Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 26 September 2006 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Spencer skrev:
Skal du ikke have dig sådan en sjover her ?

Den har efter sigende diskret bygget udgangstrin.

DAC MAN er jo en meget billig DAC.
Om den er diskret ved jeg ikke, men det er min Alchemy jo sådan set halvvejs osse.
Den er i hvert tilfælde ligeså diskret som enhver anden de har lavet.
Blot ærgerligt den interne I/V er anvendt.

Jo, men der er jo så meget der er billigt lavet idag.
Man betaler bare mere for det, og får en .
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Havde sørme fint besøg her til aften.
Ulrik kom forbi med sin AGI511 preamp.
Det var simpelthen nice genhør.
Den spiller utroligt dejligt.
Op mod min egen amp, er der måske nok lidt 3020 over den, men egentlig er det en usædvanlig fin amp.  Jeg er 100% sikker på, at den er utroligt svær at stikke den dag i dag.
Prøv bare selv, den bider meget hårdt fra sig.
Ud over det at den bare er neutraliteten selv, så er den også helt usædvanligt lækkert lavet. Alt på den er i højeste kvalitet og vil holde i 100 år - næsten da.
Man bliver jo ganske blød om hjertet - ja man gør så.
Sådan én kan man godt være bekendt at eje.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Hvor gammel er sådan en AGI511 egentlig? Er de til at opdrive længere?

Her er en til hovedeftersyn:

http://amp8.com/tr-amp/foreign/agi/agi511-2.htm

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:

Hvor gammel er sådan en AGI511 egentlig? Er de til at opdrive længere?

Her er en til hovedeftersyn:

http://http://amp8.com/tr-amp/foreign/agi/agi511-2.htm

De er min. 20 år gamle + en slat skulle jeg mene.
De handles stadig brugte, jeg hørte som sagt én i går.
Det er nok den mest velbyggede preamp jeg kender ud over min(e) egne modeller.
Alt er lavet på den rigtige måde i den, hver eneste løsning er gennemtænkt og den bedst tænkelige er valgt.
Jeg er sikker på, at hvis du slæbte sådan én med rundt til ejere af enddog meget dyre preamps, så ville de få sig noget af en overraskelse.
Af problemer der kan opstå med den er potentiometrene fra Allen Bradley nok det største. De kan umiddelbart udskiftes med andre mere driftsikre typer f.eks. Penny & Giles.
Hvis man er til vinyl, så har den en helt unik RIAA, som er bygget på en helt usædvanlig måde, hvor han faktisk udnytter op-ampsene´s medfødte elendige egenskaber på en nærmest genial måde.
Fra ny kostede den i DK ca. 5.500 kr. hvilket var en foræring. Jeg mener den kostede 6-700$ i Amerikastrup i den tid.
AGI var i gang med at lave en poweramp til den også, men man fandt det ikke interessant ud fra et økonomisk synspunkt.
Jeg tror konstruktionen er single ended, idet lyden minder mig lidt om det princip.
Klangbalancen er udpræget neutral, funktionaliteten på preampen er fremragende.
Jeg har faktisk fortrudt jeg solgte min for næsten 20 år siden, men da betød pengene desværre mere dengang.

I øvrigt eksisterer firmaet stadigvæk i bedste velgående http://www.audiogeneral.com/Products/Intro.html 
Audio General Incorporated Om David Spiegel stadig er med i det ved jeg ikke.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Hej KvK

Tak for sidst. AGIen er nu hjemme igen og leverer lyd til elektrostaterne, og jeg prøver at sætte lydindtrykkene fra dit anlæg i bås. KvKs anlæg er lyder helt anderledes end alt andet, jeg har hørt. Lydbilledet er MEGET stort (men helt uden big sound), man har mulighed for at komme meget tæt på musikken, nogle gange vel nærmest helt hen foran mikrofonerne. Højttalerne står ekstremt langt ud til hver side, er ikke vinklede spor indad, og er i stand til at levere et umådeligt bredt lydbillede, helt uden huller i midten. Der er en glimrende dybde i lydbilledet, langt bag højttalerne. Generelt er lyden fuldstændig fri af højttalerne, undertegnedes jury er dog stadig endnu ikke helt enig med sig selv om basgengivelsens bredde og dybdeplacering i lydbilledet, på nogle optagelser virkede basinstrumenter lidt som om mikrofonen nærmest var inden i bas instrumentet (men selvfølgelig med korrekt volumen). Det kunne dog sagtens være indspilningen af bassen, der ikke er helt puristisk. Nogle plader, bla. en orgelplade fra Dorian lød helt korrekt. Under afspilningen af denne meget voldsomme, og meget morsomt spillede plade, kunne man, når visse orgelpedaler blev trykket i bund (Pedal to the metal) observere oscillationer i en stor alupersienne med flere centimeters udsving! Godt man ikke selv har samme resonansfrekvens..

Generelt er KvKs anlæg så godt, at man nok tjener sig selv bedst med at sammenligne med live musik, fx. klassisk eller jazz koncert.

Det var meget sjovt at prøve AGIen af, KvK anlægget giver helt uanstrengt muligheden for at se gengivelsen under mikroskop, hvilket gør det meget nemmere end ellers at evaluere forskelle i lydgengivelsen ved tweaks og mellem udstyr. Heldigvis faldt AGIen ikke igennem. AGIen lignede Kurts Dali pre en del, men lyden med AGI var lidt slankere, . Det medfører at man mere hørte læbe/mund lyde på sangere, og mindre af lyden fra deres brystkasser. Jeg har vænnet mig til denne lyd hjemmefra, og kan egtl. rigtig godt lide den, sammen med elektrostaternes stemmegengivelse synger det virkelig (AGIen og QUAD ESL 57erne er to ting, jeg har besluttet mig for aldrig at slippe igen). Dynamikken var også reduceret på AGIen. Lydbilledets størrelse var sammenlignelig med de to forforstærkere. Det skal bemærkes at vi desværre ikke kunne afprøve lydgengivelsen ved den angiveligt ekseptionelle MC indgang på AGIen, da Kurt er gået over til CD lyd.

Lidt om AGI: David Spiegel angives nu at designe overvågning til A-kraftværker (kom an, Homer Simpson). AGIer sælges af og til rundt omkring, prisen er typisk ekstremt lav. Min kostede 1800 kr.  Byggekvaliteten indeni ligner noget, NASA kunne have lavet til Apollo.  Forforstærkeren er ekstremt støjfri. Kurt refererer til en test, hvor den målte støj kom fra måleapparaturet og ikke forstærkeren. På MC indgangen er S/N 80 dB, hvilket rækker.

Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:

Hej KvK

Tak for sidst. AGIen er nu hjemme igen og leverer lyd til elektrostaterne, og jeg prøver at sætte lydindtrykkene fra dit anlæg i bås. KvKs anlæg er lyder helt anderledes end alt andet, jeg har hørt. Lydbilledet er MEGET stort (men helt uden big sound), man har mulighed for at komme meget tæt på musikken, nogle gange vel nærmest helt hen foran mikrofonerne. Højttalerne står ekstremt langt ud til hver side, er ikke vinklede spor indad, og er i stand til at levere et umådeligt bredt lydbillede, helt uden huller i midten. Der er en glimrende dybde i lydbilledet, langt bag højttalerne. Generelt er lyden fuldstændig fri af højttalerne, undertegnedes jury er dog stadig endnu ikke helt enig med sig selv om basgengivelsens bredde og dybdeplacering i lydbilledet, på nogle optagelser virkede basinstrumenter lidt som om mikrofonen nærmest var inden i bas instrumentet (men selvfølgelig med korrekt volumen). Det kunne dog sagtens være indspilningen af bassen, der ikke er helt puristisk. Nogle plader, bla. en orgelplade fra Dorian lød helt korrekt. Under afspilningen af denne meget voldsomme, og meget morsomt spillede plade, kunne man, når visse orgelpedaler blev trykket i bund (Pedal to the metal) observere oscillationer i en stor alupersienne med flere centimeters udsving! Godt man ikke selv har samme resonansfrekvens..

Generelt er KvKs anlæg så godt, at man nok tjener sig selv bedst med at sammenligne med live musik, fx. klassisk eller jazz koncert.

Det var meget sjovt at prøve AGIen af, KvK anlægget giver helt uanstrengt muligheden for at se gengivelsen under mikroskop, hvilket gør det meget nemmere end ellers at evaluere forskelle i lydgengivelsen ved tweaks og mellem udstyr. Heldigvis faldt AGIen ikke igennem. AGIen lignede Kurts Dali pre en del, men lyden med AGI var lidt slankere, . Det medfører at man mere hørte læbe/mund lyde på sangere, og mindre af lyden fra deres brystkasser. Jeg har vænnet mig til denne lyd hjemmefra, og kan egtl. rigtig godt lide den, sammen med elektrostaternes stemmegengivelse synger det virkelig (AGIen og QUAD ESL 57erne er to ting, jeg har besluttet mig for aldrig at slippe igen). Dynamikken var også reduceret på AGIen. Lydbilledets størrelse var sammenlignelig med de to forforstærkere. Det skal bemærkes at vi desværre ikke kunne afprøve lydgengivelsen ved den angiveligt ekseptionelle MC indgang på AGIen, da Kurt er gået over til CD lyd.

Lidt om AGI: David Spiegel angives nu at designe overvågning til A-kraftværker (kom an, Homer Simpson). AGIer sælges af og til rundt omkring, prisen er typisk ekstremt lav. Min kostede 1800 kr.  Byggekvaliteten indeni ligner noget, NASA kunne have lavet til Apollo.  Forforstærkeren er ekstremt støjfri. Kurt refererer til en test, hvor den målte støj kom fra måleapparaturet og ikke forstærkeren. På MC indgangen er S/N 80 dB, hvilket rækker.

Båt der Ulrikmmmmmmmmmmmmmmarabou!
Den 511ér der var da lige til at spise.
Jeg er til stadighed imponeret over de kvaliteter den besidder, det er godt nok et ærligt produkt helt fri for dikkedarer. Prøv den op mod en ML til et par hundrede tusinder, eller en Krell ditto for den sags skyld. Jeg tror næppe der er nogen af disse ellers velestimerede mærker, der kommer op i de luftlag før næste millenium eller deromkring. Jeg mener oprigtigt, at sådan et produkt finder du næppe nogensteder.
Det den lige måtte mangle af nærvær og dynamisk kontrast, kan de fleste leve lykkeligt uden, idet det blot gør livet tåleligt for deres effektforstærkere. Der skal hår på brystet til at klare det en 511 kan allerede, så pas på ikke at ønske dig mere.
Lige trukket op af posen, så er den preamp, som jeg lige kommer til at tænke på, med den lyd der minder mest om AGI faktisk Namit preampen. Dem findes der ikke mange af, men f.eks. Kyhn har én og jeg mener også JRGW ejer en sådan.
Den ligner lydmæssigt AGI, mener jeg.

Den lyd du beskriver, hvor der er lidt mindre brystkasse og lidt større læber over AGI, mener jeg svandt lidt ind, da jeg fjernede den der jordfidus der sad på den.
Den bør mao. ikke jordforbindes. Lyden blev klart mere homogen og integreret, da jord røg af.
Pas godt på det apparat, og check så lige de billeder der er linked til. Det er og bliver lækre sager. Nogen bør lige mærke den ubeskriveligt lækre gang af de grimme trykknapper der sidder på forsiden af den. De kører bare så dejligt.

PS!
Tror du Spiegel er havnet her: http://www.jydskatomkraft.dk/ 

PPS! Mht. de optagelser af kontrabas du hentyder til (Bl.a. Patricia Barber), så sidder der en lille mikrofonfidus fast på dem. Det gør at gribebrættet bliver meget tydeligt og i det hele taget bliver sådan en bas ofte mixet langt frem i lydbilledet, ligesom kompressionen ved masteringen ofte hiver bassen frem i lydbilledet. Værst af alt er det dog, at det faktisk ikke rigtigt er bas, men bare et 70-80Hz båt. Dybe toner er nemme at kende når man hører dem, persiennerne blafrer nemlig så

PPPS! Jeg er i øvrigt meget imponeret over din evne til ret hurtigt at beskrive den lyd du hører. Selvom du måske ikke tror sådan, så har du en fin og præcis opfattelse af det du hører. Bliv ved med det. Modsætningsvis kan jeg nævne, at f.eks. En enkelt hørehæmmet personage, der tidligere har skriblet i nærværende forum, mener at kunne høre, at Gravity er en langsom forstærker - hvad forudindtagethed da ikke kan gøre ved hvemsomhelst - hva`?

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hej KvK

Dette er lidt off-topic, men i tråd med AGIens besøg hos dig. AGI511 lever nu med et normalt tobenet netstik til omgivelserne, og al jordledning er pist væk. Det interessante er nu at den nu tilbyder to HELT forskellige gengivelser, afh. af hvordan netstikket er vendt. De er som nat og dag, og er døbt 1) LUFT og 2) KROP (jeg har skrevet det på stikkets over- og underside):

1) LUFT leverer et meget dybt lydbillede, myriader af detaljer, for lidt krop på stemmer og instrumenters grundtoner. Lyden er meget dynamisk og lidt anmasende og lys i længden. Lydniveauet virker højere. Blandt andet puristisk optagne bastoner er langt tilbage i lydbilledet, meget veldefineret.

2) KROP er mere roligt, alting foregår tættere på, stemmerne har mere krop bag. Der fornemmes færre detaljer.  Også bassen er tættere på, på nogle optagelser kan man fornemme at man nærmest bader i bas, der er meget tæt på lytteren. Lydniveauet virker lavere, lyden er lidt mørkere.

Sjovt nok kan fruen også høre dette, hun er ellers næsten døv. Hun foretrækker klart KROP (den lille frækkert).  

KROP ligner gengivelsen fra dit anlæg mere end LUFT gør.

Måling på spænding mellem kabinetter i anlægget:

Ved LUFT er der 8 mV mellem AGI or det elektroniske delefilter. Ved KROP er der 0 - 1 mV mellem de to apparater. Det kunne vel tyde på at KROP er den korrekte indstilling. Generelt 0 - 1 mV mellem AGI, AUDIO60ere, QUADer. Der kan heller ikke føles nogensomhelst summen i fingrene, når man lader dem løbe henover forpladerne.

Nu kommer 1000 kroners spørgsmålet: HVILKEN GENGIVELSE ER DEN RIGTIGE?

Jeg er oprigtigt i tvivl. Umiddelbart synes jeg mest taler for at KROP er den rigtige. Den anden gengivelse LUFT har dog også mange forførende elementer (og et stykke hen ad vejen ville jeg foretrække den, hvis blot den ikke var så lys). Naturligvis er det spændende at have sådan en soundprocessor mulighed indbygget i netstikket, men mht. at løbende at optimere anlægget gennem tweaks/indkøb er det jo vigtigt at det øvrige udstyr gengiver så neutralt som muligt.

Tror du du kan hjælpe med et godt råd?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Krop er den rigtige.
Du skal dog ændre fremgangsmåden lidt.
Pil alle forbindelser til alle andre apparater fra,
Mål derefter fra stel på AGI til jord. Enten rigtig jord, eller til f.eks. en radiator.
Vend så stikket. Laveste spændingsforskel er den rigtige. Du skal i øvrigt måle AC spænding.
Men jeg holder en klase bananer på, at fruen har ret, det gør i øvrigt også livet meget nemmere fremover såfremt det er tilfældet.

Pas så iøvrigt lidt på det apparat. Den er simpelthen en guldklump.
Og slæb den så i byen i ny og næ og lad den voldtæske noget til en million.
Har i øvrigt fundet ud af lidt om modelhistorien.
511A var vist nok en low gain udgave, hvor 511 var high gain.
Konstruktionen blev lavet i 1974 - kom så lige igen der.
Så vidt vides var Audio Consult der i sin tid tog den til DK.
Prisen var omkring 5.600 kr. dengang i 77-78-79 stykker.
Apparatet er helt og aldeles uopslideligt, jeg ville måske lige kaste et blik på elektrolytterne efter alle disse år. En udskiftning ville jeg måske nok foretage, men du må påregne, at lyden ændrer sig en kende i den ombæring.
Rifa, Philips, Sprague eller lign kunne bruges. Jeg tror du nemmest finder Philips i de rette værdier.
Potentiometrene ville jeg skifte ASAP til noget mere præcist og uden kul.
Men så har du osse the preamp for your life.

Jeg husker stadig ret tydeligt de dage, hvor jeg fik min AGI 511A.
Jeg var helt rundt på gulvet efter at have sat den i gang. Den afløste en Music Reference RM5A rørpreamp, som hverken kunne stikke eller bekende i den sammenhæng. I øvrigt var det også Audio Consult der tog den hjem i sine tider.
511 var utrolig i sin nøgternhed.
Og nu har jeg sådan set bare fået bekræftet, at det var sådan det rent faktisk var.
Powerampen der aldrig kom, og som hele verden i den grad ventede på, blev vist droppet fordi Spiegel ikke helt fandt interessen for hans preamp tilstrækkelig.
Han var vist nok med andre ord lidt howskisnowski eller deromkring desværre.
Men der går jo mange rygter forstås. Jeg tror mere på at det var økonomien, der gjorde at han mistede interessen. 5.600 var egentlig pænt mange gryn for en pre dengang, men man så hurtigt derefter langt dyrere preamps med meget simplere teknik.
Her var der altså tale om noget der var ganske unikt og så endda prisrimeligt.
Gid der dog ville dukke flere af hans slags op. Vi trænger hårdt til det.

Tillykke med den.

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Hej KvK,

En lille fotohilsen fra kælderen fra mig og AGI:

Gennemsnitsalderen på de dele af afspillekæden som jeg ikke selv har frembragt er 1971:

Denon DL 103 (uændret konstruktion siden 1964)

Hjemmefusket arm + værk (seneste modifikation 2006, konstruktionen påbegyndt ca. 1990.)

AGI 511 (1974)

Audio 60 (1988)

Quad ESL (1957)

Hjemmefusket Gradientlignende SW (1990)

Udstyrets alder er ikke tilstræbt (jeg går bestemt altid efter den bedst mulige gengivelse), men en følge af at jeg pga. små midler har købt brugt og primært udstyr, der har 1 til 2 årtiers vedvarende anbefalinger fra modnede entusiaster. Så MÅ det jo være godt. Værk og arm har jeg selv lavet, fordi det er sjovt, nemt (efter nogle års puslen) og via nogle radikale designbeslutninger frembringer andre kvaliteter end det mest mainstream vinyl udstyr. Perfekt er værket dog langtfra endnu, men jeg ved hvad jeg vil ændre, når jeg får midlerne til det (pladetallerken helt af 30 kg bly, alternativt kobber, diameter 35 eller 40 cm. Plint af akryl). Af købeudstyret er det nok effekttrinene, der først skal skiftes (Namit kunne være interessant). Måske en brugt CD afspiller (det KAN jo lyde godt).

Hilsen Ulrikmm

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Sikken en nostalgi Ulrikmm!

Det setup ville jeg dælme gerne høre!

Der er bestemt dømt "Dansk hygge Bengt!"

Kom der en Pioneer M22 ned i lappen til mig var det ikke umuligt at der blev en Namit ledig!

Hygge herfra, der!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Øøøhh hvor er riaa'en og ellers samme kommentar/ros, som fra ppp-dk

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Sikken en nostalgi Ulrikmm!

Det setup ville jeg dælme gerne høre!

Der er bestemt dømt "Dansk hygge Bengt!"

Kom der en Pioneer M22 ned i lappen til mig var det ikke umuligt at der blev en Namit ledig!

Hygge herfra, der!

Quad er quad, men AGI er dælemig osse AGI.
Den bandit outperformer med største lethed ret meget pseudohigh end d.d. - efter mere end 30 år.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
Øøøhh hvor er riaa'en og ellers samme kommentar/ros, som fra ppp-dk

Den sidder i AGI 511.
Netop RIAAén er herrego´i den preamp.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Ikke handel uden Namit'ens værges/sponsor tilladelse naturligvis!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Sidder i øvrigt lige og lytter til Bonnie Koloc - visual voice.

Det efter jeg har haft besøg af Svend P.
Svend har trukket endnu en direkte strømlinie fra min el-tavle og ind til mit set-up.
Dvs. at der nu er 2 direkte linier fra tavlen ind til set-uppet.
Begge er koblet på samme fase, så de har i princippet forbindelse med hverandre gennem lysnettet, men altså først ude ved tavlen.
Det har så resulteret i, at min pre amp + powerampen, som forsynes af 1 netkabel, som forbindes til powerampen. Heri sidder der en trafo, som forsyner preampen med AC via et sindrigt kabelsystem, som også bruges til at fjernbetjene powerampen, når der tændes og slukkes.

Nå men pre powerampen har en direkte linie ud til tavlen.
Min DAC bruger den næste direkte linie.
Mit løbeværk er så tilsluttet den ekstra stikkontakt, der er monteret på DACéns direkte linie.
DAC og løbeværk deler altså linien, hvor DAC dog er sat på den mest direkte vej.

Det hele er lavet d.d. så jeg kan ikke udtale mig særligt firkantet omkring resultatet, fordi det altid virker lidt BÅT agtigt og unuanceret lige til en begyndelse, når man ændrer ved den slags.
Kablerne der går fra tavlen og ind til mit set-up er 5X2,5kvmm, hvor der bliver brugt 2X2,5kvmm til nul og til fase, den sidste 2,5 kvmm leder går på jord.

I øvrigt fik Svend mig helt op i gear d.d.
Han lavede fis med den gamle - ja han gjorde.

Da han sagde, at jeg gerne måtte tænde for den gruppe, som bruges til set-uppet, trukkede jeg godmodigt på knappen og JÆSSSSSSSSSSSSS!
Stikflammer
Den floteste stikflamme jeg har set i mands minde. Ikke nogen bette hyggegnist her, men en vaskeægte stikflamme på 2/3 m. Mummenum
Jeg har ikke set noget så lækkert siden jeg futtede Lasses amp af med et skrald.

Med blanke øjne og glæden sitrende i kroppen, sidder jeg nu og lytter til de "veltoastede" elkabler.
Intet stikker 3-400A og en lysbue fra 300V.

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Er dette så en AGI 511 bagfra

Hvis riaa'en er til mc, er den så født sådan eller upgradet

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Hej Kaptajn,

Ja, billedet er jo lidt arrangeret (kaffe, vinglas fra i går). De fleste portrætter tages jo også, når man mener, man tager sig godt ud. Stolen er vist ca. ligeså gl. som resten. Du er velkommen på besøg, bare skriv i forvejen. Bor i Højbjerg ved Århus. KvK har nævnt at du har en Namit, men måske vil skifte til noget andet.

Ulrikmm

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Ikke handel uden Namit'ens værges/sponsor tilladelse naturligvis!

Jeg er helt bekendt med klausulen. (Det er ligesom en cedertræstilbygning jeg engang lavede. Ved hussalget var betingelsen, at den sølvgrå naturfinish ikke måtte bemales. Sådan er det med ting man holder af, man vil jo nødig se dem i utrygge hænder.

Ulrikmm

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
Er dette så en AGI 511 bagfra

Hvis riaa'en er til mc, er den så født sådan eller upgradet

That seems to depend

Kurt havde i sine unge år en 511A, som havde behov for stepup ved MC brug. Min er en 511, som med en low output pickup spiller en smule lavere end en standard philips CD afspiller via lineindgangen.  Med andre ord vil den med en MM nok spille afsindigt højt eller overstyre. Det er faktisk den kombinerede MC/RIAA (511), der har en S/N på 80 dB. Muligvis findes der også en 511B, har set den nævnt på en japansk hjemmeside i en overskrift (resten var lidt kinesisk for mig).

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Hvis man kopler en MM-nål på en low output riaa mener jeg ikke den spiller afsindigt højt men derimod forkert, så det ikke er til at holde ud at høre på (tror/mener, jeg prøvede i sommers med min brors lak-fræser) 

spiller en smule lavere end en standard -  det gør min riaa også

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes