| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 22 Januar 2014 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efterlysning!

Hvor finder jeg idag dette strømkabel fra 2006 
millemis skrev:
| Skal du da på HOSPITAL'et, Peter?
MM |
|
|
@ millemis
I 2007 lavede jeg en 230V tilslutnings boks efter denne teori: Connect boksen således at tilsluttede 230V apparater ikke "ser" hinanden elektrisk, men hver især kun nettet bagved. Populært omtalt som en stjernebox. Læs denne tråd.
Som du ser på billedet er der ledige plasser i min stjernebox, og det vil være tilfredsstillende at få orden i kabelrodet. En del på tråden blev dengang enige om at det efterlyste strømkabel havde gode egenskaber til prisen.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 22 Januar 2014 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Det er vel strengt taget også et spørgsmål, hvor meget god lyd, man har brug for på/fra sin PC/Mac?
Hvis altså ikke lige man tilbringer det meste af sin tid foran skærmen
MEN hvad med jer?
Hvad bruger i som PC-højtalere?
Gerne med billeder!
|
|
|
Ja, hvad nu - hvordan gør i? __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 22 Januar 2014 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Sådan ser et sæt Altec Lansing pc højttaler ud.
Når jeg går meget op i trådløse HiFi højttaler fortiden, er det fordi mine Altec Lansing pc højttaler gerne skulle afløses af et sæt virkeligt gode men små højttaler. De skal indtil videre ikke kun være skrivebords højttaler, men skal flyttes rundt efter behov.
Ender det med at blive Dynaudio's Xeo 3 , og de opfylder mit behov, kan der udvides med ennu to trådløse sæt.
Konklusion - her. Dynaudio Xeo 3 er en spændende trådløs højttaler rettet mod den seriøse musiknyder. Den lyder virkelig som en hi-fi-højttaler, med masser af detaljer i overtonerne kombineret med god dynamik, når man spiller højt, og en udstrakt og fyldig basgengivelse. Mit indtryk er, at alt lyder godt.
Der findes højttalere i prislejet med et endnu bedre fokuseret stereoperspektiv. Men til gengæld skal du have en kraftig forstærker for at overgå Dynaudio Xeo 3 på dynamik, når lydniveauet går op. Og når al forstærkning er inkluderet, samtidig med muligheden for at placere højttalerne, nøjagtig hvor du vil i huset, uden at tænke på kablerne, er det her en meget interessant højttaler.
Dette bliver det nok mine nye hi-fi-højttaler.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 22 Januar 2014 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Hej Rysz,
kig lige først efter om de to 'ekstra' ben ikke er nogle af dem, som kan skrues af.
Jeg kan ikke anbefale at du nipper dem af, hvis du har tænkt at bruge BeoCord'en senere med en BeoMaster.
Og hvis de kan skrues af , så husk at gemme dem et sikkert sted!
Ellers kunne du bruge den såkaldte 'cigar', som er en lille adapter med DIN hunstik (7 eller 8 huller) i hver ende.
En god B&O forhandler har sådan én i sine gemmer.
Og så er der jo DIY- løsningen
MM |
|
|
Den lokale B&O biks her i Randers klarede skærene. En tur i kælderen og vupti....1 stk. cigar-adapter
Så nu ruller Beocord'en lystigt derudaf.
Mere vil ha mere....på lørdag dumper der sgi en et 6500 system ind ad døren, dog uden vinylplov, men den må så komme til
senere. Eneste problem....huset har ikke flere rum uden stereoanlæg
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2014 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Efterlysning!
Hvor finder jeg idag dette strømkabel
|
|
|
Er det ikke bare sådan et?
Hvad skulle der være specielt ved det?
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2014 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Eneste problem....huset har ikke flere rum uden stereoanlæg  |
|
|
Hvis det kan trøste dig - du er ikke alene med det problem.
Løsning: anlæg 1 i første halvår - anlæg 2 i andet halvår
Find at du røg på den med cigaren!
N.B. Billeder af anlæggene er velkomne
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 Januar 2014 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2014 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har jeg da allerede gjordt - dvs delvist
Det er et godt gammel diskussionsemne - dér kan gemytterne rigtigt komme i kog.
Der er skrevet - og bliver stadig skrevet - side op og side ned om 'ren' strøm osv.
Så vidt jeg kan se er det blot et standart 3-polet (jordet) kabel med C13/C14 stik.
Måske er dit hosptal-kabel ekstra godt skærmet?
Nej - lige nøjagtigt det på billedet kender jeg ikke.
Lad mig i stedet spørge på en anden måde:
Hvorfor skal det lige netop være det kabel?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 23 Januar 2014 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
......den orange farve er så pææææn......derfor. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 23 Januar 2014 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var humlen ikke at - på grund af brug - var det godt skærmet?
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 Januar 2014 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich
Ja da, også er det nemt at se hvad der er strømkabler.
@ millemis / quad
Jeg er af uransagelige veje nået til at IEC320 hospital red strøm kablet ikke laves mere, hvis fordi skærmen var lavet i bly, som i dag ikke er et miljørigtigt materiale.
-------------------------------------------------------
Så er de trådløse højttaler bestilt.
Vare(r): 1 x DA-XEO3R-BH Dynaudio Xeo 3 trådløse højttalere, inkl. fjernbetjening, Sort højglans, 1 par - 9999,00 DKK 1 x DA-XEOTRA Dynaudio Xeo sender/trasmitter - 1999,00 DKK 1 x EXP-SHIP01 Forsendelses/fragt omkostninger, privatpakke/brev (momsfri) - 85,00 DKK 1 x EXP-SHIPDISC01 Rabat, Fri Forsendelses/fragt i Danmark på udvalgte produkter ved onlinekøb -70,00 DKK. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2014 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Så er de trådløse højttaler bestilt.
|
|
|
ÅH, NEJ
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 Januar 2014 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2014 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er Essence-boksen med i det regnskab/den sammenligning?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2014 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så skal de altså stå i samme rum som dine Penta/BL7/BL4000 plus en sub.
Er det ikke det man kalder 'overkill' - må fruen være med dig!
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 Januar 2014 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man ikke har det nyeste BeoVision TV, mangler man Essence-boksen for at komme på netværket, og senderen (Transmitter 1 boksen). Men du må godt lægge BV 11's pris oven regnskabet, istedet for BeoSound Essence boksen.
Xeo 3 højttalerne skal som tidliger beskrevet være skrivebords / køkken-alrums højttaler, efter behov. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2014 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Essence-boksen - til hvad?
Ville du ikke bruge Xeo3'erne som pc-højtalere?
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 Januar 2014 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sammendrag af tidligere indlæg på Bang & Olufsen club tråd. -
Skab forbindelse til dit netværk med en BeoSound Essence boks ( Pris 5.999 Kr.) På boksen kan tilsluttes aktive BeoLab højttaler med PowerLink kabler. Ønskes trådløs forbindelse fra BeoSound Essence til nye IWS aktive trådløse BeoLab højttaler, skal der tilføjes en BeoLab Transmitter 1 boks (Pris 2.995 Kr.). Ønsker man at benytte sine eksisterende BeoLab højttaler benyttes en eller flere stk BeoLab Modtager 1. (Pris 1.495 Kr.).
------------------------------------------------------------ --------------------------------------------
Er du ejer af et BeoVision 11 eller et BeoPlay V1 TV, findes der ingen MasterLink tilslutning, så er en BeoLink NL/ML converter (Pris 4.995 Kr.) nødvendig for at tilgå et ML system. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2014 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes mange forskellige typer trådløs forbindelse fra en audio-kilde (f.eks en PC) og til et sæt højtalere.
De to måder, der i de sidste indlæg er i spil er:
1: Dynaudio's Xeo, der består af en sender-boks (med diverse tilslutningsmuligheder) og et sæt (stereo) aktive højtalere.
Disse højtalere har hver især en modtager indbygget og kan sættes til at være hhv højre kanal.
1: Bang & Olufsens IWS-standart, der består af en sender-boks (ligeledes med forskellige tilslutningsmuligheder)
og et sæt af B&O's nye højtalere. I et stereo-setup indstilles disse også som højre hhv venstre kanal.
At der er adskillige forskelle i måden disse to systemer fungerer på, behøver ikke at forklares her (og er delvist
også fremgået at tidligere indlæg på 'Club-tråden').
Hvis man vil have lyd fra sin PC trådløst til et sæt (aktive) højtalere, kan altså begge systemer bruges.
Til Xeo-boksen tilsluttes lydkilden via analog eller digital (som toslink eller usb) indgang.
Til B&O's Transmitter 1-boksen tilsluttes kilden via analog (som PowerLink eller RCA) eller digital (toslink).
På B&O-boksen skal der indstilles om den analoge tilslutning er PL eller RCA, samt om det er et stereo-setup eller et flerkanal-setup.
Transmitter-boksen er desuden indbygget i de allernyeste B&O-tv.
BeoSound Essence er B&O's nyeste audioanlæg. Det består af en lille styreenhed (dreje-dimsen) samt en eller
flere app's på en smartphone eller lign. og en tilslutningsboks (se billedet ovenfor). Denne sørger for opkoplingen til netværk
og for tilslutning til højtalere via PL-bøsninger - og har en analog ekstra indgang.
BeoSound Essence kan som kilde principielt også bruges sammen med Xeo-systemet - hvis man skulle have lyst til dette.
Det forekommer dog lidt mærkværdigt, at Peter Pan kun tager BS Essence's pris med i B&O-setup'et, og ikke i Xeo-setup'et,
når han sammenligner, hvad de to 'systemer' koster.
BS Essence er på ingen måde forudsætning for at kunne bruge B&O's trådløse højtalere!
Om man så vælger et Dynaudio Xeo-setup eller et B&O IWS-setup afhænger selvfølgelig af prisen, af smag og behag, men også
af de muligheder/fordele, som de to sæt har.
Jeg er ikke i tvivl om, hvad jeg ville vælge som højtalerløsning for en PC ----- ingen af begge!!!
De er nemlig begge overkill, hvis det da ikke lige er det eneste lydsystem, man har i huset/det rum.
Jeg tvivler iøvrigt stærkt på, om 'man' slæber to så tunge højtalere, som Xeo 3 trods alt er det, frem og tilbage fra sit skrivebord
og ud i køkkenet ret mange gange. De skal jo også tages fra strømmen og sættes til igen derude.
Dertil findes nu langt smartere løsninger - eller måske er endnu et sæt Xeo 3 til køkkenet allerede planlagt?
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 Januar 2014 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
| Ville du ikke bruge Xeo3'erne som pc-højtalere?
MM |
|
|
Millemis.
Stor set bruges min computeren ikke som lydafspiller. Så det er ikke en afløsning for afspilning af div. herfra, de nye højttaler skal bruges til, selv om de delvis står ved pc'en
Jeg har tidligere skrevet at jeg vil finde en løsning der giver mulighed for at spare lidt på mit BeoVision 7 TV. Til det nye lydsystem kommer op at køre, skal alt køre via BV7.
F.eks 1) Når vi ser TV- 2) Video fra Oppo Blu-ray afspiller.- 3) Streamning af Spotify via iPad til ATV 3.- 4) Streamning af Netflix film.- 5) Streamning af lyd, billeder og video fra NAS-server.- 6) Fra PC, fordi jeg foretrækker lyden fra lydkortes digital udgang.- 7) Fra DAB/FM tuner fordi jeg foretrækker lyden fra digital udgangen.- 8) Digital lyd fra Cayin CD-252. CD afspiller.- 9) En gang imellem analog lyd fra min Beogram TX pladespiller.
I alle de tilfælde hvor jeg ikke sidder decideret og høre musik, men musikken køre samtidigt med man foretager sig andet, skal de trådløse Dynaudio Xeo 3 højttalere tage over. Det er f.eks (3)- (5 lyd)- (6)- (7)- (8).
Højttalerne skulle komme midt i næste uge, og her vil jeg skrive hvordan opgaven løses. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |