Forfatter |
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 10 April 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøvet en af scart indgangene?
Ellers er det jo bare at smide det tilbage, værre er det jo ikk ;)
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 10 April 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
MEDION LCD TV
Jeg har oplevet flere af disse 30" LCD fra Medion, og der har absolut intet været noget galt. De har levet op til en høj standard med flotte billeder. Med en Selector får man med dette TV som med alle andre TV et bedre billede. At det ikke kan indstilles kan kun skyldes to ting - enten kan man ikke finde ud af det elller det er i stykker. De nye TV med en logisk meny kræver ikke ret meget andet end logik for at sætte det op - så mon ikke det er i stykker. Der er også en udmærket support linie.
De voldsomme udbrud mod Medions produkter er slet ikke realistiske, de sælger faktisk nogle ganske udmærkede ting, og så giver de 3 års garanti på alt, så de står også inde for deres produkter.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Kasper76 Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 10 April 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet scart indgangene det ene virker heller ikke!! ...
tjoo det er ret slemt, nu skal jeg se fodbold på 20" skærm......
Men ja! Det ryger retur, ved ikke om jeg skal prøve lykken med et magen til!!!
|
Til top |
|
|
lenny100 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 10 April 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
arrrrggghhhh...
Opløsningsproblemer
Jeg har nu prøvet med 3 forskellige kabler i længderne 2, 5 og 10 meter og jeg kan stadig ikke få DVI til at virke i native opløsning på 1280*768. Der kommer bare en masse farvede striber hen over skærmen. Har prøvet med forskellige drivere og Powerstrip.
Mit grafikkort er et ASUS Geforce FX5200, 128 MB version.
Nogen gode råd?
/Lennart
|
Til top |
|
|
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
Sendt: 13 April 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var inde i en TDC butik igår, og så dette tv med DVI signal. Ovenover stod et Samsung til 22.000, som havde en ringere og mere mælket billede. Nuvel, nu er Samsung nok ikke det bedste bud på en god skærm over 20.000, men der var absolut intet at udsætte på Medionets billedekvalitet - det var ganske enkelt skide flot. Man kan købe meget dårligere skærme til den dobbelte pris... __________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
Swop Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2005
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 19 April 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købte et for 2½ månede siden og det gik så i stykker i fredags. Nedtur.
Kontaktet deres support (lørdag 16/4) og de sagde jeg ville blive ringet op af en af deres teknikker ang. rep.
Han ringede så idag (tirsdag 19/4). Fredag d. 29/4 kunne der komme en og hente det da det ikke kan laves her. Han har sikkert ikke et andet med - så her står jeg så uden LCD tv til 8000,- og sikkert med udsigt til over en månede inden det kommer tilbage.
Nogle der ved om de kan tillade sig og behandle kunder sådan?
Mvh Swop.
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 19 April 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well de kunne vel godt stille et andet tv til rådighed, men det er
ingen rettighed du har. Du kan jo kigge på FS.dk hvis du er tvivl
omkring dine rettigheder som forbruger.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Swop.
Der er et eller andet der fortæller mig, at det er dit TV og du har lavet aftalerne, hvorfor stiller du ikke nogle krav eller spørger dem - det er måske lidt sent at komme i tanke om disse ting. Måske du bør kontakte dem igen, hvor du forhører dig om reparationstid og om et erstatnings TV i reparationstiden.
Der skal altid 2 til et skænderi og det samme med dårlige eller ufuldstændige aftaler.
Og selvfølgelig kan de hente og reparere uden at give dig et erstatnings TV, såfremt det ikke fremgår af kontrakter og garanti aftaler. Det er ikke ualmindeligt, men hos mange er det praksis at deleverer en eller anden form for låne TV i rep. perioden. Du skal nok ikke forvente en anden LCD, men bare et TV. Der hvor du har købt det, kan de sikkert hjælpe dig.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Swop Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2005
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 23 April 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Toftdahl
Du har selvfølgelig ret i det du skriver.
Nu er det så bare at jeg købte det i en Telebutik og derfor ringede jeg først til dem da jeg regnede med de kendte til proceduren omkring defekte TV købt ved dem. Som sædvanlig er butikspersonalet travlt optaget når man ringer ind og derfor bliver man stillet om til deres callcenter. Ham jeg talte med der sagde at jeg bare skulle afleverer det i den TDC butik jeg havde købt det og så ville de sende det vidre til rep. og jeg ville højst sansynligt få et andet til låns.
Jeg pakket "skidtet" sammen og køre til butikken hvor den kvindelige ansatte kigger måløst på mig og siger: "hvad skal vi med det?" Ja det må i sgu da vide.... det er jer der sælger det. "Jamen jeg skulle da ringe på det support nummer der var med TV'et og så ville de klare det.
NÅ.... Jamen hjem igen og ring til det support nummer. Der var en teknikker der ville ringe til mig og aftale nærmer. Han ringede så i tirsdags og de kunne kommer og hente det i næste uge. Der var MÅSKE mulighed for en andet TV men det kunne han ikke love.
Så alt i alt... Der er da en vis service.... Den er bare lidt langtrukket, specielt når man har givet så mange penge og der så kun går 2½ månede inden det er defekt.
Man tænket jo... Næste gang der er gået 2½ månede - skal det så afsted IGEN. For så kan jeg jo bestille tid igen når de aflevere det igen. Hmmm
Man føler sig bare ret magtesløs selv om de opfylder deres serviceaftaler.
Anyway. Jeg glæder mig til det er repereret for det er et fed TV.
Med venlig hilsen
Swop
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 23 April 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så står det sgu til 7000kr ;-)
Billigt.
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Swop.
Ja det lyder indviklet med TDC, men så har du og vi andre lært, at man intet køber der, for der er ikke samme service mulighed som i en trditionel butik, når man køber ting ud over telefon komponenter. Havde du købt TVet i en traditionel butik havde du stået med fuld service, og været meget bedre stillet. Det er ikke første gang jeg hører det - hvis jeg var dig ville jeg da følge op på det, finde baglandet for TDC bitikkerne, stil dig ikke tilfreds med at de sender dig rundt og ikke kender proceduren for service og rep. TDC burde nok holde sig til det der er gode til - teleopgaver og salg der omkring. Fremover gør vi andre det jo så bare på den måde.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
moboman Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 24 April 2005 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Swop.
Dete r et rigtig fedt TV ja. jeg arbejder i Computer City i Glostrup og kigger på det og demonstrerer det for kunder hver dag. Uden tvivl et lækkert apparat til prisen, men ikke verdens bedste, da man skal op over 15.000 ca for at få noget ordentligt hvis man ikke vælger en projektor :)
Anyways, det jeg vil sige er til dig og til alle Jer andre og det er ang TDC butikkerne fremfor andre butikker. Jeg har stor respekt for TDC og deres monopol-kapitalistiske måde at driver forrretning på *NOT*, igen som Toftdahl skriver, hold Jer da for faen væk fra TDC når man køber TV eller lign. Den som jeg egentlig vil frem til lyder således.
Uanset hvordan og hvorledes personalet kigger på dig, står det i købeloven at du skal indlevere din vare på det sted det er købt eller tilsvarende sted. Om ikke andet kan de ikke sende dig hjem med det igen. Jeg synes du skal gå videre med det. Det er desværre ikke det eneste sted i DK jeg ahr set sådan noget. det er sådan når serviceaftaler bliver outsourcet til 3.part. Det er røv og gulvsand professionelt og believe me, jeg kunne ALDRIG finde på at købe noget i sådan en butik, det har de ødelagt selv. Så sku da heller ekøbe et sted hvor man kan få rådgivning og god service, hvor de om ikke andet ej sender servicen videre og sender kunderne hjem igen! TSS !!! TDC :D
|
Til top |
|
|
zplix Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er mine 10 cents....
Jeg har læst alle jeres indlæg, og besluttede at købe det i fredags. (6 maj) Det er købt i en TDC butik, hvor der var nogen vente tid, men sælgeren tilbød at bære det ud til min bil !!. (god service)
Jeg har nogle kommentare til det er er skrevet her i forummet. En skrev at der kun var 2 zoom, der er flere (udfyldt, 4:3, 16:9, normal) En anden skrev at fjernbetjeningen var dårlig : det er smag og behag, jeg kan godt lide den. Tekst tv skulle være langsomt, det er det ikke, det "loader" hurtigt. Men skift mellem kanalerne er lidt langsom, ca. 1 sek.
Ang. garanti, der står på et separat papir at ved fejl, skal man ringe til et hotline nummer, og hvis det skal til rep. bliver det afhentet og et erstatnings tv sat op i mellem tiden. (håber ikke at jeg får brug for det... :-)
Ang. billed kvalitet, til 6.999 kr forventede jeg ikke de vildeste luksus, men jeg kan godt holde ud og se på det, det står godt. Hvis man er tæt på (1 m), kan man se de blå farver flimre lidt. Så Twister fra DR1 hvilket gav et dårligt billede (med 4:3 eller 16:9) slog over på TV2 og så stjerne for en aften, hvilket var helt perfekt. Jeg har kun set en enkel DVD film, og den så fornuftig ud. (har ikke kigget grundigt efter)
Spurgte TDC ang. pixel fejl, hvis der var nogle kunne jeg bare kommer retur med det. Hvis man kigger i vejledningen står der en forklaring på hvor mange der må være før det byttes.
Alt i alt, er jeg tilfreds.
Mvh
|
Til top |
|
|
JohnMørup Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 03:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må sige at jeg overvejer meget kraftigt at købe dette tv.
Skal bruge det til min xbox. Den har mulighed for at kører progressiv
scan / HDTV igennem et Component
kabel, sådan en indgang er der da ikke på tv'et, er der? Er det muligt at konvertere signalet til fx dvi eller vga?
|
Til top |
|
|
Kim Frede Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjek denne artiklet ud: http://www.tweakup.dk/article/581/dk/ - artiklens indhold kan sikkert diskuteres (det vidner denne tråd jo også om), men artiklen glimrer ved at have et utal af billeder af "fætteren" - inkl. alle stik og tilslutningsmuligheder... __________________ /Kim Frede
"Everybody needs money... that's why they call it money"
|
Til top |
|
|
powda Forum Bruger

|
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt som der er forskel på de tv.
Jeg har haft mit i et par uge nu, og på mit står der ikke 'Medion' foran, hvilket jeg er godt tilfreds med, og derudover stod der heller ikke 'Medion' på den kasse det kom i, men istedet var det en helt neutral brun kasse, modsat den vist i testen. Ellers er tv'et nøjagtigt det samme, og intet at udsætte på det herfra. __________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
soeren1968 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Købte i fredags en 30" Medion hos TDC.
Hurigt opdagede jeg at lyden og billede ikke var syncroniseret...Ringede til deres hotline, som mente, der var noget galt med TV-tuneren.
Gik i dag tilbage til TDC-shoppen, og fik det bytte på stedet - på Fisketorvet, god service!.
Nu virker det fint, lyd og billede passer, det står skarpt, og husk Man sammenligner vel heller ikke en Ferrari med en 2CV - Det er billigt og rigtigt godt til prisen - og 10 gange bedre og mindre end min gamle 28" Panasonic
Der står iøvrigt heller ikke Medion på min skærm, og det var også en neutral kasse, de kom i...
Mvh
Søren
|
Til top |
|
|
EEK1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 167
|
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har mere eller mindre bestemt mig for at prøve sådan et medion 30". men TDC har det ikke på tilbud mere. hvordan får jeg det mon så til 7K? nogen idèer?
__________________ Denon AVR2808, PS3, Sanyo Z5, B&W all the way.
|
Til top |
|
|
powda Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig, ville jeg lige vente en måneds tid og se, hvad der sker. TDC har før haft det til 9000, så 8000, så 9000 igen, så 7000 og nu... ja, hvem ved hvad der sker.
__________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
lenny100 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er udgået af produktion hos Medion, så man skal nok ikke forvente at se det på tilbud igen, medmindre der findes et stort lagerparti et eller andet sted.
Men man kan vel forvente en ny model inden længe...
/Lennart
|
Til top |
|
|