| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 August 2011 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 30 August 2011 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
vd5642 skrev:
| Andre forslag inden forhandleren får lov til at forsøge?
|
|
|
Hej igen,
jeg er enig med Peter - der skal så nok en tekniker til for at undersøge det til bunds.
Har du event. mulighed for at tjekke BC2 hos en bekendt/forhandleren - det er ulige nemmere at tage med end BV10.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
vd5642 Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 30 August 2011 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
vd5642 skrev:
|
|
|
Hej igen,
jeg er enig med Peter - der skal så nok en tekniker til for at undersøge det til bunds.
Har du event. mulighed for at tjekke BC2 hos en bekendt/forhandleren - det er ulige nemmere at tage med end BV10.
Hilsen Millemissen
|
|
|
BC2 blev i dag prøvet med et andet BV10 som havde nyeste software. Desværre ingen lyd i H siden. BC2 er således hovedmistænkt i sagen, med en defekt i ML porten.
Hvad jeg absolut ikke forstår er at jeg har prøvet det "omvendt" dvs, BV10->BC2->BL8000 og her virker h+v fint med DVD,TV,radio osv...
BC2 er blevet sendt til rep og jeg skal nok vende tilbage med et svar når jeg hører fra dem.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 September 2011 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dine muligheder med en BeoSound 5 Encore -
Encore har digital tilslutning via USB IN. Her tilsluttes Feks. USB-nøgle / harddisk (NAS) / eller en PC.
Encore har et annalog Line-in-stik. Her tilsluttes Feks. MP3 afspiller - iPod - Pladespiller - mm.
Encore har en PowerLink udgang. Her tilsluttes et sæt BeoLab højttaler evt. via en 8 polet DIN T adapter, hvis BeoLab højttaleren er af en type der ikke kan videresende PowerLink lyd signalet til højttaler 2.
Man kan også fra PowerLink's pre-out stereo line udgangens signal via en 8 polet DIN til RCA/Phono adapter tilslutte en forforstærker/forstærker med tilsluttede analog højttaler.

Encore har en RJ45 netværksforbindelse for Netradio, kabelbundet eller trådløst via 5 GH-bånd, Encore kan afspille CD'er konverteret til FLAC-filer, indlagt på en NAS medieserver.
BeoSound 5 Encore er i bund og grund en netværksklient på UPNP-basis, der kræver lidt forudkendskab til netværksafspillere. Betjeningsvejledningerne er lagt ud på B&O's hjemmeside, så man der igennem kan få klarhed over dens muligheder. (eller spørg millemis)
Getting Started - BeoSound 5 Encore
http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/BeoSound5/beos ound5-encore_gettingstarted_danish.pdf
User guides - BeoSound 5 Encore
http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/BeoSound5/beos ound5-encore_userguide_danish.pdf
Bang & Olufsens hjemmeside
http://www.bang-olufsen.dk/beosound5-encore

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 September 2011 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2011 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 September 2011 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr. søvnigmissen
Du har fat i Marantz SR5006 til 7.495 Kr, og ikke Marantz SR5005 til 4.495 Kr.
Så det er nok derfor -  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2011 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, ja da, Vågen-Peter,
du har ret - men hvorfor vælge den billigste Marantz?
Når man kan lægge 20.000 DKK på bordet for en Encore, så burde man også kunne putte lidt mere i det, som udmærket kunne være hjernen i et (ikke-B&O)-surround-setup. Princippet i et sådan setup har du jo selv beskrevet mange gange.
Update 20:21 - Så kan vælge musikken på Encore med PlugPlayer (app på ipod/ipad), og styre Marantz'en med WIZZ-app (http://itunes.apple.com/us/app/wizz-app/id388917986?mt=8) eller på en android med AVR-Remote for Denon/Marantz: http://www.appbrain.com/app/avr-remote-for-denon-marantz/de. pskiwi.avrremote
Min pointe gik dog lidt mere på, at man slet ikke har brug for nogen Encore, hvis man køber en Marantz med Airplay-understøttelse (og forøvrigt også DLNA). Så hellere bruge de sparede penge på nogle bedre (B&O-)højtalere.
B&O må da før eller siden finde ud af, at folk slet ikke har brug for den tingest (BS5/Encore) på væggen - de fleste synes, at det er for bøvlet med det/de hjul. Og når de først har prøvet at betjene den via en Ipod/Ipad, gider de ikke røre den mere.
Hilsen Nu-vågen-missen
P.S.
Det ville nu være at foretrække, hvis B&O opdaterede BS3 med Airplay og DLNA-understøttelse - og tilføjede en ekstra HDMI-out til en f.eks 10" skærm, som automatisk tændte og viste coverbilleder m.m, når der bruges en audiokilde. Samt udviklede deres egen app (ios+android) til at betjene systemet med - og/eller fik gang i den BEO6, som venter på at blive opdateret. __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
mrai Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 06 September 2011 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som ved hvorfor der er forsinkelse på lyden fra mit TV og tilsluttet LINE IN på Beosound 5 Encore? har prøver
både hovedtelefonudgangen på TVet og selve lydudgangen på TVet (Pioneer) jeg fatter det ikke, måske dig PETER PAN
__________________ Mvh mrai
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 September 2011 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2011 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mrai og Peter,
et tilsvarende tema har - i forbindelse med opdateringen af Beosound5/Master5 - været behandlet her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&P N=1&TPN=153 den 14. juli 2011.
Det kunne være så godt, og mange har sikkert regnet med den mulighed. Dog er det ikke muligt, da der altid vil være delay på lyden pga lydbehandlingen i Encoren. Nogle (få) tv/set-topbokse har mulighed for at indstille delay på lyden/lipsync. Jeg ved ikke om dit Pioneer har en sådan indstillingsmulighed. Prøv event. at skifte lydtype på kilden: stereo/dolbydigital (hvis muligt).
Det er et kendt fænomen - ikke blot når man trækker (video-)lyd fra ikke-B&O til B&O - så du skal nok affinde dig med at det ikke fungerer.
Eller på længere sigt investere i et kommende B&O-tv, som forhåbentlig så kan arbejde sammen med Encoren via Beonet.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
vd5642 Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 08 September 2011 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
vd5642 skrev:
millemis skrev:
vd5642 skrev:
|
|
|
Hej igen,
Hilsen Millemissen
|
|
|
BC2 blev i dag prøvet med et andet BV10 som havde nyeste software. Desværre ingen lyd i H siden. BC2 er således hovedmistænkt i sagen, med en defekt i ML porten.
Hvad jeg absolut ikke forstår er at jeg har prøvet det "omvendt" dvs, BV10->BC2->BL8000 og her virker h+v fint med DVD,TV,radio osv...
BC2 er blevet sendt til rep og jeg skal nok vende tilbage med et svar når jeg hører fra dem.
|
|
|
Fik nyheder i dag. Åbenbart er det porten på selve afspiller enheden der er delvis defekt. Hvorfor lydsignalet mellem de to enheder trækkes på forskellige pins afhængig af om det er masterlink eller powerlink der benyttes var der ingen forklaring på.
Og til alles overraskelse kan man ikke "nøjes" med at skifte porten... Hele printet skal skiftes. Glæder mig til at se om det virker når den kommer tilbage.
Og en lille sjov oplysning. Oprindeligt skulle jeg have haft en Encore, men gad ikke vente og da der ikke er ML passede det ikke til mine behov. Den venlige B&O tekniker oplyste mig at han forventede at der ville komme et addon til encoren med et ML modul og at der allerede nu var nogle uoriginale ML-moduler i omløb i tyskland. Iøvrigt skulle også stige ca 5000,- når introduktionsperioden ophørte.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2011 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej vd5642,
tak for tilbagemeldingen.
At man skifter hele printet er normalt nu om dage - jeg håber at det løser problemet.
Nu husker du vel at få opdateret tv'et, når det alligevel er på værksted. Det er også en god lejlighed til at få lagt event. puc-koder ind.
Oplysningen om et kommende ML-modul til Encoren lyder meget interessant. Det har jeg ikke hørt om, og ej heller forventet.
At B&O vil sætte prisen op på Encore snart, er som at skyde sig selv (B&O) i foden 
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 September 2011 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 11 September 2011 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Min gamle Beocord V6000 er stået af, så den skal udskiftes.
Jeg vil derfor høre om en Beocord V8000 som er kommet en del ned i pris nu, kan bruges sammen med et MS6000 og en Beolink 1000?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr_Tarantino og Peter,
V8000 kan indstilles til at bruges med Beolink 1000 - jeg kan bare p.t. ikke huske hvordan. En god forhandler burde vide dette, så hvis i er i nærheden af én, så spørg dér. Jeg kan event. vende tilbage senere med en melding.
!!!!!!!!!!!!UPDATE kl.15.38!!!!!!!!!
enter the v8000 menu
select "SETUP" and press [PLAY]
you are now in the "SETUP" menu
now press [0] [0] [PLAY]
you are now in the "SERVICE" menu
select "COMPATIBILITY SETUP" and press [PLAY]
you are now in the "COMPATIBILITY SETUP" menu
change the "REMOTE CONTROL" setting from "BEO4" into "BL1000"
You can also change the menu colour into "GREY" or "BLACK" depending on which colour your Beovision menu colour is.
press [PLAY] to confirm the settings or [STOP] if don't want to change the settings.
Put the v8000 in stand-by and disconnect the V8000 from the mains and reconnect the v8000 again.
(Kilde: http://forum.beoworld.org/forums/p/39157/325367.aspx)
|
| Til top |
|
| |
scaramanga60 Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa, hvis jeg lige må afbryde jeres debat et øjeblik for har nemlig et spørgsmål.
jeg har en Beo5 og et Panasonic G20 plasma tv. jeg vil meget gerne have at jeg kunne bruge
min Beo5 som fjernbetjening til Panasonic tv'et da fjernbetjeningen til tv'et er noget billigt
plastik skrammel. jeg ved at Beo5'en er en multi fjernbetjening så det burde vel kunne lade sig gøre?
jeg har det der Beo5 Configuration tool program til at programmere den, men ved ikke helt hvordan jeg skal gøre det?
jeg vil helst gerne undgå at gå ud og købe lintronic bokse og alt muligt, og da Beo5 nu er en multifjernbetjening, så burde det
da også være muligt??
håber en af jer kan besvare mit spørgsmål.
Mvh Alexander
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alexander,
det er helt ok at afbryde debatten.
Bare vent til der er en, der svarer...
Jeg har ikke selv erfaring med Beo5 Configuration tool, men der skulle være rigelig hjælp at hente. Både her, og ikke mindst på beoworld.org, som har et særskilt forum for det: http://beo5.beoworld.org/Configuration%20Tool.htm
Men måske er der sogar nogle her på forummet, der har erfaring med Panasonic-tv'et.
Hilsen millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Nyhed: NAD DAC-1 Trådløs USB digital-til-analog konverter
|
|
|
denne "nyhed" er et eksempel på, hvordan man kan streame i god kvalitet fra en pc/mac til et stereoanlæg. Lækker at man således er fri for et kabel - men forestil dig denne dims dinglende fra din bærbare i sofaen.... Nej, tak.
Når man har prøvet "ægte" trådløst streaming, er det nok ikke lige løsningen.
Det har gennem længere tid været muligt fra Windows at streame via "PlayTo"-funktionen. Dog har det været så som så med "modtagerne". Mange bokse, som praler med at være DLNA-kompatible, har haft problemer her, fordi DLNA alligevel ikke var ordentligt implementeret (eller først blev det efter diverse softwareopdateringer). Jeg skulle hilse og fortælle, at man kan blive fattig af at lede efter én, der understøtter "PlayTo" på en fornuftig måde.
Apple har her vist vejen med deres standart: "AirPlay" - en standart, der fungerer - og indtil nu 2 bokse (Apple AirportExpress til audio og AppleTV til audio+video) + et stigende antal softwareimplementeringer i 3.parts-aparater (Hvor er B&O henne i dette spil?). Der er sikkert noget, der mangler her endnu, men det er brugervenligt. Og kvaliteten er i orden - audio bliver overført som lossles (altså= cd-kvalitet) og først decoderet i boksene. Bemærk også at NAD's boks via trådløsoverførsel er begrænset til 44.1khz/16bit opløsning - det er altså ikke bedre/anderledes end via AirPlay.
De, som kender AirPlay fra iTunes-programmet/ipod/ipad vil nikke genkendede til alt dette. Hvis man ikke bryder sig om iTunes, og vil overføre lyd fra f.eks WMP, kan man gribe til et program, som hedder "Airfoil": http://www.rogueamoeba.com/airfoil/
Alt dette skal ikke forstås som reklame for Apple, men som et eksempel på, at der er "rigtigt" trådløse alternativer nu om dage. Og det er nok kun begyndelsen.... Jeg ønsker mig i hvert fald ikke nogen dongle hænge og dingle fra min bærbare puter 
|
| Til top |
|
| |