| Forfatter |
|
MrSB Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har en Beosound 9000, som jeg gerne vil bruge til at tilslutte en ekstern DAB radio til. Kan det lade sig gøre? Og hvis det kan lade sig gøre... Hvilken model anbefales? Hvordan sluttes den til? Styres den via BEO4 eller hvordan styres det?
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
MrSB skrev:
Hej.
Jeg har en Beosound 9000, som jeg gerne vil bruge til at tilslutte en ekstern DAB radio til. Kan det lade sig gøre? Og hvis det kan lade sig gøre... Hvilken model anbefales? Hvordan sluttes den til? Styres den via BEO4 eller hvordan styres det?
Mvh Søren |
|
|
Du skal bruge denne model her __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
MrSB
Vær opmærksom på at der på Beosound 9000 ikke er datalink i A AUX stikdåsen.
Der står i manualen under: Ekstraudstyr
AUX-stikket giver dig mulighed for at tilslutte f.eks. en båndoptager eller en pladespiller (med indbygget forstærker). Men da dette stik ikke overfører Data Link-signaler, vil du ikke kunne betjene det tilsluttede udstyr med en fjernbetjening. Vælg blot A.AUX og betjen derefter ekstraudstyret ved hjælp af dets nærbetjeningspanel. > Slut dit ekstraudstyr til stikket mærket AUX.
Se side 10. Tryk her.
Dette må betyde at den DAB radio MoTiNi skriver du skal bruge, ikke kan styres med Beo4.
Sådan tilslutter du.
Denne 5 polede DIN <---> Phono adapter benyttes til stereo lyd signaler, både ind og/eller ud af apparatet, når her ikke er tale om datalink overførsel. (ellers7 pol DIN) http://www.av-connection.dk/?PGr=1403&ML=1040
Du skal sætte DIN stikket i A AUX, og tilslutter rød Phono stik for højre kanal og det hvid Phono stik for venstre kanal, på DAB radioen.
Benyt herefter DAB radioens fjernbetjening.
Og så er Digiality DAB radio meget kønnere at se på. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
mrai Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan kan du hjælpe mig med et kabel til Beolab 4 PC ?
Jeg
har en ide om at man kan lave et kabel så man kan koble Beolab 4 PC på sit
Beosound 3200 med Powerlink kabler ved hjælp af 2stk 3,5mm mono
jackstik og 2stk DIN hun stik 8 ben, er det rigtigt ?
Jeg ved godt at de kabler man skal lave bliver nødt til at være både et højre og et venstre kabel
Mvh
Michael
|
| Til top |
|
| |
MrSB Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Peter Pan og Motini.
Tak for jeres svar. Som jeg ser det er der 2 muligheder.
1: Købe en af de 2 modeller som i foreslår, koble den til Beosound 9000 og styre den via sin egen fjernbetjening? Jeg synes bare når jeg kigger på de billeder som OneRemote har i deres pdf, så burde jeg også kunne styre den med BEO4, men jeg tager nok fejl.
2: Købe OneRemote DAB/FM tuner, koble den direkte til min Beovision 7-40 mk. III og styre den med min BEO4 fjernbetjening?
Lyder det rigtigt??
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
MrSB skrev:
| 2: Købe OneRemote DAB/FM tuner, koble den direkte til min Beovision 7-40 mk. III og styre den med min BEO4 fjernbetjening?
Lyder det rigtigt??
Mvh Søren |
|
|
Da BeoVision 7-40 ikke har en 7 polet DIN datalink stikdåse, kan det ikke lade sig gøre.
Altså 1. Eller til Beovision 7-40 mk. III via S/pdif digital som jeg har koblet det på min Digiality Accoustic DAB tuner. Stadig med styring via Digiality fjernbetjenings, til du evt. via din B&O forhandler får opdateret din PUC kontroller på BV.7 til at styre Digiality Accoustic via IR link øje. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
MrSB Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv altså.. Jeg sidder og læser lidt i manualen til OneRemote og på side 21 står der følgende:
"Ved direkte IR betjening sender B&O fjernbetjeningen direkte til både tuneren og det B&O produkt som tuneren er tilsluttet, Tuneren og B&O produktet betjenes således parallelt."
"Når tuneren er tilsluttet med direkte IR betjening kan lyden fra tuneren høres i evt. linkrum, men tuneren kan ikke betjenes fra linkrummet."
Umiddelbart forstår jeg det således at man kan styre den via BEO4 til trods for at der ikke er datalink i Beosound 9000? Den er også afbildet sammen med Beosound 9000 i manualen som om den kan styres med BEO4.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil kalde den teksten vild ledende reklame, når det handler om Beosound 9000, har OneRemote ikke sat sig ind i virkeligheden. Ring og tal med OneRemote.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Jeg vil kalde den teksten vild ledende reklame, når det handler om Beosound 9000, har OneRemote ikke sat sig ind i virkeligheden. Ring og tal med OneRemote.  |
|
|
Oneremote kender godt B&O produkter, de har skal styreing til dem i snart 15år. __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoTiNi
Læs tråden fra dit forige indlæg. Men måske har OneRemote noget jeg ikke har fundet. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
KBEND Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et Beovision 10 og har lige anskaffet mig en LG Blu Ray afspiller. Jeg kan ikke umiddelbart få B10 til at "finde afspilleren". Brugervejledningen er ikke til meget nytte, da de menuer der er vist i vejledningen ikke findes i opsætningen. Afspilleren er tilsluttet med et HDMI kabel.....nogen gode råd?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej KBEND, og velkommen til hifi4all 
Har du været inde i set-top boxen og rigestrer din Blu-ray afspiller.
På side 34 står der: Udvid opsætningens information.
Dit fjernsyn understøtter mange typer ekstraudstyr.
Når du udvider din opsætning, skal fjernsynet være frakoblet strømmen. Sluk for fjernsynet, tag stikket ud af stikkontakten.
Tilslut ekstraudstyr
Produkter fra andre producenter end Bang & Olufsen kan betjenes med Beo4 ved at slutte en IR-sender fra Bang & Olufsen til hvert produkt. Se også s. 37.
Vælg navn/mærket og produkt nr. på din Blu-ray afspiller. Aktiver produktet i PUC kontroleren. Hvis din afspiller ikke står der, kontakt din B&O butik for en opdatering hvor din Blu-ray afspillers navn og nr. er med.
Tænd for fjernsynet Sæt altid kabelskjulere på, inden fjernsynet sluttes til strømmen igen. Tænd for fjernsynet STANDBYINDSTILLINGER.
Indstil set-top boxen til at slukke, når du skifter kilde, eller når du slukker fjernsynet. Du kan også vælge, at set-top boxen altid skal være tændt, eller at den skal kunne tændes og slukkes manuelt med fjernbetjeningen. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
KBEND Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter...tak for dit svar, men jeg er overhovedet ikke med (er total B&O newbie )...set-top boxen?..hvad er det? jeg er ikke int. i at kunne betjene Blu Ray afspilleren på min Beo 4 fjernbetjening, jeg går udfra at det er her IR-senderen kommer ind i billedet?, så den behøves vel så ikke eller...?. Afspilleren vil kun blive brugt når jeg skal se Blu Ray/DVD den skal ikke stå fremme.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ikke interesse i at kunne betjene din Blu Ray afspiller med Beo4 / 5 behøver du ikke tænke på set-top boksen og tilslutning af IR-senderer kabel.
Men du bliver nødt til at læse i dine manualer, når du ikke kan få billede gennem HDMI kablet fra din Blu Ray afspiller. Der er noget i din setup menuer der ikke er korrekt aktiveret. Er Blu Ray afspilleren sat rigtigt op ?
Opsætning af et nyt BeoVision TV, bliver normalt foretaget af den B&O teknikker der følger med ved levering af et nyt tv ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
mrai Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Peter Pan tak for svaret, jeg tror nu jeg sætter hun Powerlink DIN stik på de kabler til Beolab PC 4 så jeg kan komme den længde kabel på som jeg nu skal bruge, også fordi jeg synes ikke at kablet skal være så langt på Beolab PC 4
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
MrSB
Du kan rolig købe den MoTiNi anbefaler
Tuneren kan tilsluttes og betjenes på to forskellige måder: 1. Via tunerens egen indbyggede IR-modtager. Denne tilslutning benyttes når tuneren tilsluttes en indgang på en audio- eller videomaster, der ikke kan sende styre data til tuneren via kabel. Se side vedrørende opsætning af direkte IR betjening. 2. Betjent via Datalink tilslutningskablet. Denne tilslutning benyttes når tuneren tilsluttes en indgang på en audio- eller videomaster, der kan sende styre data til tuneren via kabel. Eksempelvis CD, TP, AV1 eller andet. Se side vedrørende opsætning af Datalink betjening.
Altså tilsluttes dabén anlægget så vil du kunne styre den med din beo4 da den sender koderne direkte til boksen, men her vil du så ikke kunne styre den over link
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolby TrueHD eller DTS-HD MA-signaler over S/ Pdif -transmission.
S/Pdif -transmission - over enten Optisk Toslink eller Coax - har ikke båndbredde nok til at bære Dolby TrueHD eller DTS-HD MA-signaler. Hvis du som forsøg tilslutter din Blu -ray-afspiller til en receiver med optisk eller coax S/Pdif, vil lyden "falde tilbage" til Dolby Digital, DTS eller to-kanals PCM - lossless, men kun to kanaler.
Det er ikke helt sådan det står i Bang & Olufsens manualer, men det er også det der sker med PCM bitstreame af de "nye" HD -lyd formater via Beosystem 3.
BeoVision 7- 40" Mk III - Mk IV - & 7- 55" har Beosystem 3 indbygget.

Læs hele specifications BV-7-40 mk IV på pdf her.
Rasmus Larsen skrev:
Afspilleren der er indbygget kan godt afkode både DTS HD MA og Dolby True HD. Dolby True HD bliver afkodet korrekt, men DTS HD MA bliver nedsamplet til 5 kanaler. Det er desværre et problem der ligger i den integrerede Blu-Ray som jeg kan forstå på B&O er den eneste der pt. kan sidde i BeoVision 7, pga. pladsmangel (den kører lidt skråt op i kabinettet). Du kan naturligvis vælge at tilslutte en ekstern Blu-Ray afspiller, som afkoder det hele, men det er næsten en skam. Jeg ved dog ikke hvor mange der rent faktisk har 7.1 surround lyd fra B&O højttalere? |
|
|
Det er ikke det eneste problem. Den indbyggede Blu-ray afspiller er tilsluttet det indbyggede Beosystem 3 via HDMI kabel, og Beosystem 3 kan kun håndtere HDMI version 1.2.
Her en oversigt over hvad forskellen er på versionerne.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |