Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 11:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 17 August 2011 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Her finder du oplysninger om BeoLink Active type nr. 1636.

http://www.bang-olufsen.com/beolink-active

BeoLink Active -  Opsætningsvejledning

http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/BeoLinkActive/ beolink-active_settingupguide_danish.pdf

User guides - BeoLink Active

http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/BeoLinkActive/ beolink-active_userguide_danish.pdf

BeoLink Active type nr. 1636. Pris 2.395 Kr.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 August 2011 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted

faldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 August 2011 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Ked af det hvis der allerede findes noget om det jeg vil spørge om, men jeg synes jeg har prøvet at søge herinde, men uden
held.

Har et Beosound 9000, hvor det ikke vil afspille cd'erne hver gang, den starter også skriver den PAUSE. Andre gange starter
den fint, har I et bud ?

Har også læst at man kan opdatere softwaren i det, men hvordan gøres det, kan jeg selv gøre det ???

PFT.
Til top Vis faldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af faldo

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 August 2011 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Hej faldo

Der kan jo med tiden opstå problemer. Fedt i løbeværket bliver stift, og cd-laserhoved bliver beskidt/slidt.
Hjemme-brændte cd'er og kopisikrede cd'er, kan også være årsag til nogle af problemerne.

Det kan give problem for forbruger med ældre cd-afspiller, som overholder den oprindelige DIN CD -
standarden, at kunne afspille alle cd-skiver. Dette gælder også B&O´s mange ældre cd -afspillere.

Det er bedst at bruge 74 minutter (650 MB) cd'er frem for 80 minutter (700 MB). cd'er over 74 minutter
overholder ikke cd-standarden og flere (især ældre) cd-afspiller har problemer med at afspille cd,er
længere en 74 minutter.

I alle tilfælde opnår man det bedste resultat med 74 minutters cd'er frem for 80 min. cd'er, fordi der er
længere afstand imellem de enkelte spor, og sporene går længere ind mod centrum og ud mod kanten.
CD - standarden er lavet efter 74 minutters maks., på en 12 cm skive, men man er gået mere og mere
over til 80 minutter cd'er, især til computer brug.

Mange lidt ældre cd-løbeværk virker ikke med 80 minutters cd'er fordi sporene er uden for de beregne
område og laseren ikke kan bevæge sig langt nok ind eller ud. Jeg ved at dette blandt andet har været et
problem med B&O cd-afspillere, fordi flere købe cd'er der ikke overholder cd-standarden. Der findes
efterhånden en del originale cd'er hvor de har lagt mere end 74 minutters musik på, og det er derfor reelt
ikke en cd, fordi de ikke overholder cd-standarden som er fastlagt af Philips og Sony som opfandt cd'en

Flere forbruger har klaget over at deres købte kopisikrede cd'er, ikke kunne afspilles i deres cd-afspiller
og mente at der er noget galt med cd-afspilleren, men i virkeligheden er der intet galt med cd-afspilleren,
det er bare nogle musik-producenter der ikke kan finde ud af at overholde standarden.

Det har været et problem for B&O, som anvendte cd-løbeværk fra Philips, som overholdt cd-standarden
at de ikke kunne afspille alle cd'er. Selvom det er producenterne af cd-skiverne der har lavet en fejl, så er
det ikke dem det går ud over, men forbrugeren og producenterne af cd-afspillere. Nogle forstår ikke at
deres nye 400 krones køkken radio/cd afspiller kan afspille en cd, når en langt dyrere cd-afspiller fra B&O
ikke kan. I dag kan alle afspillere klare cd'er der ikke overholder standarden, også B&O,s cd - afspillere
i eks. BeoSound 3200, samt nyere versioner af BeoSound 9000.

Selv har jeg et BeoCenter 9300, og stod en dag med min nyindkøbte Helmut Lotti "My tribute to the king"
CD. Mit BeoCenter 9300 ville ikke afspille denne cd på grund af kopisikringen. Jeg klagede over dette
hos min musik forhandler, og fik mine penge tilbage, selv om han aldrig havde hørt om en CD-standard.

faldo. Opdatering af softwaren i din BeoSound 9000, klares på et B&O værksted. BeoSound 9000
typen 252x produceret fra april '96 (MkI) og BeoSound 9000 typen 256x (MkII) der produceres fra
september '98  kan software-opdateres med Chip forandring, reservedelsnummeret er det samme -
hvilket er 8.344.087. Citer dette til din forhandler, hvis de er usikre.

BeoSound 9000 typen 257x (MKIII) produceret fra juni '01 blev udgivet fuldt kompatible og har derfor
ikke behov for nogen opgraderinger for at understøtte N. MUSIC. Beolink-Beoplayer userguide danish.pdf.
Mk III har en anden cd mekanisme og PIN-kode sikkerhed.  

Før du evt. sender dit BeoSound 9000 på værksted, så prøv at skriv til "dillen" på BeoWorld Scandinavia.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 August 2011 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

OBS! BeoSound 9000 udgår i 2011.

Bang & Olufsen klar med ny strategi. Læs her.

faldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 20 August 2011 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan

Jeg takker. Prøver at skrive til Dillen
Til top Vis faldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af faldo

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 August 2011 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

NEW BeoVision 7-3D

http://www.bang-olufsen.com/beovision7 - Med lanceringen af det nye 3D version
af BeoVision 7 55/40-tommer tv med indbygget Blu-ray-afspiller, giver Bang &
Olufsen ikke blot kunderne en fantastisk billedkvalitet og fantastisk lyd ; men som
prikken over i'et kan kunderne nu også nyde hjemmebiograf oplevelse i 3D.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_profilepage& v=bgMpwdWSe9U

vd5642
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2011
Sendt: 24 August 2011 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Prøver lige her inden det bliver en tur hos forhandleren.

Har kigget med i flere år, men har aldrig haft et problem før nu.

Beocenter 2 (option 0) tilsluttet BV10 (option 2) med 2 stk beolab 8000.

Ved tv kiggeri virker h + v lydkanal, men når jeg skifter til CD er der ingen lyd i højre side. Jeg har prøvet at skifte powerlink kabler, bytte side på højtalere mm men ingen lyd i højre side ved CD eller radio. Prøve jeg opsætning og lydjustering kan jeg sagtens få "prøve" lyden til højre, men den forsvinder når der skal spilles musik. Sluttes højtalerne direkte til BC2 i option 1 virker h+v fint. 

Nogle forslag?

Jeg prøver snarest mulgt med et nyt ML kabel, men synes det er en meget underlig fejl.

Til top Vis vd5642's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vd5642

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 August 2011 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Det kunne godt lyde som om, at ML kablet muligvis har en løs forbindelse. Du har ikke prøvet at "fremprovokere" lyd i højre kanal ved at rykke lidt med ML stikket?

- Dennis

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

vd5642
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2011 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Loudspeaker skrev:

Det kunne godt lyde som om, at ML kablet muligvis har en løs forbindelse. Du har ikke prøvet at "fremprovokere" lyd i højre kanal ved at rykke lidt med ML stikket?

- Dennis

Ja uden held. Kablet er iøvrigt helt nyt og originalt. Jeg håber at få tid til at hente en nyt imorgen.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 August 2011 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Hej vd5642,

velkommen til forummet.

Er det kun når der afspilles cd - ikke ved radio??

Er dit BC2 sat til tv'et via scart? Eller/og digitalt coax-kabel? Test event. forbindelsen/-rne.

Hilsen Flemming

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 August 2011 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

vd5642 skrev:

Ved tv kiggeri virker h + v lydkanal, men når jeg skifter til CD er der ingen lyd i højre side. Jeg har prøvet at skifte powerlink
kabler, bytte side på højtalere mm men ingen lyd i højre side ved CD eller radio. Prøve jeg opsætning og lydjustering kan jeg
sagtens få "prøve" lyden til højre, men den forsvinder når der skal spilles musik. Sluttes højtalerne direkte til BC2 i option 1
virker h+v fint.

millemis

vd5642 har valgt med ovenstående opsætning at tilslutte sine BeoLab 8000 til sit BeoVision 10. Dette setup kræver at
BeoCenter 2 er tilsluttet til BeoVision 10 via MasterLink. vd5642 har altså sadt det rigtigt op, så jeg vil også mene at det
er MasterLink kablet der er fejl på. Ellers er der fejl på en PowerLink udgang eller i processeren på BeoVision 10.

vd5642
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2011 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

vd5642 skrev:

Ved tv kiggeri virker h + v lydkanal, men når jeg skifter til CD er der ingen lyd i højre side. Jeg har prøvet at skifte powerlink
kabler, bytte side på højtalere mm men ingen lyd i højre side ved CD eller radio. Prøve jeg opsætning og lydjustering kan jeg
sagtens få "prøve" lyden til højre, men den forsvinder når der skal spilles musik. Sluttes højtalerne direkte til BC2 i option 1
virker h+v fint.

millemis

vd5642 har valgt med ovenstående opsætning at tilslutte sine BeoLab 8000 til sit BeoVision 10. Dette setup kræver at
BeoCenter 2 er tilsluttet til BeoVision 10 via MasterLink. vd5642 har altså sadt det rigtigt op, så jeg vil også mene at det
er MasterLink kablet der er fejl på. Ellers er der fejl på en PowerLink udgang eller i processeren på BeoVision 10.

Jeg håber meget at det er powerlink kablet der er fejl på, men jeg får først et andet i morgen. Jeg har iøvrigt prøvet alle 4 powerlink udgange på BV10, og ingen lyd i h kanal.

Når det her engang virker kommer det sjove hvor jeg skal skifte powerlink kabler ud med de netværkskabler jeg har i væggene. Skal nok komme med lidt info om dette hvis andre skulle have lyst til at prøve det. 

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2011 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
millemis

P.P.

Beocenter 2 findes som bekendt i 2 versioner. Da audioversionen ikke er særlig udbredt, og da vd5642 ikke har nævnt nogen yderligere dvd-afspiller sluttet til BV10, går jeg ud fra at det er videoversionen. Denne sluttes OGSÅ via scart til tv'et. Derfor er spørgsmålet ang. scarttilslutningen relevant, da lyd fra cd direkte til tv muligvis overføres via scart (eller et event. tilsluttet digi-koaxkabel?).

Jeg fik dog ikke svar på mine spørgsmål desangående af vd5642, så jeg går ud fra at han selv løser problemet.

N.B. Der kan dog ikke være tale om fejl på powerlinkkablet/-udgangen, når lyder fra tv'et kommer ud som den skal.

P.S.

"Er det kun når der afspilles cd - ikke ved radio??" - spurgte jeg. Havde lige overset, at der stod "ved cd og radio". Jeg retter dog stadig min mistanke mod scartkablet - og det er vel ikke nogen stor sag for vd5642 lige at teste :-)

Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 August 2011 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

vd5642 skrev:

Jeg prøver snarest mulgt med et nyt ML kabel, men synes det er en meget underlig fejl.

vd5642 skrev:

Jeg håber meget at det er powerlink kablet der er fejl på, men jeg får først et andet i morgen.
Jeg har iøvrigt prøvet alle 4 powerlink udgange på BV10, og ingen lyd i h kanal.

millemis

vd5642 skriver: Jeg håber meget at det er powerlink kablet der er fejl på. Men han mener ML kabel.
At vd5642 skriver ML kabel, har du bare overset i hans første indlæg.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2011 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

P.P

nå, ja - så må han da se at få testet det ML-kabel. Det "gamle" skulle vel ikke tilfældigt være et "helt nyt og originalt" Bosscom-kabel?

Hilsen millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 August 2011 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

vd5642
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2011 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Jeg skal prøve at gøre det lidt tydeligere. BC2 er DVD/DAB version og er kun tilsluttet med et originalt B&O masterlink kabel, da jeg ikke bruger DVD funktionen. Såvidt jeg kan læse mig til er det ikke et krav at der skal sidde et scart-kabel i, da audio fra CD og radio skulle køre over ML kablet. Selvfølgelig skal jeg nok prøve et sætte et scart-kabel i, men jeg synes det lyder mærkeligt at V-kanal er i ML-kabel og H-kanal i scart.

Fik et nyt ML kabel (der står B&O på æsken) idag og det gav ingen ændring. Min forhandler snakker om at det sandsynligvis er en softwarefejl på BV10.

Jeg sætter et scart-kabel i senere i aften og vender lige tilbage med resultatet.  

vd5642
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2011 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Så kom der også et scart-kabel mellem BC2 og BV10 og en DVD i drevet. Der er fin lyd i H og V ved afspilning af DVD, men stadig ingen lyd i H når man vælger radio eller CD.

Så er det vel kun mulighed for fejl i ML stikket på BC2 eller BV10 (eller et softwareproblem).

Andre forslag inden forhandleren får lov til at forsøge?  

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 August 2011 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Hej igen vd5642

Efter de tiltag du har gjort, tror jeg at du må overlade problemet til en B&O teknikker.
Opdatering af softwaren er altid en god ide' hvis du ikke har den sidste nye.

Her en tråd hvor du kan læse om softwar opdateringer til div. B&O produkter.

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes