| Forfatter |
|
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 02:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
NADali skrev:
Hvem vandt? Diva eller L5?  |
|
|
Så langt kommer man ikke så hurtigt. En højttaler af den størrelse skal lige placeres først. Kommer til at tage lidt tid.
PS! Hvad bruger du hårshampoo til nu om dage? |
|
|
Hææ - Lidt utålmodig og nysgerrig er man jo. Skynd dig langsomt så! Mht til shampoo, er det længe siden vi har fået rigtig omelet her på matrikelnummeret __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåda!
Fik lyttet en smule på L5 nu. Først har jeg fået pillet den ned fra de medfødte tåspidser. OP I ANUS MED SPIKES - simpelthen. Hvem er fadder til den perverterede misforståelse.

Sådan noget opkast - fandemig!
Men det hjalp altså.
Indtrykket hidtil - og husk det her er en højttaler man ikke bare plasker hvor som helst når som helst. Der skal eksperimenteres med placering, for at få max lyd ud af kasserne. Men i hvert tilfælde spiller de her og nu.
Lyden fra dem er naturligvis hævet højt over middelmådigheden. Der er ikke antydninger af ukontrollerede resonanser. Kun dem der kommer fra af/tilkoblingen til rummet. Dem har jeg rimeligt styr over. Det vil naturligvis tage noget tid, at finde sig tilrette, så de kan elimineres eller placeres tilfredsstillende. Men som et udgangspunkt er det rimeligt OK!
Det første der fanger ørerne på dene ht. er helt klart diskanten. Den er eddermagemig ren, flot, detaljeret og finesseret ud over det sædvanlige. Det er med andre ord en topklasse diskantenhed der sidder i den. Den spiller ubesværet, dynamisk og gennemsigtigt, som kun de færreste formår. Udklingninger foregår på en fantastisk monitoragtig facon. Det er høj klasse. Det næste en gammel bandit lægger mærke til er, at fasen på denneher højttaler bare er i orden. Her er der tydeligvis lagt et stort arbejde, for at nå så langt som det virkeligt er lykkedes. Højttaleren har med andre ord en ganske fremragende evne til at præsentere materialet i flot flot 3D. Jeg tipper på, at fasen har været højt prioriteret. Herudover kommer der så fuld bonus ved at eje en vaskeægte klasse A forstærker - for hunden da hvor kan man nyde en totalt fnidderfri top. Det er som en babynumse i det klareste måneskin. WOW! hvor er den fnuglet og ekstremt detaljeret og man lytter med langt ned med fuld detaljering, selv ved de svageste og mest delikate passager. Fokus ligger med andre ord på den fantastike diskantenheds præstationer. Længere nede forkommer højttaleren besynderligtvis lidt "mørk". Det kræver nok lidt forklaring, men de erfaringer jeg har gjort mig hidtil er, at SS basserne er betydeligt bedre til at spille bas end de er til at spille mellemtone, hertil er ringradiatoren betydeligt bedre til at spille diskant end mellemtone. Jeg er 100% sikker på, at der ikke kan måles en dyt af det jeg skriver, men ved at banke let på en af basenhederne, så fornemmer man en dæmpning i materialet, som nok lige er "nok" af en slags. Jeg ved det jo principielt ikke, men det forekommer mig blot på den måde. Man kan så teoretisere længe over, om det er basserne der ikke når op til SS RR eller om det er SS RR der ikke når ned til basserne. Men i hvert tilfælde så er det pt. sådan, at når der sættes en skive på med lidt cello, så kører Diva bare klatten, så man betingelsesløst må overgive sig. Lige foreløbigt mener jeg altså, at L5 er ganske lidt lys på en mørk måde . Men Holy Moly hvor vil mange høre 50% flere informationer fra deres skiver på den her halløjttaler.
I det hele taget virker denneher højttaler særdeles gennemarbejdet. Finishen er nærmest gudindelækker. Designet kan altid diskuteres, mange vil gerne have skulpturer eller diskrete højttalere. Jeg er principielt mindre kræsen hvad det angår, idet jeg har et lytterum der kun lyttes i. Men uanset hvad, så er den da lige til at dyrke det frække med.
Det er nok op til hver enkelt.
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at Gamut L5 er en dejlig højttaler. Bliver det din ven !
Kurt lad os få et billed at savle over
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er simpelt hen vildt enig med dig i beskrivelsen af lyden det svarer til hvad mine gør. Jeg har DCA højttaler med samme bestykning. Så åbenbart har vi samme lydopfattelse. Det er meget rart at vide. Jeg er af den opfattelse at det er bassen som er det svage led med hensyn til mellemtone. Skal nu prøve med andre bølger da vi har mistanke til at de trækker ned.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
| Jeg er simpelt hen vildt enig med dig i beskrivelsen af lyden det svarer til hvad mine gør. Jeg har DCA højttaler med samme bestykning. Så åbenbart har vi samme lydopfattelse. Det er meget rart at vide. Jeg er af den opfattelse at det er bassen som er det svage led med hensyn til mellemtone. Skal nu prøve med andre bølger da vi har mistanke til at de trækker ned. |
|
|
Jamen det er da absolut rart, at jeg ikke er Palle alene i verden. Nu jeg har dig. Kunne du så ikke hjælpe mig med et tlf eller i-majl til De Waal, idet jeg har fundet den anden Sennheiser D21 i god behold.  Den fornemme nappabeholder findes dog ikke til denneher. Mht. enhederne så har jeg sådan rent lommefilosofisk den idé, at der er flere sider af den sag. Divaérnes enheder virker ganske enkelt stivere og lettere i membranmaterialet. Dernæst er der kantophænget, som på SS er tydeligt bredere. Mærker man så efter, så går Diva´s basmembran kun netop fri af kurven, hvor SS har mere end en 1/2 cm. Det betyder bl.a. at når membranen svinger, så danner den jo hhv. over - og undertryk i kabinettet alt efter bevægelsesretningen. Det kan ikke undgås, at dette sætter sig i kantophænget med en vis "balloneffekt". Det skal forstås på den måde, at hvis luftmodstanden i kabinettet er større end eftergivenheden i kantophænget, så vil det være kantophænget, der kommer til at danne "kabinet" for den givene frekvens. Om det her passer aner jeg ikke, men det er bare en tanke der opstår, når man ser og føler forskel på disse enheder og tilmed kan lytte på dem. Lydmæssigt kunne det siges, at være noget i retning af, at der hvor en smækker larve er lækrest at have nærkontakt med, da er gummiet lige en kende for tykt  BÅT PS! Er det DCA 1.0 du har eller hvad?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
b
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var lige godt grov....Har du et sæt L5 til låns eller er de købt? Har du hørt/prøvet L7?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
|
Det var lige godt grov....Har du et sæt L5 til låns eller er de købt? Har du hørt/prøvet L7?
Mvh. |
|
|
Nope! Et par L5 til låns der I øvrigt er det lidt tyndt med kun 1 advarsel Sejest af alle er dog Bjarke, han har 9 advarsler. De syv har han fra mig, de sidste 2 er fra min mor - de burde vist tælle dobbelt
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Rytmik skrev:
|
Mvh.
|
|
|
Nope! Et par L5 til låns der I øvrigt er det lidt tyndt med kun 1 advarsel |
|
|
Ja, man er vel i lære... Øhh er det 1 eller 1/3 advarsel jeg har fået? Hø hø...
kan du mon få et par L7 til at performe i dit rum? De ska´ som minimum have 3m imellem H. og V. højttaler.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Rytmik skrev:
|
Mvh.
|
|
|
|
|
kan du mon få et par L7 til at performe i dit rum? De ska´ som minimum have 3m imellem H. og V. højttaler.
Mvh.
|
|
|
De burde ikke virke her i lokaliteterne. De er til større rum. PS! Jeg mener du er lidt af en skidt knægt, så mon ikke det er 1/1 advarsel du har   . Ellers kan du da låne lidt af mig eller af admin. Vi er begge "loaded"
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Rytmik skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Rytmik skrev:
|
Mvh.
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
De burde ikke virke her i lokaliteterne. De er til større rum.
PS! Jeg mener du er lidt af en skidt knægt, så mon ikke det er 1/1 advarsel du har . Ellers kan du da låne lidt af mig eller af admin. Vi er begge "loaded"
|
|
|
Hvor stort er dit "hobbyrum"?
Det kunne ellers være hyggeligt, hvis du fik lyst til at kigge ved ind ved lejlighed, sammen med "Min gode mand", der for øvrigt er kaptajn på et andet Dali skiv.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
|
Det kunne ellers være hyggeligt, hvis du fik lyst til at kigge ved ind ved lejlighed, sammen med "Min gode mand", der for øvrigt er kaptajn på et andet Dali skiv.
Mvh. |
|
|
5,27X4,34 hvor jeg lytter på den brede led.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man har sagt A så må man sige B. Lars Goller burde have lært lidt mere af Steen Duelunds vejledning.
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Rytmik skrev:
|
Mvh.
|
|
|
5,27X4,34 hvor jeg lytter på den brede led. |
|
|
Ja, det bliver nok svært at få L7 til at fungere i dit musikrum. Ellers var den et lyt værd.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun hørt L7, men hvis L5 har nogle af de samme kvaliteter, så kan jeg godt genkende dele af din beskrivelse. Det er også forfriskende at du godt kan rose andre ting end lige dem du selv har stående. Tomlen op til det. :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må lige smile engang           
Tror I nu ikke, at den superintelligente og allestedsnærværende Poul halvpris er ude med riven igen.
Han har opdaget, at jeg har fået lov at låne et sæt L5, for at lytte til dem. Jeg har så indledt en megakampagne til ære og hyldest for superhøjttaleren fra Gamut, som nu fuldstændigt har overtaget markedet for standerhøjttalere og er ved at true ATC´s og alle andre højttalerfabrikanters eksistens, specielt i DK, hvor tallene i generalagenten for ATCs koncernregnskab allerede er sevet til fondsbørsen, med en katastrofal kursudvikling til følge . På verdensplan har Klipsh allerede kastet håndklædet i ringen, og der går vedholdende rygter om at Gamut snarligt overtager JBL, Bose og B&W inkl. skibsværftet. Der er ingen vej tilbage, markedet tilhører Gamut .
Jeg er naturligvis rystet over den kollosale effekt mit indlæg har haft, men jeg ventede faktisk at det ville være endnu voldsommere, idet jeg med sikkerhed ved, at Gamut med tiltaget netop var ude på at udkonkurrere Pouls Audiobutik koncernen én gang for alle. Det ser desværre ikke ud til at lykkes, og jeg siger desværre, for min aflønning på 150 mio kr. var og er betinget af, at Poul Undertidenfuldpris koncernen er udraderet fuldstændigt, og at Poul ham selv ansættes i en Århusiansk daginstitution som pædagogmedhjælper med speciale i institutionstraumer. Men det bliver nok ved drømmen kan jeg forstå
Forresten var der egentlig også noget endnu værre ved det indlæg, som jo naturligvis burde have været forbundet med ekskommunikation og inkvisitorisk afbrænding på bålet, nemlig at der var nogen der var enige. Hvad i hulen er den af? Galskaben vil jo ingen ende tage, der er andre der kan høre det samme? Verden må være af lave nu om dage, alle kompetente medarbejdere i alle forretninger i landet, er sammen med alle begavede konstruktører fordampet fra den pulserende branche og er erstattet med en flok tankeløse landsbyt**ser og så lige en vis hr. Fuldpris.
Man kan læse hvad der blev skrevet her:
29/05 '07 Den direkte og måske især den indirekte reklame
Ellers har pinsen været vidne til det store øjeblik, hvor en Gamutforhandler har ladet sig underkaste en test af selveste Kurt von Komik, der uvist hvorfor stadigvæk huserer på hifi4all. Det er interessant at iagttage som en øvelse i markedsføring, for hvad er egentligt mulighederne i det her? Personligt ville vi da være noget tøvende overfor at have en mand som Kurt til at anbefale vores produkter, men nu forventer vi selvfølgelig heller ikke, at dette audioorakel ville beskrive Bill Woodmans ATC-højttalere som noget, der kunne siges at spille bare en smule i fase. Måske vi bare er bange for at falde igennem? Ligesom den rare Hother Bak næppe er begejstret for at have fans som Kurt, tror vi nu heller ikke, at hverken vi selv eller Gamut ville blive meget gladere, men man ved jo aldrig. Selv får vi det aldrig at vide. Personligt er der altså folk, som vi meget nødigt så spille på ATC. Hvis ellers ikke Elsebeth Gerner Nielsens hørelse vel er noget nedsat af tørklædestoffet og hun derfor næppe er hifientusiast, ville hun da for eksempel være en af dem, som vi kun nødigt så reklamere for vores produkter, men meget gerne for konkurrenterne. Om så Kurt bliver et større aktiv for Gamut er vel særdeles tvivlsomt, man måske man kalkulerer med en positiv effekt af en negativ test? Det ville vi nok selv gøre, men vi får se. Man kunne selvfølgelig også lade Pouls Audiobutik teste disse højttalere. Mon de ville være ligeså gode som de ældgamle Tannoy? Der er kun små præmier for at gætte rigtigt, og så har vi endda ikke rigtigt hørt dem endnu.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lidt billeder af L5 som den står lige pt. Der skal forsøges en del mere med den. Det er i øvrigt nok klogt at vænne sig til designet, idet den nok snart bliver den eneste højttaler man kan købe i hele verden .

|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo lige før du kan køre kvadratrodsfoni (eller hedder det quadrofoni) - Dalierne skal bare om i den andre end af lokaliteterne 
Og hvem er iøvrigt ham Poul ½ Nelson??? Og hvad har han så ondt af?
|
| Til top |
|
| |