| Forfatter |
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov Hov!!!
Hvad har den gjort siden den ikke skal have en "BÅT-BÅT spånplade" at stå på??
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger du PS4 sammen med XDP nu ?
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Hov Hov!!!
Hvad har den gjort siden den ikke skal have en "BÅT-BÅT spånplade" at stå på?? |
|
|
Det er såmænd prøvet, men jeg har fundet det ok på denne måde.
Spånpladerne er også noget der går i stedet, når der absolut skal en plade under. Her er de langt mindre ødelæggende end f.eks. MDF. Det kan man ved selvsyn teste med f.eks. en stemmegaffen eller sådan én af de små spillefiduser med et lille hådtag på, man drejer rundt og så siger den plingeling. Spånålader har langt mindre egenlyd end netop MDF eller massive træsorter, samtidig er det rimeligt stabilt, hvis tykkelsen er pæn. Prøv selv.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Bruger du PS4 sammen med XDP nu ?

|
|
|
Nej! Den agerer vægt oven på PS2, det dæmper lidt trafo sner af vejen. Men undertiden prøver jeg den da.
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
halløj der, og hold da op!
jeg har lige et spørgsmål, du har måske allerede besvaret det et andet sted i tråden men 77 sider er lidt mere end hvad jeg kan overskue at læse
det undrer mig bare lidt, at når du nu har så kompromiløst elektronik at du så har valgt diva??
det er sikkert en god højtaler som kan noget helt særligt eller noget, men man skulle alligevel tro at elektronikken havde fortjent bedre??
mvh anders
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring er at Diva, er en af de højttalere, som bare bliver bedre og bedre, når elektronikken bliver bedre - men ret mig gerne ;)
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
djaan skrev:
halløj der, og hold da op!
jeg har lige et spørgsmål, du har måske allerede besvaret det et andet sted i tråden men 77 sider er lidt mere end hvad jeg kan overskue at læse
det undrer mig bare lidt, at når du nu har så kompromiløst elektronik at du så har valgt diva??
det er sikkert en god højtaler som kan noget helt særligt eller noget, men man skulle alligevel tro at elektronikken havde fortjent bedre??
mvh anders |
|
|
Plissken skrev:
Min erfaring er at Diva, er en af de højttalere, som bare bliver bedre og bedre, når elektronikken bliver bedre - men ret mig gerne ;)
|
|
|
Årsagen er såmænd den Plissken nævner. Diva er ikke helt almindelig. Den er på en måde en slags dogmelyds repræsentant. Derfor er det den jeg holder fast i, vel vidende at f.eks. Euphonia er repræsentant for en mere tilpasset og lækker lyd, som gør nye komprimerede indspilninger betydeligt mere spiselige.
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
men har du aldrig overvejet at gå andre veje end dali??
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
djaan skrev:
|
men har du aldrig overvejet at gå andre veje end dali??
|
|
|
Jo da! Men det er hidtil ikke lykkedes at finde noget der peger i den rigtige retning.
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du egentlig nogensinde hørt en 15 tommer Tannoy Monitor Gold, Kurt? Nu er det ikke for at starte en større krig på nogen måde - men hvis du har, kunne jeg da egentlig godt tænke mig at høre dig beskrive, hvordan sådan nogle kan spille. Jeg kunne godt tænke mig at blive lidt klogere på hvad for en slags lyd de har, og prøve at lure om det er noget jeg engang skulle prøve af herhjemme  Har du hørt sådan en fætter, Kurt?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghør skrev:
Har du egentlig nogensinde hørt en 15 tommer Tannoy Monitor Gold, Kurt? Nu er det ikke for at starte en større krig på nogen måde - men hvis du har, kunne jeg da egentlig godt tænke mig at høre dig beskrive, hvordan sådan nogle kan spille. Jeg kunne godt tænke mig at blive lidt klogere på hvad for en slags lyd de har, og prøve at lure om det er noget jeg engang skulle prøve af herhjemme 
Har du hørt sådan en fætter, Kurt?
|
|
|
Jeg har i hvert tilfælde hørt en 15" Tannoy, men det er altså noget tid siden. Jeg fattede ikke interesse overhovedet, idet jeg fandt dem ganske enestående farveladebehæftede. Men OK de kunne da flytte noget luft. Hvis du vil have en valid vurdering af Tannoy, tror jeg dte er bedre, at du hører nogen ad, som er mere op to date med dem. Det sidste jeg så til dem, var fra deres hjemmeside, hvor jeg fandt ud af, at én af de bedre enheder de bruger, har en 15" membran, som vist nok er af papirfibre, og en 2" alu membran til at klare diskanten. 2" alumembran hvad giver du. Den komer aldrig op i de højere lag uden at ringe og synge peake så det er sundhedsskadeligt. Jeg er hoppet af, når jeg ser den slags, og kan desværre ikke mande mig op til reelinteresse for den misforståelse. Du kan se den jeg tænker på (det er ikke den jeg hørte i sin tid) http://www.tannoy.com/Default.asp?Id=4151
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja "alu-membran" er heller ikke et ord der vækker glæde her, men jeg har nu ikke så meget at ha' det i. Det var nu egentlig også mere de gamle jeg tænkte på, men det er et par år siden, kan jeg forstå, så vi lader den bare blive ved det'  . Så er der også en chance for at du ikke kommer op og slås med Mathissen
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen Kurt, var der ikke noget med at du sku låne en L5? Det synes jeg da vi talte om for nogen tid siden?
Det ka da ikke passe du for evig tid, hvad det så end er her i cyberspace, skal sidde og kigge på et par oldsager, som de der Divaer?
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Jamen Kurt, var der ikke noget med at du sku låne en L5? Det synes jeg da vi talte om for nogen tid siden?
Det ka da ikke passe du for evig tid, hvad det så end er her i cyberspace, skal sidde og kigge på et par oldsager, som de der Divaer?
|
|
|
Jamen jeg sidder jo bare her og venter på at blive enlightened  . Hvornår sejler de kasser forbi så? Skal jeg vente på næste syndflod eller hvad?
|
| Til top |
|
| |

Hifihuset.dk
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så det er med andre ord mig, som har hevet i håndbremsen?
Se nu skal man ikke skrive sådan nogle velmente og -sikkert velplacerede - flabetheder til mig, så hvis du ellers er til noget, så kan de komme med det samme!
Syndflod og syndflod, i din kælder bliver det nok nærmere overflod - af fantastiske lyde!
Sidder du i kæælderen denne højhellige søndag? Kommer der noget i fjerneren der kan konkurrere med at bære tunge kasser ind?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Nå, så det er med andre ord mig, som har hevet i håndbremsen?
Se nu skal man ikke skrive sådan nogle velmente og -sikkert velplacerede - flabetheder til mig, så hvis du ellers er til noget, så kan de komme med det samme!
Syndflod og syndflod, i din kælder bliver det nok nærmere overflod - af fantastiske lyde!
Sidder du i kæælderen denne højhellige søndag? Kommer der noget i fjerneren der kan konkurrere med at bære tunge kasser ind?
|
|
|
Det gør der nok ikke, og man spøger jo ikke med nogen der har fået 2 advarsler vel  . Men jeg går så ud fra, at jeg kan låne dem til næste syndflod eller deromkring Det varer vist ikke så længe iflg. Nostradamus. Som noget helt femte, så synes jeg vi burde bytte advarsler, du får mine og jeg får dine. Så er der ligesom kosmisk bevægelse i tingene forstår du  . Stilstand er noget skidt. Og når vi så er ved det, så kan du lige få 2 ekstra advarsler af mig, så du når op på 4. Det er herresejt og yderst sjældent.
|
| Til top |
|
| |

Hifihuset.dk
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahr, en uge må være nok. Du skal jo osse passe på fundamentet i dit hus ikke slår revner!  Check lige forskringen inden vi bærer L5 eren ned, de tager jo ved, de sa..... Som AG sang:"Er du hjemme iaften, hva"?
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem vandt? Diva eller L5?  __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her er der nok anyway ikke nogen der tror på, men her på en højhellig pinsedag, kom der pludselig et par højttalere væltende ind ad døren. Der var sørme én der greb djaan´s bemærkning i luften og tænkte lidt videre. Længe leve initivet og solariteten, som nogen sagde engang  . Men nu står de her dælemig, et vældig flot sæt Gamut L5 i en meget smuk og blank finish. Jeg skal nok få kylet et par billeder ud af dem ASAP. Hvis der så skulle være nogen der ligger inde med lidt tips til opstilling af dem, så er jeg modtagelig, ellers skal jeg jo igennem alle eksperimenterne selv. Synet af dem er i hvert tilfælde helt klart meget behageligt. De er gennemført flotte og smukt forarbejdede, ligesom Lars Goller jo er en særdeles respekteret herre udi i elektrodynamik. Det første prøvelyt på dem siger noget i retning af, at fase er taget alvorligt. Men nu skal der bokses lidt med dem i nogle dage. Jeg kommer forhåbentlig lidt mere ind på livet af dem så.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
NADali skrev:
Hvem vandt? Diva eller L5?  |
|
|
Så langt kommer man ikke så hurtigt. En højttaler af den størrelse skal lige placeres først. Kommer til at tage lidt tid. PS! Hvad bruger du hårshampoo til nu om dage?
|
| Til top |
|
| |