Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med en titel i 720p vel og mærke...
skal man vel lige nævne.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
lorx skrev:
Bullsh*t Ikke Slipsefyr, nu har vi personligt solgt mange Medion produkter og der er ikke kommet mere Medion tilbage end der er kommet tilbage af alle andre mærker.
Nu har jeg personligt det omtalte Medion 30" selv, hvor jeg har smidt en DVDO HD+ scaler på og jeg er personligt imponeret over billedet.
Hvordan tv-tuneren er i den skal jeg dog ikke kunne sige da jeg kun har satmodt.
Anyway, screenshot fra det i brug;

|
|
|
Det lyder underligt, for i den butik min far arbejder i der står folk i kø for at byttet deres Medion der hele tiden går i stykker.
Hvad der går i stykker af sony skal jeg ikke kunne sige, men jeg har haft meget forskeligt Sony gemmen de sidste 20 år og der er ADLDRIG noget af det der har været til rep. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
@lpm76 & JBL Ti-5000
Lad mig uddybe oplevelsen: Begge de skærme jeg havde var købt i Fredgaard (6.000kr/stk) - da jeg hentede skærm#2 hos deres værksted Elektronikcenteret i Århus (for at spare et par dage hvis jeg skulle hente den i butikken), fortalte manden mig at ca. hver 10. Medion 15" TFT skærm (den model jeg havde) solgt fra Freedgaard, var blevet indleveret indenfor garantiperioden med diverse defekter/periodiske fejl. Langt størstedelen blev ombyttet med en ny (deriblandt min egen) som skulle være ok - det var den så bare ikke, i og med at den havde nøjagtigt den samme defekt som den første skærm. Desværre var garantien udløbet og så ville hverken Fredgaard, Elektronikcenteret eller Medion have noget som helst med den at gøre - medmindre jeg betalte hele gildet af egen lomme. Efter min overbevisning, ombyttede Medion en defekt skærm med en 'ny' muligvis defekt skærm og håbede, at 'går den så går den'.
Jeg håber i forstår hvis jeg har lidt antiparti imod Medion men med mine oplevelser med deres produkter/service, har de ikke givet mig grund til andet. 
Jeg er ihvertifald glad for at i ikke har haft samme tur med Medion - man kan håbe at de er blevet bedre til at skrue deres produkter sammen.
Så håber jeg ikke at de har lign. problemer på deres fladskærmstv, men for mit vedkommende vil frygten altid lure under overfladen. Heldigvis er der så mange andre alternativer - også til overkommelige priser.
Vi er enige om, at oplevelsen af et givent produkt/mærke er meget subjektiv.
Slut herfra.
Mvh Thomas
|
|
|
Den episode du har været ude for siger nok mere om Fredgaard end om Medion. Har du fået ombyttet en skærm ændre din retsstilling sig, således er der løber en helt ny garanti - af samme længde som den oprindelige - for den nye skærm, fra den dag du modtager den.
Ps. Er Stud.Jur
|
Til top |
|
|
clasu Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004
Status: Offline Indlæg: 144
|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok Lorx, det ser da fornuftigt ud, men at smide en scaler til 8.500 kr. på en skærm til 9.000,- virker på mig lidt voldsomt. Så kunne man vel ligesågodt bruge alle pengene på en bedre skærm.
Det vi vist alle gerne vil vide, er hvordan den arter sig ved almindelig brug. Altså Ud af kassen, i med antennekablet, i med dvd'en og så afsted. Hvordan er kvaliteten så. Er den til at holde ud, eller skal man punge ud med min. 15k for at få noget der er til at holde til at se på?
|
Til top |
|
|
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der da ikke nogen der har en url hvor man rent faktisk kan se TV'et? __________________ Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
super Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 162
|
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Rasmus30 Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Status: Offline Indlæg: 44
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det, som der bliver linket til. Er der nogle der har erfaringer ved ganske almindelig analog tvbrug, evt. også med en selector.
mit tvforbrug er: tv 97% af tiden, dvd 3% af tiden
|
Til top |
|
|
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe mit forbrug er lige omvendt. Jeg ser ikke engang TV én gang om ugen  __________________ Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
clasu Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clasu, jeg er selvfølgelig klar over at man ikke går ud og køber en scaler til 9k til dit nye fjernsyn.
Den eneste grund til jeg nu bruger scaleren der på er at jeg til hverdag også bruger den på min crt projektor.
Jeg syntes at det er god kvalitet fra antenne kabel, jeg føer ikke jeg er gået meget ned i kvalitet fra crt -> lcd når man ser ved ganske alm. brug.
I kunne jo eventuelt flygte hen til den nærmeste Fona hvor de har det udstillet ;)
|
Til top |
|
|
clasu Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er netop Fona!
Det står i den lokale fona (Holstebro). Og der ser tvsignalet ud af hel... til. Jeg vil tro det er fordi det fordeles mellem mange skærme, for det ser lige skidt ud om det er lcd, plasma eller crrt.
Men når alt kommer til alt gør det det jo lidt svært at bedømme skærmens kvaliteter.
|
Til top |
|
|
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var forbi Fona i dag og så det, hvor der blev afspillet Toy Story på den. Gik ud fra det var DVD. Der var kvaliteten sq rigelig fin til mit behov, men har derimod også set det samme LCD tilsluttet normalt TV, og der var kvaliteten godt nok skuffende. Ved ikke om det bare var dårlige kabler eller hvad. Derfor glemte jeg alt om det Medion TV, men som sagt, faldt jeg over det i dag med DVD-signal, og nu er det da kommet i mine overvejelser igen.
Har 12kvm værelse. Kan ikke finde ud af om jeg skal beholde mit 25" Sony Trinitron, købe projektor og lærred eller om jeg skal droppe projektor, sælge Sony´et og så købe mit et 30" LCD TV til ~10k.
Der er ingen tvivl om at det ville se mest stilet ud med LCD TV, samt give en del mere plads i rummet, men hvad synes I?
|
Til top |
|
|
Basiltrold Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 02:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, jeg har det tv i 27", og jeg oplever slet ikke det med dårlig billed ved tv signal, jeg syntes det står klart, omend det selvfølgelig ikke har samme dybde som et 9509, men Prisen taget i betragtning, lever det klart og endda noget ud over mine forventninger.
|
Til top |
|
|
nulla Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool 
Lad os endelig få nogle flere kommentarer fra folk der ejer dette LCD.
Det bliver nok det næste på min rejse igennem diverse TV i forsøget på at finde det rigtige. Sender mit 9509 tilbage i næste uge.
Nogen der ved hvordan det ser ud med FONA's retur-politik ?
Hvis det er muligt at retunere det skal jeg nok dele mine erfaringer i næste uge
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
" 14 dages fuld returret Der skal være plads til at fortryde. Derfor kan varer købt i FONA returneres eller byttes i op til 14 dage efter købet. Det eneste vi beder om, er, at du bringer varen tilbage ubeskadiget og i dens originalemballage - komplet med manual, fjernbetjening, kabler osv. Ombytnings- og returretten gælder ikke mobiltelefoner, printere og paraboludstyr. Du kan også returnere musik og software i FONA. Blot husk, at disse skal returneres plomberet. "
|
Til top |
|
|
Senor Atesa Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2004
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde ingen problemer med at retunere mit 27" Medion Tv. De tjekkede dog grundigt at jeg ikke havde ridset det og at alt tilbehøret var der.
|
Til top |
|
|
iceman24 Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 255
|
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 02:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej UNDSKYLD jeg ved godt detter er off topic men prøver alligevel
nu nævner i en SCALER, hvad er det egentlig ??? og hvad gør den af nytte ???
__________________ Mit Setup
|
Til top |
|
|
S-Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille bruger anmeldelse her -> http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=142670
Så har jeg lige 2 spørgsmål selv,
1. Curio.dk, de sælger du til forhandlere ?
Og er 27" og 30" modellerne ens, udover størrelsen ?
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er _ikke_ samme fjernsyn.
|
Til top |
|
|
Rasmus30 Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Status: Offline Indlæg: 44
|
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er forskellen på de to modeller Lorx?
|
Til top |
|
|