| Forfatter |
|
theisen Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for svarene!
Jeg kan godt lide idéen om at skrotte den originale forstærker, men da jeg i forvejen er nødt til at få renoveret alle mellemtone
enhederne, er økonomien ikke lige til det. :-)
håbede bare at der måske var en der havde en løs forstærker liggende, eller måske havde en defekt højtaler som de ville af
med. :-)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore pas på !
Denon har lanceret deres nye Airplay netværk audio afspiller DNP-720AE. Den kan tilsluttes til
et aktuelt hi-fi -system som så henter musik streaming direkte fra iOS enheden. DNP-720AE
har Internet streaming, Internet radio, Napster og Last.FM via WI-FI eller via et netværks kabel.
Hvis du har Android-enheder, kan du bruge den medfølgende DLAN 1,5 stramning support, du
kan så tilslutte alle andre DLNA enheder og NAS-drev.
Denon DNP-720AE er også udstyret med en frontmonteret USB-port til kabel tilslutning. Der er
indbygget komplet FM og AM radio med RDS. Prisen ligger på ca. 3.699 Kr. Tryk her.
BeoSound 5 Encore har godtnok et kønnere design, men der er langt til 19.995 Kr. i krisetider.
Denon DNP720AE Music Streamer
____________________________________________________________ __
Spar 3D tv'et. Nu behøver du kun brillerne for at se 3D film.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 December 2011 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 23 December 2011 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Ny Cambridge DacMagic Plus D/A-konverter med krystalklar digital lyd til dit stereoanlæg.
DacMagic Plus er en avanceret D/A-konverter, som giver dig krystalklar digital lydkvalitet på dit stereoanlæg. Du får bl.a. 24-bit audio-opsampling, eksklusiv asynkron USB-overførsel og understøttelse af HD-lyd op til 24-bit/192kHz. Volumenkontrol på fronten Pris 2.999 Kr
Mvh. God Jul.
|
|
|
Mmh... sådan en kunne jeg godt tænke mig som mandelgave.
Jeg har selv en DacMagic uden Plus - altså uden volumestyring - sat til A-Tape-indgangen på min 4500-master. Det er noget, der vil noget. Kan anbefales på det kraftigste.
Har man nogle gode Beolabber, behøver man kun Plus'en og en (eller flere) god digital kilde f.eks en Windowsmaskine (med Cambridges drivere http://www.cambridgeaudio.com/support_products.php?PID=872&a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;Title=Support) eller en Mac (behøver ikke noget ekstra) sat til usb-indgangen, så spiller musikken. Brug XLR-udgangene - Peter har beskrevet flere gange, hvordan dette gøres.
En iPad med et Camera Connection kit - dvs usb-udgangen på denne, burde også virke. Se her: http://www.benchmarkmedia.com/discuss/feedback/newsletter/20 11/06/1/ipad-streams-high-resolution-audio-dac1
Eller hvad med at prøve den digitale udgang på en Apple Airport Express 
Velbekomme Magicmissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
NJ.. Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 26 December 2011 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beocenter 2 Manglende phonoindgang!
Hjælp!
Hvorledes tilslutter man flere apperater eksempelvis et ikke B&O TV samt yderligere en musik kilde ex. airport express, når der nu kun er en phonoindgang?
Jeg et sæt Beolab 3 + Beolab 2 tilsluttet.
Kræves der en ekstern phonoswitch som denne http://www.av-connection.dk/?PGr=216&ML=430
eller er der en anden og mere fiks løsning der evt kan fjernbetjenes?
Kan master link stikket evt anvendes??
Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2011 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej N.J.
god jul 
Først den dårlige nyhed - du kan ikke bruge masterlinken til noget i den stil.
Men...du kan sagtens bruge den omskifter, som du henviser til, eller en tilsvarende. Desværre findes der her ikke nogen fjernbetjent løsning - det må du leve med.
Men, men - sjovt egentlig at du lige stiller dette spørgsmål nu.....
Peter har netop ovenfor præsenteret den nye DacMagic Plus fra Cambridge.... Hvis du har digitale udgange på de apparater, som du vil tilslutte til Beocenter 2's panel (AUX-indgangen), kan jeg varmt anbefale, at du bruger en DAC som denne eller en anden tilsvarende. Eventuelt den, som jeg selv i mit indlæg henviser til (uden Plus). Se Hifiklubbens hjemmeside.
Du vil f.eks fra en Apple Airport Express få langt bedre lyd fra dens digitale udgang end fra lineudgangen. Dens DAC er kendt for at være elendig - kan den jo også kun være til den pris!
B&O's højtalere fortjener god lyd - husk dette, når du afspiller musikfiler. !!!-Ripning i FLAC eller ALAC anbefales!!!
Mange non-B&O-tv har digitale lydudgange - blot skal du her være sikker på, at du (via tv'ets menu) kan indstille den til 2-kanal-ud (downmix eller lignende...). Skriv event. hvilket tv du vil tilslutte.
Du kan også kombinere en DAC og en AUX-forgrener - du får så en masse muligheder, men betjeningen vil være temmelig bøvlet.
En tredje mulighed - hvis du kan "nøjes med" analoge kilder incl pladespiller-indgang- kunne være en ren forforstærker f.eks denne: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c1 65bee_forforstaerker_grafit.htm Dér har du også mulighed for fjernbetjening - selvom det jo selvsagt ikke er via en BEO 4
Håber det kan hjælpe lidt videre - skriv gerne her på forummet, om dine erfaringer/eksperimenter.
N.B. Du vil via AUX-indgangen kun kunne importere stereo-kilder - aldrig 5.1-kilder.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
NJ.. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2011 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2011 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen NJ..
fik ikke lige svaret - der er jo også en familie, der skal passes.
Netop den DAC mente jeg - den fås p.t. til 1499kr.
Jeg har selv en, så den kan helt sikkert bruges...
til stereokilder - f.eks. en Airport Express 
Problemet er dit tv. Jeg har kigget efter, og kan ikke rigtigt blive klog på, hvordan Philips hånterer det.
Lyden fra den digitale udgang (hos Philips er det via coax) kan være et problem ved visse tv-stationer, som sender lyden digitalt. Jeg kan ikke se ret mange indstillingsmuligheder dér. Det er ikke muligt at lave et downmix til stereo - udover altså at man bruger den analoge udgang. Hvis du har en dvd/bluray-afspiller på tv'et, burde du kunne vælge stereodownmix dér - det kan man i de fleste - og vælg så stereolydsporet fra disken.
Hvis du ser meget tv/mindre dvd/bluray må du nok - for at være sikker - satse på tv'ets analoge udgang via en Aux-switch, hvor lyden fra DAC'en/Airporten så sidder i den anden indgang.
Lidt bøvlet - alt det sparer man sig, når man har et B&O-tv 
Prøv dig frem. Hent den DacMagic, og bed om at få lov til at teste den - det plejer man at kunne. Når du først har hørt lyden fra Airport expressen via den, leverer du den nok ikke tilbage - det er et godt tilbud (1499kr).
Den sidste digitale indgang (usb'en) kan så bruges til tilslutning af en (bærbar) pc - det er den bedste måde at få lyden ud derfra. Prøv f.eks. Foobar som afspiller (http://www.foobar2000.org/), hvis du da ikke helt er 100% til iTunes.
FLAC og ALAC er begge såkaldte "tabsfrie lydformater"/"losless". De er pakkede ligesom en zip-fil. MP3 og co. er derimod komprimerede, og mangler derfor noget, når de decoderes. Dette kan være ok til en bærbar afspiller, når man er undervejs i S-tog eller på løbetur - men til "seriøs lytning" skal de undgås
FLAC er Open Source og ALAC er Apples bud på det samme. Disse er de mest udbredte - der findes flere!!
Jeg ripper selv i FLAC, men ALAC kan sagtens bruges, hvis man kun er til iTunes m.m.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
NJ.. Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2011 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen MM
Tak igen for super response😊
Men mht digital ud på tv'et er der da en optisk audio ud jvnf illustrationen men den er godt nok ikke beskrevet.
Men kunne det ikke tænkes at den kunne bruges således jeg slipper for en ekstern switch og samtidig får bedret lydkvaliteten fra tv'et samtidig?
Mvh NJ
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2011 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej NJ..
hvis man følger linket, som du gav os til dit tv, får man en pdf-fil. Heri står ganske tydeligt, at der er en coaxial lydudgang: 
S/PDIF-standarten er den mest brugte i comsumer-electronic, og kan realiseres på to måder: optisk og coaxial. Læs mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/S/PDIF
Philips bruger - som forøvrigt også B&O - sædvanligvis den coaxiale udgave.
Det gør ingen forskel i dit tilfælde, om det er den ene eller anden. Men vær glad, for DacMagic'en har netop 1 x optisk, 1 x coaxial plus én usb at skifte mellem. Så det passer lige med det du vil - Apple Express'en bruger nemlig den optiske. Så slipper du for en konverter - optisk til coax.
|
| Til top |
|
| |
MrSB Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har brug for lidt hjælp til min opsætning.
Jeg har et BV 7,40 i stuen, hvortil der skal sluttes et Beosound 9000 til.
I køkkenet har jeg et sæt Beolab 4000 som er koblet på via beolink active.
Problemet er at jeg ikke kan få beolink active til at tænde, selv om jeg manuelt trykker på knappen på betjeningspanelet.
Jeg har sat køkkenet til option 6, og stuen til option 2.
Når jeg koder beolink active til option 6, blinker powerknappen en gang, det mener jeg også at den skal. Men den tænder ikke.
Hvad gør jeg forkert??
Mvh
Søren
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MrSB Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2011 kl. 06:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter.
Det er lige præcis sådan det er tilsluttet.
Mvh
Søren
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 30 December 2011 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
MrSB
Så må du igang med en fejlsøgning, start i Junction boxsen.

Se også indlæg af 13 Februar 2007. IR / DIN connection her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2011 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MrSB,
det er oftest i forbindelse med montagen af det andet kabel i junction-boksen at det går galt.
Jeg går ud fra, at du har forbindelse mellem BV7 og BS9000?
Du skriver, at du har stuen i option 2. Helt korrekt skal dit videoprodukt være i V-option 2, og dit audioprodukt - forudsat at der her ikke er højtalere tilsluttet - være i A-option 0.
Har du brugt originale B&O-kabler? Er din Beolink Active ny/ok?
Du må nok skille den junction-boks ad igen - hvis ikke lige at du med det blotte øje kan lokalisere en fejl dér - og begynde forfra. Vær varsom med stelforbindelserne. Test først forbindelsen mellem de to første produkter, og så.....
Husk at slukke strømmen for alle produkter, mens du roder med det.
Held og lykke - meld lige tilbage, når du er færdig.
Godt nytår - Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
MrSB Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2011 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter og Millemissen.
Jeg prøver at købe et par nye junction bokse efter nytår og prøver at skifte dem. Det kan være at jeg er heldig og det så virker bagefter.
Options er sat som du skriver og beolink active skulle virke ok. Jeg beder til at det bare er junction boksene.
Jeg har i øvrigt lige fået sat DVB-HD i Beovision 7-40, mk III. Gav 4775 kr for modul og montering på egen adresse. Det var B&O i Tistrup ved 6800
Varde, der fiksede det. Blot til orientering for gruppen da jeg har hørt de vildeste priser for det andre steder. Og synes helt klart det er en fair pris.
Modul 4000 kr, kørsel 100 kr, montering 675 kr. Kan det gøres billigere, det tror jeg ikke :-)
Godt nytår til jer alle.
Mvh
Søren
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 Januar 2012 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit indlæg MrSB. Det er rart at have dette pris eksempel. 
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld men! BeoSound 8 indeholder kun en forstærker og en elegant dockingstation.
BeoSound 8 skal kunne streaming musik fra internettet og modtage trådløs lyd rundt i
boligen, til den placering man netop her og nu vælger for sin BeoSound 8.
Udover at have DAB +/FM tuner, er fremtiden at spille musik direkte fra Internettet.
AirPlay må ikke være begrænset til iTunes, men give adgang til alle streaming-tjenester
som Spotify mm. Dette er tjenester man abonnere på, og det skal være muligt selv at
vælge hvor man vil hente sin musik.
Vil jeg høre min egen musik via mit netværk, bør det være muligt at oprette forbindelse til
routerens konfigurations side og finde BeoSound 8, som efter opsætning trådløst afspiller
musik fra biblioteket på min NAS - USB-MemoryStik eller computer.
BeoSound 8 vil så ikke kun være en forstærker med dockingstation for Apple's produkter,
men langt mere interessant. Lige sådan et produkt står jeg og mangler, nu hvor Bang & Olufsen
ikke har formået at give mulighed for afspilning af digital lyd over mit MasterLink til link rum. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, trist når nu man så gerne vil være løs på tråden, ikke?  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Januar 2012 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich Trådløs strøm.
Men lad os nu se om der ikke snart sker noget på det område, for B&O er i Las Vegas, også for at vise B&O er på vej med et originalt styresystem, og ikke bare en kopi af Apple- iOS.
Hvornår var sidste gang du hørt nogen prale om deres Samsung lydsystem? Right ... aldrig. Vi er ret sikker på, dette er aldrig sket, fordi Samsung ikke har været en virksomhed som har gjort et stort nummer ud af lydudstyr. Det har bare ikke været en prioritet for virksomheden.
Samsung har altid været tilfreds med at lave nogle fremragende søger fjernsyn og supplere dem med alt-i-et audio-systemer, som bundle DVD eller Blu-ray ...

Samsung DA-E750 Audio Dock
Samsung siger deres nye højttalerdock vil være kompatibel med både iOS enheder, såvel som sin egen Galaxy S smartphones, understøtter Airplay og Allshare og funktioner USB og analoge indgange med understøttelse af MP3, WMA og WAV-filer.
Ud over DA-E750, annoncere Samsung også DA-E670 den har lavere strømforbrug fra audio- docken, 1.300-watt HT-E6730W 7,1 Blu-ray hjemmebiograf-system med trådløs surround- højttalere og det interessante HW-E550, en hybrid Soundbar løsning, der kan opdeles i to separate højttalere. Læs mere.
ViewNet Systems +45 2845 5422 - mail@ViewNet.dk http://www.viewnet.dk/ __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |