| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste jeg søgte efter var om i vidste om der vil være forsinkelse i lyden.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
André S skrev:
Nååår drenge så er det sgu snart tid til...............jeg køber den oppo103 Og når den er købt kan jeg fyre op for min JVC hd350 og det motoriseret lærred
Tænkte på om i ved om jeg vil kunne køre 7.1 med hjælp fra oppo 103? Ideén var at købe et sæt beolab 4000/6000 som så vil blive tilsluttet til oppo og mine pentaer stadig tilkoblet til bv8-40. |
|
|
Det skrev du ikke noget om. Det kan du bare spørge om før du bestiller.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det troet jeg ellers jeg havet skrivet.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
André S
Jeg vil vente spændt på at høre hvordan det kommer til at fungere når dit nye setup er på plads. Et par billeder vil jeg da også blive glad for. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
André S skrev:
Tænkte på om i ved om jeg vil kunne køre 7.1 med hjælp fra oppo 103? Ideén var at købe et sæt beolab
4000/6000 som så vil blive tilsluttet til oppo og mine pentaer stadig tilkoblet til bv8-40. |
|
|
André S - En skam at Oppo ikke er udviklet af Bang & Olufsen. 

[COLOR=#0000ff">Oppo BDP-103EU
Speaker Configuration[/COLOR">. <!-- Signature --> |
|
|
Hej, er der nogen der ved om Oppo (eller anden producent) har en Blu Ray afspiller med indbygget surround dekoder som har variabelt analog line
udgang til alle surround højttalere således BeoLab kan tilsluttes direkte til denne og dermed undgå en receiver imellem?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
André S skrev:
Tænkte på om i ved om jeg vil kunne køre 7.1 med hjælp fra oppo 103? Ideén var at købe et sæt beolab 4000/6000 som så vil blive tilsluttet til oppo og mine pentaer stadig tilkoblet til bv8-40. |
|
|
Hej André S,
se mit svar her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&P N=1&TPN=252
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
beomedia skrev:
Hej, er der nogen der ved om Oppo (eller anden producent) har en Blu Ray afspiller med indbygget surround dekoder som har variabelt analog line udgang til alle surround højttalere således BeoLab kan tilsluttes direkte til denne og dermed undgå en receiver imellem? |
|
|
Hej beomedia,
du skal da bare have nogle aktive højtalere/passive højtalere og tilsvarende mono-blockforstærkere sat til - og så bruge OPPO'ens højtalerkonfiguration.
Peter har lige ovenfor på side 180 et link til denne.
God fornøjelse 
Eller du venter på at et sæt som dette kommer på markedet - det vil også kunne fås som i en 5.1-konfiguration til non-B&O-tv:

Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det nye BeoLab system på Millemissens billede bliver kaldt BeoLab 14.
Og vi får det at se meget snart. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
beomedia skrev:
Hej, er der nogen der ved om Oppo (eller anden producent) har en Blu Ray afspiller med indbygget
surround dekoder som har variabelt analog line udgang til alle surround højttalere således BeoLab kan tilsluttes direkte til denne og dermed undgå en
receiver imellem? |
|
|
Hej beomedia,
du skal da bare have nogle aktive højtalere/passive højtalere og tilsvarende mono-blockforstærkere sat til - og så bruge OPPO'ens
højtalerkonfiguration.
Peter har lige ovenfor på side 180 et link til denne.
God fornøjelse 
Eller du venter på at et sæt som dette kommer på markedet - det vil også kunne fås som i en 5.1-konfiguration til non-B&O-tv:

Hilsen Millemissen |
|
|
Hej Millemissen,
Jeg har allerede BeoLab højttalere men ikke B&O tv og min overvejelse er om jeg kan bruge en Oppo som surround dekoder. Jeg har set på
indlæggene på side 180 men synes ikke de svarer mit spm. Jeg ved hvordan jeg kan tilslutte mine BeoLab til lineudgang men, jeg ved ikke om Oppo
har variabel lineudgang. Altså således at jeg kan sture volumen med Oppo'en. Forhåbentlig via fjernbetjening. Ved du om Oppo har variabel
lineudgang som kan styres med volumen knappen på fjernbetjeningen? Hilsen BeoMedia
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Spørgsmål og svar til Oppo BDP-103EU.
Henrik skrev:
Kan den afspille Apple Lossless over netværket fra en NAS? Jeg har al min musik rippet i ALAC og liggende på en NAS. Lige nu bruger jeg en WD Live til streaming af film over netværket, men det irriterer mig, at den ikke understøtter Apples tabsfrie format. Det betyder, at jeg stadig skal have min Mac forbundet til anlægget. Det ville være rart, hvis Oppoen kunne overtage både WD Live og Mac'en som afspilningskilde. |
|
|
Egil skrev:
Ja, du ser at Apple Lossless fungerer fint på Mac. Jeg foreslår at du konverterer til FLAC (tapsfri (=tabsfri)), som du næsten kan bruge overalt. Hvorfor skal OPPO betale mange penger til Apple bare fordi folk som dig ikke kan vælge FLAC fremfor ALAC?. Håber ikke at jeg virker fræk, men jeg kan ikke bruke ALAC, og kommer aldrig til at bruge det. Det er fint at Oppo ikke støtter ALAC. |
|
|
Hvor er jeg enig. Apple kan sejle i sin egen sø. |
|
|
Hvorfor gøre problemet større end det er?
OPPO'ens mediaplayer hører ikke til de bedste - set i forhold til OPPO'ens øvrige kvaliteter er den egentligt en skændsel.
Man kan ikke streame til en OPPO, man kan f.eks. via SMB-protokollen (deling af mappen på en PC/NAS) få adgang til indhold på netværket.
Dette kan være fint nok, hvis man vil afspille film, fordi skærmen jo alligevel skal være tændt.
Men til afspilning af musik er dens mediaplayer både uegnet og forældet.
Har man - som Henrik - sine musikfiler i ALAC, findes der langt nemmere, bekvemmere og fleksiblere måder at gøre det på.
Da han allerede er Mac-bruger, vil jeg anbefale ham at købe en AppleTV-boks til tv'et hhv en AppleAirPortExpress (eller bedre: en Playmaker) til anlægget. Her overføres musikken i tabsfrit (ALAC) format - bedre kan det ikke gøres, når han nu har filerne i ALAC i forvejen.
Det, som en sådan boks koster, er på sigt sparet hjem i strøm ved at undgå at tænde tv'et, hver gang der skal høres musik.
Og det må da være ulige nemmere at navigere i sin musik på en Mac, end at skulle sidde og fedte rundt med en fjernbetjening i OPPO'ens menuer.
Endnu nemmere ville det være med en iPad/iPadMini og en app som "Remote": http://www.apple.com/dk/apps/remote/
Han kan så undvære WDLive'en - OPPO'en giver helt sikkert en bedre billedkvalitet ved netværksafspilning end den.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
beomedia skrev:
Hej Millemissen,
Jeg har allerede BeoLab højttalere men ikke B&O tv og min overvejelse er om jeg kan bruge en Oppo som surround dekoder. Jeg har set på indlæggene på side 180 men synes ikke de svarer mit spm. Jeg ved hvordan jeg kan tilslutte mine BeoLab til lineudgang men, jeg ved ikke om Oppo har variabel lineudgang. Altså således at jeg kan sture volumen med Oppo'en. Forhåbentlig viafjernbetjening. Ved du om Oppo har variabel lineudgang som kan styres med volumen knappen på fjernbetjeningen? Hilsen BeoMedia |
|
|
Hej beomedia,
OPPO'ens remote har i hvert fald volumenknapper:

Men smut dog forbi en OPPO-forhandler og stil dit spørgsmål dér også.
Hilsen Millemissen
Og så lige et par tips:
Det sparer plads, hvis man sletter citat-citat, når det alligevel står lige ovenfor.
Skriver du på en iPad, kan du undgå de lidt underlige linieskift ved at gøre dine linier kortere, mens du skriver. __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
| Det nye BeoLab system på Millemissens billede bliver kaldt 14-1 |
|
|
Ja Peter, så kan det jo være der også kommer et sæt BL 14-2 
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Millemissen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beomedia.
Der er kommet ny lov angå bluray afspiller og den lov lyder på at fremtidens bluray afspiller ikke må have 5.1 & 7.1 audio out mere.
Det kun fordi at oppo alleredet havet den i produktion at de får lov til det.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
det der med betegnelserne, tror jeg du har misforstået.
Jeg er i hvert fald ikke sikker på, at der på billederne er tale om BL14-1 og BL14-2.
Sættet hedder sandsynligvis BL14-1 - billedet nedenfor viser blot farvevarianterne for højtalerfronterne.
Betegnelserne: ICEtheater7 - Featuring DualLoop3 stammer fra præcentationsmaterialet fra ICEPower i forbindelse med lanceringen af en integreret forstærker på CES efter nytår.
"ICEtheater7 is an integrated amplifier and power supply solution that utilizes ICEpower’s unique switching technologies. ICEtheater7 delivers 7 x 150W into 8Ω in highly audiophile sound quality thanks to our latest Class D topology DualLoop3.....in standard 43 cm (17”) wide cabinets."
De er om sig, de folk i ICEPower-divisionen - de vil også gerne have gang i salget 
Men gåden løses jo nok snart - CES er fra den 8. til 11. januar 2013.
Hilsen Millemissen
Og så synes jeg forøvrigt, at de højtalere kunne peppe selv den mest kedelige danske dagligstue gevaldigt op 
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Millemissen
Nej udover at B&O kalder dette højttaler koncept. (BeoLab 9) underdelen BeoLab 14, som jeg tror består
af flere ICEpower forstærker, og en bas højttaler. Samt analog udgange til passive højttaler, formodentligt ala
BeoVox 1 eller BeoVox 2. En model (14-1) vil kunne styres et 4,1 setup sammen med f.eks BeoVision 11
som afgiver center lyden. Og så en model (14-2) til Non-B&O TV- måske med 5,1 udgang. Surround dekoder ?.
Men her kan Bang & Olufsen så spare alle de fine ord der gennem tiden er brugt på at forklare den lydkvalitets
fordel, der ligger i at indbygge forstærkeren i de aktiv BeoLab højttaler. Tage producenters ord med et gran salt. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2012 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, håber dette er rette tråd (og ikke for B&O Club), jeg har et Lintronic produkt jeg ville forsøge at få liv i så jeg kan forsøge
at styre min ipod, men en licensnøgle til det nye installationsprogram koster kr 350,- hvilket for mit vedkommende virker for
dyrt for hvad jeg skal bruge det til.
Er der nogen der ligger inde med det tidligere program der ikke kræver en licensnøgle? Ville være en stor hjælp hvis jeg kunne
få lov at downloade denne. Tak og glædelig Jul.
|
| Til top |
|
| |