Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 15 Juli 2011 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
kan man få en fjernbetjening til on/off kontakten på trigger USB kablet?
Måske kunne man så programmere en Beo6 til at tænde for den!   
Hilsen Millionmissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 15 Juli 2011 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juli 2011 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
det her går da efterhånden hen og bliver et rimeligt perfekt "er du til B&O, men vil ikke bindes 100%"-setup.

Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 23 Juli 2011 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 24 Juli 2011 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 25 Juli 2011 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyhed - BeoSound 5 Encore giver adgang til hele din digitale musik samling samt mere end 13000 internet radio stationer. BeoSound afspiller ligeledes musik fra f.eks. din NAS server, harddisk, PC, USB m.v. BeoSound 5 Encore har som tidligere den patenteret playlist generator MOTS. Det er muligt at tilsluttet optil 8 BeoSound 5 Encore til den samme server hvilket gør det muligt at få en multi-kilde funktionalitet. Pris 19.999 Kr.

http://www.bang-olufsen.dk/beosound5-encore-versatility
Læs mere om BeoSound 5 Encore - Tryk på billedet __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et foreslag - En NAS Server der vil kunne arbejde sammen med BeoSound 5 Encore.

LaCie Wireless Space implementere Wi-Fi-teknologi, hvilket gør det nemt for dig at få adgang til dine filer, uanset hvor de befinder sig i dit hus. Det har tre pre-konfigureret tilstande, der tillader dig at oprette et Wi-Fi-adgangspunkt, et Wi-Fi-Ethernet extender til at forbinde din BeoSound 5 Encore, printere eller computere, eller endda bruge den som en Gigabit router. Hvis du allerede har et Wi-Fi-netværk, kan du bruge LaCie Wireless Space som trådløs opbevaring, der holder al din musik, film og fotos, så du kan få adgang til og dele dem på BeoSound 5 Encore og computere på dit hjemmenetværk. Du kan endda streame film fra den trådløse Space til enhver UPnP / DLNA kompatibel enhed, og det fungerer sammen med iTunes.
Nu er det nemt at organisere dine filer på et centralt sted, og afspille dem på alle dine enheder. Brug den som din netværk router - med statiske og dynamiske port forwarding og PPoE forbindelser, Wireless Space fungerer endnu bedre end de fleste kabel-routere, takket være Wi-Fi'en og Gigabit Ethernet ydelser. Pris 1.755 Kr.
http://www.youtube.com/watch?v=jusRc1J5E8Y&feature=playe r_embedded
http://www.proshop.dk/Netvaerksharddisk-NAS-server/LaCie-Wir eless-Space-NAS-server-2236494.html __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Der gives ekstra point for kunstnerisk indtryk. 

Du læser bare videre medens jeg er væk - __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2011 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Dranov Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 02 August 2011 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Er der nogen der ved om der var en mk. III af beolab 8000. Dvs. En model mellem beolab 8000 mk. II og beolab 8002?
/Dranov
__________________ /Dranov
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 11 August 2011 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis, hjemme igen.
Jeg takker for din hjertelige afsked -
Hent din præmie med det samme.
BeoLab 8000 opdateres til Mk II, ÅR 2003. Ændringerne gennemføres blanketløbenummer 16992475 og fremefter.
BeoLab 8000 er efter 18 år på markedet udgå år 2010 og afløses af BeoLab 8002 med type nr. 6818. ____________________________________________ http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=802 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 16 August 2011 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Decap_dk skrev:
Hej
Jeg står og overvejer at investere i en BeoSound 5 med BeoLab 9 højtalere hertil. Der er jo ingen problemer med at tilslutte dette via PowerLink, men hvis jeg nu ønsker at anvende mine BL9 højtalere til andet en BS5, fx at sætte til TV/DVD og derved bruge dem til film mm., hvilke muligheder har man så for det?
Jeg vil helst undgå at skulle route det hele igennem en extern pre-amp eller lignende. |
|
|
(Tegning 1)
Lyd fra non B&O TV og BeoSound 5 til aktive BeoLab højttaler.
Denne specielle adapter kan man selv lodde. Måske også købes i B&O butikkerne.
Tilsluttes først BeoLink Active type nr. 1636 til BeoMaster 5 med et Masterlink kabel. Herefter tilsluttes aktive BeoLab højttaler med eller uden 8 polet DIN Y adapter til PowerLink indgangen på BeoLink Active.
Active type nr. 1636 til BeoMaster 5 med et Masterlink kabel. Herefter tilsluttes aktive BeoLab højttaler med eller uden 8 polet DIN Y adapter til PowerLink indgangen på BeoLink Active.
DIN adapter kabel tilsluttes nu i PC indgangen på BeoLink Active. De to Phono/RCA stik på din adapter tilsluttes nu til de analog lyd udgangene du evt. har på dit non B&O TV.
BeoLink Active type nr. 1636, kodes nu i option 6. Hele opsætningen vil oftes stå i samme rum, og alt fjernbetjening foregår gennem det link øje som følger med Beolink active.
OBS. Det virker ikke hvis BeoLab højttalerne er tilsluttet på BeoMaster 5. Indskyd evt. en Phono omskifter boks for at opnå flere lyd tilslutninger end fra dit TV.
Det er en underligt DIN adapter, men den virker. God fornøjelse. 
------------------------------------------------------------ --------------------
Har dit TV kun digitale lyd udgange, så se indlæg af 07 Februar 2010 - her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23818&P N=1&TPN=20 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2011 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter og Decap_dk,
"Det specielle adapter kabel må man selv lodde, det kan ikke købes" - står der.
Men, denne adapter kan meget vel købes Den har nummer 6271020 (Cable PC input adaptor for BeoLink Active). Enhver B&O-forhandler kan skaffe den i løbet af et par dage. Den koster 127 kr, og så er man fri for at lodde selv 
Bortset fra dette ville Bosscoms Powerlink Switch vel nok også være en mulighed for at løse det problem.
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 16 August 2011 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis, og tak for info.
For at være sikker på din information, hvad er så nummeret på denne adapter. 
(Tegning 2)

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2011 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter og alle,
jeg kan af egen erfaring sige, at det virker fortrinligt! Det er en fantastisk mulighed for i et linkrum - f.eks et køkken-alrum - at sætte en lokal kilde til. Det kunne være en ipod-dock eller (endnu bedre) en AirPort Express / alternativt en bluetooth-modtager eller en dab-modtager.
Så kom ikke og sig at der ikke er potientiale i B&O - hvilket andet firma/mærke kan tilbyde noget lignende 
Hilsen Millemissen
P.S.
Jeg gentager: Den har nummer 6271020 (Cable PC input adaptor for BeoLink Active). __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 16 August 2011 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen millemis
Du svare ikke på mit spørgsmål. Som du kan se er de to DIN adapter ikke ens. Du komenterede på min (tegning 1) med TV lyd og BeoSound 5 lyd til Aktive Beolab.
Det adapter kabel nr. du opgiver, høre vist til min (tegning 2) hvor det handler om at få lyd til Aktive BeoLab højttaler fra NON B&O lydprodukter, og hvor BeoSound / BeoMaster 5 ikke er indblandet, og det giver som du kan se en forskel på adapterne.
Hører det kabel nr. du skriver til DIN adapter på tegning 1 eller 2  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2011 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
jeg forstår ikke forskellen.
Så vidt jeg ved, findes der kun én måde at "komme ind i" en ActiveLink-boks. Hertil bruges det kabel, som jeg har omtalt (og som B&O selv forhandler) - dette er omtalt i betjeningsvejledningen til ActiveLink-boksen. Da jeg jo ikke selv har loddet det, ved jeg ikke hvordan det ser ud 
Hvad der hænger på i den anden ende, er jo lige meget - det kunne også være en B&O-cdplayer.
En Active-boks bruges selvfølgelig i forbindelse med masterlink - derfor skrev jeg jo også "i et linkrum"
Er det, du beskriver i tegning 2 et standalone-setup - eller hvad skulle forskellen være?
OBS. jeg kan godt se at der er forskel i lodningen, men hvorfor????
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 16 August 2011 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Tegning 1)
Er baseret på oplysninger fra mrai som har investeret i BeoSound 5 og BeoMaster 5. Han var utilfreds med kun at kunne benytte sine BeoLab 9 højttaler ved tilslutning til BM.5, og ikke få lyd frem fra sit non B&O TV.
mrai skrev:
Hej den er god nok har haft åbnet kablet og det virker i stereo, det er åbenbart specielt fordi man kører signalet igennem en Beolink Active. Kablet er kommet fra B&O i Struer, men er ikke kommet i handelen endnu.
Ben 5 på stikket er højre kanal og ben 2 er venstre kanal og til sidst er stelledningen stel på selve skjoldet.
Peter Pan kan du lave en tegning af det stik så det ligger her på Forum?
mvh mrai |
|
|
Se indlæg fra mrai bl.a på side 126.
Jeg vil mene at det er på grund af MasterLink tilslutningen til BeoMaster 5, der er forskel på de to adapter.
Tegning 2)
Der står "Dette betyder ikke distribueret lyd på MasterLink, men det gør at man kan dele ens aktive højttaler med non-B&O kilde."
Så ja, opsætning med den DIN adapter du ser, vil jeg betragte som et standalone-setup, hvor du kan styre aktive BeoLab højttaler via link øje, med Beo4/5/6 fjernbetjeningerne. Men udover non-B&O lyd kilder vil der også kunne tilslutte B&O produkter som har AUX out.
Jeg tror at Cable PC input adapter for BeoLink Active nummer 6271020 til 127 kr, er = med DIN adapteren på tegning 2, og ikke med DIN adapteren på tegning 1. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|