Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
Hey Kurt von Kubik, har lige set du har skiftet avartar til noget mere synonym...

Det et fedt www-link du har, bruger det  ofte...

Har du solgt biken og købt et trommesæt

Takker mange gange!
Pingviner er nogle rigtige vovehalse og Guldtuborg er nu en dejlig drik
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 06:07 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Guldtuborg skrev:
Hey Kurt von Kubik, har lige set du har skiftet avartar til noget mere synonym...

Takker mange gange!
Pingviner er nogle rigtige vovehalse og Guldtuborg er nu en dejlig drik

Hold da kaje, har ikke set Mana Mana i mange år, sad og tudede som en tøs af grin

Tak Kubikken

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Halloovv KVK, jeg tror/aner, at du har mere ind nok at tænke på, så her er en stress-aflader...

http://www.sf-film.dk/sf/film/tenaciousD.asp

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
hifihuset.dk skrev:
Har I prøvet (med) nogle af VdH s el-kabler?

Nej!
Jeg har aldrig helt været tiltalt af dem.

Sælger vel ikke VDH i hifiklubben?

Mvh

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Februar 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:

Kurt von Kubik skrev:
hifihuset.dk skrev:
Har I prøvet (med) nogle af VdH s el-kabler?

Nej!
Jeg har aldrig helt været tiltalt af dem.

Sælger vel ikke VDH i hifiklubben?

Mvh

Næh så skulle det være noget nyt da!
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Marts 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Så var der ellers en udfordring til set-uppet her.
Svend har smidt et par Coupéer ind til mig.
En højttaler der i den grad evner at involvere. Det har virkeligt været en stor oplevelse at genhøre den på mit eget set-up denne gang.
Man overraskes helt og aldeles af den måde den soundstager på.
Man har ikke en chance for at høre hvor den står, den er totalt usynlig i lydbilledet lige indtil den klipper. Klangballancen vil jeg ikke bruge tid på, den virker helt i orden. Lydbilledet er det der tager kegler. Man kan sidde ganske tæt på den speaker, og man har overhovedet ikke tændstik perspektiv. Det e faktisk oppe i fuld størrelse på selv ganske lille afstand.
Hvordan det er lavet aner jeg ikke, men der må være nogen der har villet ét og andet med den speaker. Holy Moly!
Man kan i sandhed kalde den en lille kæmpe.
Lyden fra den har i tilgift et ganske let anstrøg af den ekspressionistiske kunstretning. Jeg kan på én eller anden vis utroligt nemt komme til at forbinde den højttaler med Debussy og Ravel. Det er bare en Debussy højttaler - ren og klar og med et hav af informationer, men med det lille fnuglette anstrøg af f.eks. et Monét maleri. Hver enkelt tone får ligesom sit eget delikate udtryk, som sammen med de andre tillige skaber en meget homogen helhed.
Sikke noget vrøvl, men det er altså det jeg oplever på dem.
Den er lækker, men kræsen.

Divaérne bliver dog hvor de er.
Den mere kontante lyd fra Diva giver en kende mere nærvær, men i et mindre rum ville jeg ikke være i tvivl. Coupé hitter der - Sibelius på dem er bare guf.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Er de der Coupéer ikke en Hother Bak konstruktion?

Mvh

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Så var der ellers en udfordring til set-uppet her.Svend har smidt et par Coupéer ind til mig.En højttaler der i den grad evner at involvere. Det har virkeligt været en stor oplevelse at genhøre den på mit eget set-up denne gang. Man overraskes helt og aldeles af den måde den soundstager på.Man har ikke en chance for at høre hvor den står, den er totalt usynlig i lydbilledet lige indtil den klipper. Klangballancen vil jeg ikke bruge tid på, den virker helt i orden. Lydbilledet er det der tager kegler. Man kan sidde ganske tæt på den speaker, og man har overhovedet ikke tændstik perspektiv. Det e faktisk oppe i fuld størrelse på selv ganske lille afstand.Hvordan det er lavet aner jeg ikke, men der må være nogen der har villet ét og andet med den speaker. Holy Moly!Man kan i sandhed kalde den en lille kæmpe.Lyden fra den har i tilgift et ganske let anstrøg af den ekspressionistiske kunstretning. Jeg kan på én eller anden vis utroligt nemt komme til at forbinde den højttaler med Debussy og Ravel. Det er bare en Debussy højttaler - ren og klar og med et hav af informationer, men med det lille fnuglette anstrøg af f.eks. et Monét maleri. Hver enkelt tone får ligesom sit eget delikate udtryk, som sammen med de andre tillige skaber en meget homogen helhed.Sikke noget vrøvl, men det er altså det jeg oplever på dem.Den er lækker, men kræsen.Divaérne bliver dog hvor de er. Den mere kontante lyd fra Diva giver en kende mere nærvær, men i et mindre rum ville jeg ikke være i tvivl. Coupé hitter der - Sibelius på dem er bare guf.

Har du nogensinde haft andet end Dali indendørs? Har ikke læst hele din tråd igennem... så det kan være jeg har overset noget. Og hvad består setuppet af den dag idag?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Marts 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Så var der ellers en udfordring til set-uppet her.Svend har smidt et par Coupéer ind til mig.En højttaler der i den grad evner at involvere. Det har virkeligt været en stor oplevelse at genhøre den på mit eget set-up denne gang. Man overraskes helt og aldeles af den måde den soundstager på.Man har ikke en chance for at høre hvor den står, den er totalt usynlig i lydbilledet lige indtil den klipper. Klangballancen vil jeg ikke bruge tid på, den virker helt i orden. Lydbilledet er det der tager kegler. Man kan sidde ganske tæt på den speaker, og man har overhovedet ikke tændstik perspektiv. Det e faktisk oppe i fuld størrelse på selv ganske lille afstand.Hvordan det er lavet aner jeg ikke, men der må være nogen der har villet ét og andet med den speaker. Holy Moly!Man kan i sandhed kalde den en lille kæmpe.Lyden fra den har i tilgift et ganske let anstrøg af den ekspressionistiske kunstretning. Jeg kan på én eller anden vis utroligt nemt komme til at forbinde den højttaler med Debussy og Ravel. Det er bare en Debussy højttaler - ren og klar og med et hav af informationer, men med det lille fnuglette anstrøg af f.eks. et Monét maleri. Hver enkelt tone får ligesom sit eget delikate udtryk, som sammen med de andre tillige skaber en meget homogen helhed.Sikke noget vrøvl, men det er altså det jeg oplever på dem.Den er lækker, men kræsen.Divaérne bliver dog hvor de er. Den mere kontante lyd fra Diva giver en kende mere nærvær, men i et mindre rum ville jeg ikke være i tvivl. Coupé hitter der - Sibelius på dem er bare guf.

Har du nogensinde haft andet end Dali indendørs? Har ikke læst hele din tråd igennem... så det kan være jeg har overset noget. Og hvad består setuppet af den dag idag?

Joeh men det har der ikke rigtigt været skrevet så meget om - forbigået i stilhed hedder det vist.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Sjoenne skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Joeh men det har der ikke rigtigt været skrevet så meget om - forbigået i stilhed hedder det vist.

Hmm... dvs. du ikke kan opsummere hvad dit setup består af dd? Eller hvad med et helhedsbillede af setuppet? nu ligger tråden jo i "Billeder af mit Hi-Fi / Stereo udstyr"
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Sjoenne skrev:
Kurt von Kubik skrev:

Joeh men det har der ikke rigtigt været skrevet så meget om - forbigået i stilhed hedder det vist.

Hvilke højttalere har været forbi casa kubik, inden valget faldt på Dali ?

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

En eller anden Hother Bak konstruktion, vil jeg skyde på
Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Marts 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Jeg har haft mang eforskellige højttalere gennem tiden.
Snell, DCM, B&W mfl.
Men hvis jeg skulle pege på dem jeg har lyttet på i jagten, så er der mange.
Men jeg ka vel ikke klandres for ikke at have ejet dem allesammen?
Men jeg har da lyttet til Quad, Tannoy, KEF, B&W i alle afskygninger, SA, Linn, Martin Logan, Dynaudio - endda de helt vilde, Qaudral, Proac, Eben sågar, Gryphon JM-lab og mange flere.

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:

pingviner og isbjørne bor ret langt fra hinanden

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

Guldtuborg skrev:

pingviner og isbjørne bor ret langt fra hinanden

Bliver de nødt til, ellers holder musikken hinanden vågne..

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Alex E Nielsen skrev:

Jeg har haft mang eforskellige højttalere gennem tiden.
Snell, DCM, B&W mfl.
Men hvis jeg skulle pege på dem jeg har lyttet på i jagten, så er der mange.
Men jeg ka vel ikke klandres for ikke at have ejet dem allesammen?
Men jeg har da lyttet til Quad, Tannoy, KEF, B&W i alle afskygninger, SA, Linn, Martin Logan, Dynaudio - endda de helt vilde, Qaudral, Proac, Eben sågar, Gryphon JM-lab og mange flere.

Hæj Kurt!

Ét navn i din opremsning finder jeg særligt interessant  : Hvad er dine erfaringer med letdrevne fuldtonehøjtt? Hvilken Tannoy har du stiftet bekendtskab med og hvordan lyder karateristikken desangående..?

Selv er jeg til de letdrevne ( ikke netop Tannoy ) og da ikke mindst kraftige drivere og horn forspændt småwatts forstærkere. Jeg oplever at man her får en gengivelse meget tættere på virkeligheden hvor - som en af fordelene - grundtoner og overtoner når øret samtidig. Det er mig bekendt ikke det man opnår med dynamiske konstruktioner og tunge - mange watts - forstærkere.

Men belær og oplys mig - gerne!

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Hov, von Kubik, jeg ser i en lukket råd, at din Gravity er målt til små 65dB, A-vejet på højttalerudgangen! Hvad er den af? Det er mere normalt idag at tallet ligger på 103+dB for en ordentlig forstærker...

Hvordan kan du høre alt det du skriver, når grundstøjen er så høj?

Og at forstærkeren ydede små 96W i 8 ohm og lige manglede 10 watt i at kunne fordoble dem i 4 ohm. Det er noget rod.

Og jeg som gik her og var smånervøs for at en tung Gamut D-200 ikke kunne smække den gamle Graviditetsforstærker, ja vi ser jo ganske anderledes opløftet på udsigterne nu!

Med venlig og humoristisk hilsen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Hov, von Kubik, jeg ser i en lukket råd, at din Gravity er målt til små 65dB, A-vejet på højttalerudgangen! Hvad er den af? Det er mere normalt idag at tallet ligger på 103+dB for en ordentlig forstærker...

Hvordan kan du høre alt det du skriver, når grundstøjen er så høj?

Og at forstærkeren ydede små 96W i 8 ohm og lige manglede 10 watt i at kunne fordoble dem i 4 ohm. Det er noget rod.

Og jeg som gik her og var smånervøs for at en tung Gamut D-200 ikke kunne smække den gamle Graviditetsforstærker, ja vi ser jo ganske anderledes opløftet på udsigterne nu!

Med venlig og humoristisk hilsen

Den måling på 65dB, er vist indtil videre udokumenteret.
Og endda fra én der selv beder om dokumentation, fra tid til anden.

Mr.Diy
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: skruerselv

Bruger siden: 13 Februar 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Ja 65 DB støj/signalforhold --- Der er så også en bruger på HFM der synes det er et ret dårligt DYNAMIK-tal.

=====================

Fandt lige denne her måling på hifi4all

LOL siger jeg bare, så nu forstå jeg bedre at de anlæg jefg har hørt med Gavity lyder afdæmpede og uden dnamik.

Gravity målt af Audio Tyskland:

Gravity:

Udgangseffekt 8 ohm: 96 W

Opgivet: 120 W

Afvigelse: - 24W

Udgangseffekt 4 ohm: 182 W

Opgivet: 240 W

Afvigelse: -58 W

Signal/støj forhold: 65 db A-vejet

En dynamik på 65dB er jo latterlig lav det er så langt ude at selv en båndoptager kan Gravity ikke udnytte det funde pontiale af.

Har lytte gravity mange gange og har efterlyst dynamik og forskelle hver gang, ja den kan larme højt men dynamik for mig er forskellen mellem de stille passager og dem men gang i, tager jeg fejl ?

Håber disse 65dB er en fejlopgivelse ellers er Dali/Gravety folkene jo helt til grin.

Til top Vis Mr.Diy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Diy

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo ikke fordi der kræves det helt vilde udstyr til at måle det, så hvis ikke man vil acceptere tallene fra Tyskland, kunne man vel selv komme med nogle ?

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes