| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 22 Oktober 2014 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb den, hvor du vil
Jeg støtter op om min lokale....
....som forøvrigt forventer, at den kommer i grøn og sort den 31. - og i grå en uge senere.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2014 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva' så?
Dem, der var på HiF og surround-udstillingen i weekenden?
Var der nogle demo'er af Dolby Atmos-setup derude?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 26 Oktober 2014 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne desværre ikke komme, men de havde en storm audio SSP 12-3D Audio Video Surround Sound Processor med og den har det som kalde Auro 3D Native decoding som er en konkurrent til Dolby Atmos, så der er start en lyd format krig (igen), hvad vinder Auro 3D eller Dolby Atmos
Impressions Of Dolby Atmos and Auro-3D Demos at CEDIA 2014
Auro 3D and Dolby Atmos Compete for 3D Audio Format Supremacy
Så det jeg kan lede af det er hvis der både komme Blu-ray med enten Auro 3D eller Dolby Atmos, så ville jeg nok venter med at købe noget surrund forstærker til jeg se hvem der vinder denne 3D lyd krigen, eller endnu bedrer at der komme en med både Auro 3D og Dolby Atmos.
|
| Til top |
|
| |
Frederik B Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2014 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 26 Oktober 2014 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er heldigvis kun til stereo.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2014 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frederik B,
det er jo også meget nemmere - du behøver kun at have to højtalere
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 27 Oktober 2014 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 Oktober 2014 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
| Var der nogle demo'er af Dolby Atmos-setup derude?
MM |
|
|
Dolby Atmos -
Raskolnikov skrev:
Creek Evolution A50 og Epos 2 kombien rigtig godt til pengene. Helt sikkert et anlæg jeg sagtens kunne leve med. Hi Fi Freaks havde som de eneste et Atmos system og selvom højttalerne ikke var de mest imponerende, så synes jeg det var fed oplevelse.
Da jeg sad og så demoen med lyd ovenover mig, tog jeg mig selv i at tænke "hvorfor har dette ikke altid været en del af surround oplevelsen?! " Jeg tror når man først har haft Atmos er det svært at gå tilbage.
|
|
|
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2014 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo desværre sådan, at der ikke er ret meget Atmos-materiale (udover Dolby-demoen), men allerede en del hardware.
Der er til gengæld kommet nogle receivere og nogle af de såkaldte 'upfiring' speakers allerede.
Derimod er der noget Auro3D-materiale på markedet (jeg har selv en Auro-skive), mens hardwaren til hjemmebrug er svine-dyr og ikke særligt
udbredt.
Det kommer derfor nok til at tage et stykke tid, inden det bliver en realitet i de små hjem.
Forøvrigt er et moderne B&O-tv godt rustet til den slags - en Avant understøtter op til 21 lydkanaler!
Selv hvis man kombinerer tv'ets tre interne til én center-kanal, er det mere end rigeligt.
I sidste ende vil det dog nok være tvivlsomt, om der en plads til så mange ekstra højtalere, som de to formater kræver, ude i de små stuer?
Der er mange, der stadigvæk ikke engang har et 5.1/5.0 setup - for slet ikke at nævne 7.1/7.0 setup!
Og - ej at forglemme i disse Netflix-tider - det kræver også at man vælger Bluray-skiven, som afspilningsmedium.
Mon ikke det mest bliver noget for dem med et dedikeret 'cinema-rum'?
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 Oktober 2014 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|

http://www.jenving.com/products/hdmi-hdmi-136
HDMI er det optiske stik overlegen på de fleste punkter. HDMI er ukomprimeret selvom du bruger alle 8 kanaler svarende til 7.1 systemer. Samtidig sender HDMI- stikket også video, og moderne TV har også andre interessante HDMI muligheder kaldet ARC og CEC, som vi gennemgår nedenunder.
HDMI ARC forklaret ARC står for Audio Return Channel og det betyder, at der i kablet er en kanal til at sende lyd begge retninger. Det kan være smart hvis dine højtaler er tilsluttet en surroundreceiver eller Blu-ray afspiller.
Vil du gerne se Netflix på dit Smart TV, behøver lyden ikke komme ud af TV’et, men kan sendes til din soundbar eller lignende. Det samme gør sig gældende hvis du skal se en Blu-ray, du har altså kun behov for ét HDMI kabel mellem dit TV og dit lydsystem, uden ARC skal du sende lyden tilbage via optisk kabel eller minijack stik.
Ikke alt er dog lyserødt, for en del TV sender kun lyd tilbage med ARC i to kanaler, altså stereo, mens andre sender det tilbage i 5.1, men komprimeret i Dolby Digital. ARC er en bekvemmelig løsning, men kan resultere i, at du ikke får det fulde udbytte ud af dit anlæg.
ARC komprimering eller stereo konvertering er dog mest kritisk for dem med surroundreceiver og gode højtalere, men her anbefales det at tilslutte alle lyd og videokilder til surroundreceiveren, så TV’et kun får video signal, mens receiveren håndterer lyden.
HDMI CEC forklaret CEC står for Consumer Electronics Control og navnet er meget sigende. Har du et TV og en forstærker, så kan du med TV'ets fjernbetjening ændre lydstyrken på forstærkeren, eller få forstærkeren til at tænde sammen med TV'et. CEC åbner derfor op for, at vi behøver færre fjernbetjeningerne, forudsat, at alle enheder har HDMI CEC.
HDMI CEC er ikke noget man ser på særlig mange produkter, men det er fordi producenterne kalder funktionen noget andet. Sony kalder CEC for Bravia Link eller Bravia Sync, Samsung kalder det Anynet+, LG kalder det SimpLink og Philips kalder der EasyLink. Uanset om du har det ene mærke eller det andet, så virker CEC på tværs af mærkerne, så du skal ikke være bange for at en soundbar eller forstærker ikke kan betjenes, blot fordi det ikke er samme mærke som dit TV.
Med hensyn til HDMI kabler, så er alle HDMI kabler fra version 1.2 og opefter CEC kompatibelt, så det er vigtigere at kigge efter de respektive mærkers kælenavn for CEC. I dag har langt de fleste TV CEC, med nogle få undtagelser, blandt andet Samsungs billige plasma-TV. Alle TV anno 2014 fra LG, Panasonic, Sony og Philips har HDMI CEC. Af Tommy Lindegaard - flatpanelsdk - Oct 2014. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2014 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så er jeg da glad for, at mit tv/mine tv har en forforstærker/dekoder/lydprocessor indbygget.
Så behøver jeg ikke at bekymre mig om ARC-problemer.
Og jeg er glad for, at B&O allerede for længe siden (faktisk før HDMI CEC kom frem) 'opfandt' deres PUC-system.
At man nu om dage kan hente koderne til tv'et online, har gjordt det endnu nemmere at bruge og betjene 3.parts-produkter
sammen med et B&O-tv - så nej tak til HDMI CEC fra mig.
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 Oktober 2014 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
For mig er det interessant læsning, for mine fremtidige valgmuligheder.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2014 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder spændende
Lad os høre mere om det!
M🎃M __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2014 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Venter stadigvæk spændt
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte lidt mere på dig ejet setup. Sådan tilslutter du dit BeoPlay V1 32" TV. 

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kryber udenom, hva'
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja millemis, når du presser sådan på. Den dag mit elskede BeoVision 7 står af og ikke er til at redde, vil jeg da se i denne retning - På tråden ligger et tidligere indlæg.
Dansk design på kinesiske tv med Roku Smart TV platform.
TCL er Kina’s største tv-producent med f.eks. Thomson, Pioneer og JVC. TCL kommer til Europa og dermed også Danmark år 2015. TCL tror på, at design er et vigtigt element for køberne i Europa og siden januar 2014 har Flemming Møller Pedersen, der har en 30. årig historie hos Bang & Olufsen, været tilknyttet som Vice President for TCL i Kina. Her er han ansvarlig for design og de første resultater kunne ses på IFA. messen i Berlin.
Prøv at se ”Pebble TV” en ny tv-model fra TCL med sten og træ et eks. på nordiske designtradition . Bag trælamellerne findes højttalerne. TCL melder ud at deres TV priser vil ligge lavere end tilsvarende tv fra andre tv producenter. Personligt vil jeg ikke købe et tv med indbygget stereo/ center højttaler.
TCL viste også verdens første buede 110-tommer Ultra HD-tv frem, muligvis for stor til fru Pan :-( :-( ;-). TCL producerer selv deres tv-paneler i Kina, men brugerfladen fremover vil være baseret på Roku-platformen. Roku er i dag nærmeste konkurrent til Apple TV og meldte for nylig ud, at der nu er 1800 apps på deres platform. I 2015 vil vi begynde at se fladskærms tv med eget TCL-logoet i Danmark. Roku er den mest populære streamerbokse på markedet, boksen er som en ATV bokse. Div. tv-apps vil blive tilpasset deres Smart TV platform.

|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så nøjes du bare med lyden fra det kineser-tv?
Jamen så god fornøjelse da!
Måske skulle jeg så alligevel håbe (for dig), at det varer længe inden dit BV7 opgiver gejsten
M🎃M
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 November 2014 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|

Med de to kvalitets produkter fra Bang & Olufsen - Made in denmark, BeoSystem 3 og BeoLab 7- 6 skal du se at lyden vil komme på plads. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tro at Apple skal fyre alle deres ansatte i software udviklet afdelingen, der er jo stor set ingen af de opdatering der er komme med, der ikke har stor fejl.
Jeg ved at blive træt af Apple, da producer ting der ikke kan opdatere eller rep. og de give kun et års garanti på deres produkter og nu gå det helt galt med deres software.
Så måske skulle man helt droppe Apple og se hvad andre mærker tilbyder.
|
| Til top |
|
| |