Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allanowich
For mig handler det ikke om du oplever den fjerde eller femte bedste lyd i et stereo setup. Det handler om at DR spare Dolby digital 5.1 surround signalet væk med en masse udskylninger om hvorfor. Jeg har muligheden for afspilning af Dolby digital 5.1 surround signaler, og benytter det fra alle de tv stationer som sender et 5.1 i en kvalitet jeg gider at høre på. Derfor er jeg rigtig sur over at vores lands national tv DR overhoved kan få lov til dette, samtidigt med jeg skal smide licens penge efter dem to gange om året.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 Oktober 2014 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se Netflix i 4K Ultra HD For at komme i gang skal to faktorer være opfyldt. Du skal have en tv-skærm, som understøtter Netflix 4K og du skal have en internetforbindelse, der kan trække det. Netflix anbefaler officielt en 25Mb/s internetforbindelse, men selve 4K-streamet kører i 15,6 Mb/s i dag, så du kan nøjes med mindre. På sigt kan de 25 Mb/s dog meget vel blive et krav, hvorfor Netflix tilsyneladende anbefaler det allerede nu.
Du kan se følgende film i 4K - Okt. 2014
House of Cards - sæson 2 (ikke sæson 1) - Breaking Bad – alle sæsoner
”Moving Art” dokumentarer (af Louie Schwarztberg)
Kun på US Netflix. - Smurfs 2 - Ghostbusters 1+2 -The Blacklist - Jerry Maguire.
Netflix forteller desuden, at de producerer alle fremtidige tv-serier i 4K, inklusiv storsatsningen- Marco Polo - Sense8 af Matrix-skaberne og Narcos om Pablo Escobar.
Indtil videre er det kun få tv-skærme, som kan streame Netflix i 4K. Du kan ikke blot købe et tilfældigt Ultra HD-tv og forvente, at der er hul igennem. Teknisk kræves HEVC – efterfølgeren til mpeg4 – men selv med HEVC indbygget er der ingen garantier.
Kun følgende tv-skærme understøtter Netflix lige nu: LG 2014 Ultra HD-tv (dem med webOS)
Panasonic 2014 Ultra HD-tv (åbnes fra oktober/november) - Samsung 2014 Ultra HD-tv
Samsung F9005 (kræver ny One Connect boks) - Sony 2014 Ultra HD-tv
Herudover findes der pt. én boks, som kan streame Netflix i 4K, navnlig Sony FMP-X5 boksen. Du kan ikke se Netflix i 4K på en PC/Mac.
Vær opmærksom når du køber Ultra HD-TV. Fra Sep. 2014 findes en Ultra HD-standarden.
Et af minimumskravene er HDMI 2.0. Det er slået i sten i både Europa og USA. Et Ultra HD-tv uden HDMI 2.0 kan reelt ikke vise Ultra HD. Den opmærksomme vil måske notere, at Ultra HD- tv med den gamle HDMI 1.4 godt kan vise 4K i op til 30 billeder per sekund. Det er rigtigt, men Ultra HD-standarden dækker ikke kun over højere opløsning. Den dækker også over flere billeder per sekund for mere flydende video.
Et Ultra HD-tv uden HDMI 2.0 er som at tisse i bukserne for at holde varmen. Vil du gerne kunne se ældre og nuværende film, men undvære visse i fremtidige? Vil du gerne kunne se visse tv-serier, men undvære visse i fremtidige? Og vil du helt undvære PC-tilslutning og potentielt fremtidige spilkonsoller? Nej vel.
Når man kigger fra helikopterperspektiv på markedet, er det ærgerligt hvordan man kan notere sig, at over halvdelen af de ”Ultra HD-tv” der sælges lige nu 2014, falder igennem. Det er primært skærme fra mindre kendte brands, såsom Hisense, Pioneer, Changhong, Blaupunkt og Grundig. Men Philips har også den tvivlsomme ære af at have to modeller på listen.
Så næste gang du ser et Pioneer eller Philips ”Ultra HD-tv” på tilbud til 7000-8000 kroner, så husk på dette. Sig nej tak og vent lidt endnu – eller køb et Full HD tv, som både fås billigere og bedre for pengene. HEVC-understøttelse - efterfølgeren til MPEG4 - kan også være værd at få med, men kan altid tilføjes via en boks, hvis tv'et har HDMI 2.0. Flatpanels dk. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 Oktober 2014 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læser jeg div. udtalelser om hvad for et BeoVision tv der for tiden er mest populært ser det ud til at BeoVision 11 løber sejerne. En grund kan være designet. En skriver > man kan se det er et tv fra B&O < Det ser også ud til at andre tv producenter kan lide designet, og lægger deres design så tæt på som loven tillader. Men det er der intet nyt i.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 11 Oktober 2014 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Hej allanowich
For mig handler det ikke om du oplever den fjerde eller femte bedste lyd i et stereo setup. Det handler om at DR spare Dolby digital 5.1 surround signalet væk med en masse udskylninger om hvorfor. Jeg har muligheden for afspilning af Dolby digital 5.1 surround signaler, og benytter det fra alle de tv stationer som sender et 5.1 i en kvalitet jeg gider at høre på. Derfor er jeg rigtig sur over at vores lands national tv DR overhoved kan få lov til dette, samtidigt med jeg skal smide licens penge efter dem to gange om året.  |
|
|
Det nu også derfor, jeg skrev, at jeg jo kun kan tale for mig selv. Gider ikke surround. Der har jo været ret mange problemer med danske seriers lyd, hvad tale forståelighed angår og så det, at baggrundslyde og musik, ligger for højt i forhold til tale. Og det er derfor DR fravælger surround, da det vil hjælpe en del på det. Sverige og England især, har jo en anden tilgang til lyden på serier og film. Her er det vigtigt for dem, at der tales meeget tyyydeligt og skuespillerne anvender meget tydelig mundbevægelser, når de taler. Danske skuespillere taler ud gennem tænderne og snøvler alt tale igennem. Men at få baggrundslyde og musik længere væk fra det talte, ved at fravælge surround, kan være en god løsning indtil danske skuespille lærer at tale ordenligt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 Oktober 2014 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen allanowich
Ja rigtigt mange problemer fordi alle vil tjene flere penge og lyd er noget man høre på iPhone.
På TV3 kan teknikken skifte mellem 5.1 og 2.0. Er kilde materiale 5.1, så sendes det også i Dolby digital 5.1 og gengives korrekt. De sender det lydformat som kilde materialet er optaget i. På Svenske Norske og Tyske tv kanaler oplever jeg heller ingen problemer på mit BeoVision tv.
DR og TV2 har valgt at upmixer alt uanset kildematerialet, og det giver lyd problemer på et flertal af tv fordi tv produksenterne spare på lyddelen. Dette gælder for et flertal af billige fjernsyn som sælges idag. De samme menesker der køber disse tv, aner ikke hvordan god 5.1 lyd kan lyde, og er også lige glade, så fred være med dem. Jeg ser kun tv avisen fra de to tv stationer. Netflix dækker stort set mit film behov. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 Oktober 2014 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 11 Oktober 2014 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med at den første udgave af Prologig var begrænset til 7khz i bagkanalen, har jo noget med at gøre, at øret opfatter lyde som kommende bagfra, når der er lidt niveau fald her. Man kan faktisk prøve selv med en equalizer, der har justering omkring dette bånd, og dæmpe lidt her. Så lyder det som om lyde kommer bagfra.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 Oktober 2014 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich - Jeg har siden tidernes morgen eksperimenteret med stereo lyd -
Her ses en gammel Ambiofoni boksmodel fra Bang & Olufsen.
Ambiophonic-stereo Adapter system 2.2.4
Boksen fasevendte baghøjttalerne. Her en forklaring på den ambiofoniske indspilnings teknik.
Decca, Plase 4 stereo lyden med denne speciale indspilning gav god lyd, også i indstillingen ProLogic 5.1 surround. Jeg har 5 stk "Plase 4" vinyl plader.
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=HeCubi_ Fh2M&NR=1 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 12 Oktober 2014 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 12 Oktober 2014 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i et råd til digitalisering af grammofonplader i god kvalitet. Evt. indspilningen fra vinyl til computer.
Hvordan kan det gøres ?. Jeg har et E-Mu 0404 PCIe Digital Audio System 24-bit/192 kHz Pro Sound Card i min computer. Jeg vil helst kunne gemme resultatet i FLAC filer. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 12 Oktober 2014 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke du selv kan fikse et adapter-kabel m.m. fra pladespilleren og til lydkortets indgang.
Og mon ikke der skulle være fulgt noget software med lydkortet til at optage i - ellers finder du det nemt på nettet.
Hvis du vil undgå 'vinyl-støj' på dine 'rips', skal du have gang i nogle passende filtre.
Der er lidt 'håndarbejde' forbundet med det, hvis det skal gøres fornuftigt.
Det er fuldt ud tilstrækkeligt at 'rippe' til 16/44.1.
Konvertering-softwaren (WAV til FLAC) har du nok allerede: dBpoweramp.
Så - god fornøjelse.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 12 Oktober 2014 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2014 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne det da meget vel blive
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 Oktober 2014 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et besøg hos Bang & Olufsen i Struer. Beskrevet af t3.DK
Gården. Ordet stammer absolut fra den del af det danske sprog, der har med det landlige, landbrugsmæssige at gøre. Det er dog også ordet, der navngiver Bang & Olufsens hovedkontor i Struer – i hvert fald blandt de ansatte. Kontrasten er til at få øje på, og – mistænker jeg – skabt med fuldt overlæg? Ud over de demonstrativt græssende får rundt om og under hovedbygningerne er der intet ved stedet, der leder tankerne i retning af avlsdyr eller agerdrift!
Køreturen kunne ellers godt lede en i retning af det landlige; der bliver gradvist længere og længere mellem husene og gårdene, hvorefter den jyske slette viser sig fra sin fladeste side. Pludselig åbner Venø Bugt sig på din højre hånd, og de store skorstene fra Bang & Olufsens fabrik kan ses i det fjerne. Ruten ind til hovedbygningen er – med vilje? – ikke helt indlysende, og der står heller ikke Bang & Olufsen bøjet i neon nogen steder. Selve indgangspartiet har næsten karakter af anonymitet. Hvis man ikke ved, at en af Danmarks største succeshistorier bor her, vil man ikke gætte det ud fra de ydre rammer. Men det er selvfølgelig med fuldt overlæg. Præcis som med deres produkter er hovedbygningen skabt til først at åbenbare sine smukkeste sider, når man træder indenfor. Her rundes et hjørne og pludseligt befinder vi os i en stor, spartansk indrettet hall, med 8 meter til loftet og et kæmpe glasparti fra gulv til loft ud mod kontorerne. Lyset fra den enorme glasvæg oplyser på smukkeste vis den rå beton, den modsatte væg består af, og midt på gulvet står et sort, anonymt koncertflygel – det eneste møbel i det store rum. Ud over dronning Ingrids gamle mobile Bang & Olufsen-anlæg på hjul, forstås. Det kunne se tilfældigt ud for det utrænede øje – men der er en grund til, at dette anlæg står her. Den grund kan du måske få, når du besøger Bang & Olufsen i Struer.
Alt er gennemtænkt. En kuriositet er, at alt glasset i begge bygninger er klart. Man kan kigge direkte ind i folks kontorer, på alle etager. Ikke mindst den nye direktør Tue Mantonis Struer-kontor, øverst og yderst, hvilket ellers ikke er korrekt i de fleste store virksomheder. Men igen er der en tanke bag: Alle skal kunne se, hvem der bliver holdt møder med og hvornår så opnår man fuld gennemskuelighed, og det er nemmere i hverdagen at se, hvornår en given person måtte være ledig. Vi bliver budt velkommen af en meget høflig og imødekommende pr-chef, Tommy Jacobsen, hvorefter der bliver afholdt en lille præsentation af selvsamme i et auditorium, der også kan bruges som receptionslokale: Sæderækkerne er bygget op i plateauer, der kan køres ind i muren og dermed frigive et helt plant gulv. Igen er der tænkt tanker om udformning og funktion – et tema, man hurtigt fornemmer ved alt i den 86 år gamle virksomhed. Fra designet af bygningerne til møbleringen til materialerne: Alt er gennemtænkt, og intet er overladt til tilfældighederne.
På samme måde forklares det, at der derfor også stilles store krav til de 700 B1-butikker, der findes på verdensplan. Sortimentet skal (selvfølgelig) være på plads, men det skal medarbejderkompetencerne i mindst lige så høj grad. Forklaringen er, at Bang & Olufsen ikke leverer “kassesalg”: at købe et Bang & Olufsen-produkt er en individuel sag, og derfor er alle medarbejdere uddannet så grundigt, at de kan sparre med kunderne og give den rådgivning, der udgør en central og vigtig del af Bang & Olufsens forretningskoncept.
For os danskere er Bang & Olufsen en stor virksomhed, men på verdensplan er den mere beskeden: Sammenlignet med giganter som Sony, Samsung og Philips er Bang & Olufsens salgstal og omsætning beskedne. Dog har Bang & Olufsen formået – som nogle af de eneste i verden – at placere sig i grænsefeltet mellem teknikvarer og luksusvarer. Bang & Olufsen bejler som en af kun en håndfuld teknikproducenter til det samme segment som eksempelvis Louis Vuitton, Aston Martin, Fritz Hansen og Patek Philippe.
Bang & Olufsen i 3D Efter endt præsentation går turen til butikken, hvor store dele af Bang & Olufsens nuværende produktsortiment er udstillet. Til stede er i særdeleshed BeoVision 4-85-udgaven med indbygget 3D. Vi fik da også udleveret aktive briller, og det er intet mindre end imponerende! For første gang oplevede jeg 3D, hvor jeg næsten ikke kunne modstå impulsen til at gå frem mod skærmen for at kigge “til siderne” rundt om fjernsynets kanter! Jeg stod over for 85 knivskarpe 3D-tommer, der gav alt, hvad jeg hidtil har set i 3D, baghjul, både hvad angår tv og biografer. Prisen er selvfølgelig også ganske håndgribelig (over 500k, hvis du skal have gulvstanden med), men gør dig selv en tjeneste, og gå ned forbi din lokale B&O-pusher og bedøm selv: Du bliver ikke skuffet.
Herefter går turen til “dagligstuen”, der er udstyret med BeoLiving - Bang & Olufsens bud på top-spec’et integration med og i dit hjem, som det kunne se ud i din bolig. Fjernbetjeningen Beo 6 styrer alt i rummet, men man kan også bruge sin iPhone/iPod touch.
B&O har udviklet en app, der lader dig styre alt det udstyr, du kobler til din Master Link Gateway direkte fra din iDevice. Et tryk på ’TV’ sænker lyset, lukker døren, tænder fjernsynet og aktiverer højtalerne: 4 stk. BeoLab 5 opstillet i et fint kvadrat rundt om sofaen. Koncertfilmen (en Eagles live-dvd) går i gang – og jeg kan høre alle detaljer på scenen: skamlens lette knirken da forsangeren skifter sin vægt, stålstrengens skurren mod båndet, når guitaristen ændrer greb, bongotrommens kontante pop bliver næsten håndgribeligt ... Der er tale om lydgengivelse af meget, meget høj klasse – hvilket også næsten må forventes, når der er højtalere for over en kvart million kroner i lokalet? Der er også en integreret Samsung-projektor, såfremt man måtte føle trang til at se på mere end de 40”, det ophængte BeoVision 7-40 byder på.
B&O-museet Modvilligt forlader vi dagligstuen og bevæger os over i museet, hvor en kavalkade af B&O-produkter er stillet op i kronologisk rækkefølge. Det er tydeligt at se, at der helt fra starten er gjort tanker om designet – med svingende held. En særligt ætsende udtalelse fra designikonet Poul Kjærholm er således hængt op over den formastelige enhed for at illustrere, at smag er og altid har været subjektivt. Interessant var det også at lære, at B&O’s ikoniske B&O-logo er skabt af en lokal elektriker i Struer helt tilbage ved firmaets spæde begyndelse. Han havde nørklet lidt med bogstaverne og ville gerne sælge designet til Peter Bang og Svend Olufsen for 5 kroner ... De to var dog så begejstrede for designet, at de gav ham 10 kr. Allerede dengang blev kvalitet belønnet.
Aluminium er i højsædet Efter museet bliver vi ledt over i produktionen: Alle Bang & Olufsen-enheder bliver produceret på fabrikken i Struer, hvorfor vi fik mulighed for at få bred indsigt i de forskellige produkters finesser og finurligheder. Bang & Olufsens produkter er på det materialemæssige plan blandt andet berømte for de utroligt flotte aluminiumsformer og detaljer – og det er ikke uden grund: Alt bliver formgivet, anodiseret og slebet i Struer, og Bang & Olufsen er førende i verden på dette område (ejer du en BMW X-serie, kan jeg oplyse, at navneskiltene i aluminium på de indvendige dørtrin produceres hos B&O i Struer. Jeps!). Anodisering af aluminium er en utroligt kompleks affære, hvor der i Struer bruges 50 kar a 1 meters bredde med forskellige kemikalier i, der sikrer den færdige aluminium større styrke og modstandskraft.
Aluminium er af flere grunde ligeledes et ideelt materiale til højttalerkabinetter; det er let, men med en imponerende stivhed, selv ved ganske få millimeters tykkelse. Endvidere er det muligt at undgå problemer med dissonans, hvis man som Bang & Olufsen former kabinettet i ét stykke, ligesom de runde former eliminerer interne parallelle flader, hvilket fjerner stående bølger inden i kabinetterne. Jo – der er tænkt over tingene i Struer.
Torturkammeret! Fra produktionen går turen til test af de færdige produkter, med første stop i “torturkammeret”. Her udsættes Bang & Olufsens produkter for stress-situationer, de måtte møde både i deres hverdag hos forbrugerne samt på deres rejse fra Struer til deres nye hjem. Og det er ikke for sarte sjæle, når et fjernsyn eksempelvis bliver sat ind i “rygekassen”: et lukket miljø, der skal simulere et hjem, hvor der bliver røget 20 smøger om dagen, hver dag, i et år, på blot et par dages test. Eller når et 103” BeoVision 4-103 til omkring 1.000.000 kroner i sin transport kasse bliver hejst op i en kran og drønet i gulvet i frit fald fra lige omkring 1 meters højde.
Der bliver testet for alt i torturkammeret – helt ned til basisk og syrlig sveds påvirkning på printet på tasterne på Beo 4-fjernbetjeningen. Jeg kan trygt rapportere, at der heller ikke her overlades det mindste til tilfældighederne.
B&O med hjul på Efter at have fået pulsen i ro efter mishand-lingen af alle de dejlige sager bliver vi ledt udenfor. Her står der en Audi A8 udstyret med Bang & Olufsens lydpakke. Tre ad gangen tager vi plads i bilen, mens en tekniker kører anlægget igennem for os på kryds og tværs. Jeg forsøger at holde styr på mit mundvand, da anlægget tændes, og to akustiske linser skyder op helt fremme ved forruden: Det ligner små udgaver af linserne på toppen af BeoLab 3, og de er perfekte. Lyden bliver splittet og kastet ud i bilen, der på magisk vis forvandles til noget nær ét stort sweet-spot.
Lidt skuffende fyrer teknikeren ikke volumenknappen hele vejen rundt – dog nok til, at vi kan fornemme, at det er alvorlig lyd, der laves. Vi bliver også bedt om at stige ud og lukke dørene efter os: Så bliver der skruet op i bilen – og vi kan stort set intet høre udenfor, selvom vi konstaterer, at teknikerens hår bevæger sig inde i bilen! Det er således ikke kerneklientellet på Striben, der er målgruppe for lige præcis denne bil-integration. Desværre er de danske skatteregler skånselsløse over for ekstraudstyr i biler, der også får 180 % oven i hatten, men i Tyskland bliver 3 ud af 4 nye Audi’er solgt med B&O-lyd i: endnu en grund til at købe sin næste brugte Audi syd for grænsen. Kan man “nøjes” med en A4, koster B&O-pakken kun 35.000-40.000 – i Danmark altså.
I billledværkstedet Med længselsfulde blikke over skulderen går turen mod dagens sidste stop: billedværkstedet. Her tester videofolket i Struer de færdige fjernsyns billedkvalitet. Dedikationen er så stor, at der ingen lyd er i disse fjernsyn: Lyd distraherer, og her er der fuld fokus på video. På tre sider er lokalet udstyret med noget, der ved første øjekast ligner persienner. Det viser sig at være uhyre avanceret lys, der kan simulere alle slags lys, inklusive sollys - og det på en hvilken som helst tid på dagen, på en hvilken som helst årstid, i et hvilket som helst land, fra en hvilken som helst vinkel.
Videoeksperten viser os nogle af de videoklip, de bruger til at teste skærmene (en BeoVision 7-55 og en BeoVision 4-85) med: Den samme sekvens bliver først vist lossless (vandvittigt pladskrævende), så i BluRay 1080p og til sidst i dvd. Var man i tvivl om forskellen fra Blu-Ray til lossless før, var man det helt sikkert ikke efter … Dog utroligt flot gengivelse af Blu-Ray i forhold til lossless. - Dvd-sekvenserne var næsten ikke til at holde ud at kigge på i sammenligning. Vi får også demonstreret endnu en gennemtænkt, unik Bang & Olufsen-feature på BeoVision 4-serien: Automatic Colour Management. 4-serie-skærmene er alle plasmaskærme, og plasmaskærme har det med at blive let gullige med tiden. Det kan Bang & Olufsen-kunder i den prisklasse selvklart ikke være tjent med, så for hver 90-100 timer vil fjernsynet automatisk køre en 10 centimeter lang arm ned fra indersiden af toprammen, hvori der er indbygget et kamera. Dette kamera vil måle de på skærmen gengivne farver, hvorefter skærmen “nulstilles”, så hvidt igen bliver hvidt og ikke gult. Denne service bliver – selvfølgelig – ikke udført midt i din billednydelse: Når de 90-100 timer nås, venter fjernsynet pænt på, at du slukker for det, før det bruger små 20 sekunder på at holde sig selv perfekt kalibreret. Mærsk er ikke alene om at udvise rettidig omhu i kongeriget Danmark.
Et spørgsmål fra gruppen i billedværkstedet: Hvorfor er B&O’s fjernsyn så lang tid om at tænde? Teknikeren forklarer, at der er en hel del instanser og udstyr, der skal tændes og sættes i forbindelse med hinanden, før de digitale gardiner glider til side, hvilket tager tid. Havde vi forventet noget andet end hudløs ærlighed, blev vi skuffede: Han afslutter sit svar med et lille smil og et glimt i øjet: “Dog ved vi godt, at 4’eren, 7’eren og 10’eren er godt 15-20 sekunder for lang tid om at tænde.” Havde det været muligt at gøre det anderledes uden at gå på kompromis med billedkvaliteten, var det naturligvis blevet gjort sådan – for der bliver tænkt over tingene i Struer.
På vej retur mod Aarhus går snakken livligt i bussen, og alle har fået en oplevelse og ny information med hjem. De første er stort set ved at afgive bestillinger, før bussen overhovedet har forladt parkeringspladsen. En del af os nøjes med at drømme dejlige Bang & Olufsen-audio- og -video-drømme – begge dele i lossless.
Af Johan F. Lehmann - t3.DK Har nogen her besøgt B&O inden for de seneste år ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2014 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mener du med 'besøgt'?
Mener du med 'personlig invitation' og honnør, eller hvordan?
Jeg er der mindst en gang om året.
I forbindelse med generalforsamlingen er der samtidig 'rundvisning' med diverse, og lejlighed til lidt snak med folk.
Jeg har været der de sidste - i hvert fald - 20 år hvert år, så jeg har da et rimeligt godt indtryk af udviklingen deroppe - hvis jeg selv skal sige det.
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Så er du da den rette til at fortælle lidt om ændringerne på fabrikken, siden jeg var der i 2007. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
"i 2007'
Ikke så underligt at du er så meget bagud 💤
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 22 Oktober 2014 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2014 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
'Audio anlæg' er nok for meget sagt - med mindre man redefinerer, hvad et 'audio-anlæg' er.
Det er en simpel bluetooth-modtager (med en line-indgang).
Det spændende er vel, hvordan det lyder!
Hvad har gutterne i Struer kunnet få en sådan lille 'dims' til at levere?
Lyder det - bluetooth-kvaliteten taget i betragtning - rimeligt?
Er den bedre end tilsvarende mini-højtalere?
Eller er den bare lækkert lavet?
Vi får snart at se og høre....
....hvis vi ellers hører til dem, som giver den en chance - og ikke har dømt den ude på forhånd.
N.B. Hvis jeg skal/skulle have en, vil/ville jeg foretrække at købe den hos min lokale B&O-forhandler!!!
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 22 Oktober 2014 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis
Det er vel også en satsning fra B&O's side at BeoPlay produkter nu skal sælges fra mange butikskæder, som i dette tilfælde Fona, og ikke kun fra Humac /Apple butikkerne. Jeg husker at Brugsen havde BeoSound 8 på tilbud for et par år siden. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|