| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BeoPeter Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2009
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 02:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nogle erfaring med Ortofon pickup, som erstatning for MMC1?
Fordi,
Jeg har netop renoveret min "nye" og 25 år Beogram 8002, min gamle yngling, som jeg aldrig skulle have solgt, hvorfor jeg har anskaffet en
gammel-ny, som jeg nu har renoveret fra top til bund.
Og som alle kender det: Jeg mangler en ny pickup, men jeg vil gerne have en bedre pickup end en MMC1 eller en SMMC1 fra SoundSmidth.
Derfor lurer jeg på om Ortofon har lavet en pickup, som kan erstatte en MMC1.
Kan nogle huske om Ortofon har lavet dette?
PS:
Min gammel-nye BeoGram 8002 er bare så smuk og magisk - det er vel nok det mest geniale apparat B&O nogensinde har fremstillet.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej BeoPeter, og velkommen til hifi4all.
Har du stadig den gamle pick-up kan den renoveres. Har du set indlæg et og to på side 118 ?

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge Samsung er BD P4600 verdens tyndeste Blu ray Disc afspiller, 42 mm høje, og den første Blu ray afspiller som kan hænge på en væg.
 BeoVision. 10 - BD P4600 Blu ray - BeoLab 3 - BeoLab 2 - BeoSound 3200
Læs mere: Tryk her.
Ser også det film tilbud der følger med: Tryk her.
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
| BeoLab 8000 vægbeslag.
Et nye vægbeslag for BeoLab 8000 være tilgængelig inden længe. Det fremstilles i støbt aluminium (designet af David Lewis) og giver mulighed for BeoLab 8000 kan vinkles 60 grader til hver side.
Mvh |
|
|
Tror du ikke det kun er 30 grader til hver side ? 60 grader lyder ret voldsomt........  __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er fint nok med de update til beosound 4, bare prisen ik kommer til og stige på anlægget. for mener det er vigtig for B&O og have et anlæg nede i den lidt lavere ende.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
sbay Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Vi har pt et beoVision 3 og et BeoSound 3000. Om ikke så længe vil vi nok skifte TV'et ud med en fladskærm (ikke B&O). I dag er BeoSound anlægget koblet via MasterLink til BeoVision 3, der så er koblet til en Yamaha forstærker. Alltså bruger vi passive højttalere, og det vil vi blive ved med. Men hvordan får jeg lyden transmoglyffet fra BeoSound anlægget ned til Yamaha forstærkeren? Skal det gøres via powerlink eller?
Håber der er en der kan give noget input!
Søren
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej sbay, og velkommen til hifi4all 
Ja du er nødt til at betragte dit BeoSound anlægget som alt andet du tilslutter din Yamaha forstærkeren. Du vil stadig kunne styre volumen, samt de andre funktioner på BeoSound anlægget med Beo4. Du anvender en adapter fra PowerLink udgangen fordi du her har et pre-out linie signal, som Yamaha bare forstærker op. Sæt Yamahas volumen kontrol i kl. 12.
Køb så et kabel med 5 polet DIN stik ---> 2 Phono stik. I DIN stikket er pin 2 stel, pin 3 højre lydsignal, og pin 5 venstre lydsignal. De to 2 Phono stik tilsluttes LINE IN på Yamaha forstærkeren, og denne indgang vælges herefter når du afspille fra BeoSound anlægget.
AV-advance PowerLink til Phono / RCA:
Kablet bruges til at tilslutte B&O BeoSound udstyr med PowerLink udgang til 3. parts effekt-forstærkere.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
-jones- Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
MoTiNi, det er oplysningerne, s� vi for se.
http://beospain.foroactivo.com
Der skriver de ogs�:
BeoSound 4
Tilg�ngelig en software-opdatering, der tilf�jer interessante funktioner til denne BS:
- Evne til at l�se med h�j kapacitet kort, 4 til 16 GB - Evne til at k�re kortet optagelse ved hj�lp af Beo4 / 5 - Evne til at kopiere CD spor uafh�ngige (indtil videre kun kunne konkurrere fuld cd'er) - Evne til at planl�gge optagelser - Evne til at spole fremad (FFWD) og tilbage (REW)-kort - Adgang til det sidste punkt fra reporducci�n Stand By passerer p� kortet. Indtil nu, p� vej til og aktivere den kilde A. MEM igen vendte til toppen af det samme - Underst�ttelse af Gateway ML
Utroligt, at de nye funktioner ikke var tilg�ngelige tidligere, men bedre sent end aldrig.
Overs�ttelse Google. |
|
|
Nogen idé om hvornår denne opdatering kommer ud ? og er det en hardware eller software upgrade ?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej -jones-
07-12-2009 Ny software opdatering giver ny funktionalitet i BeoSound 4.

Nye funktioner
1. Kompatibilitet med SDHC-kort (High Capacity SD-kort fra 4 GB til 16 GB) 2. Mulighed for at starte en optagelse fra fjernbetjeningen 3. Mulighed for at kopiere kun udvalgte numre fra en CD til SD-kortet 4. Muligheden for at gøre Timer optagelse på SD-kortet 5. Mulighed for at spole frem og tilbage, når der afspilles fra SD-kort 6. Resume af afspilning fra SD-kortet efter kilde ændre eller slukker 7. Kompatibilitet med Master Link Gateway (omdirigering af lys og styrekommandoer)
Tekniske Informationer Software 2.15/1.31c, New functionality on A.MEM Information valid for: BeoSound 4 Last modified: 07-12-2009 10:21:06
Du kan downloade B&O,s pdf file: Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|

Hvis du har se dette billedet, så husk at du ikke har set det, for det må først vises til premieren. 
En ny subwoofer BeoLab11, der blandt andet bygger på en teknologi, som gør den fri for vibrationer. Subwooferen har et tulipanformet design, der byde på flere placerings muligheder, idet det er muligt at placere den på gulvet, eller montere den på væggen. BeoLab 11 er konstrueret til at spille sammen med de mindre versioner i BeoLab sortimanget, eller som bas hjælp til baghøjttaler i et surround setup.
Den forventes til salg i foråret 2010, og prisen vil være ca. det kalve af BeoLab 2. Der er jo tradition for jeg tegner lidt før premieren, så jeg håber ikke vi bliver skuffet.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt lige en lille film på youtube, som jeg syntes jeg vil dele med jer.
Så klik her, og husk så at trykke på HD knappen og se filmen i fuld skærm. Nyd B&O produkterne :)
M.v.h. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|

BeoLab 8000 i hvid. For at teste højttalerens materialer, benyttede Bang & Olufsen deres "tortur kammer", hvor man udsatte højttaleren for det der svarer til 7 års direkte sollys. Og efter en række forsøg, fandt man frem til et holdbart frontstof materiale. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toebs skrev:
Alt det her burde jo ligge på en hjemmeside direkte, og ikke i et forum. Forstå mig nu ret, jeg synes det er et meget fornemt og gennemført arbejde du har lavet her, med at poste alt det her information, men det er for værdifuldt til kun at ligge dybt inde gemt i et forum! :)
|
|
|
Se video præsentation af Bang & Olufsens, produkter fra dengang til nu. 
Tænd for lyden på din computer og Tryk her.
-----------------------------------------------

|
| Til top |
|
| |
Jaco89 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Hvordan skal jeg indstille mine Penta MK. 1 højtaler når de er tilsluttet et BS9500 ? Jeg har ikke haft held med at finde nogle Penta Mk. 1 manualer på nettet :(
Jeg er både i tvivl om den knap der hedder Sensitivity og Bass Level. Begge knapper står nu på Max. Jeg har prøvet at eksperimentere lidt med Sensitivity knappen, og umiddelbart synes jeg, at jeg får den bedste lyd på Max - men hvad skal de igrunden stå på ?
Jaco
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ jaco89 Knapperne på forsiden kan du indstille efter en manual fra mk.II el mk.III Se side 10, 11 & 12 i denne manual
__________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Jaco89 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går ud fra at det som i manualen hedder 'Input Level' svarer til hvad der på mine højtaler hedder 'Sensitivity' ?
Tak for hjælpen :)
|
| Til top |
|
| |