Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

quad skrev:
Sådan!! Thats the spirit
Giv den gas von kreidler.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Januar 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

svanen skrev:

Sørgeligt hvis denne suveræne tråd dør ud lidt efter lidt.

Men der er også positivt at berette om: Nemlig at jeg også er kommet med på Audio Alchemy-holdet med DTI, XDP og PS2. Ganske kort fortalt sparker det bare r.. på 1. klasse.

I den forbindelse vil jeg gerne takke hr. Kubik for hans store hjælp med kabler, modificering af PS2 og jeg kunne blive ved... Var det ikke for dig, havde jeg IKKE den lyd, jeg har idag.

Håber du får lyst til at deltage i debatten igen på et tidspunkt. Din skarpe pen er stærkt savnet.

Hej fjerkræ!

Ja der skete da grangiveligt noget der var værd at berette om, da din Accuphase DP65 blev smidt på delpension og blot skulle dreje skiven.
Hold da helt op.
Egentlig lidt overraskende, fordi der sidder sørme PCM1702Kére i vilde antal i den.
Og den DAC chip er ikke reelt overgået af andre til CD.
Jo dynamik i mellemregisteret er bedre på bitstream eller one-bittere om du vil. Men sådan en har du jo også nu. Det er nemlig Philips bitstream teknologi der sidder i den (TDA1547 og en heftig noise shaper). Hertil en analogdel der er helt fri for opamps og FETs nice . Så kan man høre musik uden at få udslæt og kvalme.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

svanen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]
Hej fjerkræ!

Ja der skete da grangiveligt noget der var værd at berette om, da din Accuphase DP65 blev smidt på delpension og blot skulle dreje skiven.
Hold da helt op.
Egentlig lidt overraskende, fordi der sidder sørme PCM1702Kére i vilde antal i den.
Og den DAC chip er ikke reelt overgået af andre til CD.
Jo dynamik i mellemregisteret er bedre på bitstream eller one-bittere om du vil. Men sådan en har du jo også nu. Det er nemlig Philips bitstream teknologi der sidder i den (TDA1547 og en heftig noise shaper). Hertil en analogdel der er helt fri for opamps og FETs nice . Så kan man høre musik uden at få udslæt og kvalme.
[/QUOTE]

Herligt der er kommet "benzin" på motoren igen

Ja, hvad tænker "japserne" på? Jeg har faktisk ikke kunnet observere nogen forskel i lyden efter skiftet til Sony X707ES som "drejeskive", (men det er jo også det samme drev, der sidder i 707'eren). Er stadigvæk overvældet over den helt suveræne lyd, Audio Alchemy frembringer,  så...der bliver "lyttet", som aldrig før! Nu skal jeg "bare" have købt netkabler og en ordentlig strømskinne. Har jo heldigvis "hul" igennem til strømmen. Men du ved...jeg springer jo ikke i 2 huller på én gang og hænderne vender jo heller ikke helt rigtigt. Tingene tager sin tid her i Randers...

JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
Til top Vis svanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svanen

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Velkommen tilbage Kubik

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj Kurt

Hvad har du lavet i al den tid, din gamle modkobling

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Januar 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Al Bundy skrev:

Velkommen tilbage Kubik

Bundy

Thank´s

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Januar 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Båååååt RFL!

Jeg kom til at lege med banditten lidt for længe.
Det kan jo gå galt for selv den bedste

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
rockforlife skrev:

Båååååt RFL!

Jeg kom til at lege med banditten lidt for længe.
Det kan jo gå galt for selv den bedste

Velkommen tilbage banditspiller .

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Er Van den Hul "Bandit" bedre end Clearwater? Hvordan er lyden når et par banditter lægges dobbelt?
Til top Vis NADali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NADali

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

NADali skrev:
(...)Hvordan er lyden når et par banditter lægges dobbelt?

noget i retning af avavavavavavavav?

mvh

brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Januar 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Nice to back bandits

Man føler sig omg. hjemme med den fine kammertone. (440Hz)

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Huhej i tråden. 

Godt er der er kommet lidt fut i den igen.

Erhemm... denneher gamle DDE 1.0, har den nogensinde været på testbænken ?
Der står muligvis noget om den i tråden, men jeg kan ikke huske om den har været på besøg.

Hvad var da lytteindtrykket ? (hvis den var)

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Januar 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Huhej i tråden. 

Der står muligvis noget om den i tråden, men jeg kan ikke huske om den har været på besøg.

Hvis du mener om jeg har hørt den, så er svaret ja.
Ulrikmm havde den med forbi en dag, hvilket var særdeles spændende.
Jeg fandt ud af, at den var bygget over en Philips 7323 DAC + en Philips recieverkreds.
Recieverkredsen havde en NE5534 siddende i PSUén lige op af chippen. DAC chippen brugte en AD opamp, som jeg ikke helt husker nummeret på.
Jeg har kun hørt den uden DTI, jeg ved ikke hvorfor, men vi kom ikke længere den dag.
PSUén til DDE var en der ganske vist stod Audio Alchemy på, men jeg har aldrig set den model før. Den var lavet i Norge, og må være noget som klubben eller den tidligere distributør står for.
Vi prøvede den også med min uregulerede PS2 på.

I mine øjne er der tale om en forbløffende fin DAC, som ser ud til at være realiseret med nærmest utroligt lidt fra Alchemy´s side. Lige ud ad landevejen vil jeg sige.
Philips BITstream DACén indeholder vist filteret også, så der er tale om en temmeligt integreret løsning.

Lyden er klangmæssigt vældig neutral og dejlig. Jeg synes bare, at jeg har et væsentligt bedre makkerskab med XDP, som både jeg og Ulrik fandt en del mere opløst og smooth, samtidig er XDP i stand til at afspille lavniveau info, som 1.0 ikke kan. Det er meget tydeligt på orkesteroptagelser, hvor rasleri med papir og den slags afsløres af XDP i store mængder. Det har jeg faktisk aldrig hørt andre DACs der kan, så måske det er lidt unikt for XDP.
Men jeg holder mig altså til min XDP med DTI foran.
I øvrigt må jeg lige pointere, at de Alchemy apparater er usædvanligt placeringsfølsomme. Så der kan nemt være meget mere at hente i den. De betingelser den blev budt var identiske med XDP, så det er under de forudsætninger der er foretaget lytning.
Som eksempel på placeringsfølsomheden, så kan jeg slet ikke stille min PS2 hvor jeg vil, hvad forklaringen så end måtte være. Men det er et faktum, at står den på noget solidt og hårdt, så forplanter det sig, så det hele ter sig på en noget kantet måde, hvor placering på et gulvtæppe el. lign får den til at flyde lettere. Og jeg ved bare slet ikke hvad der gør det. Måske elektrolytterne resonerer mekanisk omkring netfrekvensen - jeg ved det ikke.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Pulstrafo fra 3560

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Spencer skrev:
Huhej i tråden. 

Hvis du mener om jeg har hørt den, så er svaret ja.
Ulrikmm havde den med forbi en dag, hvilket var særdeles spændende.
Jeg fandt ud af, at den var bygget over en Philips 7323 DAC + en Philips recieverkreds.
Recieverkredsen havde en NE5534 siddende i PSUén lige op af chippen. DAC chippen brugte en AD opamp, som jeg ikke helt husker nummeret på.
Jeg har kun hørt den uden DTI, jeg ved ikke hvorfor, men vi kom ikke længere den dag.
PSUén til DDE var en der ganske vist stod Audio Alchemy på, men jeg har aldrig set den model før. Den var lavet i Norge, og må være noget som klubben eller den tidligere distributør står for.
Vi prøvede den også med min uregulerede PS2 på.

I mine øjne er der tale om en forbløffende fin DAC, som ser ud til at være realiseret med nærmest utroligt lidt fra Alchemy´s side. Lige ud ad landevejen vil jeg sige.
Philips BITstream DACén indeholder vist filteret også, så der er tale om en temmeligt integreret løsning.

Lyden er klangmæssigt vældig neutral og dejlig. Jeg synes bare, at jeg har et væsentligt bedre makkerskab med XDP, som både jeg og Ulrik fandt en del mere opløst og smooth, samtidig er XDP i stand til at afspille lavniveau info, som 1.0 ikke kan. Det er meget tydeligt på orkesteroptagelser, hvor rasleri med papir og den slags afsløres af XDP i store mængder. Det har jeg faktisk aldrig hørt andre DACs der kan, så måske det er lidt unikt for XDP.
Men jeg holder mig altså til min XDP med DTI foran.
I øvrigt må jeg lige pointere, at de Alchemy apparater er usædvanligt placeringsfølsomme. Så der kan nemt være meget mere at hente i den. De betingelser den blev budt var identiske med XDP, så det er under de forudsætninger der er foretaget lytning.
Som eksempel på placeringsfølsomheden, så kan jeg slet ikke stille min PS2 hvor jeg vil, hvad forklaringen så end måtte være. Men det er et faktum, at står den på noget solidt og hårdt, så forplanter det sig, så det hele ter sig på en noget kantet måde, hvor placering på et gulvtæppe el. lign får den til at flyde lettere. Og jeg ved bare slet ikke hvad der gør det. Måske elektrolytterne resonerer mekanisk omkring netfrekvensen - jeg ved det ikke.

Hej KvK

skal jeg komme forbi med DDE1.0 en aften denne uge, så vi kan prøve den med DTI?

Ulrikmanamanam

Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:

Hej KvK

skal jeg komme forbi med DDE1.0 en aften denne uge, så vi kan prøve den med DTI?

Ulrikmanamanam

Du skal være vældig velkommen.
I morgen kommer Jens med sin Lavry DAC, som også kunne være spændend eat stifte bekendtskab med

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Januar 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Så var der ellers gang i noget hifi i går!
Jens var forbi med sin Lavry DAC som man kan se her . http://www.lavryengineering.com/productspage_da_10.html
Ulrik kiggede også forbi med sin Alchemy DDE 1.0, som er en ældre DAC fra vist nok 1990 eller 1991.
Der blev spillet en hel del musik af forskellig art og type, men en hel del klassiske skiver røg gennem kværnen. Den sidste der blev spillet var i øvrigt Shostakovich 14. symfoni på Denon med Inball og Wiener symfonikerne. For hunden da en flot skåret skive.
Det var aftenens entydeige højdepunkt - den sad.

Lyden fra DAC´sene var ud over DAC´senes indbyggede forskelle også præget af, at de netkabler der blev tilsluttet og de anvendte signalkabler.
Lavry har kun XLR ud, så der var lavet specialkabler til den, af en lidt anden type end det der blev brugt til de øvrige DACs. Lavry var tilsluttet med et VdH VideoLink, som er et coaxialt kabel på 75 Ohm, som er Jens´s favorit. Jeg kender godt det kabel, og ved nogenlunde hvad der kommer ud af at bruge det. Så indtrykket af Lavry er nogenlunde ufarvet af dette forhold.

Min oplevelse af Lavry er egentlig, at den er en moderne DAC med moderne komponenter med alt hvad dette indebærer. Den hører helt sikkert til blandt det ypperste der overhovedet kan opdrives. Skal man beskrive lyden af den, så er den i forhold til min DAC en forsigtig DAC med tendenser til at være let tilbageholdende. Man savner egentlig ikke kraft i crescendoer, men den har i mine ører den lidt afdæmpede fremfæd der kendetegner FET´s.
På nogle optagelser resulterer det i en helt lækker og fornuftig lyd, på andre kommer man til at savne lidt opvakthed og attack. Mildheden hersker mao.
Set ud fra et 3D synspunkt, så mister man lidt sammenhæng, idet den træder lidt tilbage, men ofte bliver detaljerne stående fremme. Det kan i visse sammenhænge godt opleves som at der er flere detaljer, men en i mine ører er det mere et spørgsmål om fokus. Detaljerne er der på begge apparaterne, de præsenteres bare forskelligt.
Specielt på den afsluttende Shostaskive blev det tydeligt for mig, at jeg ikke skulle have ny DAC i dag. Basgengivelsen fra Lavry virkede mere fyldig end fra XDP, men jeg mener meget af det kommer fra de anvendte kabler, der efter min opfattelse vender den tunge ende nedad.

Senere fik vi gang i DDE 1.0 i samarbejde med DTI, den kører simpelthen forbløffende godt, den har rigtig meget af det XDP har, med en ekstra snert. Mit indtryk af den med DTI er langt bedre end uden. Den er simpelthen udpræget mere finkornet efter DTI, så den er slet ikke skeløjet i mine ører.

Alt i alt synes jeg, at Lavry har lavet et gedigent produkt, som jeg helt sikkert tror vil vinde mange tilhængere.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Senere fik vi gang i DDE 1.0 i samarbejde med DTI, den kører simpelthen forbløffende godt, den har rigtig meget af det XDP har, med en ekstra snert. Mit indtryk af den med DTI er langt bedre end uden. Den er simpelthen udpræget mere finkornet efter DTI, så den er slet ikke skeløjet i mine ører.
hvilken strømforsyning var der på DTI og på 1.0? min erfaring er at den, som alle andre AA produkter, er meget strømfølsom. Jeg har ikke testet XDP op mod 1.0, men jeg er egentligt også ret tilfreds med 1.0/DTI komboen
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Januar 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Kurt von Kubik skrev:
hvilken strømforsyning var der på DTI og på 1.0? min erfaring er at den, som alle andre AA produkter, er meget strømfølsom. Jeg har ikke testet XDP op mod 1.0, men jeg er egentligt også ret tilfreds med 1.0/DTI komboen

Der blev prøvet med DTI på min uregulerede PS2 og Den medfølgende PSU til DDE 1.0 og lidt senere min uregulerede til DDE 1.0.
Det sjove er, at DDE 1.0 simpelthen spiller højere med min uregulerede PS2, så det gør den nok også med PS1.
I øvrigt en temmeligt vellykket duo den der DTI og 1.0.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Hvordan så, med DDE 1.0 + DTI vs. Lavry ?
Hvilken vinder her ?
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum