| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 22 September 2012 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se Peters indlæg på forrige side:
Det bliver vel snart unødvendigt, at skulle bruge sin OPPO til at se Netflix og co. på.
Hvis B&O snart gør alvor af deres planer om Smart TV-integration, kan det gøres direkte via tv'et.
Skal vi mon vente til foråret, når BV7's afløser formodentligt lanceres, eller får vi allerede nu den 10. oktober
(lancering af BV11) en forsmag på dette???
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2012 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&PN=1& TPN=233
Hilsen MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 22 September 2012 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så med 4K. Det kan man da ikke få fuld ydelse af pga den meget høje opløsning. Det må da kræve ret så store uden dørs skærme, hvis det skulle fungere. Og opskalering til 4K må da se rædsomt ud. Det er jo ikke særligt kønt, at se SD skaleret til FULL HD i forvejen.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2012 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allanowich,
1. enig med dig i at der skal store skærme/lærreder til for at retfærdiggøre 4K - dog kan den høje opløsning også bruges
til at levere et bedre 3D-billede.
2. Jeg synes da at OPPO'en gør et godt job ved opskalering - så det kommer nok meget an på scalerens kvalitet.
Et DVD-billede fra et BC2 til et BSys3 ud på en god projektor/lærred ser forøvrigt også ganske fornuftigt ud.
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2012 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Millemis
Det med 3D, det kan jeg se fidusen i. Og skaleren har som du siger, en hel del at sige. Men det er jo mange pixel/linier, der skal ruttes med, så man har jo sine tvivl. 
Min Sony dvd har opskalering til Full HD fra SD og det ser rimelig ok ud, men med rigtigt godt materiale vel at mærke. Men det er jo noget andet med SD til 4K hvad opskalering angår. Og skærme har vi jo ikke endnu til 4K andet end til demo'er. 
Rettet lidt __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 September 2012 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2012 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smaaaart. Men det kan da forvirre lidt med alle de ribber. Skulle være lidt bredere ved time tallene. Men....smaaart.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 25 September 2012 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allanowich
Udgangspunktet for et Beo Time ur, har altid være en Beogram alu pladetallerken. Der findes mange variationer af alu pladetallerken, og med forskellig afstand mellem de ribber af gummi, som pladen hviler på.
Jeg har endnu ikke set nogle diy Beo Time, hvor man har ændret på gummi ribberne, så de passede med time tal punktet. Laver man uret selv, er det som regel ens egen gamle pladetallerken, og et batter drevet urværk, man selv montere. Og ja, man må jo nok kunne flytte gummi ribberne så de passer bedre med et urs time tal punkter.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2012 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nu ikke så sikker på at det er "ægte". Den udgave har jeg i hvert fald aldrig set, og den ser også
temmelig hjemmelavet ud.
Se den ægte vare her: http://beophile.com/?page_id=11780
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2012 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Jeg er nu ikke så sikker på at det er "ægte". Den udgave har jeg i hvert fald aldrig set, og den ser også temmelig hjemmelavet ud. Se den ægte vare her: http://beophile.com/?page_id=11780
Hilsen Millemissen
|
|
|
Aktiverer lige linket og kigger.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2012 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Hej allanowich
Udgangspunktet for et Beo Time ur, har altid være en Beogram alu pladetallerken. Der findes mange variationer af alu pladetallerken, og med forskellig afstand mellem de ribber af gummi, som pladen hviler på.
Jeg har endnu ikke set nogle diy Beo Time, hvor man har ændret på gummi ribberne, så de passede med time tal punktet. Laver man uret selv, er det som regel ens egen gamle pladetallerken, og et batter drevet urværk, man selv montere. Og ja, man må jo nok kunne flytte gummi ribberne så de passer bedre med et urs time tal punkter. 
|
|
|
Nu du siger det, så har jeg jo faktisk set det før. Men det er en del år siden. Det var hos en kunde jeg lavede malearbejde for, for mit firma. Der var også B&O i hele "skuret". __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 25 September 2012 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis / allanowich

Originalt er det ikke, for det ser sådan ud. Og her er timer afmærket.

Umiddelbart liner det meget godt en pladetallerken fra Beogram 4002.

Men ser man efter, kan man se limen under gummi ribberne, og aluminium pladen er vist kun en ca. 2 mm. tyk skive.
Pris + forsendelse 518,47 kr. er hans pris. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 30 September 2012 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolf skrev:
Hej, Der er flere tråde om den nye B&O produktlanceringer, så jeg gerne dele de oplysninger, som jeg har fået. B&O Tyskland gennemført, som allerede er kendt, i denne uge deres forhandler møde i München. Jeg blev i dag inviteret af min forhandler til at deltage i den tyske B&O kunde begivenhed, som vil blivr afholdes hos de lokale forhandlere den 25 oktober, 2012.
Han var begejstret efter præsentationen, fordi BV.11 var imponerende, og det fremlagte stof var "virkelig virkelig spektakulære", var hans ord. Sådan var hans forklaring.
Beovision 11: BeoVision 10 eksterne Chassis, V1 intern teknologi. Bestående af tredobbelt tuner, 6 x HDMI, 500GB intern harddisk, nogle RJ-45 indgange (glemte antallet, sorry), 10 højttaler tilslutning kapacitet, med separat styring mulighed, antirefleks, 3D, web-adgang. Et motoriseret, 90 grader stand vægbeslag er valgfrit.
RJ45 montering og kabel integrerer Master Link og LAN! Så kan Beovision 11 skal integreres i en eksisterende Master Link system og får adgang til hjemmenetværket. Muligheden for ikke blot multi værelse, men multi kilde afspiller vil blive givet på et senere tidspunkt (jeg kan ikke huske om det bliver muligt allerede med denne lancering). Optisk: Antirefleks skærm med aluminiumsramme.
Tilgængelige størrelser, og priser i Tyskland er:
BV 11-40 € 6.000,00,
BV 11-46 € 7.500,00,
BV 11-55 € 9.950,00 (håber jeg husker denne ene korrekt, kan afvige en smule).
Så er Beovision 11 sammenlignet med Beovision 10 cirka 500,00 € billigere, og omfatter en masse flere funktioner som serie version.
BeoPlay A9: Ingen oplysninger, kun at det vil være lyd, virkelig spektakulært. Det vil blive "afsløret" af B&O, 3 og 4 Oktober 2012.
Satellite Subwoofer system: Aktive sub, 4 satellitter, forstærkere til satellitterne vil være i sub (så du vil ikke være i stand til at købe den sub adskilt fra højttalerne, eller bruge højttalerne uden sub. Sub design vil være cylindrisk. Jeg personligt har billedet i hovedet af en Beovox Cona med mindre diameter og større. Satellite design vil være som de Beolab 3 gulv stands, Højttaler størrelse: Min forhandler beskrevet ved at vise en oval på ca. 15 cm i diameter, den kommer med tekstil bånd, der findes i 12 farver, fra marts 2013 (Tyskland). Prisen bør være "meget interessant".
Innovation: Systemet vil være åbent for tilslutning til ikke-B & O musikanlæg! Jeg spørger ham om lyden og han bekræftede, at lyden vil være fremragende, virkelig B&O (i modsætning til Beolab 4 eller Bose).
Tommelfingeren op for B&O, hvis dette bliver en realitet.
Venlig hilsen Rolf
http://forum.beoworld.org/forums/t/2830.aspx
|
|
|
Google oversat. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satellite Subwoofer system:
Aktive sub, 4 satellitter, forstærkere til satellitterne vil være i sub (så du vil ikke være i stand
til at købe den sub adskilt fra højttalerne, eller bruge højttalerne uden sub. Sub design vil være
cylindrisk. Jeg personligt har billedet i hovedet af en Beovox Cona med mindre diameter og
større. Satellite design vil være som de Beolab 3 gulv stands, Højttaler størrelse:
Min forhandler beskrevet ved at vise en oval på ca. 15 cm i diameter, den kommer med tekstil
bånd, der findes i 12 farver, fra marts 2013 (Tyskland). Prisen bør være "meget interessant".
Millemisses kommentar samme sted:
"Når det forventede Apple iTV engang kommer, vil der være et kæmpemarked for sådan et sæt B&O-højtalere."
Det kunne godt gå hen og skæppe gevaltigt i den slunkne kasse :-)
Miav
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
"BV 11-40 € 6.000,00 - BV 11-46 € 7.500,00 - BV 11-55 € 9.950,00"
Spændende, men det er nok for dem uden harddisk.
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Oktober 2012 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
So Ein Ding - Har du interesse i at gemme et eller flere af programmerne
i MP4 fil på din PC, kan de downloades fra dette link.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoPlay-A9-AirPLay
05/10/ 2012 - B&O PLAY ved Bang & Olufsen lancerer sit seneste sound system.

Her billeder fra B&O PLAY's USA lanceringen af sit nyeste aktiv højttaler system, BeoPlay A9.
Se Bang & Olufsen of America.

BeoPlay A9 højttaler - Produkt specifikationer:
Dimensioner på fod: 70,1 x 90,8 x 41,1 cm Dimensioner på væggen: 70,1 x 21,3 cm Vægt: 14,7 kg (inkl. ben), 14,0 kg (uden ben) Strømforbrug: typiske 19,5 watt, standby 0,4 watt
Lydudgang:
effektforstærkere 1 x 160 watt klasse D til bas 2 x 80 watt klasse D for midrange 2 x 80 watt klasse D for diskant
Driverenheder 1 x 8 "basenhed 2 x 3 "mellemtone 2 x ¾ "diskanter
Effektive frekvensområde: 33,1 til 25,000 Hz
Kabinet princip: Basrefleks
Plaserings tilpasning på manuel position switch - Væg, Hjørne og Fritstående
Lydinput:
Netværksforbindelse Ethernet eller trådløst via WiFi: · Apple AirPlay · DLNA trådløs streaming
Lydafspilning via line-in: USB iPod / iPhone / iPad-stik (opladning din enhed, mens du spiller musik)
Remote support Beo4 eller Beo6 fjernbetjening eller via digital enhed
video - http://epn.dk/teknologi2/billed/article4863441.ece

BeoPlay A9's - stikpanel.
BeoPlay's hjemmeside med A9: - http://beoplay.com
http://www.beoplay.com/Products/BeoplayA9#at-a-glance
Her kan farver og træ typer afprøves.
--------------------------------------------
Nogensinde spekuleret over, hvordan et produkt som BeoPlay A9 er lavet? Kom med os på en fascinerende rejse gennem skabelsen af højttaler systemet.
Video fra YouTube -
http://www.youtube.com/watch?v=i4T49M-3gkE&feature=playe r_detailpage

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beoplay A9 i stereo-setup:

Det må da være muligt at bruge to BeoplayA9'ere sammen med en Playmaker?
Tilslut dem via RJ45 PowerLink (kun med højre hhv venstre signal) til line-indgangen! Og undlad at aktivere AirPlay/DLNA-delen.
Hilsen Millemis __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det mener jeg også man kan, hvis altså venstre kanals- mellem/ diskant, samt bas højttaleren spiller på venstre signal Phono tilslutning.
Men ca. 30.000 Kr er vel i overkanten, når man ikke får glæde af AirPLay muligheden direkte. To stk. BeoLab 4 + kabler kan erhverves for 10.500 Kr. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |