hvad med aircondition anlæg kurt eller bygge lidt om med gravity stående uden for rummet måske det bliver for meget,hvor langt skal man gå.

Har selv fået det forslag at sætte de varmende monoblokke ud på loftet og ja det kan da laves.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Juli 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Hvad med aircondition anlæg kurt eller bygge lidt om med gravity stående uden for rummet måske det bliver for meget,hvor langt skal man gå.

Har selv fået det forslag at sætte de varmende monoblokke ud på loftet og ja det kan da laves.

Nej sådan kommer det ikke til ske i min jordhule.
Det går eller det skal gå som det er.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Det var ellers heldigt at der blæste en bette vind fra vest i daw!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Juli 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Båt i hulen der!

Havde lige lidt besøg af Kaptajnen d.d.
Vi fik lyttet lidt til DDE 1.1, DTI op mod XDP, DTI.
Begge forsynet via PS2.
Det er helt tydeligt, at de 2 er i familie med hverandre.
DDE 1.1 er dog repræsentant for en anden gren indenfor AA klanen.
I mine ører kan den ikke lyve sig fra at have opamps on board. Den er på mange måder dejlig, men den har opamplyden.
Den måde det kommer til udtryk på er, at den har en mere mere rummelig gengivelse, der dog har en svag tendens mod ensartethed.
De største forskelle her i huset var dog måden at spille bas på. 1.1 har en noget mere løssluppen bas end XDP. I mit set-up har jeg fundet det formålstjnligt, at fjerne bypass kondensatorerne i min PS2, det vil jeg bestemt fraråde Kaptajnen at gøre i hans PS2.
1.1 reagerer nemlig meget anderledes på det indgreb end XDP. XDP bliver lidt mindre tilknappet, når BP capsene fjernes, hvor 1.1 bliver fuldstændigt ukontrolleret.
Besynderlig oplevelse, men vi oplevede løse membraner og tung lyd med 1.1 over min PS2, hvor der kom meget mere fut og stramhed over tingene med Kaptajnens uberørte PS2.

Der er dog ikke den kontant - og stramhed over 1.1 som XDP kan præstere.
1.1 er lidt mere bred i lyden, hvor XDP klart nægter at synge med, XDP forekommer derved mere tør og mere magtfuld. Bassen mener jerg er dybere på XDP, omend den er lidt mere sparsom, det kan dog sagtens afgøres af rumforholdene.
Men dejligt at prøve at lytte til noget, som er anderledes end eget grej, men alligevel i høj grad har nærvær og dybde med på én gang.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Båt i hulen der!

Havde lige lidt besøg af Kaptajnen d.d. Ja, nemlig ja!
Vi fik lyttet lidt til DDE 1.1, DTI op mod XDP, DTI.
Begge forsynet via PS2.
Det er helt tydeligt, at de 2 er i familie med hverandre. Jepsen!
DDE 1.1 er dog repræsentant for en anden gren indenfor AA klanen.
I mine ører kan den ikke lyve sig fra at have opamps on board. Den er på mange måder dejlig, men den har opamplyden.
Den måde det kommer til udtryk på er, at den har en mere mere rummelig gengivelse, der dog har en svag tendens mod ensartethed.
De største forskelle her i huset var dog måden at spille bas på. 1.1 har en noget mere løssluppen bas end XDP. I mit set-up har jeg fundet det formålstjnligt, at fjerne bypass kondensatorerne i min PS2, det vil jeg bestemt fraråde Kaptajnen at gøre i hans PS2. Enig! Den jomfruelige PS2, som jeg besidder  er klart et bedre match til V1.1 end Kubbis XDP og hans afmonterede bypass'er i PS2. Omvendt vil jeg sige at Kubikkens XDP og hans PS2 passer rigtigt godt sammen!
Det var lidt sjovt, så meget forskel mellem 0.75 kvt og 1.0 kvt hospital - går udfra at de var af samme tube!
Kombien Kaptajnens v1.1 og hans DTI samt Kubikkens moddede PS2 med 0.75 kvt NKT hospital blev liiiiiiiiiiiiiiiiiige en gran for UMBA-UMBA!

1.1 reagerer nemlig meget anderledes på det indgreb end XDP. XDP bliver lidt mindre tilknappet, når BP capsene fjernes, hvor 1.1 bliver fuldstændigt ukontrolleret.
Besynderlig oplevelse, men vi oplevede løse membraner og tung lyd med 1.1 over min PS2, hvor der kom meget mere fut og stramhed over tingene med Kaptajnens uberørte PS2.

Der er dog ikke den kontant - og stramhed over 1.1 som XDP kan præstere.
1.1 er lidt mere bred i lyden, hvor XDP klart nægter at synge med, XDP forekommer derved mere tør og mere magtfuld. Bassen mener jerg er dybere på XDP, omend den er lidt mere sparsom, det kan dog sagtens afgøres af rumforholdene.
Men dejligt at prøve at lytte til noget, som er anderledes end eget grej, men alligevel i høj grad har nærvær og dybde med på én gang. Kaptajnens konklusion er lidt sjov denne-her-gang - for en gang skyld syntes jeg at tingene var lidt mere lige end de tidligere dyster. Jeg vil sige 1.2 - 1.0 i Kubikkens favør pga. hans kombi subjektivt gik dybere, men jeg er en sucker for rum, selv om jeg ved at det ikke er så udpræget i virkeligheden! Jeg kunne alligevel god nøjes med en XDP!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Juli 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Ja det var en afgjort en dag med nye erfaringer.

Jeg har nu hørt DDE 1.1 rev D, og jeg har besluttet, at den vil jeg ikke forfølge yderligere.
Mht. PSUér er historien lidt en anden, selvom jeg har en fornemmelse af, at XDP ikke er helt så påvirkelig som de øvrige. Men man ved jo aldrig. Måske jeg også vil prøve, at lave min egen - ikke at jeg forventer mig noget af det, det er såmænd nok penge ud af vinduet, men det kunne alligevel være lidt sjovt at prøve f.eks: ikke reguleret - reguleret med IC´er - reguleret med powertranser - shuntregulator og så slut.

Men lad os nu se o det bliver til noget en dag.

I hveet tilfælde er 1.1 meget følsom overfor PSU.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Juli 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Fik d.d. en PS4 fra LB med posten.
Har lige lyttet kort til den, og jeg må sige at der står 1-0 til PS4.
PS2 har et lidt for sammenknebet lydbillede når man sammenligner dem. Med PS4 får tingene lov lidt til flyde lidt lettere. Hertil har den mere voldsomhed, men også mere mildhed.
Øverst oppe har den "the touch".
Der er ganske enkelt noget frihed over den.
Det skal lige mentes, at det er sammen med XDP jeg her har vurderet den, hvordan den gør sig med andre AA sager ved jeg ikke. Så vidt jeg kan forstå, skal DTI forsynes fra PS1, hvis det ikke skal være PS2. PS1 burde således være med minijack.
Hvad angår de øvrige AA sager, så må jeg sige, at de seneste dage har gjort mig særdeles glad for min XDP. Den skal ikke vige pladsen foreløbig kan jeg mærke. I mine ører er den bare rigtigt lavet, den er bare sej og vil kunne være en opgradering af stort set hvad som helst.
Hør sådan en på en Accuphase, og du vil tro det er løgn.
Desværre laves den slags ikke mere.

Noget helt andet er, at jeg har en mistanke om, at den helt store forskel på PS2 og PS4 bl.a. ligger i kablet. Fra PS 4 til XDP er der 1 DIN stik forbindelse gennem et forholdsvist kraftigt kabel, fra PS2 er der 2 stikforbindeælser og et tyndere kabel - gad nok vide?
Jeg har faktisk indkøbt stik til et forsøg, men jeg mangler et egnet kabel med 5 ledere og et ditto med 2, som jeg nu nok skal finde en dag.

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Det er nok rigtigt, men Dusty Vawter skulle efter sigende stå bag http://www.ciaudio.com/ som også laver nogle DAC's uden opamps. Jeg aner dog intet om hvordan de lyder. De laver vist også upgrade PSU'ere til AA enhederne.

EDIT: Spændende med dine kabelforsøg til AA enhederne.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Fik d.d. en PS4 fra LB med posten.
Har lige lyttet kort til den, og jeg må sige at der står 1-0 til PS4.
PS2 har et lidt for sammenknebet lydbillede når man sammenligner dem. Med PS4 får tingene lov lidt til flyde lidt lettere. Hertil har den mere voldsomhed, men også mere mildhed.
Øverst oppe har den "the touch".
Der er ganske enkelt noget frihed over den.
Det skal lige mentes, at det er sammen med XDP jeg her har vurderet den, hvordan den gør sig med andre AA sager ved jeg ikke. Så vidt jeg kan forstå, skal DTI forsynes fra PS1, hvis det ikke skal være PS2. PS1 burde således være med minijack. Minijack??? Det skulle helst være i den anden ende - altså i DAC/DTI enden for mine apparater og så 6 polet DIN stil i PS enden. Dette gælder i hvert tilfælde for PS2 og PS3. Hvilket stik sidder på PS1 og PS4?
Hvad angår de øvrige AA sager, så må jeg sige, at de seneste dage har gjort mig særdeles glad for min XDP. Den skal ikke vige pladsen foreløbig kan jeg mærke. I mine ører er den bare rigtigt lavet, den er bare sej og vil kunne være en opgradering af stort set hvad som helst.
Hør sådan en på en Accuphase, og du vil tro det er løgn.

Noget helt andet er, at jeg har en mistanke om, at den helt store forskel på PS2 og PS4 bl.a. ligger i kablet. Fra PS 4 til XDP er der 1 DIN stik forbindelse gennem et forholdsvist kraftigt kabel, fra PS2 er der 2 stikforbindeælser og et tyndere kabel - gad nok vide? hmm kan du ikke lige smide et foto af kabel, stik og PS4?
Jeg har faktisk indkøbt stik til et forsøg, men jeg mangler et egnet kabel med 5 ledere og et ditto med 2, som jeg nu nok skal finde en dag. 5 ledere? Der er vist nogen forskel modellerne imellem...

Er der ikke nogle eksperter, som kan beskrive hvilke PS'ere, som passer til hvilke apparater?

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Power Station 4 har din-stik og passer til DTIv2.0 og sikkert andre.
Power Station 1 har mini-jack og passer til DDEv1.1 og sikkert andre.

Det var vist alt hvad jeg vidste om den sag

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Juli 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Herudover findes der Powerstation 2 som har løse kabler, som både kan ende ud i et 6 polet din eller et minijack, der kan tilsluttes op til 3 AA apparater til PS2. Tænkt som løbeværk+DTI+DAC.

Powerstation 3 har vist også 2 outputs, men jeg ved ikke med sikkerhed om der er 2 spændinger.

Powerstaion 4 har 2 spændinger ud.
Powerstation 1 kunne jeg forestille mig gav 18V ud. Hvilket ville gøre DTI varm.
Powerstation XDP må være dobbelt med 2 spændinger.

Jeg tror der findes endnu flere.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Power Station 4 har din-stik og passer til DTIv2.0 og sikkert andre. Er det 5 eller 6 polet DIN?
Power Station 1 har mini-jack og passer til DDEv1.1 og sikkert andre. Ja, så bliver det i hvert fald med et andet stik end det jeg har, hvor mit går fra 6 polet DIN til minijack...

Det var vist alt hvad jeg vidste om den sag  Hvilken var nu den bedste af disse 2?

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:

Herudover findes der Powerstation 2 som har løse kabler, som både kan ende ud i et 6 polet din eller et minijack, der kan tilsluttes op til 3 AA apparater til PS2. Tænkt som løbeværk+DTI+DAC.

Powerstation 3 har vist også 2 outputs, men jeg ved ikke med sikkerhed om der er 2 spændinger. NEJ, NEJ og atter NEJ, hvor mange gange skal jeg sige at der kun er 1 output og det er 6 polet DIN...

Powerstaion 4 har 2 spændinger ud.
Powerstation 1 kunne jeg forestille mig gav 18V ud. Hvilket ville gøre DTI varm.
Powerstation XDP må være dobbelt med 2 spændinger.

Jeg tror der findes endnu flere.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

TOTAL forvirring omkring de PS1, PS2, PS3 og PS4. Nu må eksperten på banen - nå nej...

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Juli 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

For at gøre forvirringen total, så kan jeg lige komplementere med følgende.

Din stikkene er altid 6 polede.

Når der er tale om din stik, så er der tale om en dobbelt strømforsyning, som kan levere både
+-8V og +- 18V.
På PS1 og PS4 er der faste kabler, som ikke kan skiftes.
Det samme gælder PS XDP. Her er der altså et fast kabel på enheden, som kan sættes i et apparat.
PS2 er universel og kan klare 3 apparater, som altså kan have behov for +-8V eller +-18V
PS3 har åbenbart 1 udgang for +-8V og +-18V.
PS 4 har ligeledes én udgang i et fastmonteret kabel som har et 6 polet DIN stik for enden, som kan forsyne med +-8V og +-18V
PS1 har et fastmonteret kabel på med minijackstik, her er der sikkert kun +-18V.
Det er så beregnet til f.eks. DDE 1.1, DTI og sikkert også DDE 1.0, DDE 1.2 og DITB, VACITB, DACMAN m.fl.
Herimellem findes der tilhørende PSU´er til alle apparater, som har forskellige navne. Powerstation bla bla bla osv.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
For at gøre forvirringen total, så kan jeg lige komplementere med følgende.
Jeg vil gerne bidrage med ENDNU mere forvirring!

Din stikkene er altid 6 polede. Er du sikker på det - ingen 5 polede versioner?

Når der er tale om din stik, så er der tale om en dobbelt strømforsyning, som kan levere både
+-8V og +- 18V.
På PS1 og PS4 er der faste kabler, som ikke kan skiftes.
Det samme gælder PS XDP. Her er der altså et fast kabel på enheden, som kan sættes i et apparat.
PS2 er universel og kan klare 3 apparater, som altså kan have behov for +-8V eller +-18V Det må være en af delene. I hvert tilfælde er der kun 3 muligheder på minijacken - altså plus, minus og GND....

PS3 har åbenbart 1 udgang for +-8V og +-18V. Mon ikke det er en af delene...
PS 4 har ligeledes én udgang i et fastmonteret kabel som har et 6 polet DIN stik for enden, som kan forsyne med +-8V og +-18V Havde L.B. ikke brugt en til DDE v1.1?
PS1 har et fastmonteret kabel på med minijackstik, her er der sikkert kun +-18V.
Det er så beregnet til f.eks. DDE 1.1, DTI og sikkert også DDE 1.0, DDE 1.2 og DITB, VACITB, DACMAN m.fl. Til DDE v1.1 eller DTI skal der i hvert tilfælde et andet kabel til så, end dem jeg bruger...
Herimellem findes der tilhørende PSU´er til alle apparater, som har forskellige navne. Powerstation bla bla bla osv.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
[QUOTE=Kurt von Kubik]PS 4 har ligeledes én udgang i et fastmonteret kabel som har et 6 polet DIN stik for enden, som kan forsyne med +-8V og +-18V Havde L.B. ikke brugt en til DDE v1.1?

Nope PS4 passer ikke til DDEv1.1
Der skal du bruge en PS1

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

ppp_dk skrev:
[QUOTE=Kurt von Kubik]PS 4 har ligeledes én udgang i et fastmonteret kabel som har et 6 polet DIN stik for enden, som kan forsyne med +-8V og +-18V Havde L.B. ikke brugt en til DDE v1.1?

Nope PS4 passer ikke til DDEv1.1 hmmm, så var det da godt jeg ikke sprang til da du tilbød mig den PS4!
Der skal du bruge en PS1

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum