Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
beolion Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 21 Juli 2015 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke oplevet et 7,1,4 setup og jeg er selv rigeligt glad for 5,0. Synes ikke selv jeg har brug for front og rear high umiddelbart.
Og jeg kunder kun ganske få der har surround, og de fleste i ikke god kvalitet.
Med andre ord, det er nok kun for de ganske få.
Men kan Avant håndtere det hvis en afspiller afkoder og sender til Avant?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 21 Juli 2015 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et godt spørgsmål, beolion.
Problemet er, at Atmos-lyden ikke hånteres på samme måde, som vi kender det fra et 'normalt' kanal-baseret lydsignal.
Da det er objekt-baseret, skal afspilleren (før afkodning til PCM) kende setup'ets højtalerkonfiguration.
Jeg er ikke sikker på at disse muligheder findes i de kommende UHD-BluRay afspillere - måske i nogle af dem?
I de fleste tilfælde går man nok ud fra, at receiveren/forforstærkeren klarer dette, da det (højtalerkonfigurationen) normalt sker dér.
Det ville betyde, at et B&O-tv skulle have Dolby Atmos-chippen indbygget - og at lyden overføres som bitstream.
Hvis afspilleren dog kan, vil det ikke være noget problem at overførere lyden, da HDMI 2.0 kan håntere op til 32 kanaler i PCM-standart.
Jeg har indtil nu ikke været i stand til at finde noget entydigt svar på dette!!!
Specifikationerne på de UHD-BluRay afspillere, som kommer senere på året, er jo heller ikke kendt endnu - kun selve standarten.
Du kan være sikker på, at jeg kommer med et indlæg her hhv på Beoworld, så snart jeg erfarer mere.
Det er altså tvivlsomt, om en Avant i nuværende konfiguration, kan bruges i et Dolby Atmos (eller DTS:X, Auro3D) setup.
Måske skal vi satse på en næste generation af B&O-tv'ene?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 Juli 2015 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2015 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der da én fornuftig ting, man kan bruge et Android Wear-ur til
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 August 2015 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svar til millemis
KnockKnock skrev:
Dynaudio Connect boks er ikke er færdig udviklet endnu. De tester stadig, den kommer nok sidst på året. Den gør det så muligt at sende musik fra iPad/ iPhone til Xeo's Hub, og dermed til Xeo 4 højttalerne.
|
|
|

Link. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2015 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det link havde jeg egentlig tænkt at ville poste til dig - men så kom jeg fra det alligevel.
Og hvor er det så lige man kan købe det vidunder?
MM
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2015 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
N.B.
Endelig nåede så omtalen af den Bluray-receiver at komme over på den tråd, hvor den hører hjemme
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2015 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Svar til millemis
KnockKnock skrev:
Dynaudio Connect boks er ikke er færdig udviklet endnu. De tester stadig, den
kommer nok sidst på året. Den gør det så muligt at sende musik fra iPad/ iPhone til Xeo's Hub, og dermed til Xeo 4 højttalerne. |
|
|
|
|
|
Mærkeligt nok beklager Peter Pan (på B&O-clubtråden) sig over, at løsninger hos B&O tager tid, før de er 'færdige'.
Når det gælder et Dynaudio-produkt som Xeo's adviserede nye hub, er der dog ingen grænser for Peter Pan's tålmodighed.
Også selvom det, de laver med den hub, stort set har været praktiseret hos B&O
med deres BeoMusic app (den nuværende) og BS Essence (1. generation) igennem længere tid.
Og selvom deres 2. generation er lige på trapperne og vil indbefatte lyd sendt til/fra tv også.
Der gælder altså andre regler for Dynaudio's produkter
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 August 2015 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen min ven, som jeg tidligere har påpege er prisen en stor faktor for hvad vi vælger i dag, fordi udviklingen går så hurtigt. Regn den samlede pris ud, på de B&O produkter du nævner + bare to stk BL17 i regbskabet. Så er flertallet stået af, inklusiv dig selv.
Andre end B&O-ambassadør millemis, kunne måske have glæde af dette.
Af ren interesse/ nysgerrighed følger jeg, hvad der ellers rører sig på A/V markedet, udover hvad B&O kan præsterer. En ting er sikkert, folks behov har ændret sig. Mange er blevet langt mere prisbevidste, og er ikke som tidligere tro mod en bestemt producent, f.eks B&O.
Jeg selv er en af dem, og købte Dynaudio Xeo3 stereo systemet. Jeg kan anbefale afløseren.
Xeo 4 er et ægte high ende trådløs lyd system, afløser for Dynaudios meget elskede Xeo 3. Uanset om man vil erstatte et traditionelt HiFi system eller starte på ny, er Xeo 4 et system der ikke kan fejes af bordet. Kombinationen af form og funktion tjener slutbrugeren godt.
Funktionelt - Dette system kan placeres næsten hvor som helst, og lyder meget godt givetvis sine DSP indstillinger. Denne fleksibilitet i anbringelsen skyldes opbygning og design. Fordele ved dette aktivt højttalersystem, er forbedre lydkvaliteten, men gøre det også muligt at få alt- i-ét design i boligen. En DAC og forstærkere inde i højttaleren chassis. Tilslutning på Xeo Hub fra kilder er dit valg. F.eks en Aurender N100 og er godt USB kabel, er alt hvad der kræves for at få fantastisk lyd kvalitet. Ingen separat digital til analog konverter, ingen separat forstærker, er nok for mig at til foreslå dig "føj til indkøbs kurven". Kan købes her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2015 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aurender N100'eren er absolut en perle.
Aurender'nes iPad-app er kendt for at være en af de hurtigste til at håntere
selv store fil-samlinger (hvis man da ellers har brug for dem mere).
Men - som du skrev ovenfor - prisen får nok de fleste til at stige af.
Den fås for 18.500.
Sammen med et Xeo-sæt giver det helt sikkert et fint lille stereo-setup.
Problemet er så bare, at man herefter skal ud og investere i seperate højtalere (4.1/5.1) til tv'et,
hvis man da ellers lægger vægt på ordentlig lyd fra film osv.
Regn selv på det ----- og tænk også over problematiken 'flere' fjernbetjeninger hhv fjernbetjenings-koncepter.
I mit tilfælde ville jeg blot have brug for en BS Essence - de to BL17 er jo ikke nødvendige, når man har
noget B&O-grej/BeoLab'er i forvejen.
Så nej - jeg er ikke stået af, som du fejlagtigt skrev.
Og selv hvis jeg skulle starte på ny, ville en kombination af en Essence og et sæt BL17
nok ikke være dyrere end Aurender/Xeo4-kombinationen.
P.S.
Hvis man - af frygt for at udviklingen går for stærkt - undlader at købe godt grej/kvalitets-grej,
er man selv skyld i at få dårlig kvalitet og oftest dårlig lyd.
Men man kunne jo også spørge sig selv - hvad er det 'udviklingen, der går så hurtigt' giver mig, hvor er merværdien overhovedet?
Og så måske lade være med at hoppe på A/V-industriens limpind - de udvikler først og fremmest for at sælge nyt hele tiden.
Hvad er det 'nye', som vi virkelig har brug for - det kunne være et godt diskussions-emne.
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 August 2015 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis 
Du valgte at glemme fakta om økonomien. Trådløs B&O / Xeo 4.
Til regnskabet kan jeg tilknytte denne kommentar. Stereo i 3 rum = 6 stk. BeoLab 17. (B&O's billigste højttaler i den nye serie.) Pris. 57.570 kr. + evt. pris på et BSy4 BeoVision tv, der er aktivt medens du høre musik.
Husk en Beo4 nu koster 2.095 kr. For du vil vel gerne have en i hver rum IK'. + Så kommer prisen på det man vælger, hvis man ikke er til et B&O tv.
Trådløse signaler til B&O's højttaler kan række på til 10 meter, hvis der intet står imellem. (Står skrevet i BeoLab Transmitter 1 manual.)
------------------------------------------------------------ ------------------
6 stk. Xeo 4. inkl. 3 stk. fjernbetjening og 1 stk. Xeo HUB Pris 40.996 kr. Så tilslutter man bare sin afspillere til Xeo Hub, som accepterer analoge via RCA/ 3,5 Jack. Samt digitale signaler via Toslink, Coaxial og USB. Så du er kørende.
Trådløse signaler mellem Xeo Hub og Xeo 4 højttaler række på til 50 meter, med en mur imellem. I de 3 rum kan vælges samme musik, eller forskellig musik i 3 rum. Lydstyrke styres på den ene af hvert højttaler par, eller via iPad/ iPhone. Eller med en af de 3 fjernbetjening der er inklusiv i prisen.
Lydkvaliteten bestemmes af hvad for indgang du vælger, og hvad du tilslutter.
Både Dynaudio og B&O arbejder med 2,4 GHz eller 5,2 GHz frekvenser.
Har Speaker Position EQ. Arbejder med lyd: 16 bit/48 kHz accepterer op
til 24 bit /96 kHz.
Vil i vide hvad alverdens Hi-Fi skribenter mener om tådløst Xeo 4, og B&O
er det bare at søge, og læse alle de fine konklusioner på div. Internet forums.
------------------------------------------------------------ -------------------
Med Xeo 4 er du kørende 16,574 kr. billigere end hvad prisen alene er
på de 6 stk. BeoLab 17.
En gang var det at eje B&O mere en livsstil end en hobby. I dag er interessen
hos flertallet dalet meget. Man bliver nærmest betragtet som små tosset, hvis
man smider ekstra kroner ud for at få Bang & Olufsen logo sit produktet.
Valget er jeres - God fornøjelse.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2015 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan
Du sammenligner æbler med pærer - begge er frugter, men hvis man nu bedst kan lide æbler,
hjælper det ikke noget, at du kommer rendende med en kurv pærer - selvom du fik den billigt henne i Fakta.
Lad så lidt fakta tale:
B&O's WiSA-forbindelser er udelukkende beregnet til at koble (op til flere) højtalere op på en BeoSound eller et Beovision.
De er IKKE - som Xeo's trådløse forbindelser til højtalere i forskellige rum er det - beregnet til multiroom-brug!
B&O's multiroom-setup er først nu ved at blive realiseret/lanceret,
og benytter hjemmets (gerne et dedikeret) trådløse netværk hhv det kablede netværk.
Det rækker så langt som wifi-netværk nu engang gør hhv som det kablede netværk gør.
Det er beregnet til at sammenkoble lydkilderne fra alle nyere B&O-produkter (inclusive fra/til tv)
og kan endda inkludere ældre produkter vha NL/ML Konverteren.
WiSA-standarten - som altså B&O benytter - bruger netop ikke de frekvenser, som du nævner i forbindelse med Xeo/trådløs.
Hvis du havde læst dine lektier, ville du vide følgende:
"The WiSA Compliance Test Specification (CTS) defines a set of attributes for Wireless Speaker and Audio technology
that combine to deliver unmatched performance and ease of use for the home theater consumer.
WiSA technology transmits 24-bit audio at sample rates up to 96k/second, with robust error recovery
for uninterrupted listening enjoyment. With extremely low latency and negligible speaker-to-speaker delay,
it offers flawless wired-quality performance and reliability.
WiSA technology operates in the relatively unused 5.2 to 5.8 GHz UNII radio frequency spectrum,
reliably transmitting uncompressed HD audio from 2-channel stereo to 7.1 surround, along with system configuration and calibration data.
Older wireless technologies, by contrast, operate in the same crowded frequency band used by cordless phones,
baby monitors, security monitors, wireless Internet hubs, and microwavesresulting in interference and poor quality audio."
Bemærk her specielt, at WiSA-standarten giver mulighed for opkopling af højtalere som et multikanal-setup - hvilket er noget ganske andet,
end det Xeo-systemet tilbyder.
Igen - vil man have den funktionalitet, som Xeo-systemet tilbyder, er det da bare om at slå til (det er jo billigt, som Peter Pan skriver.
Vil man have trådløs opkopling af højtalere helt op til et 7.1-setup - og vil man have et multiroom/multisource-setup,
der inkluderer alle ens produkter (ikke blot en 'hub'), er det snarere B&O's moderne linie, man skal kigge på.
De, som så gør det, er nok rimeligt ligeglade med, om de bliver betragtet som 'små tosset'.
De ved nemlig, hvad de har fået for deres surt tjente penge.
P.S. Jeg er for længst hold op med at tro på, hvad 'alverdens Hi-Fi skribenter' mener.
I forhold til Hi-Fi-skribent-industrien er det på sin plads med en god portion skepsis - endda en meget god.
Der er alt for mange beretninger om diverse fantastiske kabler og dimser
og nye banebrydende highres-formater til at man skulle æde, det man læser, råt.
Hi-fi-journalister lever af at rose alt nyt, der kommer - og kalder det meste for fantastisk og nyskabende.
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 August 2015 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den samme skepsis du har over for Hi-Fi skribenter, burde du også have over for Bang & Olufsen, lige som du havde før i tiden. Så stillede du nok flere spørgsmål til hvorfor Dynaudio i Danmark kan producere bedre og billiger højttaler, end
B&O, som får lavet alt langt langt væk fra Danmark.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2015 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt forsøgt, Peter Pan
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 August 2015 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS. De, som så gør det, er nok rimeligt ligeglade med, om de bliver betragtet som
'små tosset'. De ved nemlig, hvad de har fået for deres surt tjente penge.
Mener du alle dem det skriver på BeoWorld for at få et svar på, hvorfor deres B&O grej enten ikke virker, eller ikke kan finde ud af opsætningen fordi det er blevet for indviklet med alle de små kasser der skal tale samme, for at kunne det du skriver. Et 7.1 setup i fjernsyns stuen, som det viser sig at kun ganske få % har råd til, efter de har punget ud til et BeoVision Avant. Samme tv hvor kunderne har været forsøgskaniner i over et år, fordi Bang & Olufsen grundet dårlig økonomi, er nødt til at smide deres produkter på markedet længe før de er ordentligt gennem prøvet. Skulle det være kundeservice. Nej du, der var
engang hvor Bang & Olufsen virkeligt lavede alle de test, vi har set på små YouTube
videoer. Den tid er forbi, kun prissedlen bliver overvåget og opskrevet to gange om året.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2015 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så Peter Pan's endegyldige farvel til B&O.
Om - senest - 5 år, når hans gamle BV7 endeligt opgiver ævret, nedlægger han denne tråd....
....eller omdøber den til 'Var du også engang interesseret i B&O?'.
M  M __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 August 2015 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her et sæt moderigtigt og funktionel højttaler med et fantastiske udseende.

Så flotte højttaler kan der skabes hvis dag Bang & Olufsen igen får råd til at ansætte rigtige designer.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2015 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det Bamse-højtalernes fætter?
MM
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 03 August 2015 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Millenis og Peter-Pan,
Jeg har læst jeres ping pong angående B&O og deres dyrere produkt tilbud sammenlignet med andre fabrikanter. For mit vedkommende har B&O altid
været dyrere ved indkøb men fordi de (endnu mere i gamle dage) havde længere produktcykler end konkurrenterne holdt de også prisen bedre end fx
et Sony tv. Det er derfor mere relevant at vurdere omkostningen af ejerskab end den absolutte indkøbspris (hvis man antager man sælger sit produkt
efter nogle år eller for dette argument accepterer at man kan realisere en anseelig værdi).
Alligevel vil B&O vise sig at være en del dyrere end konkurrenterne idag fordi der sker en del mere udvikling af produktegenskaber, vel nok mest på
tv-siden da en højttaler også er en højttaler om tolv måneder og kan alle kobles på diverse iOS platforme. Et stereo anlæg er nok blevet meget
uanvendeligt for de fleste idag (alligevel er jeg glad for mit BeoSound 3000 som afspiller en CD i ny og næ og fint gengiver FM radio).
B&O er altså dyrere end de fleste mærker og gør det noget? Personligt køber jeg ikke alle deres produkter i blinde men komplimenterer med ting jeg
synes godt om. Der var nogle år hvor jeg ikke købte spor da jeg ikke kunne lide produkternes udseende. Med BeoVision 10 og siden 11 synes jeg godt
om deres tv's udseende igen. Deres BeoLab 5 lyder suverænt men synes ikke de er super smukke at se på men kunne nu godt tænke mig dem
alligevel.
På deres liste af uforstående produktet finder jeg fx BeoCenter 1 som blev lanceret som et stand alene produkt til en ny kundegruppe. Helt åndssvagt
efter min mening for hvis denne kundegruppe skulle pludselig synes godt om B&O og senere have lyst til at koble link produkter eller højttalere
direkte til tv'et havde de ikke mulighed for dette (dette blev dog senere ændret men burde havde været tilgængeligt fra starten).
I bund og grund tror jeg vi alle værdsætter deres produkter på hver vores måde og har vores favoritter og vores tanker. Den dag i dag har jeg endnu
ikke set et av mærke med så fuldendt design, betjeningskomfort og lyd-/billedkvalitet som Bang & Olufsen.
//BeoMedia
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 August 2015 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoMedia skrev:
Hej Millenis og Peter-Pan,
Jeg har læst jeres ping pong angående B&O og deres dyrere produkt tilbud sammenlignet med andre fabrikanter.
For mit vedkommende har B&O altid været dyrere ved indkøb men fordi de (endnu mere i gamle dage) havde
længere produktcykler end konkurrenterne holdt de også prisen bedre end fx et Sony tv.
Det er derfor mere relevant at vurdere omkostningen af ejerskab end den absolutte indkøbspris (hvis man antager
man sælger sit produkt efter nogle år eller for dette argument accepterer at man kan realisere en anseelig værdi). Alligevel vil B&O vise sig at være en del dyrere end konkurrenterne idag fordi der sker en del mere udvikling af
produktegenskaber, vel nok mest på tv-siden da en højttaler også er en højttaler om tolv måneder og kan alle
kobles på diverse iOS platforme. Et stereo anlæg er nok blevet meget uanvendeligt for de fleste idag (alligevel er
jeg glad for mit BeoSound 3000 som afspiller en CD i ny og næ og fint gengiver FM radio).
B&O er altså dyrere end de fleste mærker og gør det noget? Personligt køber jeg ikke alle deres produkter i blinde
men komplimenterer med ting jeg synes godt om. Der var nogle år hvor jeg ikke købte spor da jeg ikke kunne lide
produkternes udseende. Med BeoVision 10 og siden 11 synes jeg godt om deres tv's udseende igen. Deres BeoLab
5 lyder suverænt men synes ikke de er super smukke at se på men kunne nu godt tænke mig dem alligevel.
På deres liste af uforstående produktet finder jeg fx BeoCenter 1 som blev lanceret som et stand alene produkt til en
ny kundegruppe. Helt åndssvagt efter min mening for hvis denne kundegruppe skulle pludselig synes godt om B&O og
senere have lyst til at koble link produkter eller højttalere direkte til tv'et havde de ikke mulighed for dette (dette blev
dog senere ændret men burde havde været tilgængeligt fra starten).
I bund og grund tror jeg vi alle værdsætter deres produkter på hver vores måde og har vores favoritter og vores tanker.
Den dag i dag har jeg endnu ikke set et av mærke med så fuldendt design, betjeningskomfort og lyd-/billedkvalitet som
Bang & Olufsen.
BeoMedia
|
|
|
Tak for dit indlæg BeoMedia. Jeg er ret enig i det du skriver, og det viser også vi ikke altid er enige om hvad for et
B&O design vi ønsker at købe, sådan er det bare. Lige nu er det så min tur til ikke ikke at syntes om B&O's tv design.
Mest på grund at den indbyggede højttaler, og dermed manglende valgfrihed. Derfor håber jeg også mit TV holder
den tid der vil gå, til jeg igen kan forelsle mig i et BeoVision TV, som jeg i den grad har kunne med BeoVision 7 serien. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|