| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Kurt von Kubik skrev:
| For lige at færdiggøre en tidligere diskussion omkring støj fra umodkoblede klasse A forstærkere, så har jeg fået målt lidt på min egen.Der blev målt mange gange, og værdien med åben indgang blev gennemsnitligt målt til -82,6 dB.og over 100 dB med kortsluttet indgang.Herefter interesserer værdierne mig ikke mere, ligesom der i øvrigt ikke kan høres støj fra den.Men noget sjovt er dog, og det har faktisk anet mig, at en mulig årsag til de sjove målinger der har været nævnt er en helt anden.Nemlig at måleudstyret har været for tæt på forstærkeren.Placeres måleudstyret lige op ad forstærkeren - specielt i nærheden af den forreste del - fås noget i retning af 70 dB på mit eksemplar.Det skyldes transformerens magnetisk felt, som man skal være klar over eksisterer.Forstærkerens dimensioner er bl.a. en følge af netop en kraftig UI kerne trafo, som skal holdes på afstand fra forstærkeren. Så hvis man ikke holder afstand mellem måleapparatur og trafoen, så får man ikke en korrekt måling.Jeg har oplevet det selvsamme ved bias justering. Hold afstand! Ellers får man forkerte værdier. |
|
|
Hvilket udstyr er der målt med? og er 82.6 db flat eller a-vejet? |
|
|
Flat og jeg ved desværre ikke hvilket udstyr der er brugt, men det skal gentages anyway, så det skal jeg nok finde ud af senere.
|
| Til top |
|
| |
Jens J Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Sjoenne skrev:
Kurt von Kubik skrev:
| For lige at færdiggøre en tidligere diskussion omkring støj fra umodkoblede klasse A forstærkere, så har jeg fået målt lidt på min egen.Der blev målt mange gange, og værdien med åben indgang blev gennemsnitligt målt til -82,6 dB.og over 100 dB med kortsluttet indgang.Herefter interesserer værdierne mig ikke mere, ligesom der i øvrigt ikke kan høres støj fra den.Men noget sjovt er dog, og det har faktisk anet mig, at en mulig årsag til de sjove målinger der har været nævnt er en helt anden.Nemlig at måleudstyret har været for tæt på forstærkeren.Placeres måleudstyret lige op ad forstærkeren - specielt i nærheden af den forreste del - fås noget i retning af 70 dB på mit eksemplar.Det skyldes transformerens magnetisk felt, som man skal være klar over eksisterer.Forstærkerens dimensioner er bl.a. en følge af netop en kraftig UI kerne trafo, som skal holdes på afstand fra forstærkeren. Så hvis man ikke holder afstand mellem måleapparatur og trafoen, så får man ikke en korrekt måling.Jeg har oplevet det selvsamme ved bias justering. Hold afstand! Ellers får man forkerte værdier. |
|
|
|
|
Flat og jeg ved desværre ikke hvilket udstyr der er brugt, men det skal gentages anyway, så det skal jeg nok finde ud af senere. |
|
|
Hej,
100dB flat med kortsluttet indgang. Der er med stor sikkerhed tale om målefejl. Hvilken båndbredde er det målt med ? - er det 100 dB i forhold til 1 V RMS ? - Har i styr på det ??
mvh Jens
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens J skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Sjoenne skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
|
|
Flat og jeg ved desværre ikke hvilket udstyr der er brugt, men det skal gentages anyway, så det skal jeg nok finde ud af senere. |
|
|
Hej,
100dB flat med kortsluttet indgang. Der er med stor sikkerhed tale om målefejl. Hvilken båndbredde er det målt med ? - er det 100 dB i forhold til 1 V RMS ? - Har i styr på det ??
mvh Jens
|
|
|
Nu er der forskel på signal/støj forhold om dynamik område. Mon ikke det er dynamik område. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens J skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Sjoenne skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
|
|
|
|
Hej,
mvh Jens |
|
|
No idea!
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jens J skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Sjoenne skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
|
|
|
|
Hej,
mvh Jens
|
|
|
No idea!
|
|
|
Lidt fornuft kan man da ha. Hvis det var S/N som er i forjhold til 1V skal man ligge ca 30dB oveni for at få dynamik område og så tror jeg ikke det passer med -100dB S/N. Så 100dB dynamik område må være svaret.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Nu er det lidt spændende hvad Zorg har med i aften! Måske har han sin Parasound Halo A21 under armen, den ser da bestemt spændende ud |
|
|
Lettere forsinket har jeg lige pakket den ned ... uha, jeg gider kun slæbe den inderste kasse med  Er spændt på om vi når hele aftenens program
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for det fornemme besøg! Halo var absolut ikke nogen karklud. Nice to see you guys
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
He heeeeeeeeeeee!
Pølle 1/2 gris har taget mig i en næsten medfødt misforståelse. Philips har IKKE fundet på krydskærven. Det haqr nemlig Phillips. Jeg købte min første krydskærvsfidus i en engros forretning, som handlede med bl.a Philips og Phillips for 35 år siden. Misforståelsen har hængt ved siden da.
Men nu har jeg takket være helten over dem alle - Pølle 1/2 gris - fået korrigeret denne miskonception af et af denne verdens vægtige og importante remedieparadoxer. Nu ved jeg hvorfor en Philips fidus ikke vil lade sig adskille med en Phillips fidus.
takker ærbødigst
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Takker for det fornemme besøg!
Halo var absolut ikke nogen karklud.
Nice to see you guys |
|
|
Ja lige over der!  altid spændende at høre et fremmed setup. Har du bunken i nærheden? jeg skulle jo lige have noteret mig et par skiver som vi hørte. Og hvad var det at der selskab hed som havde genudgivet Denons Mahler indpilninger? Nu må vi se om der går 2 G8 topmøder igen inden vi får lejlighed til at lytte på noget mere, som Svend så vittigt pointerede Edit: Jeg kom i tanke om årsagen til de 2 G8 topmøder på vej hjem i bilen ... helt sikkert en omgang repressed memory, jeg var på arbejde ind til før påske
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jens J Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Takker for det fornemme besøg!
Halo var absolut ikke nogen karklud.
Nice to see you guys |
|
|
Hej,
Hvordan lød den så den Halo ?
mvh Jens
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
He heeeeeeeeeeee!
Pølle 1/2 gris har taget mig i en næsten medfødt misforståelse. Philips har IKKE fundet på krydskærven. Det haqr nemlig Phillips. Jeg købte min første krydskærvsfidus i en engros forretning, som handlede med bl.a Philips og Phillips for 35 år siden. Misforståelsen har hængt ved siden da.
Men nu har jeg takket være helten over dem alle - Pølle 1/2 gris - fået korrigeret denne miskonception af et af denne verdens vægtige og importante remedieparadoxer. Nu ved jeg hvorfor en Philips fidus ikke vil lade sig adskille med en Phillips fidus.
takker ærbødigst |
|
|
Da-da,
Rart at læse at du stadig kan modtage indput Bliver spændende,- når du også får en forklaring på en vatpinds formål, - og hvad den kan gøre for dig 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
|
Da-da,
Rart at læse at du stadig kan modtage indput Bliver spændende,- når du også får en forklaring på en vatpinds formål, - og hvad den kan gøre for dig 
|
|
|
Nemlig! Selv en gammel mås kan lære at gøre bedre  Vatpinde synes jeg dog smager forfærdeligt.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 24 April 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, må vi få en rapport på Parasound'en ? Var den oppe imod den lille grå eller den infame bandit ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 April 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så vel da!
Parasound´en synes jeg faktisk er en særdeles fornuftig forstærker. Den har én helt bestemt kvalitet i mine øjne og det er homogeniteten. Den gør det den gør all the way, og så synes jeg også at der for en gangs skyld er tale om en efektforstærker, der leverer sin effekt uden at blive pjevset. Dvs. at jeg mener de watt den påstås at kunne levere kan man faktisk bruge. Jeg tror den er på 200 watt eller deromkring. Det er ikke hverdagskost faktisk. Men dne smider dem af sig helt uden at kny - så respekt for det. Af andre ting jeg har observeret ved den er en antydning af et lidt forsigtigt antridt. Ikke noget der skæmmer den af betydning, men det er nok heller ikke særligt ofte at nogen vil sige netop det om den. Den overgår i hvert tilfælde med en pæn margin, det der er sædvane i prisklassen og langt over. Finishen er flot og designet pænt. Jeg hørte noget om, at den skulle levere en vis andel af sin effekt i klasse A, men det gør den ikke. Jeg har ikke målt tomgangsstrøm på den, men vi målte lynhurtigt effektforbruget ved tomgang på den, og det var på blot 0,25A eller ca. 57 watt. Det giver ingenting i klasse A, når ellers tab i transformere og alle de andre hjælpekredsløb som udgangstrinnet gør brug af regnes med. Men jeg tror den med fordel kan stilles lidt op. Faktisk er jeg næsten sikker på, at den vil vinde i klarhed med højere bias - specielt ved svage niveauer.
Når man sådan skal placere ampen rent ydelsesmæssigt, så minder den mig lidt om Belles, men uden helt at være handicappet af dens glathed. Den er heller ikke helt som en Krell, idet Krell´ernes anstrøg af "brutalitet" udebliver. Den er på én eller anden vis lidt en krydsning.
Halo er mere nærværende end en prismæssigt sammenlignelig Krell, men til gengæld er Krell mere råstærk eller brutal om man vil. Krell har udviklet en lyd, som på godt og ondt tåler at gengives meget højt. Halo har lidt af det samme, men som jeg kender apparaterne så med en anelse mere nærvær. NAD 218 har osse lidt af de egenskaberne, men den er dog noget mere grovkornet, som jeg husker den. Halo reagerer osse fint på f.eks. netkabler. Det er med det samme at høre, hvis der kommer noget på, som ikke passer ind i krammet. Jeg tror tilmed jeg ville kunne få en del mere ud af den, ved at eksperimentere lidt med placering og netkabel. En dejligt stor og sund amp og til prisen et hit, synes jeg. Jeg er ikke ret stiv i det med priser, men jeg mener den koster under 30.000 kr. Og jeg mener den har noget i retning af 200 watt pr. kanal.
Hvis det var min amp, og den ikke længere kunne købes, og én eller anden fjollet person hældte noget flydende i den, så ville jeg helt klart få svært ved at finde en erstatning. Krell ville være mit bedste bud, men man skal vist have penge med så.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil sige at Halo'en slap ganske hæderligt fra besøget i kælderen  . Hvordan vil du beskrive dens natur i forhold til NuForce ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Det vil sige at Halo'en slap ganske hæderligt fra besøget i kælderen . Hvordan vil du beskrive dens natur i forhold til NuForce ? |
|
|
Ja det gjorde den på det bestemteste. Det er på amager faktisk en i mine øjne meget fin forstærker. Og prissætningen vil jeg kalde en slags NADeri. Fornem kvali til medium pris. Jeg kender ikke andre end NAD der gør det på same måde, men jeg kan bedre lide lyden fra denneher end fra de seneste NADér jeg har hørt - herunder S300 og 218. Så jeg mener den er et fint køb. Mht. Nuforce, så er de modeller jeg har hørt, vist ikke den der går sin sejrsgang nu om dage. Men der er mere punch i en Halo - specielt nedefter end der er i de Nuforce jeg har hørt, ligesom jeg mener Halo står for et andet niveau af opløsning. Halo bør være leveringsdygtig i større realisme - skulle jeg mene. Og faktisk er den rigtig flot. Gad godt fyre lidt op under bias i sådan én for lige at hør ehvad der sker - ud over brandvæsenet og alt det der.
|
| Til top |
|
| |
Soultrain Lukket konto

Dobbelt profil!
Bruger siden: 17 Februar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thø hø thø hø og tredobbelt thø hø
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker næsten som om den Halo-fætter ligefrem får ros ?  . Til 25k er den en skrap herre at have med til bords, sjovt du nævner det med at den bare smider alle watt'en på en gang - helt enig, men det er især i bunden hvor den gør det ret så kontant  . En rigtig nice "lille" amp der er til at betale uden at man nødvendigvis skal ud i et nedsparingslån __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |