Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nyt højttalerkabel - kan det høres?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 September 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Nice og godt gennemarbejdet indlæg G&S!

Jeg tilspiller så mine kabler 5 min. før jeg lukker op for ørerne i fremtiden.
Hvis der er sodavandsbobler i mine kabler, så gælder det jo også for mig, kan jeg forstå.

Jeg tror dog godt, at jeg vil vove den ene testikel på, at det du hører af ændringer hen over en uges tid og at par flasker arnbitter, ikke nødvendigvis stammer fra alle de sprungne champagnepropper.
Jeg tror stadig mest på, at korosion af kontakter, punktsvejsning mellem ledere og den slags sager, er den direkte årsag til at du hører forskel. Men det er jo meget svært, at føre bevis for dette.
Min erfaring er dog, at hvis man vil sammenligne nyt og gammelt, så skal man hive det gamle af og rense det grundigt, det samme skal man gøre med det nye.
Så nærmer man sig den reelle forskel på nyt og gammelt.
De vilde forskelle som jeg har hørt mange omtale, har jeg også selv oplevet, men altså (forhåbentlig) også fundet kilden til.

Hvad så i øvrigt med VdH´s Fusion series, hvor der ikke forekommer krystallinsk opbygning, men i stedet en amorph struktur - eller mangel på samme.
Er de så tilspilningsfri?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 September 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

"For de sædvanlige tvivlere henvises der til audioasylum.com"

Oh, et præcist link ville være Guf. Har prøvet at søge, but to no avail :-(

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 September 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Nice og godt gennemarbejdet indlæg G&S!

Takker!

Citér:
Jeg tror dog godt, at jeg vil vove den ene testikel på, at det du hører af ændringer hen over en uges tid og at par flasker arnbitter, ikke nødvendigvis stammer fra alle de sprungne champagnepropper

Dét ville jo være at snyde, hvis vi skal sparke skridt om det!

Citér:
Jeg tror stadig mest på, at korosion af kontakter, punktsvejsning mellem ledere og den slags sager, er den direkte årsag til at du hører forskel. Men det er jo meget svært, at føre bevis for dette. Min erfaring er dog, at hvis man vil sammenligne nyt og gammelt, så skal man hive det gamle af og rense det grundigt, det samme skal man gøre med det nye.Så nærmer man sig den reelle forskel på nyt og gammelt.De vilde forskelle som jeg har hørt mange omtale, har jeg også selv oplevet, men altså (forhåbentlig) også fundet kilden til.

Jamen, de ting betyder skam også meget - herfra finder Eder ikke den mindste tvivl i den henretning, da der er gjort samme erfaringer. Men det er jo kun en del af forklaringen, og det forklarer sådden set ikke, hvorfor kawler skal tilspilles, wæl?

Problemet ligger for mig at se i, at når teoretikere og lærebøger behandler emnet, så er det ud fra ideelle forhold i en ideel verden. Eksempelvis findes 100 pct. rent kobber jo ikke til almindeligt husholdningsbrug. Hvis det overhovedet findes.

Set udfra den ideelle betragtning skal kabler således ikke tilspilles. Men er der tale om realistiske forhold, hvor der jo forekommer rester af kulstof i metallet, så skal de altså. Det var lissom dét, der var pointen.

Da undertegnede ghamling har et efterhånden ganske klart og tyyydeligt statistisk belæg for, at der også er andre ting med i spillet end de gængse forklaringer, så var det umådeligt interesting at dykke lidt ned i hvorfor, hvodden og hvorledes. Det ville da være lidt blødt at tage for gode varer, når omgivelserne blot siger "næj" og glemmer "fordi", ikk'?

Citér:
Hvad så i øvrigt med VdH´s Fusion series, hvor der ikke forekommer krystallinsk opbygning, men i stedet en amorph struktur - eller mangel på samme.Er de så tilspilningsfri?

VdH's Fusion serie har jeg også tygget lidt på. Lad være med at prøve selv, de smager ikke nær så godt, som de ser ud

Selv om Fusion-materialet lugter lidt af den slagger af ædelmetaller, der bliver til overs ved den elektrolytiske fremstillingsproces af kobber, så kan dette materiale meget vel være et forsøg på at mindske forekomsten af de såkaldte "interstitials", heriblandt kulstofrester. Det ved han vidst kun hamsæl.

Om det så er lykkedes for kabelprofessoren at producere det tilspilningsfri kawel, ved jeg ikke - dette ville jo forudsætte et totalt fravær af de førnævnte "interstitials". Så mon ikke det mere er et rent akademisk spørgsmål?

Helt udenom de nævnte problemer forsøger han så at smyge sig med sine kulkabler, et carbon materiale affødt af nanoteknologi. Det er i øvrigt sjovt, som der ser ud til at være skarpt delte vande omkring lyden af netop disse kabler. Enten synes folk de er enormt kedelige, eller også at de er som sendt fra øverst oppe.

Så måske vi faktisk og i virkeligheden har brug for alle de små urenheder i metallerne, for at få kanterne med i lyden...?

Jeg har øvrigt endnu til gode at høre Fusion serien, så måske nogle lykkelige ejere af et sådant kawel eller to kunne give et pip om, hvordan de arter sig?

Specielt lyden fra 2 sæt line kabler kunne det være interessant at høre lidt om.

Med torsdagskabelhilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

Oh, et præcist link ville være Guf. Har prøvet at søge, but to no avail :-(

Det ka' vi jo ikke ha'!

Du bliver nødt til at gøre lidt af arbejdet selv, men det er et sted på
denne side.

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 September 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Båt der i damebilen eller indkøbsvognen hø hø!

Vi begynder bagfra i dag! (læg sig kvinder - ikke nu)

Fusion eller ej.
Kulfiduserne tager 15 sekunder at spille til, så er det overstået. Resten er blot korosion, som Dinitrol eller Tectyl måske kan hjælpe på.

Men i øvrigt respekterer jeg da bestemt grundigheden af oldingens spekulationer.
Alt skal jo med - ja det skal så.
men jeg tænker lige i øjeblikket på, om vi ikke måske skulle have større problemer at løse.

Her tænker jeg på:

Er en hot date virkelig hot?
Er ICE power virkeligt ICE cold?
Og sidst men bestemt ikke mindst, er en Arnbitter virkelig bitter?

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Jeg vover lidt mere teori: 100% rent materiale findes ikke, men næsten!

100% rent kobber burde være et fuld og så stændigt regelret gitter af kobbermolekyler i en svag helix form! (Uden dog at have set det under et "atom-mikroskop")

X antal nines må så se lidt mere "amatør-agtigt" ud og lur mig om ikke "øffet" i kablet placerer sig i diodeovergangene som et filter!

De 4 store naturkræfter er gravitation, den stærke og den svage kernekraft og til sidst elektromagnetisme!

Gravitation kan vi godt proppe op i lommen her.

Den stærke kernekraft virker kun på meget lille afstand og er den kraft som binder protoner og elektroner til et hvilket som helst kendt og ukendt stof. Her skal elektromagnetismen være uhyggelig stor for at kunne få overtaget.

Men den svage kernekraft, som får forskellige stoffer til at vekselvirke med hinanden; det kan elektromagnetismen godt gøre noget ved, så (måske) det er derfor at "motionering" ved hjælp af elektromagnetisme kan få næsten perfekte kabler lidt at lyde lidt bedre.

Grundet logaritmisk henfald/degenerering går det (som skrevet af G&S), hurtigt i starten og derefter halvt så hurtigt pr. målt tidsenhed (halveringtid)!

Min foretrukne kabelproducent hævder da også, at kablet gennem årene vil blive ved med at lyde bedre og bedre. I sidste ende vil forbedringerne dog kun kunne detekteres i tidsspand på en evighed eller lidt mindre!

Men hvad hjælper det med 1000 nines kabler, når stikforbindelserne er den store synder!

Er der hund i hundemad og er der børn i børnebleer?   

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

- eller baby i babyolie?

I alle tilfælde - et overset aspekt: har du 5000 kr til overs, hvad tror du så giver den største forbedring? Nye kabler eller ny/bedre CD/pickup?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

- eller baby i babyolie?

I alle tilfælde - et overset aspekt: har du 5000 kr til overs, hvad tror du så giver den største forbedring? Nye kabler eller ny/bedre CD/pickup?

Selvfølgelig er der babyer i babyolie.
Der er da osse hvalpe i hvalpehak og marsvin i marsvinepostej.

Og hvor man lige parkerer 5K i bedre lyd - hmm!
Jeg vil tro 5K i kabler er bedst, såfremt de gamle ikke kunne nå.
For korte kabler er trivielt rolige i baggrunden
En ny CD er lidt besværlig at bakse hjem, og endnu værre hvis det var HT, der er næsten altid 2.

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Båt der i damebilen eller indkøbsvognen hø hø!Vi begynder bagfra i dag! (læg sig kvinder - ikke nu)Fusion eller ej.Kulfiduserne tager 15 sekunder at spille til, så er det overstået. Resten er blot korosion, som Dinitrol eller Tectyl måske kan hjælpe på.Men i øvrigt respekterer jeg da bestemt grundigheden af oldingens spekulationer.Alt skal jo med - ja det skal så.men jeg tænker lige i øjeblikket på, om vi ikke måske skulle have større problemer at løse.Her tænker jeg på:Er en hot date virkelig hot?Er ICE power virkeligt ICE cold?Og sidst men bestemt ikke mindst, er en Arnbitter virkelig bitter?

Båt i fruens rober hr. Auspuffff

15 sekunder? Det lyder nu mere som noget prematurt noget fra bageste del af sædet på en Tomos

Undertegnede rustbunkes yderst beskedne fodnote indeholdt (for letfordøjelighedens skyld) blot nogle få ting fra de relevante problematikker. Der er skam mere til det end som så.

Med i ligningen skal eksempelvis også, at jo længere tid påvirkning af f.eks. kobbermolekylet forekommer, jo mere tætpakket bliver molekylets gitter, og dermed øges den tid, hvor molekylet er i stand til at holde på de små, snavsede atomer. Denne tætpakkede form kaldes for "CCP" eller "Cubic Close-Packed".

Blandt andet krystallernes naturlige rotationer er så medvirkende til, at atomerne over tid igen kan slippe fri. Også molekylær hukommelse spiller ind her.

Kulstofrester er blot en del af de tidligere nævnte "interstitials". Der er også meget andet godt tilbage, som på lignende vis skal indkapsles i kobbermolekylet. Og nogle ting tager længere tid, end andre.

Som et i virkeligheden lettere porøst materiale, er der i kobberet - afhængigt af bl.a. molekyletætheden - noget ledig plads til overs. Denne plads benævnes som "vacancy". Disse "vacancies" optages så af "interstitials", der igen kan bestå af forskellige urenheder. Sagt på lidt mere forståeligt dansk, så er den ledige plads mellem kobbermolekylerne "vacancies" og den plads, som så optages af atomare urenheder, benævnes "interstitials". Altså en slags fællesbetegnelse for de atomare urenheder i metallets "ledige plads".

Som noget småinteressant kan her nævnes, at mængden af "vacancies" stiger med materialets temperatur. Den kan man så gumle lidt på

Dærtil kommer også, at den omtalte korrosion findes både udenpå materialet plus i krystallernes overflade. Så en simpel rustbehandling kan nok ikke gøre det

Og krystallerne laver jo også kunster, når der bliver taget strøm på dem

Alt i alt forårsager disse ting nogle ændringer i kawlets elektromagnetiske opførsel, der igen gør, at kawlet alt andet lige og over tid vil ændre opførsel (lyde anderledes).

Skal kabler tilspilles? Jovist skal de så - dær

Med rollatorracinghilsen
G&S

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Båt der i damebilen eller indkøbsvognen hø hø!Vi begynder bagfra i dag! (læg sig kvinder - ikke nu)Fusion eller ej.Kulfiduserne tager 15 sekunder at spille til, så er det overstået. Resten er blot korosion, som Dinitrol eller Tectyl måske kan hjælpe på.Men i øvrigt respekterer jeg da bestemt grundigheden af oldingens spekulationer.Alt skal jo med - ja det skal så.men jeg tænker lige i øjeblikket på, om vi ikke måske skulle have større problemer at løse.Her tænker jeg på:Er en hot date virkelig hot?Er ICE power virkeligt ICE cold?Og sidst men bestemt ikke mindst, er en Arnbitter virkelig bitter?

Båt i fruens rober hr. Auspuffff

15 sekunder? Det lyder nu mere som noget prematurt noget fra bageste del af sædet på en Tomos Næææj, det er faktisk rigtigt at kulkablerne er lynhurtige i break in situationen, og det skal kun gøres én gang.

Undertegnede rustbunkes yderst beskedne fodnote indeholdt (for letfordøjelighedens skyld) blot nogle få ting fra de relevante problematikker. Der er skam mere til det end som så.

Med i ligningen skal eksempelvis også, at jo længere tid påvirkning af f.eks. kobbermolekylet forekommer, jo mere tætpakket bliver molekylets gitter, og dermed øges den tid, hvor molekylet er i stand til at holde på de små, snavsede atomer. Denne tætpakkede form kaldes for "CCP" eller "Cubic Close-Packed".

Blandt andet krystallernes naturlige rotationer er så medvirkende til, at atomerne over tid igen kan slippe fri. Også molekylær hukommelse spiller ind her.

Kulstofrester er blot en del af de tidligere nævnte "interstitials". Der er også meget andet godt tilbage, som på lignende vis skal indkapsles i kobbermolekylet. Og nogle ting tager længere tid, end andre.

Som et i virkeligheden lettere porøst materiale, er der i kobberet - afhængigt af bl.a. molekyletætheden - noget ledig plads til overs. Denne plads benævnes som "vacancy". Disse "vacancies" optages så af "interstitials", der igen kan bestå af forskellige urenheder. Sagt på lidt mere forståeligt dansk, så er den ledige plads mellem kobbermolekylerne "vacancies" og den plads, som så optages af atomare urenheder, benævnes "interstitials". Altså en slags fællesbetegnelse for de atomare urenheder i metallets "ledige plads". Kan man ikke fylde op med f.eks. Arnbitter?

Som noget småinteressant kan her nævnes, at mængden af "vacancies" stiger med materialets temperatur. Den kan man så gumle lidt på Logisk nok! Temperaturen øger rumfanget. Prøv f.eks. også at koge en hel flaske Arnbitter, når temperaturen bliver tilpas, springer proppen af.

Dærtil kommer også, at den omtalte korrosion findes både udenpå materialet plus i krystallernes overflade. Så en simpel rustbehandling kan nok ikke gøre det Forsølvning er et forsøg på at forhindre netop dette.

Og krystallerne laver jo også kunster, når der bliver taget strøm på dem

Alt i alt forårsager disse ting nogle ændringer i kawlets elektromagnetiske opførsel, der igen gør, at kawlet alt andet lige og over tid vil ændre opførsel (lyde anderledes). JÆS! Men jeg mener, at det efter lige et øjeblik at have dannet passende elektriske overgange og at kontakterne har gjort det samme, så bliver det kun ringere derfra. Stille og roligt ganske vist men ringere. Efter ca. 1 malliard million år, så er forbindelsen afbrudt.

Skal kabler tilspilles? Jovist skal de så - dær De skal da afspilles - dær

Med rollatorracinghilsen
G&S

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

...molekyle-tæthed...pakning af kobbermolekyler gennem længere tids påvirkning...

Jeg går så ud fra at denne påvirkning er af elektromagnetisk art!

Eller skal man bare hoppe på kablet?  

Alle molekyler holdes i deres form af den stærke kernekraft og med mindre man bomber radiation/stråling ind i stoffet med uhyggelig hastighed under hamrende stort tryk, såeh?

Har vi her på Hifi4all.dk opdaget koldfusion ved stuetemperatur?

Det er (igen) den svage kernekraft som får forskellige stoffer til at vekselvirke med hinanden og (igen) det kan elektromagnetisme forhindre!

Jeg tror at kablers isolering (normalt) ligger for tæt på kabeloverfladen og at elektromagnetisme/lydsignaler kan "løsne" isoleringen en smule med vellyd til følge, altså tror jeg!

Klart er det at alt degenerer, men kobber holder altså væsentligt længere end CD/DVD-lasere og højttalergummiophæng!

Lidt kedeligt at se Stephen Hawking´s navn nævnt, uden at man kan kende "lektien"!

Lad os nu ikke blive for kloge om emner, som er så komplicerede!

NB: Hvis Arnbitter er så essentielt et stof, hvorfor er der så ikke lavet kabler af dette for lang tid siden?

Og allersidst: Op i lommen med uforståelig teori. Hør en plade, så bliver man så glad!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Hør en plade: Nemlig. Sidste CD i spillen: Pat Metheny: Bright Size Life med Bob Moses og Jaco Pastorius. Heaven....

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 03:11 | IP-adresse registreret  

Halløjsa og godsentaften F.Christians,

F.Christians skrev:
...molekyle-tæthed...pakning af kobbermolekyler gennem længere tids påvirkning...

Den er af rent mekanisk art - det er nok der, den kniber for de fleste. Jeg tygger stadig selv løs på nogle ret store kameler

Der findes dog enkelte "før og efter" modelbilleder, her af kobber:

Før:

Efter:

Den færdige proces kan se således ud, hvor den hvide "bold" er kulstofatomet (en "interstitial"), der har fundet vej ind i et molekylært gitter, der således er blevet nabo til alle sider:

Citér:
Eller skal man bare hoppe på kablet?

Måske - jeg prøver lige

Citér:

Alle molekyler holdes i deres form af den stærke kernekraft og med mindre man bomber radiation/stråling ind i stoffet med uhyggelig hastighed under hamrende stort tryk, såeh?

Har vi her på Hifi4all.dk opdaget koldfusion ved stuetemperatur?

Det er (igen) den svage kernekraft som får forskellige stoffer til at vekselvirke med hinanden og (igen) det kan elektromagnetisme forhindre!

Naaarj Men der er sq stadig mange fysiske modeller, der ikke umiddelbart er forenelige. Dette blev f.eks. Nørretranders revset for at påpege i sin fodnote Mærk Verden.

Lidt mere aktuelt er krystallografi og metallurgi (som er de reelle videnskaber for, hvorfor kabler skal tilspilles) ikke umiddelbart forenelige med f.eks. SM (næj-næj, Hubraum, det er hverken Single Malt eller S/M )

Og SM er jo grunden til, at det f.eks. er strengt forbudt at antage, at tyngdekraft og elektromagnetisme skulle have nogen form for indbyrdes relation. Det var nok også derfor, det ikke sådden rigtigt for alvor hjalp at hoppe på mine kawler, selvom jeg er halvtung

Citér:

Jeg tror at kablers isolering (normalt) ligger for tæt på kabeloverfladen og at elektromagnetisme/lydsignaler kan "løsne" isoleringen en smule med vellyd til følge, altså tror jeg!

Det tror jeg ikke, jeg tror det rene igenting vil være det bedste dielektrikum - og gerne i et vaccum

Citér:

Lidt kedeligt at se Stephen Hawking´s navn nævnt, uden at man kan kende "lektien"!

Gnæk-gnæk, så må du huske dårligt... min bemærkning "...(dette siger fysikkens love, men mon ikke naturen i sidste ende har en divergerende mening, jvf. Hawking?)..." bunder såmænd i, at Hawking offentligt har præluderet for, at naturen ofte har en anden mening end lige den, vi med fysikkens love forsøger at definere. Med andre ord forstår han den endegyldige betydning af, at sandheden reelt ikke ses gennem et deskriptivt værktøj (matematikken), men, ak og ve, der må mere til.

Citér:

NB: Hvis Arnbitter er så essentielt et stof, hvorfor er der så ikke lavet kabler af dette for lang tid siden?

Nu hvor du selv kommer ind på det: et sæt line kabler, hvor det primære dielektrikum er Arnbitter, er for tiden under voldsom test her på slottet. Og Lyden? Umiddelbart stærkt berusende, men dær schkall vissst næhrlytttes lidddt meerere. Kablerne er selvfølgelig balancerede; halvt Arnbitter og halvt Codimagnyler

Citér:

Og allersidst: Op i lommen med uforståelig teori. Hør en plade, så bliver man så glad!

Yepså, FC, men musik skal vel ikke afholde os fra også at belyse de krinkelkroge, der af Aarhus Rollator Racing Club betegnes som rene invalider i en ellers gangbar fysik?

Du skal i øvrigt for ren fornøjelses skyld lige ha' denneher.

Med kabelrullehilsen
G&S

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

G&S; 1000-tak for disse link for viderekommende!  Glim-ragende lekture!

Jeg har selv Tor Nørretranders "Mærk verden" og vist nok også en anden titel, vist nok!

Beklager misforståelsen ang. S. Hawking; klart at videnskaben hele tiden lærer nyt og at der er langt til den "grand-forenede teori".

(Gud kaster terninger og han snyder også!)  

Derfor "hygger" jeg mig også tit med "Rig Veda" i H.P. Blavatsky´s version; "Den hemmelige lære", så bliver man mere rolig!

Og sidst; klart at man kan blive klogere på en hel masse områder, ved at have "Hifi" som hobby; så er der lidt til hjernen!  

Men musik; det er til hjertet!

Rettet: Tor Nørretranders, "Frem i tiden - situationen set fra kosmos", hedder den anden bog!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Holy sh*t G&S!

Du har vundet en spritny boulevard rolator med indkøbsnet og punkterfrie dæk for årets mest gennemarbejdede response her på sitet.

Bravo

Umiddelbart ser det ud som om, at krystalstrukturen trækker sig en del sammen.
Mon ikke Steven Hawking ville bede om lidt ekstra kabel i forretningen, så de osse kan nå, når de er tilspillede.
Den der interstitual må da føle sig lettere indespærret med tiden.
Vil den viste krystalstrukturtransformation ændre på densitet, konduktivitet og massefylde på metallet?
Eller overdrives der en kende for at fremme forståelsen hos Arnbitter (mis)brugere?

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

G&S; 1000-tak for disse link for viderekommende! Glim-ragende lekture!

Jeg har selv Tor Nørretranders "Mærk verden" og vist nok også en anden titel, vist nok!

Beklager misforståelsen ang. S. Hawking; klart at videnskaben hele tiden lærer nyt og at der er langt til den "grand-forenede teori".

(Gud kaster terninger og han snyder også!)

Derfor "hygger" jeg mig også tit med "Rig Veda" i H.P. Blavatsky´s version; "Den hemmelige lære", så bliver man mere rolig!

Og sidst; klart at man kan blive klogere på en hel masse områder, ved at have "Hifi" som hobby; så er der lidt til hjernen!

Men musik; det er til hjertet!

Rettet: Tor Nørretranders, "Frem i tiden - situationen set fra kosmos", hedder den anden bog!

Velbekommesig - du var faktisk i tankerne, da jeg faldt over siden.

Med høflig tirsdagshilsen
G&S

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

en rumakkustisk optimering....G&S, dit kabelforslag blev taget til efterretning, tror du vil blive overrasket over de ændringer der opnåes gennem forbedret akkustik i stedet for kabler

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Holy sh*t G&S!Du har vundet en spritny boulevard rolator med indkøbsnet og punkterfrie dæk for årets mest gennemarbejdede response her på sitet.

Umiddelbart ser det ud som om, at krystalstrukturen trækker sig en del sammen.Mon ikke Steven Hawking ville bede om lidt ekstra kabel i forretningen, så de osse kan nå, når de er tilspillede.Den der interstitual må da føle sig lettere indespærret med tiden.Vil den viste krystalstrukturtransformation ændre på densitet, konduktivitet og massefylde på metallet?Eller overdrives der en kende for at fremme forståelsen hos Arnbitter (mis)brugere?

Båt i rollatorklubben!

Neeeejhhhuhada.... har jeg vundet en flidspræmie?

Og det er skisme da en fjong model, vi dær har fået grabberne i å æ avatar - er det den nye med overgear og tredobbelte skivebremser? Kan der være en ukrudtbrænder i indkøbsnettet?

Nuvel og yeps, den der krystaldims trækker sig (en del) sammen ved påvirkning af strøm, og dermed øges densiteten jo osse, ihvertfald teoretisk. Spørgsmålet er så, om en givet øgning i densitet på krystallinsk niveau og i dette tilfælde i virkeligheden kan måles og vejes i selve materialet.

Om konduktiviteten reelt øges ved jeg ikke, men mon ikke den gør, til vores, lydmæssige fordel? De fleste slanger plejer jo (heldigvis) at åbne op efter et stykke tid.

Massefylde? Jamen, båt dær, det har du jo sæl været inde på

I øvrigt ser det ud til, at jeg misforstod dig, da du nævnte "kulfiduserne". 15 sekunder er jo til at leve med for de fleste.

Et meget interesting materiale at lave kawler af. Har desværre ikke selv hørt dem endnu, men der kommer nok en dag. Importøren presser i hvertfalder meget på

Med racingrollatorhilsen
G&S

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
....G&S, dit kabelforslag blev taget til efterretning, tror du vil blive overrasket over de ændringer der opnåes gennem forbedret akkustik i stedet for kabler

Jow-jow, hr. Olsen, det var (og er) vi også helt enige om - men en kæde er jo ikke stærkere, end det svageste led. Det vil da være lidt synd, at gøre en farlig masse ud af akustikken, hvis ikke man også udnytter resultatet

Lige nu har jeg heldigvis ikke noget særligt på det rumakustiske problemtapet, da mit lytterum stort set mangler parallelle flader. Men det ændrer sig desværre nok, når jeg om føje tid flytter til nye lokationer - og friske, utilspillede naboer

Med ægte tirsdagshilsen
G&S

PS: Har du fået kvalt den Arnbitter, eller er den blevet permanent indsat i dit spritorgel?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Båt i rollatorklubben!

Neeeejhhhuhada.... har jeg vundet en flidspræmie?

Og det er skisme da en fjong model, vi dær har fået grabberne i å æ avatar - er det den nye med overgear og tredobbelte skivebremser? Kan der være en ukrudtbrænder i indkøbsnettet?

Med racingrollatorhilsen
G&S

Vi er nok ved at være lidt småmisundelige på den smækre lavfriktions trehjuler i avataren hva´?
Den er ikke en persondrevet stationcar, men en fuldblods boulevardracer, med krængningsstabilisator og hvirvelstrømskølede letvægtsbremseskiver, derfor er der en Arnbitterholder på de, men 0,0 indkøbsnet. Det har vi folk til.

Topfarten er endnu ikke målt på den.

Men når alle disse kolde fakta så er slynget over disken, så har jeg endnu et spørgsmål.

Hvis vi nu anser det for rigtigt, at tætheden øges med tilspilningen (er musikken i øvrigt ligegyldig?), er der så andre måder, man kunne øge denne tæthed på.

F.eks. er Einstein jo inde på længdeforkortelsen, når noget bevæger sig i forhold til andet. Det kunne jo give associationer i retning af, at bilstereo i farmands lynhurtige og smækre 6 benede rækketysker har en fremtid.

Er det en mulighed?

Alt andet lige, så vil motorvejsstrækninger med 130 km/t jo nok blive en del crowded af nørder med tiden

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes