| Forfatter |
|
Bistrup Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
så har jeg testet med Squezzebox'en tilsluttet CD-In DIN-stikket på Beomaster 5500, men desværre med samme resultat - lav og forvrænget lyd.
CD5500 spiller uden problemer, når den er tilsluttet og Squeezebox server spiller også uden problemer, når den er tilsluttet til et billigt analogt PC højttalersystem.
Ærgerligt, men det ikke var løsningen.
/Bistrup
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sidste forsøg Bistrup
Der skulle vel ikke sidder en lille omskifter på Beomaster 5500, hvor du kan vælge mellem DIN og Phono input. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Bistrup Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan,
jeg kan ikke se den omtalte omskifter mellem DIN og phono stik og den er heller ikke omtalt i manualen til Beomaster 5500, så der er nok bare ikke mulighed for at tilkoble en Squeezebox server til dette gamle B&O anlæg.
TAK for din hjælp
/Bistrup
|
| Til top |
|
| |
Beo4all Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2009 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Regnet sammen hvor mye effekt hjemmekinoen bruke i standby.
Beo produktene samlet: 10.7 Watt
Prosjektor: 1 Watt
Plus tredjepart komponenter som Lintronic boks, Cinema Control boks og en Monster Power strøm renser. Disse produktene vet jeg ikke hvor meget de bruker i standby...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Beo4all Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
PP, jeg har et årsforbruk på ca. 14000 kWh, men elprisene her er jo som natt og dag sammenlignet med de prisene du refererer til. På min siste strømregning for des/jan betalte jeg 84 øre/kwh inkl. alle avgifter. Prisen har sin forklaring i produksjon av billig vannkraft :-)
Som du sikkert vet er det et nordisk strømnett-sammarbeid. Etter dette ble innført steg prisene i norge til det dobbelte. Før denne tid husker jeg prisene var ca. 30-40 øre/kWh...
Etter det jeg har forstått er det norge og kanada som bruker mest strøm/innbyger. Det har ikke vært så mye fokus på el-sparing i norge, men registrerer at trenden har snudd i det siste...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_renewable_ electricity_production
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_electricit y_consumption
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beo4all. Det er da vildt meget strøm i bruger, har i EL varme ?
Det er da lidt sjovt at sammenline priser i Skandinavien.
Her ser du mit el regnskab for år 2008 + oversigt af forbrug tilbage til 2004.
Læg også mærke til alle de afgifter vi betaler i Danmark.
Jeg har lavet en beregning over hvad EL koster for 2 X 500 Watt ASP ICEpower moduler i standby.
Jeg har konstateret at ASP ICEpower moduler giver den bedste lyd her og nu, når de aldrig bliver slukket.
Hvad koster det så at have 2 x 500 Watt stående tændt ??
Her min beregning:
Et 500 Watt ASP ICEpower modul forbruger 3 W når der ikke spilles på det. 2 x 500 Watt bruger 6 W.
Regnestykket bliver så 365 dage gange 24 timer = 8760 timer gange 6 W. I min kommune betalte vi da
jeg lavede beregningen 1.92 Kr. for 1 kwh x 52.560 kwh = 100.92 DKr. pr. år.
OK så løber der jo lidt ekstra på, hver gang der bliver spillet musik/set TV.
Til den pris, mener jeg godt jeg har råd til at lade stereoforstærkeren stå med konstant strøm på.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Beo4all Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
PP, ja det er el-opvarmingen som stikker av med halvparten av forbruket. Hvordan klarer dere å komme ned i et så lavt forbruk? Bruker dere ikke vaskemaskinen, tørketrommelen, oppvaskmaskinen, stekeovnen, kaffemaskinen, mikrobølgeovenen osv ?
Her er mit ICE-Power forbruk på standby pr. år:
8.0 W (4 x BeoLab 5) + 0.6 W (2 x BeoLab 7-4) = 8.6 W fordelt på 20 stk ICE-Power moduler.
Med dagens strømpris, 84 øre/kWh, blir det NOK 63.28 pr. år. (med dagens vekslingskurs på ca. 90 kr blir det DKK 56.95 pr. år )
Det skal jeg gladelig leve med :-)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Volumen styret linie lyd udgangs signal (Pre-out) er en nødvendighed for tilslutning af aktive højttaler. Dette findes dog langt fra på alle receiver/forstærker, men en forforstærker kan bruges. Her er dog den hage at de som regel ligger i den dyre ende af en pris skala. Kan man så lave en pre-out udgange på den receiver/forstærker man allerede har ?
Har du interresse for det, eller kan give et bud så tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
RevoOnTheRun Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2010 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle I kloge folk
Jeg har tidligere her stillet spørgsmål omkring tilslutning af ekstern lydkilde til BeoSound 3000 via Master Link (altså IKKE via AUX indgangen bag på den).
Nu er jeg kommet frem til, at man via boksen "BeoLink Converter" får både en indgang og en udgang til BeoSound'en via Master Link. Således kan jeg koble liniesignalet fra f.eks. min Sonos boks til indgangen på BeoLink Converteren og få lyden spillet på min BeoSound 3000 ved at vælge en TV-indgang på BeoSound'en. Så langt så godt 
Det næste spørgsmål, hvor det bliver lidt kryptisk, er: Jeg ved, at et B&O TV med MasterLink selv kan tænde for f.eks. en BeoSound 3000 og lade den spille lyden fra TV'et (via MasterLink). Kan jeg simulere det på en eller anden måde? Ønsket er, at når der kommer et liniesignal ind på BeoLink Converteren, så bliver BeoSound automatisk bedt om at tænde på den indgang.
Kan det lade sig gøre? Jeg ved det ikke, men hvis det kan, så er der nok nogle kloge hoveder herinde, som kender vejen 
På forhånd tak -også hvis jeg blot må konstatere, at det ikke kan lade sig gøre.
Med venlig hilsen Jens Christian
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror nu ikke du kan bruge en BeoLink converter til det du vil. BeoLink converteren er at forbinde Bang & Olufsen gamle link system Master Control Link og det nye Master Link med.
__________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Test: B&O BeoVision 7-55 Mk I
B&Os mest populære fladskærms-Tv BeoVision 7 har fået et nyt medlem. Medlemmet er ikke mindre end 55" stort og benævnes BeoVision 7-55. 55" er stort, men BV7-55 byder også på overraskende meget innovation...
Læs mere her
Af FlatpanelsDK __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes lige i skal se hvordan det også kan gøres. Læg mærke til at lednings tilslutningen foregår ude i køkkenet, under køkken bordet. Ganske smart for der kommer vi mænd
jo normalt ikke, men det giver en undskyldning for at komme der. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
perplies Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2008 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg søger lidt hjælp til link opsætning på et AV9000.
Jeg har i et rum et BV3 stående og i et andet rum et AV9000 stående. Begge forbundet med masterlink.
Hvordan hiver jeg en lydkilde sat til BV3'eren over til AV9000'eren?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej perplies
Tilslut musik- og videosystemer via MASTER LINK Står på side 10-11-12 i BeoVision 3's håndbog.
Hent BeoVision 3-32 reference håndbog på danish. Tryk her.
swedish Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 Januar 2010 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strømspareskinne med automatisk søgning af standbyforbrug.
TV/PC Universal strømspareskinne med et ekstra udtag med permanent strøm til DVD optager/modem m.m. Virker på både PC/TV og andet udstyr.

Best.nr. 8578 PRIS 69,50 Kr. www.harald-nyborg.dk
Det er smart fordi det på de almindelige strømspareskinner kan være svært at få dem til at fungere, hvis standby strømme forbruget er for lavt. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|