Emne: Kubikkens set-up ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|

Kurt von Kubik skrev:
|
Hej Miju!
Hvis du har loddet på dem, så prøv igen i aften (efter krønikken). Eller i morgen f.eks. Det gør en brav forskel om de er nyloddede eller ej.
Vil prøve at lytte her i nat...
Ellers finder jeg din beskrivelse ret prof om jeg så må sige. D501 har en top der bare strækker sig næsten uendelig langt, man kan måske diskutere hvorvidt den hæver sig en kende, men den er ren og den er udstrakt.
Yep! den er ren og krystal klar..
CW i dobbeltrul er også langt hen ad vejen et neutralt kabel. Det går kælderdybt og det har fremragende 3D egenskaber.
Der er god DYYYB! bund i det.. men ikke helt så stram og neuanceret i bunden som jeg kunne tænke mig, men igen! det er såm ting! det har overrasket mig meget at blot to længder kan gøre et ellers så håbløst kabel SÅ! godt!! ( og endda så billigt kabel!) jaaa der er mere mellem himmer & hifi end man skulle tro!..
Den uro du beskriver kan meget vel komme fra nye lodninger, det er et mærkeligt fænomen, ligesom at elektronerne ikke rigtigt ved, hvilken vej der er kortest.
Det bliver interasant at se!!.. om det virklig kan være det??
3560 med den originale DAC mener jeg er lidt tyndbenet, den kan godt trænge til lidt hjælp, som jeg mener den nok får når der sættes Tara på.
Neeee jeg mener nu at det går fint med D501 på 3560 men Tara mellem pre & power.. passer rigtigt god i mit set up.. her kommer en fin balance..
Jeg tror godt jeg kunne have brugt et sådant kabel her.. nu køre jeg ubalanceret med Furukawa kablerne og balanceret med et Tara Decade.
( Har jo via de balancerede udgange lavet bypas af hele analog delen i 3560.. her sidder nu kun en kondensator og en modstand i serie på udgangen efter NE5534 i I/V konverterene.. DET! giver "HUL" igennem og en gengivelse man tror er løgn!.. det er bare i en klasse for sig!... den modeficerede analogdel vi ellers har.. er fremragende!.. men når dog ikke dette til anklerne!... du skulle prøve det..)
LC grejet er jo også kendt for at have det behov.
De Lc forstærkere jeg har er en del modeficerede af en jeg kender der er lidt mere inde i det rent elektroniske i sådanne end jeg er!..
Så de er slæt ikke så tossede endda!.. og langt fra hvad du og andre måske nok har erfaringer med!!.....
Umodeficerede ab. "fabrik" er de ik så spændende!!!...
Til top systemerne køre jeg nu et par brokoblede ZapZolute klA. trin. ( istedet for de gamle 120w TheEnd ) de er oprindligt på 50W. men brokoblede kommer de op på 200W. og de er så som sagt en del modeficeret.
Det drejer sig om bedre ( hurtigere ) lytter, større og endda mere støj frie traffoer, og generelt ekstrem overdimmensioneret strømforsyninger ( 240000uF.) samt bedre kondensatore i signalvejen og mere hensigtsmæssig kabelføring, i solid core hard wiring.
Lyden falder nu på plads, fra at være noget tynd og lys samt klinisk fra disse forstærkere "off the shelf" til at være meget mere dynamisk, fyldig og endnu mere velopløst, med den rigtige highend tyngde og autoritet!..
Grund konstruktionen i disse er faktisk fra Lc`s side ganske rigtig og god!.. ( han er ikke helt uden evner den gode LC. det er helt sikkert!!.. skal bare hjælpes lidt på vej )
Alt i alt er jeg endt med forstærkere der er noget HELT! andet end de alm. LC effektrin man køber og smækker sammen!...
De er ultra dynamiske og frem for alt RENE! og velopløste! med enorm kontrog og greb om tingene, klippe fast perspektiv, men der er kommet den rette varme og fylde ( krop & sjæl ) ind i musikken, på den rigtige og vel afbalancerede måde!..
De er stadig krystal klare i lyden, men nu uden at være tynde i det som før! der er inget pesky i dem overhoved!..
Der skal dog ikke særligt meget til før det knækker over op efter og kommer til at hælde mod det lyse.. derfor skal der kabler der ikke provokere dette frem!... der er meget smooth op efter og eller pinlig neutrale uden det mindste løft!.. ( så helre en anelse den anden vej!! dog uden at lukke micro detaljer ud og eller væk! og det er en kunst at finde!! Tara Decade mestre lige det i denne sammenhænge!)
På Bassen køre jeg nu to alm. godt udbygget og lettere modeficeret, The End Millenium XP 120W. med super net del ( 240000uF. ) der så også er blevet bro koblede til nu 480W.
Her er der GREB! om tingene!... selv ICE power forstærkere gør det ikke stort bedre!!!.....
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10408&P N=1
I øvrigt synes jeg det er sejt du prøver dem,
Jeg er ik bange for at prøve noget nyt! og blev lidt provokeret over din påstand at få anlæg og måske her i balndt mit ikke kunne "håndtere" dette kaber og endda især denne kabel kombi!..
MEN!! se! det kunne det!...
og ved eftertanke kunne jeg godt forestille mig Tara som et godt valg i dit set-up, ligesom det netkabel du bruger, også har noget forståeligt over sig.
Det falder alt sammen fint i "hak" og giver en rigtig fin balance! og det er det jeg søger i lyden! BALANCE! hvor intet stikker ud eller lades tilbage! altså neutralitet!.. Noget tyder på, at vi begge to taler Svansk med Norsk accent

Kig da ind en dag du er på vej hjem fra købmanden
JAA! jeg må se om jeg en dag kunne komme på de kanter! hvor du nu slår dine "folder" det kunne blive interasant!!... det er jo lækkere ting du har stående der afgjort fortjener opmærksomhed og nærmere bekendtskab!! jeg er især helt væk i dit forstærker sæt!!.... 
mvh.
|
|
|
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Knudsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik vedr. klasse A specifikation/definition:
Jeg syntes ikke rigtigt du har responderet påmit indlæg nederst på side 5.... 
Og fra side 4...
Ikke Slipsefyr skrev:
Ja det er vel nærmest logik for burhøns.
|
|
|
Tjaaa... prøv du også at læse selv samme indlæg... skulle være ganske nemt at forstå... ja nærmest som logik for.... 
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knudsen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Det er da nøje specificeret hvad klasse A er for noget. Højere tomgangsstrøm end der afleveres til belastningen. |
|
|
Det er jeg SLET ikke enig i. Class A er pr. definition (i hværtfald da jeg sad og designede den slags og tilmed fik penge for det ), at man hele tiden arbejder på den liniære del af karakteristikken (kurven) og ikke på noget tidspunkt "forlader" dette område...! Dette giver selvsagt set i det lys en relativ høj tomgangsstrøm hele tiden, men dette er alt andet lige, MEGET afhængig af karakteristikken på udgangstrinnet. Problemet er typisk at hvis man skal have nogle udgangstrin der kan leverer en hel del effekt, ja - så har de også den tilsvarende "svaghed" at man skal forholdsvis langt op på kurven for collectorstrømmen, for at man kommer helt op hvor karakteristikken er liniær...! At det giver for en given konstruktion en højre tomgangsstrøm end den der afleveres i belastningen har intet med klacificeringen at gøre...! - Derfor: har tomgangsstrømmen ikke direkte nogen relation med den effekt, forstærkeren kan leverer, men er mere et udtryk for karakteristikken på de valgte komponenter i udgangstrinnet... 
Jens J skrev:
Push pull trin vil typisk levere det dobbelte af tomgangsstrømmen før den går over i kl A/B. Dvs 3 A tomgansstrøm giver mulighed for at aflevere 6 A til belastning før det ene sæt transer i enten Negativ eller positiv halvperiode slipper.
|
|
|
Du er inde på noget af det helt rigtige, bortset fra at den ene transistor ALDRIG må komme så langt ud at den slipper... i givet fald er man for LANG TID SIDEN kommet ud over den liniære del af karakteristikken, og du er for længst over i klasse AB.
Men bortset fra det "Kurt 4unn ccm.", så er dit setup megafedt, og det gad jeg eddermame godt lægge øre til... Top nice...!
|
|
|
Hej Knudsen! Jeg fandt lige dette link, hvor klacificeringen er skåret ud i pap. http://www.tpub.com/neets/book7/25e.htmDet er den definition jeg sådan set altid har troet på. Du må da i øvrigt gerne lægge øre til mit set-up, om du gad smutte forbi.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
 Hej Miju!
Der er god DYYYB! bund i det.. men ikke helt så stram og neuanceret i bunden som jeg kunne tænke mig, men igen! det er såm ting! det har overrasket mig meget at blot to længder kan gøre et ellers så håbløst kabel SÅ! godt!! ( og endda så billigt kabel!) jaaa der er mere mellem himmer & hifi end man skulle tro!.. Det er muligt, at få mere smæk for skillingen ved biwiring, men jeg mener der går 3D information tabt på den konto. Men biwiring gør faktisk sit til, at der kommer ekstremt styr på fløjene. Jeg mener bare, at der hvor de deles om opgaven, går det ikke helt så godt som vanligt.
3560 med den originale DAC mener jeg er lidt tyndbenet, den kan godt trænge til lidt hjælp, som jeg mener den nok får når der sættes Tara på.
( Har jo via de balancerede udgange lavet bypas af hele analog delen i 3560.. her sidder nu kun en kondensator og en modstand i serie på udgangen efter NE5534 i I/V konverterene.. DET! giver "HUL" igennem og en gengivelse man tror er løgn!.. det er bare i en klasse for sig!... den modeficerede analogdel vi ellers har.. er fremragende!.. men når dog ikke dette til anklerne!... du skulle prøve det..) Jeg har valgt ikke at gøre det, idet jeg ikke føler for at gå endnu tættere på de DAC chips og specielt den sample and hold kreds, der sidder lige efter DACén. Jeg er heller ikke vild med at sende ufiltreret støj af den type ud i mine forstærkere. De har det med at forstærke det og sende det videre. Der er lidt filtrering på IV kredsen i form af en kondensator parallelt med modkoblingsmodstanden. Hvis jeg skulle i gang med noget omkring den, så vil jeg først og fremmest sætte nye DAC´s i den. Men jeg ville nog også forsøge, at ændre på filterkarakteristikken. Måske en idé kunne være at prøve det. Denon har valgt 30 KHz som knæk og herefter får den en ordentlig en på skrinet. I S1 er filtreringen en del mildere, men det tror jeg også støjen er. Man skal huske, at støjen ligger ved 352,8KHz og spejler sig omkring denne frekvens. Støjen er ligeså kraftig som signalet, så det skal bare væk - ja det skal. Ellers står det og pumper alle kredsløbene fulde HF støj, hvilket belaster vildt og voldsomt, ligesom det kan fremprovokere mætning eller selvsving. Det er ballance på kanten af noget ret slemt, bare så du ved det. Når du så snupper signalet fra en opamp, der indgår i filtreringen, så påvirker belastningen filterkarakteristikken. Det betyder, at i uheldigste fald, laver du sammen med belastningen, et filter der slet ikke fjerner støjen. Derfor bruger man altid en buffer, der bare sidder der og ikke laver andet end at beskytte de aktive kredse. Se f.eks. på diagrammet, bufferen er helt uden forstærkning og anden filtrering.
Det drejer sig om bedre ( hurtigere ) lytter, større og endda mere støj frie traffoer, og generelt ekstrem overdimmensioneret strømforsyninger ( 240000uF.) samt bedre kondensatore i signalvejen og mere hensigtsmæssig kabelføring, i solid core hard wiring. Well! Her er ét af de forhold, som jeg altid plejer at drille med. Pil skidtet af igen og check en ekstra gang . I min monsteramp sidder der såmænd blot 2X22.000uF pr. kanal til strømtrinnet og 2X10.000 til drivere og indgangstrin, alt i Rifa PEH169 105 gr. 100V Mere er der slet ikke behov for.
Jeg er ik bange for at prøve noget nyt! og blev lidt provokeret over din påstand at få anlæg og måske her i balndt mit ikke kunne "håndtere" dette kaber og endda især denne kabel kombi!..
Det er altså også hardcore kabler. Hvis de kan sidde på et apparat, så er det ligesom set efter i sømmene . Dobbelt CW er lidt af et mysterium, lad være med at prøve tredobbelt, det duer ikke. Enkelt er det ikke rigtigt værd at skrive hjem om. Men dobbelt er mærkværdigvis en helt anden løsning. Husk i øvrigt, at de bør ligge tæt op ad hinanden. +mod+ osv. Prøv dem i øvrigt op mod Valhalla, det ville være skidesjovt . Lad mig høre hvad der er gang i.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har lige skrevet til audiotechnolgy. Deres angivne værdier for moving mass er med svingspole og den luft der bliver flyttet.
Lav moving mass og høj Qms har høj prioritet ved Audio physic, læs evt. artikel.
http://www.speakerbuilding.net/content/1039/ __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
|
Hej.
Jeg har lige skrevet til audiotechnolgy. Deres angivne værdier for moving mass er med svingspole og den luft der bliver flyttet.
Lav moving mass og høj Qms har høj prioritet ved Audio physic, læs evt. artikel.
http://www.speakerbuilding.net/content/1039/ |
|
|
Ser ud til de følger standarden så. Opgivelserne bør være inkl svingspole og luft, dog udgør luften vist ikke ret meget. Vifa enheden i Diva er så ca. 1/3 lettere end AT enheden. Nu ved jeg så ikke hvor mange G den udsættes for, men jeg tror det er en del. Men i øvrigt er øvelsen aldrig gået på, at punke AT for at have tunge membraner, jeg tror de vejer det samme som de fleste andres. De er bare lavet af plast, som er en sjov størrelse i den sammenhæng, hvilket også er nemt at høre.
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have læst artiklen fra speakerbuilding og indlæg fra dig, er jeg rimeligt overbevist om at meget lette membraner med høj eftergivenhed er den rigtige vej at gå.
Så jeg tror mine bas/mellemtone enheder skal på slankekur.
Gummiophænget skulle ifølge audiotechnology være der hvor den største vægt ligger, så den skal udskiftes med skum.
Ved at forøge impedansen, kan man spare lidt fordi der kan bruges tyndere tråd, derudover vil jeg nok også minimere viklehøjden. sidst men ikke mindst skal der nok smækkes en magnet på bagsiden for at øge magnetstyrken.
Det skal nok ende med at blive en Diva killer 
Nå men det var lige et sidespring, kommentarer til mit projekt må helle komme over i denne tråd : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19425&P N=1
__________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har valgt ikke at gøre det, idet jeg ikke føler for at gå endnu tættere på de DAC chips og specielt den sample and hold kreds, der sidder lige efter DACén. Jeg er heller ikke vild med at sende ufiltreret støj af den type ud i mine forstærkere. De har det med at forstærke det og sende det videre. Der er lidt filtrering på IV kredsen i form af en kondensator parallelt med modkoblingsmodstanden. Hvis jeg skulle i gang med noget omkring den, så vil jeg først og fremmest sætte nye DAC´s i den. Men jeg ville nog også forsøge, at ændre på filterkarakteristikken. Måske en idé kunne være at prøve det. Denon har valgt 30 KHz som knæk og herefter får den en ordentlig en på skrinet. I S1 er filtreringen en del mildere, men det tror jeg også støjen er. Man skal huske, at støjen ligger ved 352,8KHz og spejler sig omkring denne frekvens. Støjen er ligeså kraftig som signalet, så det skal bare væk - ja det skal. Ellers står det og pumper alle kredsløbene fulde HF støj, hvilket belaster vildt og voldsomt, ligesom det kan fremprovokere mætning eller selvsving. Det er ballance på kanten af noget ret slemt, bare så du ved det. Når du så snupper signalet fra en opamp, der indgår i filtreringen, så påvirker belastningen filterkarakteristikken. Det betyder, at i uheldigste fald, laver du sammen med belastningen, et filter der slet ikke fjerner støjen. Derfor bruger man altid en buffer, der bare sidder der og ikke laver andet end at beskytte de aktive kredse. Se f.eks. på diagrammet, bufferen er helt uden forstærkning og anden filtrering
Jeg anvender jo også faktisk en form for buffer!..
Der sidder nu en kondensator og en modstand i serie med signalet (af ekstrem høj kvalitet) det har gjort lyden noget mere stabil og rolig.. der var meget fint hul igennem før, men en fornæmmelse af noget uro på en måde... muligvis noget af det du snakker om...???
Kondensatoren, ruller blødt af over 45 kHz. modstanden skulle blandt andet (efter hvad jeg fået af vide af min udstyrs tweeker ) minske belastningen af upampen.
Altså en form for meget enkel passiv komponent buffer / filter.
Hvad angår at pille den overdimmensionerede strømforsyning mm. af mine effekttrin? så er en sammenligning med et standard af slagsen den enkleste måde, hvilket er prøvet! og det er hurtigt krystal klart at den med modefikationer og voldsom overdimmensioneret strømforsyning på alle måder lyder bedre, har mere greb og overblik samt dynamik!..
SÅ ... Been there, done that, got the Tshirt..... burned the Tshirt!!! ...
Så her er tweakene vejen frem!!!!!!!
Og hvad der fungere i din amp. behøver ikke at betyde at det er nok, eller det optimale i en anden.
Her rykker 6 x 22000 uF. Rifa lytter pr side..
Det bliver jo faktisk 132000 uF pr side og ialt 264000 uF..
De 240000uF. var faktisk med de gamle lytter der sad i som "standard"
Standard sidder der jo 120000uF. ialt i... den normale super netdel består så af det dobbelte, 240000uF.
Men mine lytter er jo skiftede til Rifa... af 22000 uF. typen..
Måske er det de samme som dine?? ved ik??... ved kun det er Rifa, og de kostede KASSEN!!!.. og skulle være ekstrem gode og holdbare..
Og der var da også en væsentlig posetiv lydmessig forskel..
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Jeg anvender jo også faktisk en form for buffer!..
Der sidder nu en kondensator og en modstand i serie med signalet (af ekstrem høj kvalitet) det har gjort lyden noget mere stabil og rolig.. der var meget fint hul igennem før, men en fornæmmelse af noget uro på en måde... muligvis noget af det du snakker om...??? Well! Måske. Men en kondensator direkte i signalvejen? Tror du ikke den normale udgang kunne være en hård konkurrent til sådan et monster? Jeg vil ikke have den slags snask ind i min signalvej, det fedter altså lyden ind i cellofan eller noget lignende.
Kondensatoren, ruller blødt af over 45 kHz. modstanden skulle blandt andet (efter hvad jeg fået af vide af min udstyrs tweeker ) minske belastningen af upampen. Modstanden er efter min opfattelse livsnødvendig for en 5534, Afrulningen fra 45 KHz?? En kondensator stiger i impedans nedefter?? Men 5534 har i modkoblingsnetværket noget afrulning i form af en kondensator. Den virker på den måde, at kondensatoren falder i impedans opefter, hvilket bevirker en faldende forstærkning opefter på I/V konverteren, ud over det fald i gain dens normale karakteristik i forvejen giver.
Altså en form for meget enkel passiv komponent buffer / filter. Jeg tror du gør ret deri, men jeg er nok mere til den aktive løsning, idet passiv filtrering jo normalt er 1. ordens. Her skal der langt mere til, for at fjerne støjen, som i virlkeligheden er et infernalsk spektakel ved en ikke hørbar frekvens.
Hvis der f.eks. overhovedet ingen filtrering er, da vil energien, som ampsene skal bruge til at behandle signalet iden stigning i forvrængning, stige med ca. en faktor 3, såfremt de har båndbredde til det.
Det er med andre ord vilde sager vi her har med at gøre. Det varer lidt til at lytte til Rachmaninov imens der holder en Tomos med fulde omdrejninger lige ved siden af lyttestolen. Begge ting lyder afsindigt godt, men jeg synes nu at de ligesom er bedst, når de holdes adskilt  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Kurt von Kubik][QUOTE=miju] Jeg anvender jo også faktisk en form for buffer!..
Der sidder nu en kondensator og en modstand i serie med signalet (af ekstrem høj kvalitet) det har gjort lyden noget mere stabil og rolig.. der var meget fint hul igennem før, men en fornæmmelse af noget uro på en måde... muligvis noget af det du snakker om...??? Well! Måske. Men en kondensator direkte i signalvejen? Tror du ikke den normale udgang kunne være en hård konkurrent til sådan et monster? Jeg vil ikke have den slags snask ind i min signalvej, det fedter altså lyden ind i cellofan eller noget lignende.
Kondensatoren, ruller blødt af over 45 kHz. modstanden skulle blandt andet (efter hvad jeg fået af vide af min udstyrs tweeker ) minske belastningen af upampen. Modstanden er efter min opfattelse livsnødvendig for en 5534, Afrulningen fra 45 KHz?? En kondensator stiger i impedans nedefter??
Jeg skrev kondensator i serie med signalet!... dette tror jeg ikke var helt korekt!?.. da det er et kredsløb der skære af op efter.. MODSTANDEN er i serie.. jeg mener der sidder noget parallelt!?? jeg har ikke rigtig check over det lille print han har lavet og sat i?..
Det virker efter hvad han har fortalt ved at skære 1 orden op efter... ( over 45 kHz.) og der skulle kun være et par enkelte komponenter i signalvejen.. nu er det jo ballanceret opbygget iøvrigt.. og der er nogle kondensatore og modstande...
Men 5534 har i modkoblingsnetværket noget afrulning i form af en kondensator. Den virker på den måde, at kondensatoren falder i impedans opefter, hvilket bevirker en faldende forstærkning opefter på I/V konverteren, ud over det fald i gain dens normale karakteristik i forvejen giver.
Altså en form for meget enkel passiv komponent buffer / filter. Jeg tror du gør ret deri, men jeg er nok mere til den aktive løsning, idet passiv filtrering jo normalt er 1. ordens. Her skal der langt mere til, for at fjerne støjen, som i virlkeligheden er et infernalsk spektakel ved en ikke hørbar frekvens.
Hvis der f.eks. overhovedet ingen filtrering er, da vil energien, som ampsene skal bruge til at behandle signalet iden stigning i forvrængning, stige med ca. en faktor 3, såfremt de har båndbredde til det.
Det er med andre ord vilde sager vi her har med at gøre. Det varer lidt til at lytte til Rachmaninov imens der holder en Tomos med fulde omdrejninger lige ved siden af lyttestolen. Begge ting lyder afsindigt godt, men jeg synes nu at de ligesom er bedst, når de holdes adskilt
Well! støj eller ej?? det lyder fremragende!... meget bedre og rigtigere end med analog delen!...
mvh __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
torben kbh. Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
| Set-I stereoén er det Van den Hul MC The Clearwater, som er lagt dobbelt, men som singlewire. Jeg har dog en del andre kabler også, men de her er aldeles tillidsvækkende rent lydmæssigt. |
|
|
Hej Kurt von Kubik, jeg skal have nyt højtalerkabel, og dine lyder på mig som et godt og billigt valg. I den sammenhæng har jeg et dumt spørgsmål, men sådan er det jo når man ikke ved bedre. Der er en version The Clearwater som biwirred, "The Cleartrack", er det tilfældigt du ikke bruger det, eller mener du, at der er lydmæssige forskelle med det ifht. din løsning?
VH Torben
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
torben kbh. skrev:
Kurt von Kubik skrev:
| Set-I stereoén er det Van den Hul MC The Clearwater, som er lagt dobbelt, men som singlewire. Jeg har dog en del andre kabler også, men de her er aldeles tillidsvækkende rent lydmæssigt. |
|
|
Hej Kurt von Kubik, jeg skal have nyt højtalerkabel, og dine lyder på mig som et godt og billigt valg. I den sammenhæng har jeg et dumt spørgsmål, men sådan er det jo når man ikke ved bedre. Der er en version The Clearwater som biwirred, "The Cleartrack", er det tilfældigt du ikke bruger det, eller mener du, at der er lydmæssige forskelle med det ifht. din løsning?
VH Torben |
|
|
Hej Torben! Jeg har aldrig overvejet den, idet lederne ligger side om side. Det har jeg aldrig hørt virke overbevisende, det medfører en anelse gjalderi, derfor har Cleartrack aldrig interesseret mig. Du bør lægge lederne +mod+ og gerne tæt på hinanden, det giver de bedste 3D egenskaber i mine ører. Desuden er det oftest Clearwater der er på lager rundt omkring, det gør det alt andet lige nemmere. Du burde kunne finde CW hos Comix i Kbh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
[QUOTE=Kurt von Kubik][QUOTE=miju]
Jeg skrev kondensator i serie med signalet!... dette tror jeg ikke var helt korekt!?.. da det er et kredsløb der skære af op efter.. MODSTANDEN er i serie..Det bør den også være. jeg mener der sidder noget parallelt!?? jeg har ikke rigtig check over det lille print han har lavet og sat i?.. Håber det er en lille trimning af modkoblingen af NE5534AN, så en rimeli filtrering foretages.
Det virker efter hvad han har fortalt ved at skære 1 orden op efter... ( over 45 kHz.) og der skulle kun være et par enkelte komponenter i signalvejen.. nu er det jo ballanceret opbygget iøvrigt.. og der er nogle kondensatore og modstande... 1. orden? Så er den nok i serie alligevel. Prøv ar forhøre dig ad.
Well! støj eller ej?? det lyder fremragende!... meget bedre og rigtigere end med analog delen!... Så er det jo tip top
mvh |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
John Doe skrev:
|
God aften Hr. Kubik,
Meget lækkert anlæg, må jeg sige! Hvad har du ellers prøvet af forstærkere til Diva'erne (ud over NAD 3020 ), som har fungeret?
Mvh. Christian |
|
|
Jamen mine Namit udgangstrin mener jeg er fine. NAD 218 kommer også til sin ret med Divaerne. Gode neutrale udgangstrin er dog helt fantastisk sjældne i mine øjne. Så jeg har lidt svært ved at finde på flere, der kunne bruges.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige modtaget nogle små print, med passiv filtrering til 3560`s Balancerede udgang der jo har bypased analogdelen.
Et 12 db. og et 24 db. filter. ( har allerede et 6 db. filter i )
Skal prøve hvilket der lyder bedste af de 3...
Det bliver spændende...
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kubik,har du lyttet på Helicon800 den skulle være neutral ifølge en test jeg har set,en af de mest neutrale de har hørt.Kunne være en mulig afløser til Diva i den nye generation.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Har lige modtaget nogle små print, med passiv filtrering til 3560`s Balancerede udgang der jo har bypased analogdelen.
Et 12 db. og et 24 db. filter. ( har allerede et 6 db. filter i )
Skal prøve hvilket der lyder bedste af de 3...
Det bliver spændende...
mvh. |
|
|
Det lyder som om det er et passivt seriefilter, som der bygges ind i signalvejen. Var det ikke en idé, at få simuleret karakteristikken på det allerede eksisterende filter, som så evt. blot kan rettes på, ved at ændre værdien på den kondensator, der allerede sidder i modkoblingssløjfen. Så undgår du flere komponenter i signalvejen. Modstanden skal endelig blive der dog.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
| Hej Kubik,har du lyttet på Helicon800 den skulle være neutral ifølge en test jeg har set,en af de mest neutrale de har hørt.Kunne være en mulig afløser til Diva i den nye generation. |
|
|
Well! Diva er nok den til dato mest neutrale speaker de har på samvittigheden deroppe. En Helicon eller en Euphonia er begge nogle lækre højttalere med en lækker lyd. Men de er måske mere en slags lyd til luxusdyrene, end de ligefrem er pinligt neutrale. Jeg tror jeg foretrækker at køre Diva en tid endnu. I øvrigt skal man ikke proppe 800 ind i et rum, hvor du ikke kan få omkring små 5m afstand til dem. De integrerer ikke førend da. Har man et mindre lokale, så vil man helt klart være bedre kørende med nummeret mindre.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fidusen med dette er at anvende de balancerede udgangen og undgå upamps i signalvejen efter I/V konverteringen..
De balancerede udgange er jo ikke brugbare som de nu er.. de de ikke er "ægte"!..
Så her er lidt plads til at eksperimentere..
Det giver muligheden at eksperimentere med div. kondensatore stejlheder, mm.
Og om det er en enkelt super god kondensator eller to eller en upamp!??
Den singelendede udgang er som den er med de modefikationer der er lavet.. og den lyder rigtig godt!..
Formålet er at afprøve en passiv konfigureret analogdel efter I/V konverteringen ( hvor til og med signalet jo er ægte balanceret!) på de balancerede udgange, og se hvor god den kan blive i forhold til de ubalancerede.
Og indtil nu ser det lovende ud!..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften og hallå i Tomosland!
Det er en fornøjelse at se et setup, hvor vægten er lagt på ægte og uforfalsket hifi i ordets rette forstand. Der bukkes og lettes på hatten!
Dog synes der at mangle nogle pictuære eksempler fra diverse letpåklædte lyttesessions med kvarterets ungmøer. Kanske fru Tomos netop nåede at nedbanke sin hårdtslående veto-arm på hr. Tomos' isse, eller hvorledes hænger dette sammen???
Nuvel, det er altid en god ting at være befriet for sovs, når man ikke lige vil ha' det. Dog vil jeg tillade mig at mene, at der er et stykke vej ned til ægte orgelpibereproduktion af spetakulær autencitet
Og, host-host, de dærsens CW er vel kun en, host-host, nødløsning, eller, host-host, hvodden er det med det?
Med lydrigtig og kun småhostende hilsen
G&S
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|