| Forfatter |
|
trovaerdig Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoTiNi skrev:
Nej du skal have den tilslutte en BeoMaster, fjernbetjeningen forgår gennem BeoMasteren
|
|
|
Okay, det var ærgerligt, man kan ikke få en eller anden "box", som kan kobles til cd-afspilleren, der snyder den til at tro at der er koblet en beomaster på? :)
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
trovaerdig skrev:
MoTiNi skrev:
Nej du skal have den tilslutte en BeoMaster, fjernbetjeningen forgår gennem BeoMasteren
|
|
|
Okay, det var ærgerligt, man kan ikke få en eller anden "box", som kan kobles til cd-afspilleren, der snyder den til at tro at der er koblet en beomaster på? :) |
|
|
Jo, men så skal du have en aktiv MCL link boks, der kan kobles udstyr direkte til, men det bliver nok en dyrere lysning end at købe en Beomaster. __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
trovaerdig Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah okay, spændende. Jeg ville egentlig helst undgå en Beomaster, idet jeg gerne vil kunne benytte diverse surround-formater. Så der sidder vel en infrarød-modtager i den boks, som så kan modtage signalet fra en fjernbetjening, right? Hvilken boks skal jeg gå efter?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej trovaerdig
En evt. boks som BeoLink boksen der ses på billedet skal også tilsluttes et BeoMaster system.
Du må vælge en non B&O CD, til dit setop når du ikke vil have et BeoMaster styrer system. ____________________________________________________

Har du lyst til at besøge min hjemmeside, så Tryk her.
Godt nytår __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
trovaerdig Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Januar 2010 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ærgerligt.
I skal have tak for hjælpen :)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Januar 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ICEpower forstærkerens grundlægger: Sådan fik gyseren en lykkelig slutning.
Det kan du læse om her:
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 Januar 2010 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Conditional Access (CA)-modulet er det modul, som du kan indsætte i en af indgangene på dit fjernsyn. Se vejledningen til fjernsynet for yderligere oplysninger. Modulet fungerer som kortlæser for dit Smart - Card, der afkoder de kodede signaler, som udsendes af programudbyderen. DVB-modulet er udstyret med et indbygget CONAX CA-modul, som du kan indsætte et CONAX-Smart Card i.
Om Smart Cards …
Kontakt programudbyderen, hvis du ønsker at se kodede kanaler. Programudbyderen registrerer dig som autoriseret seer, hvilket normalt forudsætter betaling. Du får derefter et Smart Card. Bemærk, at Smart Card’ et kun er gyldigt til én programudbyder og derfor kun fungerer sammen med bestemte kanaler. Smart Cards og CA-moduler kan også give adgang til særlige menuer. Hvis det er tilfældet, skal du følge anvisningerne fra programudbyderen. Hvis du vil have adgang til et kodet program, skal du have et gyldigt Smart Card.
Sæt forsigtigt Smart Card’et i CA-modulet. Den anden indgang er en Smart Card-læser, som du kan sætte et CONAX Smart Card i. Kontakt din Bang & Olufsen forhandler for at få oplysninger om kompatible CA-moduler. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt lige noget, som jeg syntes, jeg vil dele med jer. Klik her.
Mvh. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for link Loudspeaker
Den er da flot, og efter forklaringen er det jo også ok.

Her er tale om en bærbar PC fra taiwanske Asus, der har fået designer for B&O David Lewis til at stå for designet. Asus NX90 er udstyret med et lydsystem baseret på B&O's ICEpower forstærker. Ud over David Lewis design får man en Intel Quad Core i7, Blu-ray og et ATI HD5870 grafikkort. Pris omkring 13.000 kroner.
Prøv at læg mærke til højttaler designet når låget er lukket, vil højttalerne stadig kunne spille frit, fordi de stikker uden for, og samtidigt har stoffet en krumning som tilsyneladende spreder lyden mod højre og venstre. Jeg tror også at bredde er passende til 16:9 film, når vi taler om at se film på computer i autocamperen. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Upside Down BeoLab 8000
Bang & Olufsen's BeoLab 8000 højttalere er beregnet til at være gulvhøjttalere. Men Bang & Olufsens produkter opfordre til at skifte din tankegang. I dette Home Theater System, kan du se at BeoLab 8000 er hængt op i loftet, en unik og vellykket løsning for højtaler design i Home Theateret .

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoLab 8000 vægbeslag.
Vægbeslagene kunne bestilles fra uge 53, efter først til mølle princippet, så de er lige på trapperne.

Vejledende prisliste, priser gældende f.o.m. 01.01.2010 [download]
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Triax T-HD 409 VA Mpeg 4, free-to aer / Boxer godkendt HD DVB-T modtager - B&O kompatibel.

http://www.av-connection.dk/?PGr=3638&ML=1015
Bestilles den B&O kompatible Triax T-HD 409 VA, skal denne kobles til et B&O TV via et scartstik, for at TV'et kan styre DVB-T tuneren med f.eks BEO4 eller Beolink 1000 (gennem TV). Dvs. PUC er uden betydning, Beo4 sender signal til BV7, BV7 sender dette videre via scart til Triax-boksen som så skifter kanal, eller hvad der nu ønskes. Lyd og billede overføres stadig via HDMI. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|

Her en sjov ting. iPhone indbygget i en BeoSound Ouverture
Beodesign er et selskab, der lyder interessant. De er plaseret i Saarbrücken, Tyskland og beskriver sig selv som en non-profit sammenslutning af indretningsarkitekter customising Bang & Olufsen systemer. Deres hjemmeside, www.beodesign.org, som i øjeblikket indeholder oplysninger om et enkelt produkt, en BeoSound Ouverture med kassetterummet tilpasset til en iPhone dock. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Bistrup Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2010 Lokalitet: Sjælland
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
jeg har et Beomaster 5500 system med Beolab Penta højttalere til, og har forsøgt at tilslutte en nyligt indkøbt Logitech Squeezebox server til.
Jeg har forbundet de analoge phono stik på Squeezeboxen til line-in til hhv. Beomaster forstærker og direkte på Penta højttalerne.
Begge tilslutninger giver samme resultat, nemlig en svag og forvrænget lyd i højttalerne.
Hvis jeg tilslutter min Squeezebox til andre line-in indgange på non-B&O udstyr, så virker signalstyrke og lyden uden problemer.
Er der forskel på line-in signal til B&O og andet udstyr ?
Med venlig hilsen
Bistrup
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bistrup
Prøv at købe en Phono ----> 5 poler DIN adapter og tilslut DIN stikket i CD IN.

http://www.av-connection.dk/?PGr=1403&ML=1040
DIN kabler og stik benyttes primært til B&O anlæg og ældre hifi-udstyr. De 5 polede stik benyttes normalt til stereo lyd signaler, både ind og/eller ud af apparatet.

|
| Til top |
|
| |
Bistrup Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2010 Lokalitet: Sjælland
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan,
TAK for hurtigt svar.
Det lyder jo super nemt, så det prøver jeg og melder tilbage 
Mvh.
Bistrup
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du burde kunne forbinde Squeezebox receiverens analoge udgang direkte til 5500'erens Phonostik markeret TP2 AUX L in og R in - ref. ovenstående tegning i Peter Pan's svar.
Jeg bruger denne tilslutning på min Beomaster 8000.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej erlingt
Jeg har forstået det sådan at Bistrup har den Phono til Phono tilslutning du foreslår, som så giver de problemer han beskriver. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej erlingt
Jeg har forstået det sådan at Bistrup har den Phono til Phono tilslutning du foreslår, som så giver de problemer han beskriver. |
|
|
Ja, måske - men jeg syntes ikke lige det helt fremgik, hvilke phonostik han anvender på 5500'eren. Så derfor ville jeg bare lige "skære det ud i pap". Jeg har prøvet den beskrevne fremgangsmåde på min Beomaster 8000, og det virker helt fint, og så burde det jo også virke på en Beomaster 5500.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|