Emne: Kubikkens set-up ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 23 Maj 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan nå at lave 20 apparater på den tid i er om at lave et. Tag jer nu sammen.
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 23 Maj 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Jeg kan nå at lave 20 apparater på den tid i er om at lave et. Tag jer nu sammen.  |
|
|
Ja, men hvor gode er de apparater så..
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 23 Maj 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dét er altså et set-up, jeg rigtig godt kunne tænke mig at høre -
Forstærkerne fordi der er sagt og skrevet så meget herinde, som pirrer - og, ja, fordi Gravity jo, som du selv skriver, ser ud til at være vældigt magtfuld i sin egen "magt og vælde", som den står dér på billederne! 
Ditto i forhold til Divaerne - og med den krølle på halen, at jeg vældig godt kunne finde på at springe efter et sæt af disse højttalere, skulle de opføre sig i nærheden af, hvad trådens ophavsmand jævnligt blamerer sig vidt og bredt med - og skulle de være til at opdrive i meget fin stand et sted.
Tak i øvrigt for velmente dessiner mht til lytterum andetsteds ; jeg har dog nu i over et år været i nye lokaler, men har ikke fået taget tilsvarende nye billeder, så de i tråden er håbløst forældede...
Der bliver snart flyttet endnu engang - til hvilke lokaler er dog endnu uvist, så rettelig bør jeg jo vente med køb af højttalere til efter jeg præcist ved hvilket rum de skal stå i.
Jeg kan dog på indeværende tidspunkt godt afsløre, at det, med de århusianske boligpriser in mente, næppe bliver en gildesal... - menså slipper jeg i det mindst for at skulle forholde mig til forventeligt at skulle akustisk dæmpe 59 m2 vægspejle og lignende Der er ikke noget, der er så skidt....
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Dét er altså et set-up, jeg rigtig godt kunne tænke mig at høre -
Forstærkerne fordi der er sagt og skrevet så meget herinde, som pirrer - og, ja, fordi Gravity jo, som du selv skriver, ser ud til at være vældigt magtfuld i sin egen "magt og vælde", som den står dér på billederne! 
Ditto i forhold til Divaerne - og med den krølle på halen, at jeg vældig godt kunne finde på at springe efter et sæt af disse højttalere, skulle de opføre sig i nærheden af, hvad trådens ophavsmand jævnligt blamerer sig vidt og bredt med - og skulle de være til at opdrive i meget fin stand et sted.
Tak i øvrigt for velmente dessiner mht til lytterum andetsteds ; jeg har dog nu i over et år været i nye lokaler, men har ikke fået taget tilsvarende nye billeder, så de i tråden er håbløst forældede...
Der bliver snart flyttet endnu engang - til hvilke lokaler er dog endnu uvist, så rettelig bør jeg jo vente med køb af højttalere til efter jeg præcist ved hvilket rum de skal stå i.
Jeg kan dog på indeværende tidspunkt godt afsløre, at det, med de århusianske boligpriser in mente, næppe bliver en gildesal... - menså slipper jeg i det mindst for at skulle forholde mig til forventeligt at skulle akustisk dæmpe 59 m2 vægspejle og lignende Der er ikke noget, der er så skidt....
MVH |
|
|
OK! Jeg vidste ikke du havde slået teltet op et nyt sted  . Men skulle din Tomos bringe dig på mine kanter, så smider du da bare din bøllehat indenfor der  Så skal jeg nok varme op under monsteret.
|
| Til top |
|
| |
frk.virus Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: ???
Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
[Du er smidt ud, så dine posts bliver slettet]
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan jo kun sige at jeg syntes det er brænd ærgerligt at folk der er smidt ud ikke kan forstå at de er uønskede. Til jer der er ofre for dem der slipper igennem kan jeg kun opfordre til at bruge rapport funktionen, så skal vi hurtigst muligt smide dem ud igen. Med venlige moderator hilsner Zorglub
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:

Hewr har vi et billede af en lidt overset ting. Skuffen på en 3560 er måske den mest geniale der nogensinde er lavet. Løbeværket er nemlig en toploader men med skuffe. Skeffen glider ind, og den plade CDén hviler på, presses ned af nogle lasker. Og vupti - cd´en lægges ned ovenpå spindelen. Ned kommer en magnetisk puk, og der ligger den så. Ikke noget løbeværk der bevæges op under CD´en, som så er hængslet og hvad ved jeg. Den her løsning har jeg aldrig set i andre end Denons CD´er, hvilket kan undre lidt. Princippet er så enkelt, så man betages af det. Resultatet er så, at man får et puristværk med betjeningskomfort og hurtighed. Alle stumperne i løbeværket er state of the art, og af langt højere kvalitet end der kan købes d.d. Af lækre detaljer kan nævnes: Gearløs svævende laser, Hall motor, bæreramme af "Bulk moulded compound", som er noget tungt og dødt stads, kabinet i tyk aluplade, kontravægte i højre side, så der er balance i kabinettet, helt separate indkapslede trafoer og strømforsyninger til digital - og analogdel, helt separate og afskærmede analog - og digitalprint. Det er faktisk en herrelækkert opbygget CD maskine, som er uopslidelig. Den danner tydeligvis forbillede rent mekanisk for S1 serien i øvrigt.
|
|
|
Lækkert setup du har, men som vi har skrevet om engang for lang tid siden, så er Denon´s drev altså ikke unikt med den mekanisme. Mange ældre drev var opbygget på den måde, med en to-delt skuffe der sænker sig ned over motor/laser. Den primære grund til at det ikke laves, er at hvis systemet ikke er holdt vedlige med smøring osv., ja så går det i stykker - en af de normale fejl er at mekanismen kommer skævt ned, og det kan f.eks. resultere i en bøjet spindel 
Som jeg også skrev dengang, så var drevene i Sony CDP-X7/77/777ES opbygget på en lignende måde, og med laseren placeret i en massiv blok af alu. Billedet af drevet postede jeg også engang i en tråd, da du påstod at ingen andre havde lavet lignende system Men der er faktisk mange der er baseret på samme type, omend nedskaleret med knap så kraftig mekanik. De gamle cd-afspiller fra Fisher og Yamaha benyttede noget i samme retning. De gamle Pioneer PD-71 osv. gjorde det samme. Det gælder også de tidligste Nakamichi-maskiner og det samme gælder også bestemte Kenwood-modeller, heriblandt drevet 9010. Jeg har en kammerat der har sådan en fætter, og det drev kører også lækkert. Mange af dem har dog forskellige måder at bygge det på, og kendetegnet for de dyre af dem, er at det hele, som i Denon, er monteret på enten keramisk base eller solide alublokke.
Apropos Yamaha - tjek lige drevet fra deres jubilæumsmodel, CDX-10000:

Gammelt Nakamichi:

Hitachis hedengangne top-mærke, Lo-D:

Pioneer PD-3000 - selve laserdelen, i chassiset er det monteret på deres Honeycomb-plade:

Gammel Sansui - samme princip:

Japansk mærke, Micro, der var baseret på Philips´ første CDM-1 (pro) mekanisme med svingarm, og modificeret efter egne principper:

Selve basen til Philips-drevet - en ordentlig klump:

Basen fra en gammel Kenwood efter samme princip:

Ja, der er mange derude, og det er sgu fedt at se hvordan det engang var lavet - solid mekanik rykker altså  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Top $
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Lidt set-up skud!
Som det ser ud i disse dage.
Også fra den anden side
Gravity i al sin magt og vælde
Bagsiden af Alchemy og DCD 3560
Pladen du her kigger på er ca. 1 cm tyk. Selvom tykke forplader ikke nødvendigvis imponerer mig, så er der noget paskram over det her. Tolerencerne er nærmest forsvindende og så er godset OK.
 Lidt PSU´er til Alchemy

Detal set fra siden
 Klasse A betyder varme - aflæsningen er ca. 55 grader celcius. Og der sidder altså 2 stk Papst blæsere og tvangskonvektionerer flere hundrede kubikmeter forbi i timen. men der er ikke noget at gøre - 55 grader eller næsten 30 grader over ambient.

Her ser du lidt af bagsiden af Detal. Den har pænt med ind/udgange, f.eks. har den tilslutning for 2 stk båndoptagere ligesom der er 2 udgange til poweramps. Alle udgange kan aflyttes samtidig med at der båndes fra´en kilde, der ikke lyttes på. Alle ind/udgange er forsynet med de fineste lufttætte relæer der kan opdrives. Så vidt jeg husker sidder der hen ad 24-26 stykker i den, for at sikre en kort signalvej. Ampen er bygget i 2 etager i næsten hele kabinetets bredde. Der er lavet specielle køleprofiler, der er monteret hen over de aktive transistorer - det er hammerflot lavet. I selve signalvejen er der ingen kondensatorer, og et behersket antal transistorer. Der er ikke anvendt modkobling og den nedre grænsefrekvens på servoerne er helt ekstremt lav. Faktisk regulerer de egentlig nødigt, i stedet afbrydes signalet, hvis det kommer for tæt på DC. Jeg har faktisk et par skiver, der godt kan trigge sikringskredsløbene i Gravity. Volumen reguleres selvfølgelig med P&G hvad ellers. Alle omskiftere er ELNA, endda selvom de ikke bærer signal, de styrer blot relæerne. Kabinetarbejdet skal man have i hånden for at få et begreb om.

Hewr har vi et billede af en lidt overset ting. Skuffen på en 3560 er måske den mest geniale der nogensinde er lavet. Løbeværket er nemlig en toploader men med skuffe. Skeffen glider ind, og den plade CDén hviler på, presses ned af nogle lasker. Og vupti - cd´en lægges ned ovenpå spindelen. Ned kommer en magnetisk puk, og der ligger den så. Ikke noget løbeværk der bevæges op under CD´en, som så er hængslet og hvad ved jeg. Den her løsning har jeg aldrig set i andre end Denons CD´er, hvilket kan undre lidt. Princippet er så enkelt, så man betages af det. Resultatet er så, at man får et puristværk med betjeningskomfort og hurtighed. Alle stumperne i løbeværket er state of the art, og af langt højere kvalitet end der kan købes d.d. Af lækre detaljer kan nævnes: Gearløs svævende laser, Hall motor, bæreramme af "Bulk moulded compound", som er noget tungt og dødt stads, kabinet i tyk aluplade, kontravægte i højre side, så der er balance i kabinettet, helt separate indkapslede trafoer og strømforsyninger til digital - og analogdel, helt separate og afskærmede analog - og digitalprint. Det er faktisk en herrelækkert opbygget CD maskine, som er uopslidelig. Den danner tydeligvis forbillede rent mekanisk for S1 serien i øvrigt.

Så en anden der havde serienummer 3 - min er altså en 2 ér |
|
|
Det ser fint ud KvK, men nu er 3 jo et magisk tal __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Det ser fint ud KvK, men nu er 3 jo et magisk tal
|
|
|
Din mangler jo nok lidt tilspilning.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers har jeg sørme d.d. fået et eksemplar ind af den test af Gravity, som en vis hr. Sillesen har omtalt. Bladet er udsolgt fra forlaget, så man kan bestille en kopi hos dem via nettet, den koster 6 Europapenge. Testen er fra nr 7 1994 for de nysgerrige. Jeg har også ste en test i et Norsk blad, som jeg ikke husker navnet på, men jeg mener også det hed audio, desuden har TAS vist haft fingrene i den også. det sjove ved testen er, at de refererer lidt til nogle målinger de har lavet, men det virker meget sparsomt i den retning. De omtaler funktionsprincipperne i den, og refererer til en støjmåling, hvor de måler en værdi på 65dB. Man er så nødt til at kende målemetoden. Og den er ALTID i forhold til 1V ud. Så er det jeg bedre ken forstå målingen, det såmænd nok passe. For man kan rent faktisk overhovedet ingen støj høre ud over ventilationen i den. Der er med andre ord ingen støj af nogensom helst signifikans. Men det begynder såmænd også at give mening, for dynamikken når på den måde op mod 100dB ved fuld udstyring. Det er rigeligt til mig, jeg har ikke behov for mere. Men så kommer der en anden skæg ting frem i testen, nemlig effektmålingen. Jeg ved det jo ikke, men hvis støjmålingen er valid, så må man gå ud fra at effektmålingen i ligeså høj grad er det. Men fakta fra bladet er, at den på klippegrænsen med 28V RMS ud ikke giver sig på nogen som helst måde fra 8 til 2 Ohm +-60 grader faseforskydning.  Det har jeg aldrig nogensinde set før, og jeg kan heller ikke tro, at det er 100% korrekt. Målingen viser simpelthen, fordobling for hver gang man halverer impedansen, og at fasen overhovedet ikke bider på den - ikke en millivolt. Hvis man vil have et billede af hvad det betyder, så er dte f.eks. som at måle accelleration og topfart på en bil til 7 sek 0-100 og 200 km/t. Herefter hænger du campinghytten bagpå - ingen ændring. Endnu en campingvogn - stadig ingen ændring, luften ud af hjulene - intet. osv. Den kan altså ikke påvirkes af real life højttalere.      Det er for sejt. Her ser du en grafisk fremstilling af målingen:  For at nå så vidt er man nødt til at gribe til radikaliteter som dette:  At opnå den stabilitet på andre måder er umuligt. Der intet at gøre, hver transistor skal operere i nærmest kedsommelig tomgang, og der skal være mange af dem og bias skal være høj - damned høj! Iflg. testen mente de, at en Krell KSA S200 kunne levere mere bastryk på Jurassic Park, hvilket jeg tror er rigtigt. Det har altid været adelsmærket for Krell. Til gengæld er homogenoiteten normalt mindre udtalt på dem. Ellers får den alle ørerne til en pris på 45.000 DM = 175.500 DKr., hvilket i dagens mønt svarer til ca. 230.000 Kr. Eller næsten det samme som et sæt Odin højttalerkabler på 3m
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Nobody skrev:
Det ser fint ud KvK, men nu er 3 jo et magisk tal
|
|
|
Din mangler jo nok lidt tilspilning.  |
|
|
Ja men den står også og spiller derudaf. Den har jo ét nr. at indhente. Ryger du meget ? Den ser lidt "gul" ud den du har  Go weekend __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Ja men den står også og spiller derudaf. Den har jo ét nr. at indhente.
Ryger du meget ? Den ser lidt "gul" ud den du har 
Go weekend
|
|
|
Ja! Jeg tror måske den har lidt "guldfeber"  Men hvad ser jeg? Ser nr. 3 ikke lidt ensom ud der på hovedstadens stenbro? Den ser da ud som om den trænger lidt til at få noget ordentlig i enden.  Du kan da ikke leve videre uden sådan en Svend her?
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ellers ikke fordi jeg ikke har fået budet. Jeg er faktisk blevet tilbudt både en Gravity, eller en Dali Lectron, men har takket nej pga. pladsen, og pengepungen. Så jeg "nøjes" med en Pioneer M-22, som nu også er en ret ok forstærker.
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
| Det er ellers ikke fordi jeg ikke har fået budet. Jeg er faktisk blevet tilbudt både en Gravity, eller en Dali Lectron, men har takket nej pga. pladsen, og pengepungen. Så jeg "nøjes" med en Pioneer M-22, som nu også er en ret ok forstærker. |
|
|
Hvor længe skal vi høre på alle de dårlige undskyldninger  ?
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så dårlige er de da heller ikke. Det er da 2 ret væsentlige argumenter jeg kommer med  Men så længe jeg bor her i lejliheden, er pladsen nok den værste.
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg hentede min Detal i Århus, hørte jeg en Lectron op mod en Gravity. Og der er ingen tvivl om at en Lectron er en del bedre end en Gravity. Og den havde han sågar bygget vandkøling på. Så drop bare promoveringen af den Gravity
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj i havhytten, KvK .
Det setup behøves du da ikke at skamme dig over
Imponerende er de altså, de der DALI-æsker.
Hvaee, er det en ampul-dispensersprøjte, du har liggende på venstre højttaler?
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
Halløj i havhytten, KvK .
Det setup behøves du da ikke at skamme dig over
Imponerende er de altså, de der DALI-æsker.
Hvaee, er det en ampul-dispensersprøjte, du har liggende på venstre højttaler?
Mvh
Brok |
|
|
Hejsa! Ja det er nice at have en forstærker, hvor der intet er sparet, og hvor gærdet er sat så højt som overhovedet muligt. Det ses også af prisen den blev solgt til 45.000 DM var altså noget man talte om, ligesom man også ville gøre det d.d. Det er kun kabler der gerne må koste mere  . Dimsen på højttaleren er et terapeutisk korrekt anbragt vaterpas
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|