| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 17 Maj 2012 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
christian1984 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 17 Maj 2012 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Besound5/Beomaster 5
Jeg har et problem med mit nye Beosound5/Beomaster5 setup.
Jeg kan ikke få nogle radio kanaler frem på listen - har genstartet - skiftet netværkskabler - genstartet igen og igen - ventet i
uger i håb om at listen pludselig blev opdateret, heller ikke det har hjulpet.
hvad gør jeg galt?
hvordan kobler jeg den på trådløst netværk?
Jeg har en Beo4 fjernbetjening, kan jeg på nogen måde programmere den til at skifte kanal til AUX, eller skal jeg rejse mig
hver gang og fysisk skifte på Beosound5 ?
Lidt spørgsmål fra en nybegynder i B&O verdenen, håber nogen kan hjælpe?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 18 Maj 2012 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej christian1984
Lennart4 forsøger at hjælpe dig - Tryk her.

På min tegning benyttes PowerLink Mk. III kabel.

OBS ! RJ45 er stikket til alle B&O's nye Power link kabler. Men det er ikke Ethernet - det er stadig et 2-kanals analog lyd signal.
Hvis du tilslutter dit V1 til en ældre PowerLink højttaler, skal du bruge et RJ45-til-DIN PowerLink adapter kabel.
Hvis du har en nyere PowerLink højttaler (dvs. BeoLab 12-3) så vil du få brug for et RJ45-til-RJ45 PowerLink kabel. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 21 Maj 2012 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan postede ovenfor følgende:
Se video: http://www.youtube.com/watch?v=NYQgS4Gfnqw
Se ViewNet TV Systems - http://www.viewnet.dk/Default.aspx?tabid=2451
ViewNet Systems - se mere på www.viewnet.dk -
Se også LV2 trådløse højttalere: http://www.viewnet.dk/Default.aspx?tabid=2506
Og hvad skal/kan man så bruge det til?
ViewNet TV konceptet er jo ikke nyt - Zepto er en gammel kending. Vil man have et af deres tv i 40" med mulighed for BEO4-styring, tilslutning af PL-højtalere,mediaplayer, ir-eksternstyring og kontrastskærm, kommer man op på en pris på 27.500 kr. Så har man godt nok en stereo-forstærker (som man ikke skal bruge), men ikke noget surroundmodul! Man har heller ikke noget MasterLink-modul!
MEN.... man har en flot skærm med glasfront - næsten lige som et rigtigt B&O-tv Et flot B&O-lignende møbel, hvis det er det man prioriterer.
Vælger man derimod et V1, får man godt nok heller ikke nogen MasterLink-mulighed (fy B&O). Men man får en topmoderne video-engine (incl. surroundmodul) og temmeligt gode højtalere og meget mere. Og det til en pris langt under Zepto'en.
Derimod kunne jeg da godt tænke mig et af deres displays som skærm til min computer. F.eks denne i 23": http://www.viewnet.dk/Default.aspx?tabid=2479 eller måske denne som 40" på væggen, når nu Windows 8 kommer: http://www.viewnet.dk/Default.aspx?tabid=2366
Deres Supernova One-projektionsskærm ville nok ikke være at foragte. Alle de, som har brugt mange penge på et BV7 hhv en BSys3, burde overveje, om ikke det er sådan en, der skal til for at udnytte dens mulighed for at tilslutte en projektor/storskærm. Desværre er det et fåtal, der bruger denne funktion, selvom de har betalt i dyre domme for at have den mulighed.
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 Maj 2012 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 24 Maj 2012 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Egentligt er det da lidt synd, at konvertere god lp lyd til digital ditto. Gad vide om ikke rummel og den slags ikke driller konverteren, med mindre man bruger et subsonisk filter også.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 Maj 2012 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allanowich
Vi må jo bare erkende at muligheden for analog input, stille og roligt forsvinder.
Alle med erfaring i dette emne - Grammofon analog / digital konvertering til direkte audio/tv aflytning (ikke computer) er meget velkommen til at dele deres erfaringer med os andre. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 24 Maj 2012 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan
Det kan der da være noget om. Og så er dit indslag jo et ok bud.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 25 Maj 2012 kl. 06:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 Maj 2012 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 Juni 2012 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2012 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
det er da en test med et resultat, som V1 fortjener. Her bliver det taget alvorligt, at V1 er mere end bare en skærm med en tuner i!
Dejligt :-)
Nu bliver det spændende at se, hvad Flatpanels kommer frem til.
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2012 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2012 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
jeg går ud fra at du har set, at B&O har relanceret deres hjemmeside. Jeg kan kun se, at der er en engelsk version - mon det er meningen?
Bemærk også, at der stadigvæk lægges meget væk på integration - så MasterLink'en er vel ikke helt død endnu
Den er da ret sej den A3-dock - skal du ikke have sådan en til ferieturene
Hilsen Miiillemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2012 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis
B&O's nye hjemmeside skal man vende sig til, den er bestemt ikke så elegant som tidligere. Angående sprog vil jeg da håbe at der vil komme de valgmuligheder som tidligere. Det vil dog ikke undre mig hvis muligheden bliver sparet væk.
Manualer kan stadig hentes her, på div. sprog, men ikke til de gamle produkter der ellers findes i oversigten. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2012 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
hvis du klikker på "Costumer Service" til højre i øverste line og så på "Product Support..guides..downloads" får du da alle - også de gamle - produkter.
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2012 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis Jeg forsøgte med BeoLab Penta kl. 12:14, og da lykkedes det ikke at hente manualen. Jeg har så lige prøvet igen, og nu er der ingen promlemer. Så det hele er nok stadig under opbygning. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2012 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Vinyl til digital input - Indlæg 24 Maj 2012 kl. 16:44 Side 170
|
|
|
Hej Peter,
jeg ville nok vælge en phono-forforstærker i en lidt højere kategori - f.eks NAD's PP3 (fås for 699Kr).

Her har man ydermere muligheden for at digitalisere vinyl'erne, hvis man vil have nemmere tilgang til dem.
Der følger software med. Se hos NAD: http://nadelectronics.com/products/turntables/PP-3-Digital-P hono-Preamplifier#heading-downloads
Hilsen Millemissen
Nu med billeder - dog ikke så flot som i dine indlæg  __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Juni 2012 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis  Når jeg vælger Dynavox TC-4 RIAA forforstærkeren til 299 Kr. er det fordi de fleste Beogram har et DIN stik, og er stikket 5 polet kan de tilsluttes direkte. Er det 7 polet kan man klippe pin 6 og 7 af. Men i nogle tilfælde kan de to ben også skrues af.
Man mister i alle tilfælde fjernbetjenings muligheden, men skal ikke igang med loddekolben, og det ved jeg passer dig rigtigt godt.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Juni 2012 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|

Danmarks sejr fortjen, 1-0- over Holland. Så må vi se hvordan det går, men mindre end et BeoVision 12-65" TV kan vel ikke gøre det nu. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |