| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 Marts 2016 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 28 Marts 2016 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Beomedia
KAn du ikke lige prøve at forklare hvad du meder med :
"MEN jeg har udvidet pladsen til hver af bass-enhederne i BeoLab 1 til ca dobbelt så meget plads."
Normalt når man taler volumen, er det det der er INDEN i kassen! Mener du placeringen af højttalerne ?
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 28 Marts 2016 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beovox141
Han har flyttet væggene inde i højtaleren så kammert med bassen bliver større.
Et sted her på en af Peter´s tråde har man kunne se sådan et projekt. kan bare ikke lige finde det...
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2016 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Nicolaj
Okay, den har jeg ikke hørt om før, interessant!
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 28 Marts 2016 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
@beovox141
Nemlig Nicolaj.b jeg har flyttet væggene inde i højttaleren. jeg har også foret kabinettet med højttalervat og skruet ned for den
skrigende diskant. Guiden findes her http://beotech.beoworld.org/beolab1.htm
@Millemis
Du har ret, displayet er nok ikke specielt fantastisk men selve højttaleren som helhed med display minder mig om da jeg først blev
betaget af B&O. Det var nok mere magisk da end idag.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2016 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Beomedia.
Hvad var det umiddelbare resultat af ændringen af væggen ?
Både det aktive filter og basportens afstemning er vel ikke ændret ?
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2016 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
@beovox141
Lyden blev mærkbart bedre. Kraftigere og dybere bass. Efter justering på det aktive delefilter hvor jeg skruede ned for diskant og lidt mellemtone var
lyden ikke skrigende mere (efter min smag for meget diskant i forhold til bassen med de oprindelige indstillinger).
Højttaler princippet er lukket kabinet så der er ingen bassport at tage højde for.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 28 Marts 2016 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
@beovox141
Så er det bare med at komme igang
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2016 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
@beomedia
Du har ret,- der er jo et lukket kabinet!
Det gør det jo nok til den eneste højttaler hvor man bevidst ikke har udnyttet den fulde volume..
Er der nogen der kan sprede lidt lys over det mysterie...?
|
| Til top |
|
| |
svpyro Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2014 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 01 April 2016 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle i kloge B&O mennesker :) .
Jeg er forholdsvis ny indenfor B&O og har lagt ud med et par Beolab 4000 til mit nuværende Sony-TV. De er tilsluttet hovedtelefon-udgangen,
men synes ikke tv-lyden er optimal, i forhold til hvad jeg tidligere har haft af billigere anlæg koblet til. Spilles der musik over fjernsynet synes jeg
til gengæld at lyden er god, hvilket jo tyder på at højttalerne er tilpasset musik frem for alm. tv-brug.
Så langt så godt - min plan er at disse højttalere rykker op i køkkenet, hvilket jo efterlader mig uden lyd til tv'et.
Jeg påtænker at købe en brugt Beolab 7-1/7-2 og koble til tv'et via powerlink --> minijack+usb adapter kabel. Usb bliver tilkoblet tv'ets usb, som
jeg kunne forstå andre har fået til at fungere som trigger.
Mit spørgsmål er derfor følgende: kan jeg forvente bedre/klarere lyd af en beolab 7 frem for 4000'erne til alm. tv-brug? og i så fald, hvordan
reagerer højttaleren på at jeg eks. muter lyden - slukker den ligesom mine 4000'ere og tænder igen ved lydinput, eller forbliver den slukket, og
kræver at usb-strømmen igen "trigger" dem til at tænde ?
Håber der er nogen som kan hjælpe, inden jeg kaster mig ud i at købe udstyret :) .
Alternativ idé : ville jeg kunne "teste" ovenstående ved blot at bruge adapter kablet powerlink-->usb+minijack på mine 4000'ere og så formode
at beolab 7 opfører sig på samme måde ? :)
på forhånd STORT TAK.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 April 2016 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej svpyro
Du får aldrig noget godt ud af at forstærke en hovedtelefon udgangen op med en aktiv BeoLab højttaler. Vælger du en BeoLab 7-1/7-2, skal den tilsluttes et PowerLink signal, fordi pin 4 + og pin 2 minus skal modtage max 5 Volt for at aktivere højttaler relæerne. Mit forslag er du i første omgang læser denne tråd.
Se indlæg af 02 Marts 2016 side 44. På side 1 kan du læse om hvad der kræves af et PowerLink kontra et LINE IN signal, som du ikke kan bruge i dette tilfælde. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 April 2016 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Løsningen at benytte hovedtelefon udgangen er som beskrevet ikke en god løsning, men lydstyrken kan reguleres med den fjernbetjening der følger med dit TV.
Ønskes en (B&O) PowerLink tilslutning, hentes triggerstrømmen fra det USB der som regel findes på fladskærmen. Det er bedst hvis de 5 Volt på dette USB udtag skukker, når du sætter dit TV i standby, for så går de aktive højttaler også i standby.
Her en tegning der viser hvordan adapter kablet skal se ud.

Er du ikke til diy, kan du købe denne 8 polet PowerLink adapter Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
svpyro Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2014 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 01 April 2016 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan.
Tusind tak for de omfattende svar (og tegninger). Det var præcis sidstnævnte løsning jeg ville gå med, men er godt klar over at
hovedtelefonudgangen på ingen måde er optimal at gå med - dog har det den utroligt praktiske egenskab at man kan
volumenregulere uden diverse bokse og andet der skal gemmes af vejen (minimalisme er også en del af kravet jævnfør konen ;-) )
.
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2016 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O's lyskontrol LC2, kan den bruges til noget idag sammen med halogen og LED pærer?
Mvh BeoMedia
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2016 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Beomedia
Jeps,- med 220V halogen! Altså helt almindelige pærer med halogen indsats...
|
| Til top |
|
| |
Hannibals søn Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 02 April 2016 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
svpyro skrev:
Hej Peter Pan.
Tusind tak for de omfattende svar (og tegninger). Det var præcis sidstnævnte løsning jeg ville gå med, men er godt klar over at
hovedtelefonudgangen på ingen måde er optimal at gå med - dog har det den utroligt praktiske egenskab at man kan
volumenregulere uden diverse bokse og andet der skal gemmes af vejen (minimalisme er også en del af kravet jævnfør konen ;-) )
.
|
|
|
Endnu engang: Prøv at se på B&O S8 Connection Hub. Den opfylder alle dine ønsker inkl. volume-regulering via din tv remote. 3 indgange: Optisk, optisk / 3,5mm jack analog og RJ45. Der mangler ikke noget. Og den virker perfekt med mit Samsung og Beolab 8000
|
| Til top |
|
| |
Despoint Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 02 April 2016 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i B&O-land,
Jeg er blevet den heldige ejer af et setup bestående af BL8000 - Connection Hub - LG 55" TV. Jeg bøvler dog med at få Hubben til at slukke med
fjernsynet, således den kan sende signalet til BL8000'erne om også at slukke. Jeg har forbundet det via PeterPans guide med BL8000->8din kabel ->
RJ45-8-din splitter - Connection Hub - optisk kabel -> LG TV.
Hubben bliver ganske enkelt ved med at lyse 'hvidt' længe efter jeg slukker TV'et. Synes næsten jeg har prøvet alt, så det vil glæde mig at få noget
support til mit problem.
På forhånd tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 April 2016 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Despoint
Jeg formoder det et denne tegning du har fulgt.
Porten med det røde krys skal være TOM, ellers levere Connection Hub kun et LINE IN signal, hvor det er den tilførte lyd der styre on/off relæerne i BL højttaler. Er der lidt elektrisk støj, slukker højttalerne ikke.
Du skriver du har fulgt min guide som viser (ægte B&O) PowerLink Mk III tilslutning. Her styres on/off relæerne i BL højttalerne af 5 Volt trigger strøm. Så du må lige under søge din opsætning og være lidt mere specifik om hvad for kabler du benytter. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Despoint Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 02 April 2016 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan,
Jeg har fulgt guiden på side 275, som ser sådan her ud:
Så jeg har brugt et Powerlink Y-adapter kabel til at forbinde mine BL8000 med Hubben. Adapteren er herefter forbindet med
indgang "E" og med med den optiske port til TV'et.
Adapteren er denne: https://www.av-cables.dk/powerlink-adapter/powerlink-y-adapt er-kabel-sort.html
Skal kablet i stedet være et Powerlink Mk III kabel og en adapter som afbilledet på ovenstående guide?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 April 2016 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Despoint
Jeg kan ikke få dit link til at virke. Men benytter du B&O's RJ45 til 8 polet (hun) DIN kabel --> en 8 pol DIN Y adapter, og herfra et PowerLink MK III kabet ud til hver BL 8000, så virker det, hvis der ikke er andre fejl f.eks på dine højttaler. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |