Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 18 Januar 2011 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vidste du det?
For at afgøre, hvilken version af Beo4 du har, prøv at trykke GO og MENU på samme tid, og derefter LIST for at 'rulle' gennem information. Det vil vise dig, at i en ældre SAT-version kan stå, EE: 3.2 / SW3. I en nyere DTV-version kan stå, EE: 6.1 / SW 5.00.
Beo4 Mk I-II-III.- 1710.
Jeg syntes det kunne være spændende at få svar på hvorfor Feks. en Beo4 Mk III kan have forskellige EE nr. og hvad dækker det over. Software versionen ser jo ud til at være den samme.
Hvor mange forskellige software versionen findes der. Jeg har arbejdet med sagen og svaret finder du her:

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1556
|
Sendt: 18 Januar 2011 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoTiNi skrev:
Mr_Tarantino skrev:
Årh hvor træls...
Man kan slet ikke bruge Beolink1000? Jeg troede ellers de var kompatible med Beo4 produkter?
|
|
|
Jo selvfølelige kan du bruge en BeoLink 1000 til et MX7000, ingen problemer.
jeg kan da også bruge BeoLink 1000 til mit BV7-40 og BC2
|
|
|
Tusind tak for opklaringen!
|
Til top |
|
|
sofus_100 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 20 Januar 2011 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt at b&o eksperterne hører til her..
Håber at en gider svare
Jeg har et mx6000, et beosound 4, en beolink 4 og en beolink converter 1611
Der er masterlink kabel fra beosound til beolink converter, i converteren har jeg sat 7 polet kabel fra aux out til aux indgang på mx 6000. beolink
er sat i 1 under options. Når jeg trykker cd slukker tv lyd og cd går i gang med at afspille men der kommer ikke lyd ud af tv
Nogen ide om hvad der er galt
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 20 Januar 2011 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
sofus_100 skrev:
Har hørt at b&o eksperterne hører til her..
Håber at en gider svare
Jeg har et mx6000, et beosound 4, en beolink 4 og en beolink converter 1611
Der er masterlink kabel fra beosound til beolink converter, i converteren har jeg sat 7 polet kabel fra aux out til aux indgang på mx 6000. beolink er sat i 1 under options. Når jeg trykker cd slukker tv lyd og cd går i gang med at afspille men der kommer ikke lyd ud af tv
Nogen ide om hvad der er galt |
|
|
Hej sofus_100 og velkommen (som Peter Pan plejer at sige) til dette forum på Hifi4All,
Det bliver lige et hurtigt svar.
Se i Masterlinkhåndbogen, som kan hentes her:
http://peecee.dk/upload/view/141214
Kig iøvrigtpå:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&P N=1&TPN=129
og efterfølgende side, hvor en lignende problematik har været behandlet: omkring optionsprogrammering.
Ellers må du vente til senere/i morgen.
Hilsen
Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 20 Januar 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej sofus_100
Fra BeoSound 4 tilsluttes et MasterLink kabel til BeoLink Converter 1611. Fra BeoLink Converter 1611 AUDIO AUX/LINE benyttes et 7 polet datalink - MCL kabel til AUX/LINE på MX 6000.
På tråden Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio: Tryk her. Finder du tilslutnings tegning til, Type 1611, da jeg selv benytter den i mit setup.
Nu er spørgsmålet, har du højttalerne tilsluttet til BeoSound 4 eller MX 6000. ? Dette spørgsmål for at kunne sætte option rigtigt.

Det er vigtigt at de 230V til converteren først tilsluttes EFTER at der er sat strøm på det øvrige anlæg. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
sofus_100 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 21 Januar 2011 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke tilsluttet nogle højtalere andre end dem der er indbygget i TV'et, og det er dem jeg vil have lyd ud af..
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 21 Januar 2011 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
sofus_100
Så prøv option, ingen højttaler er tilsluttet musiksystemet. Samt et PowerLink kabel fra PL out på 1611 til PL IN på TV. Virker det ikke, må du købe aktive højttaler 
sofus_100 skrev:
Ok takker, jeg prøver såsnart jeg får tid til at rode med det igen :-)
Henrik |
|
|
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2011 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis
Når du er klar kan du måske hjælpe mig, se noget jeg har overset 
Hvorfor slukker BeoCenter 9300 ikke når jeg aktivere TV ?
Mellem BeoVision 7-40 Mk III og BeoCenter 9300 sidder en BeoLink Converter kontrolboks
nr. 1161, som sikre at Master Link (ML) BV. 7 og 7 polet datalink /MCL) BC. 9300 taler
samme sprog. BC. 9300 står i option 0, og BV.7 i option 2 fordi jeg styre via TV.
Mellem BeoLink Converter og BeoCenter 9300 løber et 7 polet DIN datelink kabel, og
et PowerLink Mk III kabel, som tilsluttes når højttalerne ikke er tilsluttet musiksystemet.
Jeg har husket at BeoLink Converter først tilsluttes 230V til sidst.
Samtidigt er tilsluttet et X-TRA speaker kit, består af en MCL 2A relæboks, og en transciver. I mit setup sendes lyd fra BeoCenter 9300's 80 Watt forstærker til passive højttaler i vores alrum/køkken. Dette X-TRA speaker kit må have en indflydelse på ovenstående. Se evt. her.
Når BeoLink Converter er installeret efter foreskrifterne virker det fint og slukker BeoCenter
9300 når jeg aktivere TV. Men førstegang jeg har benyttet X-TRA speaker kit, virker denne
funktion ikke mere. Hvorfor
[/QUOTE]
Hej peter Pan,
jeg har set spørgsmålet.
Jeg har faktisk et lignende setup mht. audiomaster og x-traspeakers (også i køkkenet).
Jeg er i gang med at tænke, men skal lige bruge lidt tid til eventuelle tests.
Vender tilbage - forhåbentlig med noget du kan bruge - i løbet af weekenden.
Hilsen
Millemis __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 21 Januar 2011 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis. Tak for svar.
Jeg tror jeg har fundet fejlen. Se den røde prik på diagram 1. Der står PowerLink Mk. II, og jeg benytter Mk. III. Imorgen vil jeg købe et PowerLink Mk. II kabel, og se om det er løsningen på mit problem.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2011 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan,
DENNE GANG UDEN CITAT 
det er jeg så spændt på.
Jeg selv har aldrig haft et Powerlink-kabel sat til parallelt med Audi-Aux-kablet.
Jeg fik aldrig lagt det den gang for 10 år siden - efter at vi flyttede - og jeg skulle skynde mig med at sætte anlæg op.
Det fungerer fint uden. Det eneste, jeg har observeret, mangler, er at man ikke kan tænde for tv'et (dvs lyden fra f.eks. cd'en), når man direkte på audiomasteren trykker på cd.
Der skal man have fjernbetjeningen frem - og det har jeg jo alligevel.
Det er jo heller ikke altid at jeg hører cd'en i det rum, hvor anlægget er.
Der står også et eller andet sted, at det ikke er nødvendigt - og jeg har levet fint uden.
Men, jeg er spændt på, om det gør en forskel mht dit problem - og skal nok "teste" lidt selv i morgen.
Hilsen
Millemis
N.B. Mkll betyder jo bare at det er et fuldt belagt kabel. Så et Mkl burde være godt nok.
Hvilket har du haft i brug?
Egentlig må de - af autoriserede forhandlere - ikke bruges mere, da de var for dårligt skærmede.
Men du kan sikkert få fat i et alligevel. __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 21 Januar 2011 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Hvilket har du haft i brug? |
|
|
Peter Pan skrev:
Hej millemis. Tak for svar.
Jeg tror jeg har fundet fejlen. Se den røde prik på diagram 1. Der står PowerLink Mk. II, og jeg benytter Mk. III.
Imorgen vil jeg købe et PowerLink Mk. II kabel, og se om det er løsningen på mit problem. |
|
|
Vejledning hvis du har mod på selv at lodde dit adapter kabel.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32157&P N=1&TPN=4 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2011 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan,
du får lige en beskrivelse af, hvordan det "virker" hos mig.
Jeg skulle lige overveje det, for når man bare bruger det i det daglige, tænker man ikke så meget over det.
Som hos dig er mit audiosystem (4500) i option 0 og videosystemet i 2.
Når en audiokilde spiller og jeg derefter tænder en videokilde slukker audiosystemet IKKE.
Jeg har altid tænkt, at det er kompatibilitetsproblemer - gammelt og nyt link!!
Jeg er derfor spændt på om et fuldt belagt powerlink-kabel parallelt med audio-aux-kablet vil ændre noget.
Jeg har vænnet mig til (per automatik) at trykke på sluk-knappen hurtigt, før jeg så valgte en videokilde. Derved undgår man at højtalerne går i standby - hvis man altså er hurtig nok 
Problemet er at man (jeg) glemmer det når man (jeg) sidder i et (video-)linkrum. Så spiller audiosystemet bare lystigt videre. Det er jo ikke slemt, hvis det er en cd. Den er jo før eller siden færdig, og systemet slukker selv. Men hvis det er radio eller en kilde på aux'en (hos mig på v.tape-indgangen) spiller det lystigt videre og videre . Det "tror" jo at man lytter i x-tra-linkrummet.
I x-tra-rummet er problemet også at man ikke må trykke sluk (som i ægte masterlik-linkrum), når man er færdig dér og går i et andet rum. Nej, man skal kun trykke mute.
Som sagt, tror jeg at det er et kompatibilitetsproblem, og at vi må leve med det.
Derfor: meld straks tilbage, hvis et Mk2 eller 1-kabel ændrer på det.
Så skal jeg da også have tilsluttet det kabel hos mig.
I al fald opnår man at man kan aktivere lyden ud af videosystemets højtalere direkte, når man på selve audiosystemet trykker på kilden.
Hilsen
Millemissen
N.B.
jeg gruer for de kombatibilitetsproblemer, som opstår, når vi begynder at skulle sammenføre vores systemer med det nye Beonet.
Men den tid, den sjov!
Iøvrigt tak for tegning - jeg må se at komme i gang, men skal først have købt en (lille) sub mere.
Og så har jeg villet spørge dig længe...
Hvor køber man Icepower-forstærkere og hvad kan du anbefale (2-kanals)?
Jeg har læst at du skriver om det mange gange og hører din begejstring.
Men har ikke fundet noget sted at købe - det må også gerne være i Tyskland.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 22 Januar 2011 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen millemis tak for beskrivelsen.
Jeg genkender det du skriver og er enig. Mit 1611 system slukker dog TV når jeg trykker RADIO. MCL systemet giver os også mulighed for at have TV kørende i stuen, og Feks radio i linkrum. ML systemet har man kun en mulighed adgangen.
Medhensyn til køb af ICEpower forstærkere, kan du finde link ved at trykke
Jeg kender ingen steder hvor de kan købes som løse moduler.
Jeg er nu på vej i byen efter et PowerLink Mk II kabel, og vender tilbage efter montering, med et resultat. Jeg håber det er ulejligheden hver.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2011 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan,
"Mit 1611 system slukker dog TV når jeg trykker RADIO."
Ja, det gør mit altså også - det er fordi det (tv'et) er et ægte masterlinkprodukt
"MCL systemet giver os også mulighed for at have TV kørende i stuen, og Feks radio i linkrum."
Det skulle et rent masterlink-system da også gerne - elers har jeg da misforstået noget. Jeg kan af gode grunde ikke efterprøve det, men det er vel derfor at der ligger 2 gange audiosignaler i kablet.
Tak for linket, men det var jo bare, hvad jeg selv kunne finde ved at google.
Mit spørgsmål var: hvor køber man en færdig (2-kals/stereo) icepower-forstærker - en der kan drive f.eks et par beolab 5000. Eller hvad med en til et par passive baghøjtalere. Det skal jo ikke være de monster forstærkere, som man finder på ARhifi - og slet ikke til de priser.
Hvor har du selv købt din, og hvad har den da kostet?
Måske er der andre, der kan hjælpe med lidt info herom 
Hilsen
Millemissen
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 22 Januar 2011 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Millemissen
Så foreligger resultater. 1611 system slukker TV når jeg trykker RADIO og omvendt med Mk II PowerLink kablet. men når det tilsluttede X-TRA speaker kit har været aktiveret første gang virker det ikke mere med at slukke radio. B&O holder hvad de lover og det virker fint med BeoLink - Converter alene. Men som du skrev er der et kompatibilitetsproblemer mellem de to produkter, så en løsning søges stadig.  ------------------------------------------------------------ -------------------------- "MCL systemet giver os også mulighed for at have TV kørende i stuen, og Feks radio i linkrum."
Jeg mener det kun er muligt at hente lyd i ML systemet fra en kilde af gangen. men jeg har heller ikke ML system til linkrum, Såeeeeee ------------------------------------------------------------ ------------------------------------ Millemissen trykker du på min animation ligger der en liste over ICE producenter og forhandler. Læser du videre på ICEpower tråden er der også indimellem link til div. forummer hvor private sælger B&O ICE moduler.
Min første ICEpower stereo forstærker købte jeg april 2005 for 10.000 Kr. JJAZ var producent af IP205KW 2 x 500 Watt ASP i 4 ohm i et rustfri stål kabinet. jjaz producent og sælger ikke mere. Her et link. http://www.6moons.com/audioreviews/jjaz/jjaz.html
Maj 2007 købte jeg endnu en stereo ICEpower forstærkere, med de samme enheder og watt dog i sort kabinet "Beast". Prisen var 6250 Kr. Men Bertram Audio, sælger heller ikke B&O ICE mere. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2011 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan og selvfølgelig alle andre interesserede,
du skriver: 1611 system slukker TV når jeg trykker RADIO og omvendt med Mk II PowerLink kablet. men når det tilsluttede X-TRA speaker kit har været aktiveret første gang virker det ikke mere med at slukke radio.
Betyder det, at RADIO lukker ned, når du trykker TV - med mindre du har haft gang i X-tra-rummet? Dvs det virker som det skal, hvis du bare ikke hører med i X-tra-rummet? Altså hvis du slukker og tænder igen (f.eks. næste dag) virker det ok igen?
Undskyld at jeg skal have det skåret ud i pap - men jeg vil jo gerne forstå, hvad du mener , så jeg ved om jeg skal "investere" i et Mk2-kabel
Og så skriver du:
"MCL systemet giver os også mulighed for at have TV kørende i stuen, og Feks radio i linkrum."
Hos mig kan jeg da udemærket have gang i tv'et og høre radio (den er i samme rum som tv'et) i de linkrum, som er ægte masterlink-rum (jeg har 3 af den slags) og så selvfølgelig - som du selv skriver - i X-tra-rummet. Altså jeg kan se dvd i stuen og min kone kan høre radio på sit MX 4002-tv i linkrummet.
Jeg mente IKKE at man i det ene linkrum kan trække på en audiokilde og samtidig i et andet på (lyden fra) en video-kilde (i stereo over masterlinken). Det har jeg nok udtrykt lidt uklart.
Ja, jeg må jo nok bruge lidt mere tid på dine links ang. IcePower.
Foreløbigt bliver det nok af nysgerrighed, for til de priser kan jeg ikke følge med - må nok hellere prioritere en afløser for min Avant, eller måske spare til en Beosound Encore. En Oppo-93 står højt på ønskeseddelen, og jeg har jo også lige brugt penge på en 8-40,(som for øjeblikket er linkrums-tv).
Hilsen
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 22 Januar 2011 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Hej Peter Pan og selvfølgelig alle andre interesserede,
du skriver: 1611 system slukker TV når jeg trykker RADIO og omvendt med Mk II PowerLink kablet. men når det tilsluttede X-TRA speaker kit har været aktiveret første gang virker det ikke mere med at slukke radio. |
|
|
Det betyder at når X-TRA speaker kit har været aktiveret en gang, slukke radio ikke mere, heller ikke dagen efter. Skærer lige ud i pap. 
Det betyder at hvis jeg genstarter, tager strømmen fra det hele. tænder igen, og tilsidst sætter strøm til BeoLink Converter 1161, kan radioen slukke igen når TV aktiveres.
Hvis jeg holder fingrene væk og ikke aktivere X-TRA speaker kit, eller kittet ikke var tilsluttet vil BeoLink Converter 1161, altså virke hele tiden.
Kombatibilitets problemer HJÆLP SØGES __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2011 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan,
tak - så fes den ind.
Hilsen
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 23 Januar 2011 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Faerch123 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 23 Januar 2011 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen i denne omfattende tråd, der ved om Beolab 6000/6002 kan monteres vandret og anvendes som center højttaler i
et 5.1 setup? (kender Beolab 7.X modellerne, men foretrækker den mindre formfaktor).
Man kan selvfølgelig afmontere foden og smide den på en reol eller lign, men jeg leder efter noget lidt mere gennembagt som
en stand eller vægmonteringsbeslag.
På forhånd tak
|
Til top |
|
|