Emne: Kubikkens set-up ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Diy skrev:
Spencer skrev:
Hurtig skrev:
| Det er jo ikke 1 ohm vi snakker om. MiiB postulerer, at en klasse-A forstærker ikke kan fordoble effekten ved en impedanshalvvering, fordi det stride mod klasse-A princippet. Og det er ikke korrekt. Hvis en forstærker leverer 100watt @ 8ohm og 200watt @ 4ohm, kan den sagtens køer klasse-A. |
|
|
Den kan, hvis den er bygget sådan.
Men hvilken forstærker snakker vi om ? Skulle gravity levere alle 200W i ægte klasse A, ved en ren 4 ohms belastning ? Gør den det også ved 800W i 1 ohm på de berømte Apogee ?
Klasse A er 'ready to deliver' effekt, som står klar. Som en fjeder der er spændt. Når bøtten er tømt, er der ikke mere, og så er det ikke længere klasse A. Ved lave impedanser tømmer du bøtten meget hurtigere, og kan ikke levere en ægte fordobling, ved forstærkerens ratede udgangseffekt, med mindre den er bygget til det. Den leverer måske wattene, men ikke alle sammen i klasse A.
De gamle ML2 monotrin, skulle efter sigende være nogle af de få, der spiller i klasse A, ved de lave impedanser, tæt på den fulde effekt. De er på 25W i 8 ohm, og har mere køling end Gravity.
EDIT: Jeg læser MiiB's indlæg, som om at de watt der afleveres i lave impedanser, ikke alle er i ægte klasse A, ved fuld effekt (lige før klipning).
|
|
|
Hvis man spytter 2 x 800 Watt ud, så tror jeg de fleste vil være ligeglad med om det er KL.A. eller B - der er så meget power på, at man næppe vil kunne høre klasseforskellen. 
Men jo, jeg vil mene at Gravity´en leverer fulde 200 Watt i KL.A. i 4 ohm.
P.S. Apogee´en er ikke 1 ohm (men rigtigt, det er den opgivet til), den er 1,4 ohm   
HURTIG, jeg tror du ramte et brancemedlem hårdt i maven    |
|
|
1,4 ohm - hmm... tror du ikke bare at det er en vatarm der har spændt de terminaler ?  Der kan også være lidt forskel, hvis de har fået nye membraner. Ideen med at opgive tomgangsstrømmen, er vel egentlig god, når der skal sammenlignes. Men måske kan der være lidt forskel på udgangsimpedanserne, der påvirker effektiviteten lidt. Jeg syntes nu at det der klasse A og B, er en smule overeksponeret. En Doxa kan jo levere varen, med lav tomgangsstrøm, sammen med en masse andre mærker og modeller. Kølepladen på en NAD 3020 er heller ikke just imponerende at se på.  EDIT: Står der mon et sted her i tråden, hvor meget strøm Gravity trækker fra lysnettet, når den kører i tomgang ? Det giver jo et lille hint om, hvor meget den kan levere. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Ideen med at opgive tomgangsstrømmen, er vel egentlig god, når der skal sammenlignes. Men måske kan der være lidt forskel på udgangsimpedanserne, der påvirker effektiviteten lidt.
Jeg syntes nu at det der klasse A og B, er en smule overeksponeret. En Doxa kan jo levere varen, med lav tomgangsstrøm, sammen med en masse andre mærker og modeller. Kølepladen på en NAD 3020 er heller ikke just imponerende at se på. 
EDIT: Står der mon et sted her i tråden, hvor meget strøm Gravity trækker fra lysnettet, når den kører i tomgang ? Det giver jo et lille hint om, hvor meget den kan levere.
|
|
|
jeg skal gerne måle efter, men jeg mener min Gravity henter ca. 1.200 watt fra lysnettet. Hvis man nu prøvede at øge tomgangsstrømmen på Doxa og 3020, så måske man fik en idé om hvad der var rigtigt og forkert omkring klasse A. Believe me - klasse A rocks - jo højere jo bedre - og så ildebrand.
|
| Til top |
|
| |
Mr.Diy Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: skruerselv
Bruger siden: 13 Februar 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Mr.Diy skrev:
Spencer skrev:
Hurtig skrev:
| Det er jo ikke 1 ohm vi snakker om. MiiB postulerer, at en klasse-A forstærker ikke kan fordoble effekten ved en impedanshalvvering, fordi det stride mod klasse-A princippet. Og det er ikke korrekt. Hvis en forstærker leverer 100watt @ 8ohm og 200watt @ 4ohm, kan den sagtens køer klasse-A. |
|
|
Den kan, hvis den er bygget sådan.
Men hvilken forstærker snakker vi om ? Skulle gravity levere alle 200W i ægte klasse A, ved en ren 4 ohms belastning ? Gør den det også ved 800W i 1 ohm på de berømte Apogee ?
Klasse A er 'ready to deliver' effekt, som står klar. Som en fjeder der er spændt. Når bøtten er tømt, er der ikke mere, og så er det ikke længere klasse A. Ved lave impedanser tømmer du bøtten meget hurtigere, og kan ikke levere en ægte fordobling, ved forstærkerens ratede udgangseffekt, med mindre den er bygget til det. Den leverer måske wattene, men ikke alle sammen i klasse A.
De gamle ML2 monotrin, skulle efter sigende være nogle af de få, der spiller i klasse A, ved de lave impedanser, tæt på den fulde effekt. De er på 25W i 8 ohm, og har mere køling end Gravity.
EDIT: Jeg læser MiiB's indlæg, som om at de watt der afleveres i lave impedanser, ikke alle er i ægte klasse A, ved fuld effekt (lige før klipning).
|
|
|
Hvis man spytter 2 x 800 Watt ud, så tror jeg de fleste vil være ligeglad med om det er KL.A. eller B - der er så meget power på, at man næppe vil kunne høre klasseforskellen. 
Men jo, jeg vil mene at Gravity´en leverer fulde 200 Watt i KL.A. i 4 ohm.
P.S. Apogee´en er ikke 1 ohm (men rigtigt, det er den opgivet til), den er 1,4 ohm   
HURTIG, jeg tror du ramte et brancemedlem hårdt i maven   
|
|
|
1,4 ohm - hmm... tror du ikke bare at det er en vatarm der har spændt de terminaler ?  Der kan også være lidt forskel, hvis de har fået nye membraner.
Ideen med at opgive tomgangsstrømmen, er vel egentlig god, når der skal sammenlignes. Men måske kan der være lidt forskel på udgangsimpedanserne, der påvirker effektiviteten lidt.
Jeg syntes nu at det der klasse A og B, er en smule overeksponeret. En Doxa kan jo levere varen, med lav tomgangsstrøm, sammen med en masse andre mærker og modeller. Kølepladen på en NAD 3020 er heller ikke just imponerende at se på. 
EDIT: Står der mon et sted her i tråden, hvor meget strøm Gravity trækker fra lysnettet, når den kører i tomgang ? Det giver jo et lille hint om, hvor meget den kan levere.
|
|
|
Jamen så har vi et gevaldigt problem For jeg har sgu ikk flere kræfter Jeg skal også ha konen til at åbne for vandet for mig  
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
For faen Kvk. Du ved da godt at S/N ikke bliver målt i effekt og lydtryk, men i signalspænding. Din formel er for lydtryk.
|
| Til top |
|
| |
MiiB Branchemedlem

Raidho Acoustics
Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os tage et lille regnestykke.
100 w i 8 0hm er et RMS sving på +-30 V eller et Peak peak ving på knap 45 V Det vil kræve forsynings Rails på ca +- 50 V eller i grove træk 100 V fra plus til minius. Det vil sige at hvis der leverers 100 W i klasse a så skal der konstant trækkes ca 6. Ampere gennm udgangs transistorerne. Det dobbelte i 4 Ohm og hele 24 Ampere for to ohm. Det vil give et kontant træk på 2400 W. per kanal vel og mærke.
Misforstå mig nu ikke men 400 W klasse A i 2 Ohm er sku noget voldsomt. Klasse AB er nu heller ikke at foragte. __________________ Raidho Acoustics
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
MiiB skrev:
|
100 w i 8 0hm er et RMS sving på +-30 V eller et Peak peak ving på knap 45 V Det vil kræve forsynings Rails på ca +- 50 V eller i grove træk 100 V fra plus til minius. Det vil sige at hvis der leverers 100 W i klasse a så skal der konstant trækkes ca 6. Ampere gennm udgangs transistorerne. Det dobbelte i 4 Ohm og hele 24 Ampere for to ohm. Det vil give et kontant træk på 2400 W. per kanal vel og mærke.
Misforstå mig nu ikke men 400 W klasse A i 2 Ohm er sku noget voldsomt. Klasse AB er nu heller ikke at foragte. |
|
|
Nu kunne man jo godt bruge en 3 faset primærvikling, så skulle det nu nok lykkes.  Men uden at ville blande mig i den principielle diskussion, så kan jeg da bidrage med lidt fakta omkring Gravity. Der sidder 8 par udgangstranser af typen Motorola MJ 15024 og MJ 15025 pr. kanal, som er 250 Watt typer med max I på 16 A. Emittermodstandene er på 0,22 Ohm. Spændingsfaldet over én modstand er 100 mV. Strømtrinnet har en forsyningsspænding på +-50V, spændingsforstærkningen der er reguleret i flere trin begynder med +-75V - så vidt jeg husker. Drivertrinnet består af 2 par Motorola MJ 15024 og MJ 15025 pr. kanal, som sluger 1A alene, hvorfor forstærkerens samlede effektforbrug overstiger det forventede en del. Så vidt jeg husker er udgangstrinnet biased op til 7A, hertil drivertrinnet og den øvrige elektronik. Beskyttelseskredsløbet tillader et kontinuerligt træk på maks 60A af sikkerhedsårsager. Men det kan den altså hele tiden. Signalvejen i den er egentlig bemærkelsesværdig kort, til gengæld er vægtfordelingen ikke specielt servicevenlig. Der er hjul bagunder, men den er så tung fortil, at man simpelthen ikke tror det før man har løftet på den. Det hænger sammen med, at transformerens udstråling gør mindst skade ved den placering - længst væk fra forstækningen. Sikringskredsløbenes elektronik sidder helt fremme bag forpladen, og styrer et par selvrensende relæer fra Telemecanique, som kan bære 4X60A. De klapper med ordentligt knald. Dem sidder der 2 af i strømforsyningen også - ét til strøm og ét til spænding. I det hele taget er den i stedet for at blive delt på langs (højre venstre), så er den delt på tværs (strøm spænding). De 2 dele deler ikke engang afbryder, men kun netledning. Kanalerne deler netledning og de kæmpestore jernkerner i transformeren til spænding og i transformeren til strøm. Alt andet er separat. Allerbagerst sidder der et par blæsere der hver i sær presser 180 m3 igennem forstærkeren i timen. De sidder i et ophæng, som ligner et fra en flydende pladespiller. De er totalt afkoblet fra chassiset, så larmen bliver tålelig. Men de kan nu høres alligevel. Der er ikke kondensatorer i signalvejen, den gør brug af servoer, som anslået har en nedre grænsefrekvens på 1/10 Hz.
|
| Til top |
|
| |
Jens J Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
MiiB skrev:
|
Misforstå mig nu ikke men 400 W klasse A i 2 Ohm er sku noget voldsomt. Klasse AB er nu heller ikke at foragte.
|
|
|
Hej,
I et push pull trin kan belastningen trække ca. det dobbelte af bias før den går over i klasse A/B.
Dvs. at ca. 3 ampere bias gør det muligt at trække 6 A, hvilket er nok til 100 W Klasse A.
/Jens
|
| Til top |
|
| |
MiiB Branchemedlem

Raidho Acoustics
Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var nu ikke for at starte en principiel diskussion om Klasse A, men blot en konstatering af at superlativerne var på tynd is.
100 W Klasse 8 ohm er alt andet lige 50 W i 4 ohm og 25 W i 2 Ohm, at der så er kraftige Klasse B reserver bag ved er en helt anden sag. __________________ Raidho Acoustics
|
| Til top |
|
| |
Mr.Diy Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: skruerselv
Bruger siden: 13 Februar 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
MiiB skrev:
|
Det var nu ikke for at starte en principiel diskussion om Klasse A, men blot en konstatering af at superlativerne var på tynd is.
100 W Klasse 8 ohm er alt andet lige 50 W i 4 ohm og 25 W i 2 Ohm, at der så er kraftige Klasse B reserver bag ved er en helt anden sag.
|
|
|
Da ikke hvis bias er justeret, til at være højere end en 4 ohm højttaler trækker af strøm 
Du kan da ikke bare sige det sådan som du gør Man kan da sagtens ha en forstærker der spiller sin fulde effekt i KL.A. i 8 ohm og 4 ohm, men kun delvist i 2 ohm og 1 ohm 
Ellers så skal jeg da lige ha læst en bog mere  
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
rockforlife skrev:
Denne tråd er bare for OVERnørder. I sidder her og holder duel over alle mulige og umulige målinger. Bliver i klogere, eller holder i bare jere ego og kæmpe hifi-videnskab ved lige  |
|
|
Ja, Hi-Fi er ikke værst
|
|
|
Ha ha. Hvorfor ikke dyrke inseektknepperiet. Det ender det alligevel ofte ved. Tror folk her kan lide det - jeg kan lide det. Det er vist heller ikke forbudt jvf. regler på fora´et. Ellers er der også masser af "pille sig i navlen" tråde omkring en ny plov og det er mere rygklapper-agtigt. Måske er det hvad du søger?
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
MiiB skrev:
|
100 W Klasse 8 ohm er alt andet lige 50 W i 4 ohm og 25 W i 2 Ohm, at der så er kraftige Klasse B reserver bag ved er en helt anden sag.
|
|
|
Det er ganske enkelt ikke korrekt hvad du siger!! Og igen vil jeg gerne se dig dokumentere, at en forstærker der leverer 100watt klasse-A i 8 ohm, ikke også kan levere 200watt klasse-A i 4 ohm!! Som mange sikkert har bemærket, er jeg STOR modstander af at folk udtaler sig om noget teknisk, som de ikke kan eftervise.
Se nu her: En 100 watt @ 8 ohm kræver et spændingssving på 40 volt peak. Det giver et maksimalt strømtrækn på 5 Ampere, hvilket så er kravet til tomgangsstrømmen hvis den skal køre klasse-A op til maks effekten. Vælger man så at biase den til 10 Ampere i stedet, vil den også kunne levere fuld effekt i klasse-A til en 4 ohms belastning.
Tror du misforstår det hele, fordi du antager at en forstærker der leverer 100 watt klasse-A @ 8ohm er trimmet til 8ohm. Men på den anden side. Forestil dig en 200 watt @ 4ohm forstærker der er dimensioneret til at levere alle 200 watt i ren klasse-A. Denne forstærker vil også kunne lever sin effekt til 8 ohm i ren klasse-A. Denne vil typisk være 100watt. Altså kan en 100 watt @ 8ohm klasse-A forstærekr sagtens laves så den leverer 200 watt ren klasse-A i 4 ohm.
Jeg glæder mig allerede til at se din forklaring på det modsatte. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Jens J Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
MiiB skrev:
|
|
|
|
Det er ganske enkelt ikke korrekt hvad du siger!! Og igen vil jeg gerne se dig dokumentere, at en forstærker der leverer 100watt klasse-A i 8 ohm, ikke også kan levere 200watt klasse-A i 4 ohm!! Som mange sikkert har bemærket, er jeg STOR modstander af at folk udtaler sig om noget teknisk, som de ikke kan eftervise.
Se nu her: En 100 watt @ 8 ohm kræver et spændingssving på 40 volt peak. Det giver et maksimalt strømtrækn på 5 Ampere, hvilket så er kravet til tomgangsstrømmen hvis den skal køre klasse-A op til maks effekten. Vælger man så at biase den til 10 Ampere i stedet, vil den også kunne levere fuld effekt i klasse-A til en 4 ohms belastning.
Tror du misforstår det hele, fordi du antager at en forstærker der leverer 100 watt klasse-A @ 8ohm er trimmet til 8ohm. Men på den anden side. Forestil dig en 200 watt @ 4ohm forstærker der er dimensioneret til at levere alle 200 watt i ren klasse-A. Denne forstærker vil også kunne lever sin effekt til 8 ohm i ren klasse-A. Denne vil typisk være 100watt. Altså kan en 100 watt @ 8ohm klasse-A forstærekr sagtens laves så den leverer 200 watt ren klasse-A i 4 ohm.
Jeg glæder mig allerede til at se din forklaring på det modsatte.
|
|
|
Hej Hurtig,
Du skrev : "Det giver et maksimalt strømtrækn på 5 Ampere, hvilket så er kravet til tomgangsstrømmen hvis den skal køre klasse-A op til maks effekten"
Hvilket er forkert. I et push pull trin kan man trække det dobbelte af bias før man går i A/B.
/Jens
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens J skrev:
Hurtig skrev:
MiiB skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hej Hurtig,
Du skrev : "Det giver et maksimalt strømtrækn på 5 Ampere, hvilket så er kravet til tomgangsstrømmen hvis den skal køre klasse-A op til maks effekten"
Hvilket er forkert. I et push pull trin kan man trække det dobbelte af bias før man går i A/B.
/Jens |
|
|
Det afhænger af hvordan push-pull trinnet er konstrueret, altså hvilken topologi der benyttes. Men det ændrer ikke ved, at en klasse-A forstærker på 100 watt @ 8ohm, sagtens kan være i stadt til også at levere 200 watt ren klasse-A @ 4ohm. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Jens J Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Jens J skrev:
Hurtig skrev:
MiiB skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hej Hurtig,
/Jens
|
|
|
Det afhænger af hvordan push-pull trinnet er konstrueret, altså hvilken topologi der benyttes. Men det ændrer ikke ved, at en klasse-A forstærker på 100 watt @ 8ohm, sagtens kan være i stadt til også at levere 200 watt ren klasse-A @ 4ohm. |
|
|
Der findes snedige kredsløb hvor man er istand til at trække endnu mere strøm uden at gå over i klasse A/B (new class A etc, Nelson Pass har også et par patenter). Ved push-pull bipolar som den er udført i 99% af alle forstærkere (også Gravity) er det som regel ca. faktor 2. Hvis vi taler single ended vil det være 1 til 1.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lille matematisk spørgsmål:
Hvor mange watt i klasse A, ved 2 ohm, er det muligt at trække fra en 230V 10A sikringsgruppe, med en PP forstærker ? Bare så vi lige ved, hvor vi er, i familien brun sovs' univers.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
MiiB skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Nu er de centrale værdier opgivet for at kunne regne Klasse A effekten ud, idet han har opgivet: 0,22 ohm emittermodstande, 100mV spændingsfald og 8 par undgangstransistorer.
Baseret på de oplysninger giver den 53W klasse A i 8 ohm, 26W klasse A i 4 ohm, 13W klasse A i 2 ohm og 7W klasse A i 1 ohm
Hurtig, du må gerne regne efter !
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Hurtig skrev:
MiiB skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Nu er de centrale værdier opgivet for at kunne regne Klasse A effekten ud, idet han har opgivet: 0,22 ohm emittermodstande, 100mV spændingsfald og 8 par undgangstransistorer.
Baseret på de oplysninger giver den 53W klasse A i 8 ohm, 26W klasse A i 4 ohm, 13W klasse A i 2 ohm og 7W klasse A i 1 ohm
Hurtig, du må gerne regne efter ! |
|
|
Så kan jeg godt regne ud, at min ML27, der leverer 15 af wattene i klasse A i 8 ohm, nok ikke giver meget i de 0,9 ohm, som mine CLSII dykker til.  De er opgivet til 86dB følsomhed, men er nok snarere 83dB. Der skal ikke rasles meget med nodepapiret, før vi er ovre i klasse B.  (Ægte 53W i klasse A, er nu ikke så ringe endda) __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens J skrev:
|
Hej Hurtig,
/Jens
|
|
|
Det gik for hurtigt Hovmod står for fald , så som Jens så rigtigt siger... push pull kan trække dobbelt: så det bliver:
105W klasse A i 8 ohm, 53W klasse A i 4 ohm, 26W klasse A i 2 ohm og 13W klasse A i 1 ohm
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Det gik for hurtigt Hovmod står for fald , så som Jens så rigtigt siger... push pull kan trække dobbelt: så det bliver:
105W klasse A i 8 ohm, 53W klasse A i 4 ohm, 26W klasse A i 2 ohm og 13W klasse A i 1 ohm |
|
|
Det ligger vist temmelig tæt på det MiiB skrev tidligere. EDIT: Kan du ikke scanne det tyske blad ind, og smide et billede op, hvor data var vist på støjen fra en Gravity ? Jeg vil gerne se hvordan de har stillet det op. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Thomas Sillesen skrev:
105W klasse A i 8 ohm, 53W klasse A i 4 ohm, 26W klasse A i 2 ohm og 13W klasse A i 1 ohm |
|
|
Det ligger vist temmelig tæt på det MiiB skrev tidligere.
EDIT: Kan du ikke scanne det tyske blad ind, og smide et billede op, hvor data var vist på støjen fra en Gravity ? Jeg vil gerne se hvordan de har stillet det op.
|
|
|
Hej Spencer,
Jeg fik den som fax fra tyske Audio (nr 7, 94), så den er ikke meget værd indscannet, men de skrev:
"Nicht ins Bild passen da-gegen die mageren 65 Dezibel Geräuschspannungsabstand, da klettern Kollegen ganz zwanglos in die 90er Region."
Jeg fik det iøvrigt verificeret af redaktøren for Audio.
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|