Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:
Jens J skrev:

Hej Hurtig,

Du skrev :  "Det giver et maksimalt strømtrækn på 5 Ampere, hvilket så er kravet til tomgangsstrømmen hvis den skal køre klasse-A op til maks effekten"

Hvilket er forkert. I et push pull trin kan man trække det dobbelte af bias før man går i A/B.

/Jens

Det gik for hurtigt  Hovmod står for fald , så som Jens så rigtigt siger... push pull kan trække dobbelt: så det bliver:

105W klasse A i 8 ohm, 53W klasse A i 4 ohm, 26W klasse A i 2 ohm og 13W klasse A i 1 ohm

Kom også frem til ca. 106W - Hva' pokker, en faktor 2 fra eller til

Spørgmålet er bare om 0,45A pr. transistor er nok til, at den reelt kører kl.A?

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:
Spencer skrev:
Thomas Sillesen skrev:
Det gik for hurtigt  Hovmod står for fald , så som Jens så rigtigt siger... push pull kan trække dobbelt: så det bliver:

105W klasse A i 8 ohm, 53W klasse A i 4 ohm, 26W klasse A i 2 ohm og 13W klasse A i 1 ohm

Det ligger vist temmelig tæt på det MiiB skrev tidligere.

EDIT: Kan du ikke scanne det tyske blad ind, og smide et billede op, hvor data var vist på støjen fra en Gravity ? Jeg vil gerne se hvordan de har stillet det op.

Hej Spencer,

Jeg fik den som fax fra tyske Audio (nr 7, 94), så den er ikke meget værd indscannet, men de skrev:

"Nicht ins Bild passen da-gegen die mageren 65 Dezibel Geräuschspannungsabstand, da klettern Kollegen ganz zwanglos in die 90er Region."

Jeg fik det iøvrigt verificeret af redaktøren for Audio.

Med venlig hilsen

Thomas

Babelfish oversætter "Nicht ins Bild passen da-gegen die mageren 65 Dezibel Geräuschspannungsabstand, da klettern Kollegen ganz zwanglos in die 90er Region." til:

"In the picture do not fit against it the lean 65 decibels weighted signal-to-noise ratio, there climb colleagues completely informally into the 90's region."

Om støjen er A-vejet, kan jeg så ikke lure.
Det skal den jo være.

EDIT: Hvis den støjer så meget, bør det være meget tydeligt, helt henne ved lyttepladsen, når der ikke er musik. Det har jeg bare ikke hørt nogen nævne, blandt de der har været på besøg.
Det er faktisk grunden til at jeg er lidt skeptisk ved den måling. Jeg kan ikke tro at KvK har smækket et par 10 ohms dæmpemodstande på udgangene, når han laver demo for kammersjukkerne.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Thomas Sillesen skrev:
Spencer skrev:
Thomas Sillesen skrev:

Det ligger vist temmelig tæt på det MiiB skrev tidligere.

EDIT: Kan du ikke scanne det tyske blad ind, og smide et billede op, hvor data var vist på støjen fra en Gravity ? Jeg vil gerne se hvordan de har stillet det op.

Hej Spencer,

Jeg fik den som fax fra tyske Audio (nr 7, 94), så den er ikke meget værd indscannet, men de skrev:

"Nicht ins Bild passen da-gegen die mageren 65 Dezibel Geräuschspannungsabstand, da klettern Kollegen ganz zwanglos in die 90er Region."

Jeg fik det iøvrigt verificeret af redaktøren for Audio.

Med venlig hilsen

Thomas

Babelfish oversætter "Nicht ins Bild passen da-gegen die mageren 65 Dezibel Geräuschspannungsabstand, da klettern Kollegen ganz zwanglos in die 90er Region." til:

"In the picture do not fit against it the lean 65 decibels weighted signal-to-noise ratio, there climb colleagues completely informally into the 90's region."

Om støjen er A-vejet, kan jeg så ikke lure.
Det skal den jo være.

EDIT: Hvis den støjer så meget, bør det være meget tydeligt, helt henne ved lyttepladsen, når der ikke er musik. Det har jeg bare ikke hørt nogen nævne, blandt de der har været på besøg.
Det er faktisk grunden til at jeg er lidt skeptisk ved den måling. Jeg kan ikke tro at KvK har smækket et par 10 ohms dæmpemodstande på udgangene, når han laver demo for kammersjukkerne.

I dette sekund sidder jeg foran en tændt amp, som er skruet helt op til klippegrænsen. På lyttepladsen er der intet overhovedet. Basmembranerne skal man have hovedet helt hen til for at konsatere en meget svag rest 50Hz og harmoniske, diskanten afgiver svagt sus.
Om Audio´s Gravity suser kan jeg jo ikke ane noget som helst om. Min gør ikke og den kan meget tydeligt gengive -60 B tracket på Chesky testskiven. Jeg tror sågar det meste af den støj jeg hører når der er skruet så højt op kommer fra preampen, den har større gain. I øvrigt var det ikke med kortsluttet indgang, men faktisk med DACén på.
Den støjer altså ikke en disse, men det kan Sillesen nok kun svært forstå.
Blæserne støjer, og så er jeg ved at tro vi nærmer os værdien. De har en meget svag buldren krydret med lidt summen, men sådan skal det jo være.
I øvrigt har mange der har været her undret sig over, at der er så megen rasleri og muflen rundt på pladerne som de jo ofte selv har med.
Jo den kommer i dybden med tingene
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Så er det jo nok med hifibladenes målinger, som politiets fartfotos.
Meget tågede, og ingen bevisværdi.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Marts 2007 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Så er det jo nok med hifibladenes målinger, som politiets fartfotos.
Meget tågede, og ingen bevisværdi.

Måske!
Eller osse er det en måling der er foretaget i Sillabs.
Der kan det måske være vanskeligt at få ørenlyd for luftguitarer.
Men øhhh jeg vil da mene, at det skulle være mærkeligt om der burde være behov for at få konfirmeret målinger på den i øvrigt, som det ellers er sagt. Idet det forlyder, at selvsamme laboratorium har haft sådan én til service, hvor det jo kunne konstateres ved selvsyn hvor billigt den var lavet. Og hvor ringe sagerne var skruet sammen.
Dog er der aldrig blevet nævnt noget om støjen.
Måske persillen i øregangen ikke lige var høstet den dag
Men måske det var "næsten" til service.

Så mon ikke det bare er fordi undertegnede er døv sammen med alle de andre.

Oticon rocks

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Marts 2007 kl. 02:47 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:
Jens J skrev:

Hej Hurtig,

Du skrev :  "Det giver et maksimalt strømtrækn på 5 Ampere, hvilket så er kravet til tomgangsstrømmen hvis den skal køre klasse-A op til maks effekten"

Hvilket er forkert. I et push pull trin kan man trække det dobbelte af bias før man går i A/B.

/Jens

104W klasse A i 8,002 ohm, 52W klasse A i 4,000009 ohm, 26,2W klasse A i 2,00003 ohm og 13,1W klasse A i 1,01 ohm

Jeg tror bestemt ikke det gik for hurtigt!
Jeg tror nærmere det er den normale klaphathastighed for mange jyske forstærkerfabrikanter.

Åbenbart går konkurrencen ud på; "hvor lidt kan man egentlig nøjes med at vide i high end hifi business"

I 0,5 Ohm da begynder den jo så i øvrigt at ligne en CD spiller
Men hvis man regner efter, så løber der i hele udgangstrinnet en strøm på 7,3A.
Dividerer man tomgangsstrømmen med RMS faktoren, så får man 5,18 A
Spændingssvinget ved 100 Watt er ca. ca. ca. 30V RMS. Det betyder rent faktisk at klasse A punktet passeres langt højere end 105 watt.
Men der er vel grænser for hvad der kan forlanges sydvest for det hele.

Det ligner - med meget konservative briller - klasse A drift til klippegrænsen i ca. 6 ohm.
Rimeligt respektabelt vil jeg sige, omend mere havde været ønskeligt.
Man kan faktisk også bare skrue den op, men det går ud over lokaler lyttere, levetid og muligvis også brumresterne. Dog har jeg meget stor respekt for Rifa elektrolyters belastbarhed.
Man holder vist bedst nallerne for sig selv.

Det er da i hvert tilfælde en kende bedre end en amp der "tilfældigvis" pakker sagerne i lave impedanser.

Indlæg modereret af moderator (jdg1) - (ændring af nedladende personnavne).

Mr.Diy
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: skruerselv

Bruger siden: 13 Februar 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 04:53 | IP-adresse registreret  

Præcis efter dette indlæg af KVK kunne det være sjovt, hvis nogle kunne diske op med "data" omkring DENSEN B-350, da de opgiver den til at levere de første 40 Watt i ren KL.A.

Hvordan er udgangstrinnet opbygget (drivere osv) ?

Hvor mange transistorer er der pr. monoblok ?

Hvilke transistorer er det ?

Hvad er Bias på denne monoblok ?

Hvor meget ville der kunne trækkes på driverne alene ?

40 Watt i ren KL.A. er meget i sådan en "lille" æske, er der blæserkøling ?

Hvor varm bliver den i "tomgang" ?

Hvad kan dem levere af strøm ?

Er der nogle derude i det ganske land, der har svar på disse spørgsmål ?

Til top Vis Mr.Diy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Diy

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Er ikke helt med på hvorfor det er Densens produkter der trækkes frem.

Er der ikke masser af eksempler på at der angives klasse A drift hvor det er tvivlsomt hvad der leveres i klasse A reelt?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Marts 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:
Er ikke helt med på hvorfor det er Densens produkter der trækkes frem.

Er der ikke masser af eksempler på at der angives klasse A drift hvor det er tvivlsomt hvad der leveres i klasse A reelt?

Et beskedent køleareal, vækker altid mistanke, sammen med oplysningen om store kraftreserver.
Derfor har Krell KAV400xi også været nævnt, i den sammenhæng, da kølingen sætter en kraftig begrænsnnig for vedvarende effekt, igennem længere tid.

Alle forstærkere der hævder gode kraftreserver, kombineret med lille køleareal, vil komme under mistanke. Det gælder selvfølgelig kun i de tilfælde, hvor der ikke er tale om PWM-baserede forstærkere.

Dansk byggede forstærkere, med stort kølearel, er en sjældenhed.
Så det er egentlig ikke så mystisk, at det er en dansker der er kommet under luppen.

EDIT: Dette er hvad John Atkinson skriver om Krell KAV400xi i sin konklusion:

"Summing up the Krell KAV-400xi's measured performance is difficult, as some of its odd behavior will not be an issue when it comes to playing back music at normal listening levels. It is also possible that our sample was defective, though the fact that both channels behaved similarly is evidence for that not being the case. But I would avoid pairing the amplifier with loudspeakers that drop below 4 ohms—such as Krell's own Resolution 1—and would make sure it had adequate ventilation.—John Atkinson"

Man skal altså ikke blot kigge på data opgivet fra producenten, og æde tingene råt, i vore dage.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Marts 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Mr.Diy skrev:

Præcis efter dette indlæg af KVK kunne det være sjovt, hvis nogle kunne diske op med "data" omkring DENSEN B-350, da de opgiver den til at levere de første 40 Watt i ren KL.A.

Hvordan er udgangstrinnet opbygget (drivere osv) ?

Hvor mange transistorer er der pr. monoblok ?

Hvilke transistorer er det ?

Hvad er Bias på denne monoblok ?

Hvor meget ville der kunne trækkes på driverne alene ?

40 Watt i ren KL.A. er meget i sådan en "lille" æske, er der blæserkøling ?

Hvor varm bliver den i "tomgang" ?

Hvad kan dem levere af strøm ?

Er der nogle derude i det ganske land, der har svar på disse spørgsmål ?

Jeg mener nu ikke der skrives klasse A om Densens forstærkere.
Hvor finder du det?
Klasse A opgivelsen var oprindeligt udgangstrinnene i CD maskinernerne tror jeg.

Mr.Diy
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: skruerselv

Bruger siden: 13 Februar 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

B-350 repræsenterer en ny form for kabinet design ved Densen. Det er første gang køleribberne er synlige. De integrerer med selve kabinettet og giver optimale køle betingelser. Bl.a. afgiver B-350 de første 40 watt i ren klasse A i forhold til normalt 15 watt.

Taget her fra =

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=690&zoneid=1

Til top Vis Mr.Diy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Diy

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Marts 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Mr.Diy skrev:

B-350 repræsenterer en ny form for kabinet design ved Densen. Det er første gang køleribberne er synlige. De integrerer med selve kabinettet og giver optimale køle betingelser. Bl.a. afgiver B-350 de første 40 watt i ren klasse A i forhold til normalt 15 watt.

Taget her fra =

Det må vel formodes at være 40W klasse A i 8 ohm, når der ikke står andet.
Du kan nok få oplyst hvor mange ampere der løber igennem hver udgangstransistor, og hvor mange der er.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Thomas Sillesen skrev:
Jens J skrev:

Hej Hurtig,

/Jens

104W klasse A i 8,002 ohm, 52W klasse A i 4,000009 ohm, 26,2W klasse A i 2,00003 ohm og 13,1W klasse A i 1,01 ohm

Jeg tror bestemt ikke det gik for hurtigt!
Jeg tror nærmere det er den normale klaphathastighed for mange jyske forstærkerfabrikanter.

Åbenbart går konkurrencen ud på; "hvor lidt kan man egentlig nøjes med at vide i high end hifi business"

I 0,5 Ohm da begynder den jo så i øvrigt at ligne en CD spiller
Men hvis man regner efter, så løber der i hele udgangstrinnet en strøm på 7,3A.
Dividerer man tomgangsstrømmen med RMS faktoren, så får man 5,18 A
Spændingssvinget ved 100 Watt er ca. ca. ca. 30V RMS. Det betyder rent faktisk at klasse A punktet passeres langt højere end 105 watt.
Men der er vel grænser for hvad der kan forlanges sydvest for det hele.

Det ligner - med meget konservative briller - klasse A drift til klippegrænsen i ca. 6 ohm.
Rimeligt respektabelt vil jeg sige, omend mere havde været ønskeligt.
Man kan faktisk også bare skrue den op, men det går ud over lokaler lyttere, levetid og muligvis også brumresterne. Dog har jeg meget stor respekt for Rifa elektrolyters belastbarhed.
Man holder vist bedst nallerne for sig selv.

Det er da i hvert tilfælde en kende bedre end en amp der "tilfældigvis" pakker sagerne i lave impedanser.

Indlæg modereret af moderator (jdg1) - (ændring af nedladende personnavne).

Vi gider ikke se på mere personfnidder fra din side henset til din aktuelle kontrovers med Densen!

Hvis du vitterligt ønsker at følge denne linie, så må du gøre det et andet sted - hifi4all vil på ingen måde indblandes i en eskalering af sagen.

I modsat fald, såfremt du fortsætter med at skrive indlæg med et lignende indhold, så falder advarslerne prompte og uden yderligere varsel.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Marts 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Mr.Diy skrev:

Taget her fra =

Det må vel formodes at være 40W klasse A i 8 ohm, når der ikke står andet.
Du kan nok få oplyst hvor mange ampere der løber igennem hver udgangstransistor, og hvor mange der er.

40 watt i klasse A?????
Og de normale 15 watt - vil det sige at de øvrige påstås biased til 15Watt Klassse A?????

Her kræves vist en kommentar fra konstruktøren hamselv.

Der skal så stå ca. 3 A på hver kanal
Holy Moly! Anslået bliver den meget varm.
Det må være en misforståelse.
Jeg har da heller aldrig mærket en Densen der var særligt varm.
Er der nogen der kan bridrage med erfaringer??

Vil det i øvrigt sige, at f.eks. en B300 er en 15 watt klasse A sag?????

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Det er jo ca. 6 gange så mange ampere som der står på hvert af Gravity'ens "bolcher"

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Marts 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:
Det er jo ca. 6 gange så mange ampere som der står på hvert af Gravity'ens "bolcher"

Ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Og den er tvangskonvektioneret med 360 kubikmeter luft i timen.
Alligevl løber den op på 60 grader på finnerne.
Gad nok vide?
Jeg tror dog det er 3 A i hele udgangen der skal stå, men det er også meget.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Det er ret let at finde ud af, om denne Densen leverer 40 watt i klasse-A. Jeg antager det er i 8 ohm, da det kræver mindre tomgangsstrøm end i 4 ohm.
Strømtrækket "I" fra belastningen "R" ved en effekt "P" er givet ved:

I = SQRT(P/R). Indsætter man værdierne P = 40 og R = 8 får man følgende resultat: I = SQRT(40/8) = 2.23 Ampere.

Dette er en RMS værdi, og for at få peak værdien, skal vi gange med SQRT(2) = 1.41

I(peak @ 40watt @ 8ohm)= 2.23 Ampere * 1.41 = 3,16 Ampere.

For at levere 40 watt klasse-A i 8 ohm, skal forstærkeren altså køre med en tomgangsstrøm på 3.16 Ampere.

Nu er Densen jo jævnligt repræsenteret herinde, og plejer gerne at deltage i diskussioner. Eks har han været venlig at hjælpe med nogle udregninger omkring eks DALI Gravity's klasse-A effekt. Og vi kan jo så prøve at spørge Thomas Sillesen, og en B-350 vitterligt kører med en tomgangsstrøm på 3.16 Ampere?? Jeg er naturligvis klar over, at der findes visse fabrikshemmeligheder, men jeg har fuld tillid til, at Thomas ikke er interesseret i at forkerte oplysninger flyder rundt på nettet. De 40 watt klasse-A kunne jeg i øvrigt ikke finde på Densens egen site. Det er vel ikke noget der er brygget her på siden???

Man kan i øvrigt regne lidt videre....

Densen er specificeret til 125 watt @ 8 ohm. Det kræver et spændingssving på 31.6 Vrms = 44.7 Vpeak.
Forsyningen til udgangstrinnet skal altså være minimum 2 x 44.7 VoltDC (antaget at den ikke er balanceret). Med en tomgangsstrøm på 3.16 Ampere, vil det give anledning til et tomgangsforbrug alene i udgangen på 2 * 44.7Volt * 3.16Ampere = 282.5 watt. Sådan lige på øjemål, synes jeg det virker af meget til de køleribber der er anvendt.

Men men men... Jeg kan naturligvis tage fejl. Jeg kan have lavet regnefejl eller simpelthen bare ikke forstå tingene korrekt....

Om ikke andet, kunne det være meget interessant at høre historien fra Densen selv, så vi er fri for flere misforståelser . Det er ved at være lidt kedeligt her på forum!!!

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Marts 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Hvis denne oplysning om 40W klasse A, ikke er at finde på Densens hjemmeside, kan der vel være tale om vildfarne oplysninger, der har fundet vej ind i teksten på hifi4all ?

I så fald, bør de vel rettes i teksten, hvis de ikke hører hjemme der.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Marts 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Hvis denne oplysning om 40W klasse A, ikke er at finde på Densens hjemmeside, kan der vel være tale om vildfarne oplysninger, der har fundet vej ind i teksten på hifi4all ?

Der står de er skrevet AF Densen, men redigeret af Kenneth i sin tid.
Jeg tror ikke Kenneth retter den slags op, men man må jo spørge de rette steder.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Marts 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Spencer skrev:

Der står de er skrevet AF Densen, men redigeret af Kenneth i sin tid.
Jeg tror ikke Kenneth retter den slags op, men man må jo spørge de rette steder.

Jo, men hvis monoblokkene vitterligt leverer 40W i ægte klasse A, så virker det fjollet, ikke at reklamere med det på hjemmesiden.

Det er jo et af de absolut store salgsparametre.

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes