Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 02:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 28 September 2011 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Også stort tillykke herfra til Peter. Jeg har ikke så meget B&O selv, kun 5 radioer og nogle højttalere.
Jeg har jo læst med her i din tråd i en del år efterhånden, og det er jo nok den mest imponererde tråd på HIFI4ALL. 

carsten

Hej CARS10

Tak skal du ha', altid rart med feed back.

beoMads skrev:

Hej

Er den glade ejer af bl.a. BV10-46. Har tidl. haft BV4-37 og en HDR1 som nu er i et andet værelse.
Jeg savner en god Harddisk og en BR-afspiller som kan betjenes med BEO4, alt sammen til "rimelige" penge.

Har I nogle anbefalinger til HD og BR.  Og hvorfor er BV10-46 så langsomt når man skifter kanaler, ser ttv mm??

Hej beoMads og velkommen til hifi4all

Jeg vil anbefale Oppo BDP-93 EU som Blu-ray afspiller. Din B&O forhandler kan opdatere PUC listen
i dit BeoVision TV til styringen af  Oppo BDP-93 EU med Beo4. Samt lave en programmering hvis du
har en Beo5/ Beo6. 

Oppo kan købes her: http://www.av-connection.dk/?PGr=2557&ML=1087

Du kan læse og se billeder her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42140&P N=1&TPN=30

Harddisk måske via en:-TViX S1 har fået en eSATA tilslutning til en ekstern Harddisk (udover USB)

TViX S1 Kan købes her:    http://www.av-connection.dk/?PGr=3465&ML=884

Du skriver: hvorfor er BV10-46 så langsomt når man skifter kanaler. 

beobrian skrev:
Jeg kan godt forstå du bliver lidt misfornøjet med dine oplevelser.

Grunden til den lange opstart er fordi DVB-modulet slukkes helt når du slukker dit TV, på den måde bruger dit TV næsten
ingen strøm i standby. Hvis du tager mange andre skærme på markedet, så slukkes DVB-modulet ikke, selvom TV'et er
slukket. Det giver et meget højt forbrug af strøm i standby. Du kan så på andre skærme indstille TV'et til Spare mode eller
Eco mode, og så vil du opleve en væsentlig længere opstartstid, men lavere strømforbrug.

Dernæst ønsker vi at billede og lyd skal være på plads når billedet kommer på skærmen. Når DVB-signalet broadcastes
er der reelt kunne nogle enkelte steder på DVB-signalet du kan koble dig på hvor billede og lyd er på plads, det giver et
yderligere ryk ved opstartstiden. Vi kunne godt vælge her, at tvinge os ind på DVB-signalet, det kan resultere i pixelering,
manglende farver eller manglende lyd når billedet kommer på. Samtidigt indsamler vi også alle EPG info under opstarten.

Dette kræver også datakraft. Vi abejder på at få en hurtigere opstart. Med hensyn til kanalskift er vi på samme niveau som
konkurrenterne og på nogen kanaler er vi hurtigere.
Men der kigges på forskellige løsninger til at bringe opstartstiden ned,
jeg tror den er omkring de 30 sek. netop nu.

Citat 05 April 2011 her.

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 28 September 2011 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Ovenover et overblik over, hvordan man laver en MasterLink opsætning med CAT7. Når så de nye produkter engang kommer med den nye platform, er det lige til at sætte ind på netværket, eller ved at udskifte et produkt.

Wireless findes også, men er ikke anbefalelsesværdig, du har ingen kontrol over et trådløst netværk, så trådløst er godt til PC opkobling og browsing, men taler vi lyd og billede er kabler langt at foretrække.

Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 September 2011 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Hej beobrian,

undskyld - men jeg prøver bare at forestille mig, hvordan det ville være at skulle trække ni (9!!) kabler gennem hele huset fra hovedrummet til et teknikrum, som muligvis ligger i den anden ende.

Og hvorfor skal jeg trække fire kabler fra teknikrummet til kontoret?

Så vidt jeg ved, er det nu "blot" analoge signaler, der så overføres via (Cat7-) netværkskabler. Der er jo intet sted tale om analog-digital omformere.

Hvorfor ikke bare, som nu, tilslutte højtalerne direkte i rummet via powerlink - der er nok lang tid til vi ser en digital højtalertilslutning (bortset fra SPDIF'en i BL 5). Og "nøjes" med at overføre masterlink-signalet som digitaliseret signal - der er mange muligheder for egnede protokoller, både åbne og proprietære. Vi har allerede nu via matrix-løsningen mulighed for at fordele videosignaler digitalt - hvordan passer dette ind i den skitserede Class 7-arkitektur?

Hvad mener du med, at "nye" produkter kan sættes ind på netværket? Hvordan skal man forestille sig dette? De vil jo ikke have masterlink-tilslutning - hvordan skal man så sammenkoble dem med masterlinken? Hvordan vil et setup baseret på udelukkende "nye" produkter se ud?

Hvis et teknikrum skal give mening, må det kunne indrettes som et sted hvor kilder, der skal kunne bruges lokalt flere forskellige steder, er placeret - eksempelvis harddisk til musik og video/diverse tunere og recordere. Men det lægger op til en helt anden arkitektur end den, der er beskrevet i skitsen.

Måske har jeg stadigvæk ikke forstået det nuværende Class 7-koncept - du må gerne korrigere mig og forklare nærmere.

Dine forbehold overfor trådløst netværk deler jeg, men kun p.t. , da der er gang i en rivende udviking på det område. Jeg vil i hvert fald ikke udelukke, at vi snart ser trådløst netværk, hvor vi har "kontrol". Også her kunne der udvikles proprietære (egne) protokoller, som så selvfølgelig bedst afvikles i subnetværk. Iøvrigt ser jeg ikke længere nogen principiel forskel på netværk, der skal bruges til audio/video og til "PC opkobling og browsing". Men du har ret i, at skal man indrette netværk til video i dag, er kabler at foretrække.

Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Ovenstående spørgsmål har beobrian åbenbart ikke tid til at svare på Millemissen. 

Send ham en privat post.   OBS. Nu svar på side 161.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Beonerd skrev:

Mit setup bestod indtil for nyligt af en Denon A/V Amp med diverse inputs (Blu-Ray, YouSee boks etc.).

Billed-output fra Denon'en blev via HDMI ført til en Samsung skærm (skærmens egen tuner og højttalere
blev altså ikke benyttet)

Lyd-output fra Denon'en blev ført til A.AUX på en BeoSound 9000 og videre til et Beolab 8000 + Beolab 2 setup.

På Denon'en kan man sætte 'Audio delay' til mellem 0 og 200 ms. I ovenstående setup skulle den stå til 100 ms.
Det fungerede perfekt.

Nu har jeg anskaffet en BeoSound 5 Encore til at afløse BeoSound 9000, men nu er problemet at lyden er efter
billedet, så selv om jeg sætter Denon'ens 'Audio delay' til 0, så passer det stadig ikke - forsinkelsen af lyden i
BeoSound 5 Encore er åbenbart noget større end i BeoSound 9000.

Hvad skal jeg dog gøre? Er der nogen mulighed for at mindske forsinkelsen i BeoSound 5 ?

Kan nogen her komme med en løsning, jeg kan videre sende til Beonerd.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

det tror jeg ikke, at der er en løsning på. Lydbehandlingen i BS 5 Encore tager åbenbart så lang tid.

Hilsen Millemissen

------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ --

Hvis man skulle være lidt spids - undskyld Beonerd  - kunne man sige, at løsningen ligger i at købe et B&O-tv. Et B&O-tv er for mig hjernen i et moderne A-V-setup - så undgår man mange problemer, og har rigtigt mange fordele.

Hilsen B&O-missen

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Oktober 2011 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Hej PP

Kan se du har en NAD forforstærker sat til din Beocenter 9300. Jeg har lige fået en gammel Rotel af en ven men er ikke sikker på hvordan den skal forbindes. Hvordan har du gjort?

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Oktober 2011 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hej Mr_Tarantino

Læs også indlæg af 15 August 2006 kl. 08:51:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42140&K W=B%26O&PN=0&TPN=3

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2011 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Jeg mente hvilken indgang bagpå forforstærkeren du har tilsluttet dit Beocenter? 
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Oktober 2011 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino. Jeg må lige se efter. Volume kontrollen er uden virkning, jeg troede det var pre-out

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2011 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig! Men hvad med volumekontrol - styre man så volume på begge apperater?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Oktober 2011 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu haft reolen ude, mit diy Supra dual kabel er tilsluttet Tape 1 out = medhør på alle tilslutninger.
Derfor er NAD's volume kontrollen uden virkning. Volume styring sker på BeoCenter 9300 via Beo4.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2011 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Så glæder jeg mig da til at komme hjem og lege med det.

Er lyden bedre eller er det blot muligheden for at tilslutte ekstra udstyr der gjorde du anskaffede din?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Oktober 2011 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino. Jeg syntes bedst om lyden fra de digitale tilslutninger. Se oversigts tegning.

Jeg købte Nad C162 Preamp i sin tid for at have mulighed for at kunne styre volumen
på min 2x500 Watt stereo ICEpower forstærker, i det tilfælde at hjertet i mit setup -
BeoVision 7-40 Mk III skulle sælges, eller på værksted. Men også som RIAA
forforstærker og analog indgangsvælger istedet for en passiv Phono Switchbox.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Oktober 2011 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

OBS !

B&O har brugt mange resurser på at forbygge udefra kommende støj problemet.
I deres 230Volt netstik er indbygget netstøjfilter som standard, i form af en
ferritkerne spoler. Det kan være støj (elektriske indpulser) fra lysstofrør, halogen
trafoer, køleskab, microbølgeovne, eller lynnedslag der slår ned tæt på din bolig,
som stråle ind via lysnet kablerne. 

Så dette orginale netstik må IKKE klippes af og udskiftes med andet. Har du det,
er det på eget ansvar skriver Bang & Olufsen i deres manualer.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

http://www.youtube.com/watch?v=AiGjrTpe4Ak

Se pris:   http://store.apple.com/dk

Manual: http://manuals.info.apple.com/en_US/Apple_TV_2nd_gen_Setup_G uide.pdf

Apple TV ATV2 "er landet i Danmark".

Apple TV har længe været tilgængelig på den anden side af Atlanten.
Nu er den landet i Danmark efter at Apple har bragt filmudlejning til Danmark.
Apple TV står desuden til at få en endnu mere markant rolle med Airplay.

Læs mere her 

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Se hvordan BeoLab 5 analog & digital højttaler håndbygges fra bunden.

Bang & Olufsens BeoLab 5 højttaler er håndlavet og bygger på mere end
75 års erfaring inden for lydgengivelse. Højttaleren kan tilpasse nøjagtigt til
sin egen placering i rummet, for at give den bedste lytteoplevelse.

Diskant højttaler i BeoLab5

BeoLab 5, et kig ind til ICEpower forstærkerne.

Bas højttaler i BeoLab5 vejer 40 Kg.

Se sans for detaljer under fremstilling af BeoLab 5 -

http://www.youtube.com/watch?v=VCl1DIcB_3w&feature=playe r_embedded

Læs mere: http://www.bang-olufsen.com/beolab5

Specifications: http://www.bang-olufsen.com/specifications?productid=40

____________________________________________________________ __

ngice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2011
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Hej ”Peter Pan”,

Jeg kan læse ud fra alle disse sider at du har enormt indsigt i B&O’s produkter, derfor dette spørgsmål. Jeg planlægger at anskaffe mig et sæt aktive højtalere og Beolab Penta eller 8000 virker meget tiltalende. Mit anlæg skal være min smartphone men jeg ønsker ikke at benytte simple PC højtalere i min stue! Derfor håber jeg at en bluetooth reciver som eks. denne QED uPlay Bluetooth-receiver http://www.hifiklubben.dk/produkter/barbart/tilbehor/qed_upl ay-bluetooth-receiver_-.htm kan tilsluttes ”direkte” til højtalerne?

Endvidere vil jeg gerne have din vurdering af hvilke af de to højtalere jeg får mest lyd ud af?

På forhånd tak

Mvh.

Niels

Til top Vis ngice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ngice

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hej ngice

Min mening er at BeoLab Penta spiller bedre end BeoLab 8000.
De to aktive højttaler skal have tilført et volume styrebart (pre-out)
stereo signal. Læs mere her.  

ngice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2011
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

Tak for svaret. Vil der være en fordel at vælge Penta mk III i forhold til mk II? og hvis jeg laver trikker kredsløb hvor længe vil det holde højtalerne aktiv?

Mvh.
Niels

Til top Vis ngice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ngice

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum