Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. maj 2025 | 22:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Min bio med Z3+tab-tension (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Ja sub'en sparker sgu lidt røv. Eneste minus, er at man ikke kan have den tændt konstant, men at den selv går i stand by.

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Hvordan hænger lydbilledet sammen nu siden at du har højtalere fra 3 forskellige producenter?

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

LoL det "hænger" da fint sammen.

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Flere billeder. Se fuld størrelse her: http://zangenberg.net/index.php?option=com_zoom&Itemid=4 0&catid=32 

For at se billederne i normal fuld størrelse, skal du trykke på + knappen og derefter - knappen.

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Update: Jeg får nu ombyttet mit lærrede da det ikke kan køre så langt ned som bestilt til. Det nye lærrede kan køre 2m ned.

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har optaget en lille video der viser lærredet køre ned. Der er lyd på.

Den hedder Lissau-down.mpg http://zangenberg.net/video/

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Fint lille video klip.

Det ser bare super godt ud med sådan et lærred.

hvordan får jeg forklaret konen at jeg må eje sådan et lærred

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 01 April 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:
BenFi skrev:

Det ligner at Bio'en har overtaget stuen  Det er godt at se setup'et efter at have "hørt" så meget om lærred..

Et lille spørgsmål, hvor tæt sidder din Z3 på lærred?? bruger du Zoom funktionen??

Mvh. Benfi

Den sidder nok ca. 3m fra lærredet, hvilket er tæt på max. afstanden.

vil bare lige være på den sikre side.. når du siger at det er tæt på max afstand mener du så ikke at du ikke kan skude et meget større billede.. eller mener du, du har zoom'et helt ind på lærred...

har btw lige bestillt en z3 og skal bruge den 3.4 meter fra og lave et billede på 205x115 cm .. så skulle bare lige tjekke om jeg er helt væk eller om dette ikke sagtens kan lade sig gøre..

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2005 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Jeg tror lige du kan slippe afsted med det, men afstanden kan ikke blive meget større da billedet så vil blive større. Jeg har gået efter at have så stor en afstand som mulig til lærredet.

Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 April 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

per_zk (og andre Wink)

Er der mulighed for at have en anden ekstern trigger til at styre lærred op og ned... eller noget tilsvarende... fex. 12volt trigger eller kortslut disse to ben for at køre ned og disse for op osv. - eller er man "bundet" til udelukkende at bruge den medfølgende radiostyret fjernbetjæning.

Jeg tænker selvfølgelig på om det er muligt at lave en styrting som automatisk, når man tænder for sin PJ, kører lærred ned... og omvendt når man slukker for PJ, så kører lærredet selv op.Wink

Til top Vis Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knudsen

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Du kan få Lissaus lærreder med IR betjening i stedet for radio. Ved ikke du bedre kan bruge det?

Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:
Du kan få Lissaus lærreder med IR betjening i stedet for radio. Ved ikke du bedre kan bruge det?

I know... koster ca. 2500 ekstra...! Ouch 

men det ændre ikke på om der er mulighed for at trigge lærred eksternt fra... Det jeg ønsker at lade PJ styre lærred. Jeg har bare hørt at man kan det, men har bare aldrig set nogle beviser på det... Wink Og så var det jo at jeg tænkte at da du jo er indehaver af dette dejlige lærred, kunne det jo være du vidste noget herom... er der et stik eller anden mulighed for tilslutning til lærredet... bag en klap eller direkte, eller...? Wink eller måske der fulgte noget beskrivelse/instruktion med...?

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Det lærrede jeg har koster det samme med IR eller radio betjening. Der skulle være noget med tilkobling som du siger, men det understøtter Z3 ikke. Kan ikke huske om der stod noget i papirerne.

Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:
Det lærrede jeg har koster det samme med IR eller radio betjening. Der skulle være noget med tilkobling som du siger, men det understøtter Z3 ikke. Kan ikke huske om der stod noget i papirerne.

Det forstår jeg ikke... Jeg har talt med Lissau og de skrev bla. tilbage vedrørende dette:

IR fjernbetjening sender og modtager med alm.motor skal der tillægges kr.2285 til prisen og der skal en el-expert til installationen.

Og ja... hvofor h..... skulle det koste mere med IR... Det fatter jeg bare minus af... Confused  men det var det hun skrev tilbage da jeg forspurgte på det for ca. 1 md. siden...

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Nye billeder tilføjet på side 1.

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 September 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

rigtigt lækkert lærred ville også gerne skifte mit alm rullelærred til et tab-tension lærred. Tillykke med hjemmebiografen

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Er det godt med lidt dæmpet lys bag ved lærred - og bruger du det når du ser film...? eller er det bare for at få rimelige lysforhold når du tager billed med dit kamera...?

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Nej lyset var bare for billedets skyld. Jeg har det tændt når jeg ser TV (står bag ved lærredet), men ikke ved projektor.

Jens Jørgen Otk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 September 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har også tap tension lærred, men jeg har et problem med det. Når jeg ruller det ned sætter det fast så det trækker skævt, det er lige som om at det klister sig fast til røret, har du også det problem per_zk?.
Til top Vis Jens Jørgen Otk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Jørgen Otk

Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2005 kl. 06:10 | IP-adresse registreret  

Det er højst sansynligt fordi dine snore i siden er alt for stramme. Jeg har selv haft det problem.

Du gør følgende:

1. Tag de to plastic-propper ud som didder i bommen i bunden af dit lærred.
  2. kør lærredet lidt ned.
  3. Herefter skal du løsne snoren og det gøres ved nede ved den blanke dims som snoren går ned i, i bommen - du trykker det lille rør ned, som snoren kommer ud af, og snoren udløses/frigøres sålænge du trykker på røret. træk nu lidt snor ud.
  4. herefter kører du lærredet HELT ned til stoppet (som kan ændres hvis du ønsker)
  5. stram snoren op igen - det gør du ved at du rykker i snoren inde fra bommen og trækker i den indtil den strammer lidt og ikke for meget. du skal ikke trykke på de lille udløser-rør - der sidder en fjedder der klare at holde den låst/spændt

Så skulle det ikke ske mere... Jeg kender flere som har haft dette problem og har løst det på ovenstående måde. Husk på at snoren IKKE må være for stram, da du så risikerer at bommen "ikke vejer nok" og dermed ikke strammer lærredet ud ned ad. så stram kun snoren lige akurat til at du undgår folder i lærredet i siderne. stram for øvrige begge sider lige meget, og kun lidt af gangen.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes